Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 19-03-08, 03:02   #31
4g63t

Stage 1
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 15
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Daca te refari la primul motor (daca nu ma inseal este se supra) unde aerul rece intra direct in turbina raspunsul e da, ajuta, iti da inca 1-2%, di asta din cauza ca este mai rece aerul = mai mult oxigen = cai in plus.
La al doilea (nissan skyline) nu este poate din mai multe motive, poate este o gaura prin capote ce proiecteaza direct acolo aerul. Pentru drag e bine si asa din cauza ca pista e scurta, nu se incalzeste asa de tare in 10s, multe ori motorul nu este racit cu apa, numia ulei.
1. Mai mult oxigen NU inseamna mai multi cai putere. Totul se resuma in densitatea aerului. Cu cat mai rece aerul cu atata mai dens.
Asta inseamna ca aerul rece atomizeaza mai bine cu benzina rezultand in mai multi cai putere! Aer fierbinte rezulta in DETONARE in cylindri, de asta este recomandad un INTERCOOLER. Cu cat mai eficient intercoolerul cu atati mai multi cai putere motorul produce!
2. Toate masinile turbo care le-am intalnit au admisia prin turbo. Poza 2..care o ai este incompleta, pt ca teava si filtrul de aer nu este conectat la turbo, dar ar trebuie sa fie acolo. Asta care a facut poza vrea sa-si arate cat de mare este turbina lui!!!!
3. Screenul ala protector este in turbo numai cu 1 scop: in caz de accidental in admisie intra o piatra??gunoi??etc o sa se opreasca pana nu atinge turbina.
4.Cu cat mai MARE in diametru teava de admisie si cu cat mai putine indoiri in ea cu atat mai usor turbina se alimenteaza cu aer rece..rezultand in mai multe putere si un SPOOL mai rapid;
5. Turbinele sunt racite cu ulei de motor si apa, sau apa sau doar ulei de motor, depinde de masina. Este adevarat ca aerul rece o sa se incinte cand este compresat de turbina. Intecoolerul FRONTAL aka FMIC(FROUNT MOUNT INTERCOOLER) este cel mai eficient pt racirea aerului inainte de a intra in motor;
4g63t is offline   Reply With Quote
Old 19-03-08, 03:22   #32
4g63t

Stage 1
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 15
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
Diverter valve (dump valve) face exact acelasi lucru ca un blow-off, dar aerul este evacuat in galeria de admisie inainte de turbo, si nu in atmosfera

~Nautilus
1.The Dump Valve este folosita sa STOPEZE lag-ul turbinei, sau cel putin sa-l micsoreze.
2. Explicatie:
-Cand schimbi vitezele, sau placuta de TB(Throttle Body) se inchide brusc presiunea din galerie intre turbina si Intake/TB se mareste brusc si nu are unde sa se duca decat inapoi spre turbina...rezultatul turbina incetineste si creaza turbo LAG.
-DUMP VALVE si BOV sunt conectate cu un furtun vaccum la Intake manifold. Cand nivelul BOOST se ridica in galerie de admisie peste nivelul din Intake man, DUMP VALVE se deschide si intoroduce excesul BOOST admisie inainte de turbina.
-Excesul BOOST introdus inapoi inainte de turbina, ajuta turbina sa TUREZE aka SPOOL UP mai repede si micsoreaza lag-ul!
4g63t is offline   Reply With Quote
Old 22-03-08, 15:35   #33
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Quote:
Originally Posted by 4g63t View Post
1. Mai mult oxigen NU inseamna mai multi cai putere. Totul se resuma in densitatea aerului. Cu cat mai rece aerul cu atata mai dens.
Asta inseamna ca aerul rece atomizeaza mai bine cu benzina rezultand in mai multi cai putere! Aer fierbinte rezulta in DETONARE in cylindri, de asta este recomandad un INTERCOOLER. Cu cat mai eficient intercoolerul cu atati mai multi cai putere motorul produce!
2. Toate masinile turbo care le-am intalnit au admisia prin turbo. Poza 2..care o ai este incompleta, pt ca teava si filtrul de aer nu este conectat la turbo, dar ar trebuie sa fie acolo. Asta care a facut poza vrea sa-si arate cat de mare este turbina lui!!!!
3. Screenul ala protector este in turbo numai cu 1 scop: in caz de accidental in admisie intra o piatra??gunoi??etc o sa se opreasca pana nu atinge turbina.
4.Cu cat mai MARE in diametru teava de admisie si cu cat mai putine indoiri in ea cu atat mai usor turbina se alimenteaza cu aer rece..rezultand in mai multe putere si un SPOOL mai rapid;
5. Turbinele sunt racite cu ulei de motor si apa, sau apa sau doar ulei de motor, depinde de masina. Este adevarat ca aerul rece o sa se incinte cand este compresat de turbina. Intecoolerul FRONTAL aka FMIC(FROUNT MOUNT INTERCOOLER) este cel mai eficient pt racirea aerului inainte de a intra in motor;
In primul rand, pentur ardere e necesarul oxigenul, ca petrece o oare care oxidare, deci cum am spus, cu cat mia mutl cu atat mai bine...
Daca densitatea aerului e mai mare, cantitatea de oxigen este mia mare in ea...basics of chemistry...
Partea cu aerul cald (deci vorbim despre aerul care vine de la turbo) ca ar face detonatii...asta e greu de spus, ar fi ceva, dar in general detonaiile sunt provocate din cauza pieselor sau punctelor calde in interorul motorului, sau in compresia prea mare. Cand motorul complrima amestacul asta incinge mult mai
mult decat cat feca compresorul. Deci nu din cauza calturii amestacului apar detonatiile.

Despre atimizare...cam faci afirmati periculoasa...este un amestec erul cu benzina, nu o noua substanta, acolo putem vorbi despre "atomizare" (are alta nume dar nici eu nu stiu in romana... )
La amestec numai atat ca cu cat este mai fine, mai uniform cu atat mai bine.
La asta ajuta temperatura, ca benzina trebue sa pulberizeze, ajuta admisia si caracteristica supapelor si galeriilor.

FMIC nu e cea mai buna, numai ca e cea mai usoara solutie. Cea mai bun e air-water dar asta implica doarte multe si este o greutate mare, deci petnru curse...nu prea merita, numai cand nu ai o suprafata destul de mare pentru un inercooler air-air


Quote:
1.The Dump Valve este folosita sa STOPEZE lag-ul turbinei, sau cel putin sa-l micsoreze.
2. Explicatie:
-Cand schimbi vitezele, sau placuta de TB(Throttle Body) se inchide brusc presiunea din galerie intre turbina si Intake/TB se mareste brusc si nu are unde sa se duca decat inapoi spre turbina...rezultatul turbina incetineste si creaza turbo LAG.
Problema principala nu e ca apare LAG, ci ca aceasta incetinare prusca duce la pierderea turbinei, fortezi rulmentii si in asa fel se distrug mai usor.

Quote:
-DUMP VALVE si BOV sunt conectate cu un furtun vaccum la Intake manifold. Cand nivelul BOOST se ridica in galerie de admisie peste nivelul din Intake man, DUMP VALVE se deschide si intoroduce excesul BOOST admisie inainte de turbina.
vocabula:
intake manifold = galerie de admisie
Cum funtioneaza: cand lasi pedala de gaz clapeta de acceleratie inchide, intre turbo si clapeta incepe sa acumleze aerul in timp ce in galerie este creat un vacum. Acest vacum este conectat printr-o furtuna la BOV ce deschide asta si lasa aerul unde vrei.

Quote:
-Excesul BOOST introdus inapoi inainte de turbina, ajuta turbina sa TUREZE aka SPOOL UP mai repede si micsoreaza lag-ul!
Asta este irrelevant, fiindca tubulatura inainte de turbo este deschis, deci boostul (surplusul de aer) ce vine de la BOV poate sa duca in oarecare directie...deci cam de geaba. De aia e facut asa la masinile de strada sa nu auda evacuarea asta de aer...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 17-06-08, 15:54   #34
HOT

Stage 5
 
HOT's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 883
Member of:
[Opel]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Un prieten prins de febra liniutelor vrea sa isi monteze turbina pe un golf 2.Motorul cat si cutia este de golf 3 respectiv un 2.0 aspirat normal.Se poate pune turbo pe acest tip de motor,ceva feedback din partea celor care au facut aceasta imbunatatire i0ar prinde foarte bine.S-a interesat si un kit turbo este in jurul a 1000 euro.Cam care ar fi cresterea de putere?Se merita sau e mai simplu sa puna compresor?Si nu in ultimul rand asteptam oferte din partea firmelor sau a persoanelor care vand astfel de kituri turbo.
__________________
merg ca melcul cu casa dupa mine
HOT is offline   Reply With Quote
Old 20-06-08, 16:23   #35
elspa

Stage 5
 
elspa's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 10,815
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

e relativa treaba...
elspa is offline   Reply With Quote
Old 27-06-08, 19:02   #36
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

sa montezi o turbina pur si sipmplu nu e greu...dar problabil ca nu o sa pot sa-i dai mai mult de 0.3-0.3...daca vrei performante trebuie sa reconstruiesti motoru, si mai tree cateva ghidusii la electronica
__________________
Vlad Pescaru
vlad@jpr.ro
www.JPR.ro
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 27-06-08, 23:07   #37
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Deci nu din cauza calturii amestacului apar detonatiile.
ba are o influenta directa deci poate fi una din cauze.

luam cazuri extreme aer care intra la 0 grade (iarna sunt minus nu stiu cate grade si aerul nu e incalzit prea mult)

si aer care intra la 100 grade (vara 45-50 grade afara + ce mai incinge si turbina si motorul ...)

deci se poate spune ca poti preveni aparitia punctelor calde prin admisia unui aer mai rece.

la urma urmei un motor e racit si de aerul care intra in el

2)
cum ai spus si tu prin procesul de comprimare se degaja caldura

una e sa comprimi un aer care are 0 grade si prin comprimare ajunge la 50
si alta e un aer care are deja 100 grade si prin comprimare ajunge la 150

valorile date sunt pur fictive, sunt curios daca are cineva chef sa faca niste calcule pe cazuri reale sa vedme de exemplu o diferenta de 10 grade in temperatura aerului in admisie ce efect are asupra detonatiilor

PS: totusi nu-l raciti prea tare sa nu inghete apa din benzina
200SX is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -