Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > MERCEDES > Mercedes tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 17-08-05, 07:27   #46
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"tre\"
mda, corect. masina de competitie cu motor diesel.

ce cuplu are?
Din ce stiu eu cam 600-700Nm.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-08-05, 07:45   #47
Bytzu
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bytzu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 810
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

primii care au introdus dieselul in competitii de top au fost cei de la volkswagen, cu touareg v10 in paris dakar; s-a remarcat in sppecial fiabilitatea deosebita

dar, apropo, stiti cat costa o pompa de injectie de mare presiune pt opel? te face sa te gandesti de vreo cateva ori inainte, va spun eu....
__________________
BMW for ever
Ford for fun
Pejo for citymode
Bytzu is offline   Reply With Quote
Old 01-12-05, 14:08   #48
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Bytzu\"
primii care au introdus dieselul in competitii de top au fost cei de la volkswagen, cu touareg v10 in paris dakar; s-a remarcat in sppecial fiabilitatea deosebita

dar, apropo, stiti cat costa o pompa de injectie de mare presiune pt opel? te face sa te gandesti de vreo cateva ori inainte, va spun eu....
exista garantie...
daca iti iei una din masinile mai sus pomenite, o iei noua. deci cu garantie, si nu te prea intereseaza costul pieselor, ci doar al consumabilelor...
intr-adevar dieselul a evoluat... nu stiu daca este nevoie sa comparam masinile din topic cu un camion... exceptand faptul ca mb construieste si camioane...
depasind putin limitele subiectului, eu vad comparatia directa, intre masina mea, un bmw 320d ( 136 hp ) si masina tatalui meu ( skoda octavia 1.8 turbo, 20 valve) si pot sa va spun ca la demaraj nu-mi prea fac probleme in fata octaviei ( eu o conduceam, si prietena mea beemerul, si pot sa spun ca m-am tinut cu greu de ea... ). viteza maxima este comparabila, zgomotul in habitaclu este nederanjant ( la bmw) iar costul pe suta de km este la jumatate la mers identic.
daca la modele mari ( seria7, a8 sau s klasse ) intr-adevar, poti gasi motivatii pentru achizitionarea unui benzinar, la clasa medie si compacta nu se mai justifica, mai ales pe piata din romania, unde nu vei revinde decat foarte greu si cu pierdere mare la pret o masina pe benzina...
aleks is offline   Reply With Quote
Old 27-12-05, 01:00   #49
andREI23

Stage 2
 
andREI23's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 62
Default

Desi ajunsesem sa detest lungile controverse diesel-benzina acum incep sa ma amuze prin faptul ca pana si cel mai decent, diplomat, rezervat, calculat om tot ii ia mortzii prin ...a celuilalt care are opinie contrara.

Acum trecand la obiect tin sa va mentionez cateva aspecte spuse pe aici:

1. Cat costa o pompa de inalta presiune (\"de injectie\") la Opel sau mai stiu eu ce firma - la Diesel. Pai unu la mana astea nu se prea strica - ai gasit una doua situatii si faci regula din ele??! Plus ca nu trebuie inlocuita integral. Se pot si repara. Exista cel putin un service specializat pe sisteme diesel in Bucuresti (Express Diesel, Total Diesel Service, Taci Exim etc)
Tineti cont ca benzinarele nu sunt nici ele perfecte si li se mai bulesc si lor piese, nu totdeauna ieftine

2. Intretinerea mai scumpa la un diesel. Pai depinde. Daca vorbim de cazul \"in timpul garantiei\" e posibil sa fie o idee (10 - maxim 15%) mai mare decat al unui benzinar. Tot ce e mai scump este filtrul de carburant (aici motorina) restul sunt identice. Uleiul se schimba la minim 15.000 km daca te obliga dealer-ul de obicei incearca sa te prosteasca pentru ca firma mama nu obliga asa ceva la un diesel modern. Insa trebuie si ei sa scoata bani cat mai multi, nu? Dealerii romani adica.
Uleiul e mai scump doar la TDI-uri PD (pentru ca au o axa cu came mai speciala - cea pentru unitatile injectoare nu cea pentru supape). La common-rail nu.
In afara garantiei nici vorba de asa ceva. Uleiul il schimbi la 15.000 km lejer si filtrele la fel. Un filtru de aer rezista (pana sa devina restrictie) in praful de Bucuresti 15.000 km. O spun din experienta. Acum am 16.000 km pe cel actual. Uleiul (fiind TDI mai vechi - alta tehnologie fata de PD) il schimb la 10.000 km, 5W40 OMV.

3. \"Senzatii de TIR\" - asta e o chestie subiectiva - ca si cum ai spune \"ce ma enerveaza H-ul ala cracanat\" - sau \"nu suport tzacaneala aia de la dizeluri\" - sunt bine insonorizate in interior - de-abia auzi motorul la ralanti.

4. Motorul Diesel are o viata mai scurta ca unul pe benzina. Asta chiar e topul tampeniilor citite aici. Daca nu arunci nisip in galeria de admisie sau / si suruburi, sa bagi benzina in loc de motorina si eventual sa ii dai si foc la final nu are cum sa traiasca mai putin.
Pe langa faptul ca turatiile medii sunt mai mici ca la un benzinar, blocul motor si pistoane si tot sunt create mai rezistent pentru a rezista la presiunile si temperaturile mai mari. Cum totdeauna producatorii supradimensioneaza un pic piesele rezulta o rezerva de fiabilitate mai mare la Diesel. Ca daca ti se strica macaraua de la geamul electric la masina ta diesel nu te apuci sa injuri motorul decat daca replicile tale tipice sunt \"Halatul! Halatul, cat e halatul?!\".

5. Diesel-ul nu este in competitii - pe langa VW Touareg 5.0 TDI, BMW X5 diesel exista acum masina de anduranta Audi R10 5.5 TDI pentru Le Mans si Sebring care dezvolta 650CP si \"doar\" 1100 Nm. Lucrurile vor evolua si mai mult.

6. O idee care ma mira foarte mult este cat se pot bloca unii pe ideea \"un benzinar il poti ridica in ture mai sus ca un diesel\". Da, asta asa e. Si ce daca? Diesel-ul avand linia rosie la 5000 RPM are cutiile mai lungi si ce faci tu la 7000 RPM la benzinar faci la 4500-5000 RPM la diesel de exemplu.
Altii s-au intrebat de ce nu fac motoarele diesel sa se poata tura mai sus de 5000 RPM? Pai din cauza motorinei. La turatii mai mari intarzierea de aprindere este prea mare in raport cu viteza motorului si nu mai arde suficient de mult sa mai produca putere ci doar poluare. Mecanic TDI-urile de la VW rezista la 8000 RPM - au modificat niste nebuni cu bani din state cateva motoare TDI (vezi www.tdiclub.com - forums) dar nu prea castigi mare lucru.

7. Diesel-urile polueaza mai mult - Pai hai sa vedem. La CO2 polueaza mai putin - si asta e gazul care creeaza efect de sera si mutatii climatice.
La particule solide polua (timpul trecut!) mai mult insa acum exista filtre de particule regenerabile care tin mult si filtreaza excelent (96-99% eficienta). Plus ca o tigara fumata degaja mai multe particule decat 10 motoare diesel moderne (cu FAP) la ralanti. NOx-urile (nu \"noxe\" ca e vorba de o multime de oxizi ai azotului) erau intr-adevar o problema la diesel-urile mai vechi dar uitati-va pe fisa unui diesel modern astazi si veti avea o surpriza.

8. Hibridele sunt viitorul. Se poate insa cel putin Smart (firma de masini) a venit cu un prototip Diesel - Electric deci \"hibrid\" nu inseamna neaparat benzinar-electric.

9. Avantajele benzinarelor - cele pe care le vad eu ar fi ca :
- sunt mai ieftin de produs (motorul ma refer) / dar asta cred ca e si o chestiune de marketing tinand cont de cererea imensa de motoare diesel in vestul europei
- sunt mai simple si mai usor de diagnosticat
- au 0 - 40 km/h destul de des mai bune ca un diesel de aceeasi putere (cand or fi astia utili inafara de liniute f. scurte nu stiu)
- sunt o idee mai silentioase (de parca Dacia 1300 in care va plimba tatal vostru cand erati mici era mai silentioasa ca un DCI/HDI/TDI/etc de exemplu)
- sunt mai usoare o idee (in kilograme)
- se poate pune GPL usor pe ele (btw se poate si pe Diesel dar adaptarea este foarte, foarte complicata si depinde de tipul motorului)
andREI23 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-06, 21:24   #50
emy_brabus

Stage 2
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 59
Default

Audi o sa participe la celebra cursa de la le manes cu un prototip dotat cu motor diesel V12, iar cineva spunea mai devreme ca in america sunt interzise in anumite state motoarele diesel...sa nu mai vorbeasca din auzite, cand o sa se duca el acolo si o sa vada, atunci mai vb, pana atunci....
emy_brabus is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 16:20   #51
silviuGreseala

Stage 3
 
silviuGreseala's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 137
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Un motor DIESEL la mercedes depaseste multe motoare benzina la multe marci din europa.Este incomparabil raportat la zgomot-putere-demaraj-rezistanta.
silviuGreseala is offline   Reply With Quote
Old 23-07-06, 16:34   #52
DAFTEK

Stage 5
 
DAFTEK's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 520
Default Re:

Quote:
Originally Posted by andREI23
Vorbesti prostii.
si oricum america nu prea exista ca referinta in masini.
Adica?

Last edited by DAFTEK; 23-07-06 at 16:38.
DAFTEK is offline   Reply With Quote
Old 26-07-06, 10:40   #53
PaRaDoX

Stage 3
 
PaRaDoX's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 147
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

BA omu .YO are un mercedes Diesel din 80' . E vorba de w123 si sa moara mama dak am "sudat vreun surub pe ea". Inafara de consumabile. Are 300000 de kmh. Si cel putin sunetul pe care il face un diesel mie imi da senzatia de forta/putere. ADik sa vede ca sub capota sa afla un monstru. Deci un diesel nu dureaza mai putin ca un benzinar. Un dezavantaj primar la dieseluri este ca nu prind viteza ca una pe benzina.
__________________
Si ma intreb pentru ce vei opta, un S class din 98' ori 15 Logan la mana a opta.
PaRaDoX is offline   Reply With Quote
Old 26-07-06, 11:23   #54
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Quote:
Originally Posted by PaRaDoX
BA omu .YO are un mercedes Diesel din 80' . E vorba de w123 si sa moara mama dak am "sudat vreun surub pe ea". Inafara de consumabile. Are 300000 de kmh. Si cel putin sunetul pe care il face un diesel mie imi da senzatia de forta/putere. ADik sa vede ca sub capota sa afla un monstru. Deci un diesel nu dureaza mai putin ca un benzinar. Un dezavantaj primar la dieseluri este ca nu prind viteza ca una pe benzina.
e monstru ma nene ? masina aia e prea tare, linistita, asa cum e ea.. visezi monstrii sub capota, bine .. in cazul in care n-ai facut vreun swap, desi mi-e greu sa cred ..
Skillzu is offline   Reply With Quote
Old 26-07-06, 11:35   #55
PaRaDoX

Stage 3
 
PaRaDoX's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 147
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Yo nu vreau sa vb despre ea acilea pt ca nu e on topic dar pot sati spun ca masina e o adevarata piesa de arta. Toti prietenii care ma vad in ea au numa cuvinte de lauda.(in afara de pretextul" E prea veche frate na-i nici o senzatie"). La faza asta nu le mai zic nik pt ca jtiu ca ei nu fac diferenta dintre new/old. Stii ce e tare la ea? Faptul ca are servo-frana servo-directie(asa a fost fabricata nu am intervenit cu nimik la ea).Dak ma gandesc mai bine nici macar loganurile nau servo-directie(majoritatea). Dupa vreo 25 de ani "evolutie" .Vorbind despre motor consuma mediu 6/8l la 100 de kmh , e de 2400 cc. prinde 143(dar cu ea nu am nevoie de viteza cu toate ca iam dat si talpa)
PaRaDoX is offline   Reply With Quote
Old 28-07-06, 16:00   #56
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Quote:
Originally Posted by Soichiro
Spuneti-mi va rog o singura competitie internationala de anvergura in care sunt prezente diesel-uri.
FIA European Truck Racing Championship motoare Diesel de 12 litri cu peste 1000 CP si vreo 3000 Nm

From a rolling start - standing starts are not used in truck racing - a Racetruck is capable of out-accelerating a Porsche 911 up to 100mph.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 31-07-06, 10:51   #57
OviDIU M

Stage 2
 
OviDIU M's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 35
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Motoarele diesel sunt niste motoare leneshe !!! Faptul ca un 535 merge repede nu este un motiv suficient sa crezi ca ele reprezinta viitorul. Motoarele diesel sunt mai poluante, norma legala admisa fiind de 0.5
Majoritatea motoarelor diesel au turbine ca sa la mareasca acceleratia. Pai cum merge un motor otto cu turbina ??? Da, exact intra in categoria supercarurilor un astfel de motor !!!
OviDIU M is offline   Reply With Quote
Old 01-08-06, 13:20   #58
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Quote:
Originally Posted by OviDIU M
Pai cum merge un motor otto cu turbina ??? Da, exact intra in categoria supercarurilor un astfel de motor !!!
Nu intra. Ghici de unde stiu

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 01-08-06, 13:26   #59
OviDIU M

Stage 2
 
OviDIU M's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 35
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

Quote:
Originally Posted by Nautilus
Nu intra. Ghici de unde stiu

~Nautilus
Draga nautilus, nu compara un 4 litri diesel cu vreo 2 turbine cu un 2 litri otto sa zicem fara turbina, ca asa nu tine comparatia. Uite, un otto de 2 litri cu 1 turbina este un mitsubishi evo. Si ce poate face un evo, huh ? Iar acum imagineaza-ti un 3.6 otto cu 1 turbina (ma gandesc la un porsche turbo) ?! Cum ti se pare acuma ? Hai sa continuam exercitiul asta de imaginatie, vrei ?
Ce zici de un 3 litri otto luat de pe un amarat de mondeo si lipit la el 2 turbine. (Noble, din Anglia) Ce zici ?Tot mai esti de partea diesel-urilor ? Ok? Daca nici asta nu te-a convins?! Aduti aminte de un numar magic: 917!!! O masina de legenda, un supercar de pe vremea cand supercarul era un termen sf. O masina care a speriat si pilotii de curse.
PS: Dieselurile au cuplu superior, si recunosc asta, dar conteaza si cum il folosesti !
OviDIU M is offline   Reply With Quote
Old 01-08-06, 13:33   #60
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: au inebunit cei de la mercedes-benz?

1. Stim ce poate face un Evo

2. Porsche 911-993 3.6 avea 2 turbine. 911 3.0 si 3.3 aveau una

3. 917 era "ceva-ceva" mai rapid ca un Veyron (care e al doilea exemplu de ce poate face un motor pe benzina cu 4 turbine, dupa EB 110)

4. Un motor Otto cu o turbina poate intrece un Diesel cu 2 turbine si cilindree mai mare, dar nici daca face asta nu e automat supercar

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -