Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 15-04-05, 21:32   #1
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Benzina cifra octanica, valori reale

Am si eu cateva nelamuriri, cu toate ca pe la noi pe aicea prin Romania inca se practica \"inmultirea\" benzinei cu apa, as vrea si e usa stiu din tipurile de benzina de pe piata, cam ce cifra octanica are fiecare. si care ar fi cea mai buna benzina disponibila pe piata romaneasca din acest punct de vedere.

\"OMV has achieved first place in this fuel league as well – OMV developed the first sulfur-free fuel in Austria with 100 RON (research octane number). Super Plus gasoline is your choice for maximum environmental friendliness and economical use of optimized direct injection (GDI) motors.\"

sa fie vorba de OMV100 chair are cifra octanica de 100 ?- mie mie cam greu sa cred
200SX is offline   Reply With Quote
Old 15-04-05, 23:47   #2
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

OMV 100 se apropie de 95 real, cu cifra octanica.

Daca vrei benzina adevarata baga Trei Brazi, cu care alerga baietii la raliuri, costa in jur de 5E litrul.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 27-04-05, 11:17   #3
Iuiu

Stage 3
 
Iuiu's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 99
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

Nu cred ca e nevoie sa cumperi benzina de 5E litrul. Se gasesc in magazine aditivi care cresc cifra octanica, cam 200k sticluta. Ei spun ca, creste cifra octanica cu 10 grade. Poate nu creste cu 10 dar tot o creste ca altfel nu s-ar mai vinde. Si daca vrei sa o cresti mai mult pui 2 sticle in loc de una la un plin si tot ajungi mai ieftin decat 5E/l. Cei drept benzina de curse are C) 120. Cu ce am spus eu ajungi maxim la 110.

Cifra octanica se mai poate creste cu metanol, dar asta e foarte coroziv.
__________________
Iuiu is offline   Reply With Quote
Old 27-04-05, 22:58   #4
UniculSGM
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
UniculSGM's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
Default

Sunt frectie la picior de lemn majoritatea aditivilor. Imi bate avansul si cu OMV 100 cu aditiv in ea. Se justifica 5E pe litru, daca alergi la Vtm, raliu.
UniculSGM is offline   Reply With Quote
Old 09-05-05, 22:28   #5
Iuiu

Stage 3
 
Iuiu's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 99
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

Azi am luat de la Petrom benzina 99+ shi se simte ca trage mai bine mashina. Duminica pun iar shi o sa cumpar shi aditiv sa pun in ea ca sunt curse la noi shi va spun eu care e rezultatul.
Iuiu is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 12:00   #6
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default

Cifra octanica inscrisa pe pompa = media intre RON si MON, in SUA. In Europa, e ff probabil sa fie cifra RON

RON = Research Octane Number = cifra calculata pentru conditii usoare de utilizare (explicatie ff simplificata, ca sa scurtam mesajul)

MON = Motor Octane Number = cifra calculata pentru conditii grele de utilizare (idem)

Cifra octanica, in general = rezistenta la detonatie, comparata cu a iso-octanului (95 -> 95% din rezistenta iso-octanului pur; cifrele peste 100 sunt estimari, fiindca nu mai exista termen de comparatie)

Exista combustibili pana la 150 octani (de 1,5 ori mai rezistenti fatza de iso-octanul pur) pentru motoarele de aviatie cu piston. Motoarele sovietice folosesc 92 pana la 110 octani. In NASCAR se foloseste benzina de 115 octani cu plumb(nu au catalizatoare).

RON va fi intotdeauna putin mai mare ca MON, de asta, cand faci media, OMV Super 100 (RON 100) ar trebui sa aiba ceva de genul 98 octani, ca si MOL 98+ sau Petrom 99+

In cartea masinii e data de regula valoarea RON. La Seatul meu, se recomanda 98/95 RON (98 in conditii normale, 95 daca nu ai altceva la indemana).

Aditivii de tip \"octane booster\" sunt o mare porcarie, mai corozivi chiar decat metanolul pur.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 12-05-05, 22:58   #7
Iuiu

Stage 3
 
Iuiu's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 99
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

Am gasit intr-o carte treaba cu cifra octanica shi cea cotanica(diesel) shi e cam cum zici tu. Oricum mai pun un post luni dupe curse sa va spun cum a mers mashina cu benzina 99+ shi cu 1-2 sticle de aditiv.
Iuiu is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 05:57   #8
Iuiu

Stage 3
 
Iuiu's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 99
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

CORECTEZ la diesel e cifra cetanica.
Iuiu is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 12:32   #9
Morro

Stage 5
 
Morro's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,078
Default

am folosit eu benzina de 100 , care chiar era de 100, luata direct de la sursa ... si se simt ceva diferente la turatii mici ... cam atat ... motorul e mai elastic ... voi mai folosi cu incredere dar nu cu speranta ca imi va afecta acceleratia.
__________________


... masina de familie in 5 usi ...
Morro is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 12:37   #10
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pe mine ma intereseaza pentru a afla care este cea mai buan bezina de pe piatza (la un pret rezonabil - 5E ep litru mi se pare mult prea mult (daca as avea un rezervor mic special doar pt curse ar fi alta treaba))
pentru a evita detonatiile.

asa ca dati inainte cu parerile despre benzina si apoi poate facem si un top al benzine disponibile pe piata romaneasca (nu luam in considerare faptul ca la unele benzinarii am cumparat cateodat si apa sau benzina foarte proasta aditivata in draci)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 12:41   #11
Morro

Stage 5
 
Morro's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,078
Default

din pacate ce am folosit eu nu e disponibil pe piata deci nu sunt prea util

P.S.:vezi ca suntem colegi de facultate si chiar de C1 ...
Morro is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 21:45   #12
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Morro\"
am folosit eu benzina de 100 , care chiar era de 100, luata direct de la sursa ... si se simt ceva diferente la turatii mici ... cam atat ... motorul e mai elastic ... voi mai folosi cu incredere dar nu cu speranta ca imi va afecta acceleratia.
Daca motorul e proiectat(la nivel de raport de compresie, avans, distributie, presiune turbo etc) pentru cifra octanica 98(sau 95), punand 100 nu obtii aproape nici un avantaj ca putere.

Daca eu pun benzina RON 100 la un motor proiectat pentru RON 98, o fac din motivul ca la benzina romaneasca nu prea poti avea incredere in ce pretind producatorii - trebuie sa pui de 100 ca sa te asiguri ca are macar 98 si OMV Super 100 e facuta in Austria, unde se falsifica ceva mai putin ca la noi...

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 13-05-05, 22:14   #13
Iuiu

Stage 3
 
Iuiu's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 99
Member of:
[Crazy Drivers]
Default

Dar benzina aia facuta in Austria e vanduta la benzinarii de la noi. Producatorii de obicei recomanda o cifra minima nu una optima, deci motoarele sunt proiectate sa functioneze cu o benzina de la o anumita caliate in sus.Concluzia....
Iuiu is offline   Reply With Quote
Old 10-06-05, 21:39   #14
cristi_ubs

Stage 5
 
cristi_ubs's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 641
Member of:
[RENAULT]
Default

eu mai iau benzina de aviatie cu CO de 110((asa spun aia)si trage super masina,dar mi-a bulit motoru de fapt supapele.dadeam 70 p litru da asta numa cand ma bagam la liniutze
__________________
Renault Clio Symbol
WR BLUE MICA PEARL
cristi_ubs is offline   Reply With Quote
Old 10-06-05, 22:12   #15
Gabi_323i

Stage 5
 
Gabi_323i's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,014
Member of:
[BMW]
Default

ti-a ars supapele? asta de obicei se poate intampla cand mergi sarac, se supraincalzeste si se pot arde supape, bujii
Gabi_323i is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -