Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 29-03-07, 20:38   #31
liwiu_evo

Stage 4
 
liwiu_evo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 291
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

spunetimi shi mie ce tree sa iau in considerare pt ami cumpara o turbina second(ex:urme de uzura, chestii din astea) ms
liwiu_evo is offline   Reply With Quote
Old 29-03-07, 20:40   #32
liwiu_evo

Stage 4
 
liwiu_evo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 291
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

aaa, era sa uit. shi ce auxiliare tree sa pun pt o functionare cat mai buna a turbinei shi pt performante cat mai bune(pt diminuarea turbo lag-ului sau eliminarea lui)
liwiu_evo is offline   Reply With Quote
Old 04-04-07, 14:25   #33
TURBO18

Stage 2
 
TURBO18's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 54
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

da,pareri si opinii diferite dar sa nu uitam ca fiecare motor si fiecare masina are caracteristici propii si sfaturile se pot da la genera,eu am un renault 18 si motorul e pe verde pina la 3000rot/min dupa intra turbina dar la drum intins nu trece de 2000 asta pentru ca e un motor cu cursa lunga a pistonului numai motoarele cu cursa scurta pot atinge turatii mari.motoarele sint ca si oamenii,nu poti prescrie la 10 oameni raciti paracetamol si vitamina c in functie de organism medicatia e diferita,asa e si motorul in functie de tip si caracteristici are mentenanta si exploatare diferita!
TURBO18 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-07, 11:22   #34
Peniu

Stock
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Imi puteti recomanda si mie la o Lancia Delta 2, 2000 Turbo,ce ulei sa pun.

Si daca stiti cateva sfaturi de intretinere in special pt masinile italienesti.Va multumesc
Peniu is offline   Reply With Quote
Old 14-04-07, 13:09   #35
platon911
Opel Driver

Stage 5
 
platon911's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,838
Member of:
[Opel]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

sal......Cn imi poate da si mie un sfat? vreau sa ii bag ulei sintetic in Astra G 1.7DTI...si as mai vrea un tratament ceva,care sa protejeze motoru la forja si la pornirea la rece!!! ce imi recomandatzi!!!!?? ms
platon911 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-07, 10:11   #36
Avionu

Stage 4
 
Avionu's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 233
Member of:
[SKODA]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Uleiul tre sa aiba aceasi vascozitate cu cea recomandata de fabrica.In cea ce priveste firma producatoare eu recomand Castrol.In nici un caz Shell sau Aral.Mobil mai este bun dar cel mai bun (si cel mai scump) eu zic ca e castrol.Nu puneti aditivi in ulei..cresteti vascozitatea si stricati turbina(axu la turbina mai exact).Am vazut o turbina stricata de aditivi de ulei pe un fiat.La benzina nu conteaza daca mergi subturat..nu pateste nimik turbina...la diesel e mai sensibila.Sa-mi explice si mie cineva destept fenomenul de surge....ce se intampla cand dai talpa la motor subturat (la diesel).
Avionu is offline   Reply With Quote
Old 16-04-07, 11:57   #37
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by Peniu View Post
Imi puteti recomanda si mie la o Lancia Delta 2, 2000 Turbo,ce ulei sa pun.

Si daca stiti cateva sfaturi de intretinere in special pt masinile italienesti.Va multumesc
"Rule of the thumb": Ulei cu viscozitatea recomandata de fabricant, full-sintetic

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 17-04-07, 14:45   #38
platon911
Opel Driver

Stage 5
 
platon911's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,838
Member of:
[Opel]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by Avionu View Post
Uleiul tre sa aiba aceasi vascozitate cu cea recomandata de fabrica.In cea ce priveste firma producatoare eu recomand Castrol.In nici un caz Shell sau Aral.Mobil mai este bun dar cel mai bun (si cel mai scump) eu zic ca e castrol.Nu puneti aditivi in ulei..cresteti vascozitatea si stricati turbina(axu la turbina mai exact).Am vazut o turbina stricata de aditivi de ulei pe un fiat.La benzina nu conteaza daca mergi subturat..nu pateste nimik turbina...la diesel e mai sensibila.Sa-mi explice si mie cineva destept fenomenul de surge....ce se intampla cand dai talpa la motor subturat (la diesel).
poa sa crape trubina......pot crapa palele...eu asa am inteles de la cnv...k atunci knd e subturat si accelerezi brusc,trubina incepe sa se kinuie foarte mult k sa traga masina.........intra si tu pe www.wikipedia.com
platon911 is offline   Reply With Quote
Old 17-04-07, 14:53   #39
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

stati linistiti ca se intampla si la benzina fenomenul asta daca esti sadic si lasi masina la 1000rpm in treapta 5 si apoi ii dai blana.


iar la ulei si eu zic la fel vascozitatea recomandata de producatorul masinii , si cu indice termic cat mai bun si bineinteles sintetic.


de exemplu mie imi recomanda 10W40 si folosesc Castrol RS 10W60
200SX is offline   Reply With Quote
Old 17-04-07, 15:59   #40
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
iar la ulei si eu zic la fel vascozitatea recomandata de producatorul masinii , si cu indice termic cat mai bun si bineinteles sintetic.


de exemplu mie imi recomanda 10W40 si folosesc Castrol RS 10W60
Care din modificarile motorului/turbinei iti cere sa pui 10W60 si de ce? daca producatorul spune 10W40, ala trebuie

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 17-04-07, 16:22   #41
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
Care din modificarile motorului/turbinei iti cere sa pui 10W60 si de ce? daca producatorul spune 10W40, ala trebuie

~Nautilus

pt ca la 10W60 - 10 se refera la vascozitate, iar 60 ala se refera la temperatura pana la care uleiul isi pastreaza propietatile, adica daca 10w40 rezista pana la 200'C atunci 10W60 rezista pana la 250'C (am dat un exemplu cu temperaturile nu stiu exact care pana la cat rezista), cel putin asa stiu eu,


un ulei care are dupa W o valoare mica inseamna ca la temperatura mare nu mai poate sa-si mentina vascozitatea care e definita prin valoarea de dinainte de W.

sper ca m-am facut inteles si ca n-am zis vreo tampenie.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 17-04-07, 17:02   #42
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
Care din modificarile motorului/turbinei iti cere sa pui 10W60 si de ce? daca producatorul spune 10W40, ala trebuie

~Nautilus
la data fabricatiei,ala era printre uleiurile performante,cred eu.acum,daca ele au evoluat,noi trebuie sa ramanem la aceleasi?daca rs10w60 e printre cele mai performante uleiuri,de ce sa n-o folosim.si la mine in carte tot 10w40 imi este recomandat,dar am folosit mobil 1
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 00:30   #43
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Inteles te-ai facut, doar ca numerele in care este exprimata viscozitatea inseamna altceva

Quote:
The API/SAE designation for multi-grade oils includes two grade numbers; for example, 10W-30 designates a common multi-grade oil.

The first number associated with the W (again 'W' is for Winter, not Weight) is not rated at any single temperature. The "10W" means that this oil can be pumped by your engine as well as a single-grade SAE 10 oil can be pumped. "5W" can be pumped at a lower temperature than "10W". "0W" can be pumped at a lower temperature than "5W", and thins less at temperatures above 99°C (210°F).

The second number, 30, means that the viscosity of this multi-grade oil at 100°C (212°F) operating temperature corresponds to the viscosity of a single-grade 30 oil at same temperature.

The governing SAE standard is called SAE J300. The motor oil grade and viscosity to be used in a given vehicle is specified by the manufacturer of the vehicle.
Cu alte cuvinte, prima cifra e viscozitatea la rece(Winter) echivalata cu a unui ulei monograd, si cea de-a doua cifra e viscozitatea la cald, echivalata cu a unui ulei monograd corespunzator - de asta un ulei cu viscozitatea 60 la cald ar trebui sa nu fie acelasi lucru cu unul care are viscozitatea 40, iar cand vorbim de ungerea unei piese atat de solicitate ca un ax de turbina, eu n-as risca. (Dar daca a tinut multe mii de km, functioneaza )

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 13:43   #44
platon911
Opel Driver

Stage 5
 
platon911's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,838
Member of:
[Opel]
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

deci pana la urma sa ii mai pun tratament in ulei sau nu?!!?.....motoru e in perfecta stare,nu mananca ulei,nu e zgomotos,merge bine si consuma exact cat trebuie 155.000km.........
platon911 is offline   Reply With Quote
Old 18-04-07, 15:08   #45
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Intretinerea Motoarelor Turbo

Quote:
Originally Posted by platon911 View Post
deci pana la urma sa ii mai pun tratament in ulei sau nu?!!?.....motoru e in perfecta stare,nu mananca ulei,nu e zgomotos,merge bine si consuma exact cat trebuie 155.000km.........
uleiurile moderne nu necesita aditivare,ei sunt deja aditivati.parerea mea e sa nu folosesti aditivi
300zxtt is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -