Quote:
Originally Posted by 4g63t
1. Mai mult oxigen NU inseamna mai multi cai putere. Totul se resuma in densitatea aerului. Cu cat mai rece aerul cu atata mai dens.
Asta inseamna ca aerul rece atomizeaza mai bine cu benzina rezultand in mai multi cai putere! Aer fierbinte rezulta in DETONARE in cylindri, de asta este recomandad un INTERCOOLER. Cu cat mai eficient intercoolerul cu atati mai multi cai putere motorul produce!
2. Toate masinile turbo care le-am intalnit au admisia prin turbo. Poza 2..care o ai este incompleta, pt ca teava si filtrul de aer nu este conectat la turbo, dar ar trebuie sa fie acolo. Asta care a facut poza vrea sa-si arate cat de mare este turbina lui!!!!
3. Screenul ala protector este in turbo numai cu 1 scop: in caz de accidental in admisie intra o piatra??gunoi??etc o sa se opreasca pana nu atinge turbina.
4.Cu cat mai MARE in diametru teava de admisie si cu cat mai putine indoiri in ea cu atat mai usor turbina se alimenteaza cu aer rece..rezultand in mai multe putere si un SPOOL mai rapid;
5. Turbinele sunt racite cu ulei de motor si apa, sau apa sau doar ulei de motor, depinde de masina. Este adevarat ca aerul rece o sa se incinte cand este compresat de turbina. Intecoolerul FRONTAL aka FMIC(FROUNT MOUNT INTERCOOLER) este cel mai eficient pt racirea aerului inainte de a intra in motor;
|
In primul rand, pentur ardere e necesarul oxigenul, ca petrece o oare care oxidare, deci cum am spus, cu cat mia mutl cu atat mai bine...
Daca densitatea aerului e mai mare, cantitatea de oxigen este mia mare in ea...basics of chemistry...
Partea cu aerul cald (deci vorbim despre aerul care vine de la turbo) ca ar face detonatii...asta e greu de spus, ar fi ceva, dar in general detonaiile sunt provocate din cauza pieselor sau punctelor calde in interorul motorului, sau in compresia prea mare. Cand motorul complrima amestacul asta incinge mult mai
mult decat cat feca compresorul. Deci nu din cauza calturii amestacului apar detonatiile.
Despre atimizare...cam faci afirmati periculoasa...este un amestec erul cu benzina, nu o noua substanta, acolo putem vorbi despre "atomizare" (are alta nume dar nici eu nu stiu in romana...
)
La amestec numai atat ca cu cat este mai fine, mai uniform cu atat mai bine.
La asta ajuta temperatura, ca benzina trebue sa pulberizeze, ajuta admisia si caracteristica supapelor si galeriilor.
FMIC nu e cea mai buna, numai ca e cea mai usoara solutie. Cea mai bun e air-water dar asta implica doarte multe si este o greutate mare, deci petnru curse...nu prea merita, numai cand nu ai o suprafata destul de mare pentru un inercooler air-air
Quote:
1.The Dump Valve este folosita sa STOPEZE lag-ul turbinei, sau cel putin sa-l micsoreze.
2. Explicatie:
-Cand schimbi vitezele, sau placuta de TB(Throttle Body) se inchide brusc presiunea din galerie intre turbina si Intake/TB se mareste brusc si nu are unde sa se duca decat inapoi spre turbina...rezultatul turbina incetineste si creaza turbo LAG.
|
Problema principala nu e ca apare LAG, ci ca aceasta incetinare prusca duce la pierderea turbinei, fortezi rulmentii si in asa fel se distrug mai usor.
Quote:
-DUMP VALVE si BOV sunt conectate cu un furtun vaccum la Intake manifold. Cand nivelul BOOST se ridica in galerie de admisie peste nivelul din Intake man, DUMP VALVE se deschide si intoroduce excesul BOOST admisie inainte de turbina.
|
vocabula:
intake manifold = galerie de admisie
Cum funtioneaza: cand lasi pedala de gaz clapeta de acceleratie inchide, intre turbo si clapeta incepe sa acumleze aerul in timp ce in galerie este creat un vacum. Acest vacum este conectat printr-o furtuna la BOV ce deschide asta si lasa aerul unde vrei.
Quote:
-Excesul BOOST introdus inapoi inainte de turbina, ajuta turbina sa TUREZE aka SPOOL UP mai repede si micsoreaza lag-ul!
|
Asta este irrelevant, fiindca tubulatura inainte de turbo este deschis, deci boostul (surplusul de aer) ce vine de la BOV poate sa duca in oarecare directie...deci cam de geaba. De aia e facut asa la masinile de strada sa nu auda evacuarea asta de aer...