Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 27-09-07, 11:18   #1
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Pentru cine stie despre TURBO !

Dupa cum stiti am R5-u cu motor de Volvo, cand scot furtunu de vacum de pe blow-off si Ii dau tare scoate un pufait super misto, da mi-e frica sa nu stric turbina, chestia asta am vazut-o la toate EVO 6 de Gr A de raliu.
M-ar interesa daca stie cineva cat de tare afecteaza turbina chestia asta, astept raspunsuri, ms fain !
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 27-09-07, 15:27   #2
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

1. Blow-off valve ventileaza presiunea excesiva produsa in admisie
2. Blow-off valve se deschide la o anumita presiune, calculata, din furtunul care o conecteaza cu admisia
3. Scoaterea furtunului => valva nu se mai deschide la presiunea corecta, e ca si cum n-ar mai fi acolo
4. Impiedici valva sa-si faca treaba => fortezi turbina
5. Ai o turbina de rezerva?...

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 16:02   #3
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

eu nu am BOV, DV,.... am scos de ep traseul de admisie amortizorul de sunet cu care a venit masina....

si la schimbarile de trepte se aude un zgomot (numit in engleza "chatter noise" cred) este aerul care loveste in palele de al turbina din cate am inteles, acesta lovire are efect negativ asupra fiabilitatii turbinei

masina mea de fabrica nu a avut BOV si merge mult mai bine fara (imi cam da electronica peste cap daca montez BOV)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 17:03   #4
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Ms ca mi-ati zis, da cum dracu rezista turbinele de pe masinile de curse ??? care nau blow-off?
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 28-09-07, 23:23   #5
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

la curse conteaza mult mai mult puterea decat viata turbinei, oricum sunt turbine mai mari decat ar fi necesare pentru puterea respectiva din cauza restuctorului.
Dar oricum, eu cam la toate WRC-urile am vazut blow off valve, si la EVO

Last edited by Hexer; 28-09-07 at 23:26.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 29-09-07, 20:27   #6
mikkai

Stage 5
 
mikkai's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,121
Member of:
[DACIA]
[RENAULT]
[Old School Cars]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Poate nu au tocmai bov dar un wastegate tot au.Poate nu ti-ai dat seama ca exista pentru ca este integrat in turbina.Exista si wastegate extern totusi.
mikkai is offline   Reply With Quote
Old 30-09-07, 02:01   #7
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Eu am mers in fostul EVO 6 de GR A a lui Bogdan Marisca si scoate acelasi sunet ca si turbina mea fara blow-off... si masina are peste 350 cp !
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 01-10-07, 00:46   #8
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Quote:
Originally Posted by mikkai View Post
Poate nu au tocmai bov dar un wastegate tot au.Poate nu ti-ai dat seama ca exista pentru ca este integrat in turbina.Exista si wastegate extern totusi.

Orice turbo are wastegate - valva care evacueaza gazele de esapament in downpipe, fara a mai trece prin turbina, cand se atinge o anumita presiune in compresor (corelata cu turatia turbinei), pentru ca turbina sa nu fie supraturata. La majoritatea turbinelor wastegate e integrat, dar la aplicatiile de inalta performanta e separat de turbina pentru a putea fi reglat sau inlocuit usor. Motoarele Lotus Esprit in 4 cilindri aveau wastegate separat

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 01-10-07, 08:13   #9
Nemilosu


Stage 5
 
Nemilosu's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of:
[DAEWOO]
[AUDI]
[4Tuning International]
[Fanatik MotorSport]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

si la audi 200 20v este separat wastegate.
Nemilosu is offline   Reply With Quote
Old 06-10-07, 16:10   #10
naka66vio

Stage 5
 
naka66vio's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,571
Member of:
[SKODA]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

are cineva idee daca mar ajuta un downpipe.vreau sal pun la pilot pitesti.am un skoda 2 rs cu soft
naka66vio is offline   Reply With Quote
Old 06-10-07, 17:24   #11
mikkai

Stage 5
 
mikkai's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,121
Member of:
[DACIA]
[RENAULT]
[Old School Cars]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Toate masinile turbo au downpipe din fabrica.Daca te referi sa ii modifici diametrul la cel de pe masina inseamna ca trebuie sa schimbi toata evacuarea de la downpipe pana la finala ca sa aiba vreun efect.Daca faci downpipe-ul de diametru mai mare fata de ce ai acum si il adaptezi la evacuare nu ai facut mare lucru.
mikkai is offline   Reply With Quote
Old 06-10-07, 17:51   #12
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Mai este inca o chestie, pentru care merita schimbat, numai ca nu stiu ca cineva a mai facut asa ceva in romania...
Idea este ca dupa turbo gazele de evacuare fac curente cand cea din turbina amesteca cu cea de la westgate. In conditii normel amestecarea asta ar trebueia sa fie loc cu 30-50cm dupa turbona.
Asta poate aduce cateva cai si un raspuns mai bun la turatii mari.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 01:59   #13
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Se poate pune supercharger paralel cu turbo? daca da , ce efecte negative poate avea?
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 02:15   #14
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Quote:
Originally Posted by dreaq View Post
Se poate pune supercharger paralel cu turbo? daca da , ce efecte negative poate avea?
Se poate, asta face acuma VW, acuma 20 de ani a facut si Lancia cu S4.
Dar este complicat.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 07-10-07, 23:44   #15
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Pentru cine stie despre TURBO !

Efecte negative:

-costa enorm
-e foarte complicat si cu sanse mici de reusita daca n-o faci intr-o fabrica
-e nevoie de ECU separat si cu soft conceput special pentru aplicatia ta
-mai trebuie si ceva injectoare suplimentare

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -