Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 20-08-07, 20:21   #1
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Turbo Blanket - util sau sinucidere?

La multe masini de performanta echipate cu turbo se folosesc mansoane izolante pentru turbine ("turbo blanket", "turbo bag" sau "turbo heat shield"), dintr-un material fibros foarte rezistent la temperaturi inalte (o turbina se poate incinge pana cand devine rosie-translucida ).

Motivele invocate:

-temperatura mai ridicata a gazelor de esapament => viteza de expansiune mai mare => viteza mai mare a turbinei si turbo-lag redus
-protejarea componentelor mecanice de caldura turbinei
-izolarea compresorului de turbina, de unde o reducere in temperatura aerului comprimat (aerul se incalzeste doar datorita compresiei) si astfel usureaza sarcina intercoolerului

Un manson pentru un turbo Garrett T4:



Parerile sunt impartite, unii din cei care au folosit pretind ca intr-adevar protejeaza de caldura componentele aflate in jurul turbinei, altii spun ca temperatura creste mult peste ceea ce metalul galeriilor de evacuare sau al turbinei poate suporta si se deformeaza sau topeste

Merita incercat, sau e mai degraba o reteta sigura pentru topirea turbinei?

~Nautilus

Last edited by Nautilus; 20-08-07 at 20:23.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 20-08-07, 23:59   #2
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Daca turbina nu este suprasolicitata merita sa pui fiinca iti protejeaze motorul la viteze mici (adica componentele nu topesc) dar daca e suprasolicitata (turbo de 1.8T care merge la 1.4-1.5 bari moare mult mai repede cu asta(nu se topeste ci rulmenti)
Daca faci tuning cu capul si nu cu buzunarul gol merita.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 21-08-07, 01:05   #3
Georgekey

Stage 3
 
Georgekey's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 95
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Eu stiu ca se pune la masini care au turbina in fata ca sa nu transmite caldura pe la radiator si la intercooler
Georgekey is offline   Reply With Quote
Old 21-08-07, 09:27   #4
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

parerea mea e ca un scut in jurul turbinei trebuie sa existe, deoarece radiaza multa caldura care poate strica alte piese prin jur
200SX is offline   Reply With Quote
Old 21-08-07, 13:20   #5
Georgekey

Stage 3
 
Georgekey's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 95
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Masini care au turbina pusa intre motor si caroserie jos in spate(audi TT,S3,PuntoGT,....etc) nu trebuie neaparat asa ceva dar la masini cu turbina in fata (mitesuba EVO) materialul face numai bine.Pe drum majoritatea masinilor care circula nu port material din asta.Daca turbina este pusa bine cum trebuie corect la locul ei nu este nici un fel de problema dar la modificari cu big turbo kit
, turbina ar fi bine sa fie izolata!
__________________
AudiTT TQ 300hp 42kg (BAM) stage II 1,6 bar overboost 1.4 fix
stage III is coming

Georgekey is offline   Reply With Quote
Old 21-08-07, 15:07   #6
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Scut de caldura intre turbo si caroserie exista, e un "sandwich" de aluminiu cu un material izolant la interior, pe panoul dintre compartimentul motor si cabina (la 1.8T evacuarea cu tot cu turbo e pe partea dinspre cabina)

Motivele pentru care era interesanta ideea izolarii turbinei erau: mentinerea gazului de evacuare cat mai fierbinte, pentru a-si pastra viteza de expansiune, si izolarea compresorului de turbina pentru a nu se transmite caldura de la turbina la aerul de admisie (care oricum se va incalzi, dar ceva mai putin, prin comprimare)

Turbina este suprasolicitata, cred ca are mult peste 1 bar presiune

Dezavantaje:
-pericol de topire/deformare a carcasei si arborelui turbinei (arborele are dimensiunile unui surub de 4mm!)
-timpul de racire inainte de a opri motorul se lungeste (orice motor turbo trebuie lasat in relanti 30sec pana la 2min inainte de a-i lua contactul)

~Nautilus

Last edited by Nautilus; 21-08-07 at 15:09.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 21-08-07, 17:02   #7
Georgekey

Stage 3
 
Georgekey's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 95
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Quote:
Originally Posted by Nautilus View Post
Scut de caldura intre turbo si caroserie exista, e un "sandwich" de aluminiu cu un material izolant la interior, pe panoul dintre compartimentul motor si cabina (la 1.8T evacuarea cu tot cu turbo e pe partea dinspre cabina)

Motivele pentru care era interesanta ideea izolarii turbinei erau: mentinerea gazului de evacuare cat mai fierbinte, pentru a-si pastra viteza de expansiune, si izolarea compresorului de turbina pentru a nu se transmite caldura de la turbina la aerul de admisie (care oricum se va incalzi, dar ceva mai putin, prin comprimare)

Turbina este suprasolicitata, cred ca are mult peste 1 bar presiune

Dezavantaje:
-pericol de topire/deformare a carcasei si arborelui turbinei (arborele are dimensiunile unui surub de 4mm!)
-timpul de racire inainte de a opri motorul se lungeste (orice motor turbo trebuie lasat in relanti 30sec pana la 2min inainte de a-i lua contactul)

~Nautilus
Daca creste mult temperarura in turbo se provoaca multiple probleme cum zici si tu, mai ales la motoare 1.8T group vag .Cu chestia asta nu opresti trasmiterea temperaturi la compresor in nici un caz ,dar dinpotriva se mareste petruca nu are pe unde sa scape si radiaza exact pe compresor .

Last edited by Georgekey; 21-08-07 at 17:07.
Georgekey is offline   Reply With Quote
Old 20-09-07, 12:44   #8
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Dupa montarea manometrului am aflat si cu ce presiune merge, 1.3 bar (drum intins, pedala la podea) si pana la 1.5 bar maximum (rampa lunga si putin inclinata, viteza a IIIa, pedala la podea) - dar in acelasi timp manometrul arata ca turbina nu produce presiune decat putin timp, la accelerari, 90% din timp (trafic de oras, viteza moderata pe sosea) arata vacuum, zero sau putin peste zero

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 20-09-07, 12:58   #9
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Este normal, ce motor si ce turbo este?
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 20-09-07, 13:44   #10
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

1.8T seria AUQ, cu turbo original (K03-0052, cunoscut si drept "K03 sport"), resoftat. La origine putea da presiune maxima 0.8 bar

Motivul comentariului meu era faptul ca un turbo nu este atat de solicitat cat am crede, daca functioneaza la presiune maxima pentru un timp de ordinul secundelor

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 20-09-07, 13:47   #11
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Pentru 1.5 bar este mic turboul.
E si normal ca nu functioneaza mult, desea mergi cu pedala la podea, si numai atuncea are aer ce sa roteasca, in oras nu mergi la 4-5000 rot/min.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 24-09-07, 12:01   #12
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

nu ar fi mai eficienta o priza de aer pe capota pentru a "racori" turbina?
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 24-09-07, 13:33   #13
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

1. ai citit primul meu mesaj?
2. stii unde si cum e montata turbina la 1.8T?



~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 24-09-07, 14:39   #14
NT33EXE

Stage 5
 
NT33EXE's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 960
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

1. am citit toate posturile.
2. nu stiu unde este montata turbina la masina ta.
apropo, unde?
3. intrebarea nu a fost deloc tendentioasa, ci a adus in discutie o varianta de rezolvare a problemei.

de exemplu, la masina mea (din semnatura bineinteles) turbina este intre motor si scutul protector dinspre habitaclu. m-am gandit la o varianta de racire cu aerul de afara printr-o priza pe capota dar si fluxul va trebui directionat cumva spre locul cu pricina.
NT33EXE is offline   Reply With Quote
Old 24-09-07, 17:06   #15
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Turbo Blanket - util sau sinucidere?

Si la mine e intre motor si scutul protector, foarte jos, cu jumatate de metru mai jos decat capota, si se poate vedea doar cu o oglinda, asa incat orice priza sau conducta de aer iese din discutie.

Ideea mea era de a mentine turbina fierbinte si compresorul rece, cu ajutorul scutului de caldura, nu de a raci turbina + arborele ei, care oricum are racire cu apa. Dupa cate se pare, riscul de a topi turbina e prea mare pentru a risca ceva

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -