Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ALFA ROMEO > Alfa Romeo tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 15-03-07, 20:20   #76
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: alfa romeo 33

Salutare tuturor. Din pacate timpul nu mi-a mai permis sa intru la fel de des pe aci si observ ca intre timp s-au incins spiritele. Pentru cei care nu ma cunosc nu sunt din Cluj ci din Brasov. De altfel in poze se vad si numerele masinii. Desi ma repet si ar fi mai simplu sa fac trimitere la posturile anterioare, alfa mea a fost o alfa 33 1,5 QV 105CP din 88. Din ea a ramas doar caroseria (strict fierul) care a fost reconditionata, ramforsata si usor modificata la aripi. Absolut tot ce este mecanic si electric pe ea sunt componente transplantate de pe o alfa 33 1,7 16V QV 137CP din 1991. Pe langa piesele stock pastrate, insemnand cutia de viteze cu alte rapoarte sau puntea spate cu frane pe disc, am schimbat tot ce inseamna amortizoare, arcuri si bare de torsiune cu versiunea racing. Masina acum este o scandura iar atunci cand un prieten de vreo 100 kg s-a lasat pe ea nu a reusit sa o coboare mai mult de 1-2 cm. Pentru ea am 3 motoare identice de 1,7 16V cu 4 axe cu came din care unul este in lucru acum si la care astept sa i montez axele cu came racing, si eventual pistoane forjate. Deocamdata am ceva cheltuieli si nu am reusit ica sa dau 1000 de euro pe axe asa ca isi asteapta randul. Sistemul de injectie (si nu carburatoare cum se spunea pe aici) este Bosch Motronic ML 4.1, Acelasi pe care il am si pe Alfa GTV V6 2000 Turbo. Alte modificari ar fi traseul de evacuare complet schimbat pe inox, filtru de aer K&N, toba finala este Remus, jantele sunt OZ Racing F1 pe 16".... Gasiti oricum toate informatiile in primele posturi. Sper sa reusesc sa termin motorul suparat pana la Alfa fest si sa vin si cu ea. Oricum voi veni cu GTV-ul care acum are 244CP si care va ajunge dupa Alfa Fest la 270CP. Detalii la momentul potrivit.

Legat de Alfa neagra si de criticile aduse ei as spune ca abordarea a fost gresita. Alfa 33 este o caroserie veche, desenata la inceputul anilor 80. Nu se preteaza la modificari estetice care sa o apropie cu anii 90 pentru ca nu o ajuta liniile. La a mea am cautat sa o aduc cat mai aproape de designul anilor 80 al masinilor de raliu insa intr-o varianta de strada. Sursa mea de inspiratie a fost Lancia delta Integrale HF evo iar ideea a fost sa o fac sa arate ca si cum ar fi stock dar varianta sport. Ca diferenta dintre o delta normala si o integrale. Deocamdata nu am facut masca cu sigla alfa si este doar o varianta intermediara facuta repede din tabla ca sa arate cumva. Dar dupa ce termin alte chestii tehnice la ea mai umblu putin si la exterior la detalii.

Oricum, sunteti toti invitati la Alfa Fest daca aveti cum sa ajungeti si o sa povestim de toate acolo. Eu sunt organizatorul festivalului si impreuna cu colegii de la Alfa Club va vom ajuta sa intelegeti cat mai bine ce inseamna o Alfa Romeo si ce se poate face cu ea. Ca idee o sa fie si o Alfa 155 Q4 de 500CP care este domo car al firmei maghiare de DCS tuning si care vin ca invitati speciali. Acea Alfa 155 o puteti vedea pe youtube daca cautati "alfa 155 rupe tot" Numai de bine tuturor
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-07, 18:52   #77
ffwd

Stage 2
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 63
Default Re: alfa romeo 33

Quote:
Originally Posted by alfa33 View Post
Salutare tuturor. Din pacate timpul nu mi-a mai permis sa intru la fel de des pe aci si observ ca intre timp s-au incins spiritele. Pentru cei care nu ma cunosc nu sunt din Cluj ci din Brasov. De altfel in poze se vad si numerele masinii. Desi ma repet si ar fi mai simplu sa fac trimitere la posturile anterioare, alfa mea a fost o alfa 33 1,5 QV 105CP din 88. Din ea a ramas doar caroseria (strict fierul) care a fost reconditionata, ramforsata si usor modificata la aripi. Absolut tot ce este mecanic si electric pe ea sunt componente transplantate de pe o alfa 33 1,7 16V QV 137CP din 1991. Pe langa piesele stock pastrate, insemnand cutia de viteze cu alte rapoarte sau puntea spate cu frane pe disc, am schimbat tot ce inseamna amortizoare, arcuri si bare de torsiune cu versiunea racing. Masina acum este o scandura iar atunci cand un prieten de vreo 100 kg s-a lasat pe ea nu a reusit sa o coboare mai mult de 1-2 cm. Pentru ea am 3 motoare identice de 1,7 16V cu 4 axe cu came din care unul este in lucru acum si la care astept sa i montez axele cu came racing, si eventual pistoane forjate. Deocamdata am ceva cheltuieli si nu am reusit ica sa dau 1000 de euro pe axe asa ca isi asteapta randul. Sistemul de injectie (si nu carburatoare cum se spunea pe aici) este Bosch Motronic ML 4.1, Acelasi pe care il am si pe Alfa GTV V6 2000 Turbo. Alte modificari ar fi traseul de evacuare complet schimbat pe inox, filtru de aer K&N, toba finala este Remus, jantele sunt OZ Racing F1 pe 16".... Gasiti oricum toate informatiile in primele posturi. Sper sa reusesc sa termin motorul suparat pana la Alfa fest si sa vin si cu ea. Oricum voi veni cu GTV-ul care acum are 244CP si care va ajunge dupa Alfa Fest la 270CP. Detalii la momentul potrivit.

Legat de Alfa neagra si de criticile aduse ei as spune ca abordarea a fost gresita. Alfa 33 este o caroserie veche, desenata la inceputul anilor 80. Nu se preteaza la modificari estetice care sa o apropie cu anii 90 pentru ca nu o ajuta liniile. La a mea am cautat sa o aduc cat mai aproape de designul anilor 80 al masinilor de raliu insa intr-o varianta de strada. Sursa mea de inspiratie a fost Lancia delta Integrale HF evo iar ideea a fost sa o fac sa arate ca si cum ar fi stock dar varianta sport. Ca diferenta dintre o delta normala si o integrale. Deocamdata nu am facut masca cu sigla alfa si este doar o varianta intermediara facuta repede din tabla ca sa arate cumva. Dar dupa ce termin alte chestii tehnice la ea mai umblu putin si la exterior la detalii.

Oricum, sunteti toti invitati la Alfa Fest daca aveti cum sa ajungeti si o sa povestim de toate acolo. Eu sunt organizatorul festivalului si impreuna cu colegii de la Alfa Club va vom ajuta sa intelegeti cat mai bine ce inseamna o Alfa Romeo si ce se poate face cu ea. Ca idee o sa fie si o Alfa 155 Q4 de 500CP care este domo car al firmei maghiare de DCS tuning si care vin ca invitati speciali. Acea Alfa 155 o puteti vedea pe youtube daca cautati "alfa 155 rupe tot" Numai de bine tuturor
cam asta era si ideea mea,dar eu sint mai acid,de la mama natura. nu cred ca am sa ajung la alfashow,dar poate vom vb altadata.spor la lucru:.....
a,o chestie:treb sa ma iau si de tine eu zic ca unteriorul mai poate fii lucrat,in afara de bord.mi-a luat ochii asa tare exteriorul,ca nici nuy am observat,pana nu am dezbatut problema impreuna cu un prieten.
salut
ffwd is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 08:47   #78
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: alfa romeo 33

Quote:
Originally Posted by ffwd View Post
a,o chestie:treb sa ma iau si de tine eu zic ca unteriorul mai poate fii lucrat,in afara de bord.mi-a luat ochii asa tare exteriorul,ca nici nuy am observat,pana nu am dezbatut problema impreuna cu un prieten.
salut
He he, pai interiorul actual, cu scaune de 155Q4, va avea de suferit ceva modificari. Vreau sa i pun scaune monococa, sa scot mocheta, sa i montez cage, iar bordul va contine diferite alte ceasuri de temperaturi, presiuni, tensiuni etc si switch-uri. Practic va fi aproape de masinile de VTM. A, inca o chestie... nu cred ca va mai avea muzica (nu sunt genul 10 TFT-uri, 70 de boxe 1 milion de wati si playstation pe dacie 1300 daca se poate
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-07, 18:25   #79
ffwd

Stage 2
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 63
Default Re: alfa romeo 33

alfa 33,s-a mai intamplat ceva cu masina ta ? daca da,mai pune poze
ffwd is offline   Reply With Quote
Old 29-05-07, 01:14   #80
Florin_Tei


Stage 5
 
Florin_Tei's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 426
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: alfa romeo 33

Frumos , foarte ... frumos . Esti talentat , continua asa si ai sa vezi ce o sa iasa din ALFA ta : UNICAT !!! ; Spor la treaba .
Florin_Tei is offline   Reply With Quote
Old 29-05-07, 15:05   #81
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: alfa romeo 33

florin_tei, multumesc pentru aprecieri
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-07, 10:35   #82
mareo

Stage 5
 
mareo's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,507
Default Re: alfa romeo 33

super masina frate , toate respectele mele, si in timisoara este un 33` dar intro stare jalnica...kitch total a ta este soper bafta in continuare la modificari
mareo is offline   Reply With Quote
Old 10-10-07, 22:09   #83
claudiu_c

Stage 2
 
claudiu_c's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 32
Default Re: alfa romeo 33

salut.
ajutati-ma va rog cu o poza din lateral a unui carburator dublucorp weber, montat pe o masina. vreau sa stiu daca sunt ceva furtune pt vacum montat pe carb.
pt ffwd: stii pe cineva in cluj care ii in stare sa regleze doua carburi weber dublucorp sincron?
merci fain.
claudiu_c is offline   Reply With Quote
Old 16-10-07, 16:33   #84
iordan#

Stock
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2
Default Re: alfa romeo 33

salve , ajutama si pe mine cu niste piese pls. as avea nevoie de o cutie de viteze si de un cilindru de ambreiaj pentru alfa romeo 33 td . in timisoara am cautat de miau sarit pistoanele si nu am gasit nimica. daca nu ai spunemi de unde as putea face rost de asa ceva, ca-mi sta masinuta pe dreapta in curte si-mi vine sa plang numai cand ma uit la ea . a mers bestial pana cand ma lasat cutia si deodata cu ea ma lasat si cilindrul. help mee pls. ms
iordan# is offline   Reply With Quote
Old 16-10-07, 16:39   #85
iordan#

Stock
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 2
Default Re: alfa romeo 33

salve , ajutama si pe mine cu niste piese pls. as avea nevoie de o cutie de viteze si de un cilindru de ambreiaj pentru alfa romeo 33 td . in timisoara am cautat de miau sarit pistoanele si nu am gasit nimica. daca nu ai spunemi de unde as putea face rost de asa ceva, ca-mi sta masinuta pe dreapta in curte si-mi vine sa plang numai cand ma uit la ea . a mers bestial pana cand ma lasat cutia si deodata cu ea ma lasat si cilindrul. help mee pls. ms
iordan# is offline   Reply With Quote
Old 03-11-07, 23:29   #86
alfacorse

Stage 2
 
alfacorse's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 26
Default Re: alfa romeo 33

Felicitari pt. pasiune si realizari alfa 33.O sugestie pt. ca ai muncit si ai investit o suma considerabila probabil ca vei tine masina mult timp ca sa te poti bucura de munca ta. Daca tot faci motorul acela grozav cu axe C&B si pistoane forjate ,mai bine foloseste pt. alimentare 2 carburatoare Weber IDF 40 sau Dellorto DRLA 40 ,o sa traga mai bine,suna mai bine ,ai posibilitati de reglaj mai mari si nu in ultimul rand fiabilitate ,gandeste-te ca nu se mai fabrica componente pt injectia pe care o ai acum ,si ar fi pacat sa stai cu bijuteria imobilizata pt. cine stie ce amarat de senzor.
Spor la treaba !
alfacorse is offline   Reply With Quote
Old 05-11-07, 09:54   #87
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: alfa romeo 33

de acord cu tine vis a vis de carburatoare pana la un punct. Am 2 seturi de caburatoare Weber IDF 40 insa e problematic reglajul lor in romania. Eu inca nu am reusit sa reglez unele ca la carte cu tot cu vacumetre si restul dichisurilor. Injectia este Multipunct Motronic ML4.1 si totusi se gasesc inca piese in caj de bube. Aceeasi injectie o am si pe GTV V6 Turbo iar senzorii sunt identici. Problema acestui sistem de injectie tine de debitmetrul mecanic care daca s-a buluit nu il gasesti second hand iar nou costa peste 20 mil. In momentul asta mai am de asamblat motorul, deocamdata fara pistoane forjate si axe cu came C&B datorita bugetului. Am ceva probleme si cu GTV-ul si ma trage de buzunare sa il termin. Acum tot ce imi doresc e sa imi vad ambele masini pe strada dupa care trec si la fapte de arme cu 33-ul. Cine stie, poate ma apuca damblaua sa il supraalimentez si sa i pun transmisie integrala... insa la anu`
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-07, 15:24   #88
alfacorse

Stage 2
 
alfacorse's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 26
Default Re: alfa romeo 33

Salut A33 ,stiu ca in Romania lumea se sperie de carburatoarele dublucorp sincron,dar treaba e relativ simpla ,trebuie reglata corect aprinderea (avansul) pe urma se verifica (regleaza) sincronizarea cu vacumetrele si cel mai greu se regleaza amestecul de relanti pe fiecare cilindru (trebuie macar o bujie cu izolatorul de cuartz ,se vede flacara in cilindru trebuie sa fie albastra ca la aragaz ,din pacate inca nu posed nici eu asa ceva dar caut).Ca sa justifice banii pt. axe si pistoane motorul va trebui sa faca 7500-8000 rpm si nu cred ca o injectie de strada poate face fata.Daca pui turbo nu cred ca motorul poate sa mai urce in ture la fel si atunci...asta presupunand ca treci peste dificultatea adaptarii ,cred ca motorul de 33 fiind boxer are 2 galerii de evacuare stg si dr. ce faci pui 2 turbine ? Daca esti fan turbo si 4x4 (desi alfele celebre sunt cele cu tractiune spate!) mai bine cauti un 155 Q4 care e o Delta Integrale cu caroserie de Alfa si ai exact ce ti-ai dorit!Poate e avantajos si dpdv economic.
alfacorse is offline   Reply With Quote
Old 05-11-07, 16:55   #89
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: alfa romeo 33

Stiu perfect ce inseamna un 155 Q4 pentru ca singurul inmatriculat in tara este la un bun prieten de al meu din Oradea. Treaba cu evacuarea pentru 33 in cazul in care il supraalimentez este intradevar o mica problema insa se poate face. Galeria de evacuare se construieste asemanator cu cea de pe subaru wrx STI care are tot aceeasi arhitectura a motorului. De altfel si cealalta alfa a mea GTV V6 turbo are o evacuare imbarligata la capitolul galerie pentru ca uneste gazele din doua chiuloase intr-o singura turbina. 33-ul exista si in varianta Q4 iar modificarile sunt minore ca sa adaptez tractiunea integrala. Trebuie sa gasesc puntea spate, cutia si cardanul. Legat de supraalimentare, calculatorul sistemului de injectie Bosch ML 4.1 este controlat de un chip EPROM care este infipt intr-un soclu. Acest chip poate fi reporgramat. Bineinteles, volumul de aer mai mare dat de turbina va fi compensat cu un amestec mai bogat in carburant prin montarea unor injectoare cu debit mai mare (de la V6) si a unei pompe de benzina de presiune mai mare, ajutata de alt regulator. Dupa aceea se modifica hartile de amestec pentru a suporta noile valori de aer/carburant. Oricum, nu sunt inca foarte hotarat sa fac minunea asta insa o astfel de alfa 33 a fost modificata in ungaria si au ajuns la 225 CP. Exista si un filmulet cu acel 33 care se intrece pe 400m cu un subaru wrx STI si un Lancer EVO 8 si le afuma pe amandoua. Pe de alta parte, din combinatia 1,7 16V, axe cu came C&B, pistoane forjate si carburatoare dublu corp se scot lejer 170 CP in competitiile de 33 din Anglia. Exista chiar kituri de competitie pentru acest motor insa nu imi permit sa bag inca 10 000 euro doar in motor Oricum, sa trec pe carburatoare este destul de simplu. E o operatiune care se rezolva in 3 ore si probabil ca o sa fac si experimentul asta.
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-07, 20:25   #90
alfacorse

Stage 2
 
alfacorse's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 26
Default Re: alfa romeo 33

Q4 din Oradea e cumva de culoare visiniu ? Intreb pt. ca acum un an sau doi era una de vanzare in Bucuresti (intersectia Trapezului cu bd. Theodor Palady)
la un pret accesibil si a disparut (poate s-a vandut).Stiu ca 33 a existat 4x4 dar era break Giardinetta parca si sunt sigur ca transmisia nu era prea performanta ,asa ca parerea mea e sa nu te efortezi in acest sens.Sigur tu trebuie sa-ti urmezi instinctul.Totusi pt. ca vad ca esti fan Alfa (si 33 este o platforma originala AR facuta de proiectantii adevarati din anii 50-70 ,dar economica facuta pt a dezvolta sudul Italiei) ti-as sugera sa incerci sa-ti iei o Alfa adevarata ,cu tractiune pe spate. Acelea sunt masinile legendare care au creat mitul ,care foloseau BMW-urile si Mercedes-urile ca sicane mobile ,la ele acasa pe Nurburgring,si care erau intradevar masini de curse adaptate pt. strada. Cele de acum sunt de plastic si au platforme si motoare Fiat (bune de altfel ca si Fiat-urile ,sunt masini care au facut istorie in motorsport) sunt frumoase au oarecum cuore sportivo (V6-le se trage de la sfarsitul anilor 70 de la Alfa 6). Sigur ca nimeni nu ar mai accepta acum nivelul de finisare al vechilor Alfe,de aceea ar fi bine ca fiecare fan cu posibilitati sa aibe ca tine o "istorica" si o moderna.Succes in ceea ce vrei sa faci ,dar nu uita ca AR erau renumite nu numai datorita motorului ci si calitatilor sasiului (platformei) franelor ...
alfacorse is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -