Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 21-03-13, 11:59   #1
viespezz

Stage 3
 
Join Date: May 2012
Posts: 169
Default Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Salut
Am facut un upgrade la soft la al meu E46 320CD FL 150 cai si trebuia sa ajunga lejer la 185 cai deoarece pe langa upgrade i-am mai schimbat si toata evacuarea cu una de inox,catalizator metalic+intermediara Magnaflow fara finale,filtru K&N,ulei schimbat + absolut toate filtrele posibile(ulei,motorina,epurator,aer,polen).
Am fost la resoftare si masina a ajuns doar la 170 cai,mi-au spus ca am un bost undeva,o pierdere de putere...
Am fost la Chippower sau ChipTuning nu mai stiu exact sa imi verifice turbina si a spus ca lucreaza in parametrii normali,am mai fost si la alt baiat care se ocupa cu reconditionari turbine si nu numai si la fel a spus si el...
Am pus testarul pe ea si absolut nici o eroare nimic de schimbat...
Cineva mi-a spus ca electrovalva de la turbo nu face presiune cum trebuie dar daca era lucrul asta nu aparea pe tester?
Acum am dat EGR-ul,intercoolerul,furtunele intercooler,galeria de admisie si senzorii motor,vibrochen si admisie jos sa le curat si sa vad daca este diferenta.
A mai intalnit cineva problema asta?
De la ce ar putea sa fie pierderea aia de putere?
Mentionez ca pe Dyno test inainte de a face resoftarea mi-au iesit 145 cai in situatia in care v-am spus ce am schimbat la masina si ar fi trebuit sa am lejer 155 cai,iar dupa resoftare 170.
Undeva este o pierdere de 10 cai(stock)-15 cai(dupa resoftare) dar unde?
O sa afisez si graficul sa vedeti unde este scaderea de putere.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	130320131113.jpg
Views:	1011
Size:	1.16 MB
ID:	2724796  
viespezz is offline  
Old 21-03-13, 12:18   #2
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Dar de unde stii ca trebuia sa ai 185cp?
Ti-a zis tunerul?
Sau stii tu?
Modificarile hardware le-ai facut dupa ce ai facut softul sau inainte?
Softul este unul pentru masina ta si modificarile facute de tine sau este unul generic trimis pe sms de pe un site?


Si de curiozitate asa, daca tot ne apucam de tuning la diesele si de scos fum, de ce mai pastram egr pe masina?
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline  
Old 21-03-13, 14:57   #3
viespezz

Stage 3
 
Join Date: May 2012
Posts: 169
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Modificarile masinii adica evacuarea completa inox am facuto la Pilot + filtrul de aer K&N,resoftarea si Dyno l-am facut la Exelixis,consider ca sunt unele dintre cele mai bune firme de tuning mai ales Exelixis din Romania,au copiat softul masinii,l-au trimis in Ungaria si acolo s-a stabilit cat si cum se poate adauga la performanta prin resoftare.Peste tot pe net scrie ca dupa resoftare se adauga 20% la puterea motorului sau de la 150 la 185 cai,ma asteptam cu tot cu evacuarea sa ajung undeva la 190 cai si atat,mai mult nu vreau pentru masina pentru ca nu as vrea sa ii omor motorul sau alte componente.Mai aveam nevoie de un mic zvag si 190 cai imi era suficient fara sa anulez EGR sau alte componente(masina trebuie sa ramana intreaga).Fum nu scoate absolut nici un gram nici negru nici alb daca asta ai crezut in urma schimbarii evacuarii,poate daca puneam doar teapa de la turbina pana in spate da dar cand am catalizator metalic si intermediara nu isi murdareste curul...
Am inteles ca ar putea fi componentele interne ale turbinei sau electrovalva sa nu tina presiunea cat trebuie,de asta am deschis acest thread poate cineva a mai intalnit si rezolvat treaba asta.
viespezz is offline  
Old 21-03-13, 15:14   #4
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

E posibil CR-ul sa nu poata furniza suficienta motorina pentru caii aia.
Nu te lua dupa ce scrie pe net ca nu e intotdeauna adevarat.Motoarele difera ca amprentele oamenilor.
Si crede-ma ca fum dai si cu mama catalizatorului daca arderea e incompleta si ai mai multa motorina decat aer.
Daca zici ca nu da cu fum deloc nu cred ca iti pierde presiune.
Nu cunosc acel motor in detalii dar daca ai facut modificari hardware pe un diesel si nu ai modificat softul dupa acele modificari, nu prea ai nici un plus de caluti.
Si un diesel fara fum nu e bun, e ceva stricat la el
bluey is offline  
Old 21-03-13, 15:33   #5
viespezz

Stage 3
 
Join Date: May 2012
Posts: 169
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
E posibil CR-ul sa nu poata furniza suficienta motorina pentru caii aia.
Nu te lua dupa ce scrie pe net ca nu e intotdeauna adevarat.Motoarele difera ca amprentele oamenilor.
Si crede-ma ca fum dai si cu mama catalizatorului daca arderea e incompleta si ai mai multa motorina decat aer.
Daca zici ca nu da cu fum deloc nu cred ca iti pierde presiune.
Nu cunosc acel motor in detalii dar daca ai facut modificari hardware pe un diesel si nu ai modificat softul dupa acele modificari, nu prea ai nici un plus de caluti.
Si un diesel fara fum nu e bun, e ceva stricat la el
Dyno demostreaza ca am luat un plus de 25 cai fata de 145 cat avea cand am facut dyno inainte de resoftare.Resoftarea am facuto dupa ce am facut evacuarea deci s-a modificat softul dupa ce am terminat hardware.Nu scoate fum exagerat sa iti murdareasca tot spatele cum am vazut la alte masini dupa ce si-au schimbat evacuarea si au facut resoftare la asta m-am referit pentru ca tipsurile in interior s-au inegrit logic.
viespezz is offline  
Old 21-03-13, 20:29   #6
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

La fel si softurile difera de la tuner la tuner.
Unii le fac mai agresive, curbele de cuplu fiind mai abrupte si fortand ambreiajele,altii prefera sa fie mai safe masina chiar daca ies 5 cp in minus pe final. Pe vremea mea tunerii ziceau ca dau 30 % in plus la un soft dar asta nu era valabil la toate motoarele si doar softurile agresive scoteau aia 30%.
Nu o sa scoti la fel de usor 30% dintr-un CR ca dintr-un PD. Fiecare motor cu arhitectura,plusurile si minusurile sale.
Sa dai o cifra generica pentru toate motoarele diesel mie personal mi se pare o greseala.
bluey is offline  
Old 25-03-13, 20:58   #7
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

150 de cai susține bmw că scotea mașina cānd era NOUĂ.

1) nu-i musai să fi scos chiar 150 de nouă (surprize surprize)

2) din nou una șocantă: e posibil ca din caii de fabrică să mai fi evadat īntre timp, că totuși...e o mașină vechiuță.

īncearcă să-i faci upgrade de turbină, intercooler și injectoare, eventual și pompa de motorină dacă e nevoie și ar trebui să sari lejer de 200+cp
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline  
Old 26-03-13, 03:25   #8
HHHH69

Stock
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 1
Smile Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Bagi bani degeaba....dupa care o sa vrei mai mult...cumparati un M si nu o sa te mai plingi nici de dino )) ni ca nu poate.. crde-ma ))
HHHH69 is offline  
Old 26-03-13, 08:45   #9
elementx

Stock
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 3
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

aceeasi problema o am si eu si nu sunt singurul sau nu esti singurul.am un audi b8 2.0 tdi 143 stock(170 acum). am facut dyno si inainte si dupa re-softare in ambele cazuri are o pierdere de putere la 2000 turatii,pierdere care nu se simte si pe strada ci doar pe stand.explicatia celor de la revo a fost ca ori era filtrul dpf in regenerare ori in managementul masinii abs nu se decupleaza total.mentionez ca masina la 60 k de km deci nu poate fi vorba de un motor uzat sau alte chestii.masina a fost verificata pe toate partile posibile si nu are nici cea mai mica problema,a fost verificata si in mers iar totul este perfect.ieri am fost la dyno din nou si inaintea mea era un passat din 2011,20k km fix cu aceeasi problema care si la el se manifesta doar pe stand si nu pe sosea.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	358
Size:	368.4 KB
ID:	2730278  
elementx is offline  
Old 26-03-13, 10:29   #10
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Quote:
Originally Posted by elementx View Post
aceeasi problema o am si eu si nu sunt singurul sau nu esti singurul.am un audi b8 2.0 tdi 143 stock(170 acum). am facut dyno si inainte si dupa re-softare in ambele cazuri are o pierdere de putere la 2000 turatii,pierdere care nu se simte si pe strada ci doar pe stand.explicatia celor de la revo a fost ca ori era filtrul dpf in regenerare ori in managementul masinii abs nu se decupleaza total.mentionez ca masina la 60 k de km deci nu poate fi vorba de un motor uzat sau alte chestii.masina a fost verificata pe toate partile posibile si nu are nici cea mai mica problema,a fost verificata si in mers iar totul este perfect.ieri am fost la dyno din nou si inaintea mea era un passat din 2011,20k km fix cu aceeasi problema care si la el se manifesta doar pe stand si nu pe sosea.
Dupa cum arata graficul tau acea sincopa pare a fi din comanda turbinei in proportie de 80%.
Poate fi o problema pe partea de mecanica a geometriei variabile sau din soft. Nu e lege ce spun dar daca faceau un dyno cu monitorizare de parametrii se vedea exact de unde era problema.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline  
Old 26-03-13, 10:30   #11
elementx

Stock
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 3
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

si de ce nu se simte si pe strada?
elementx is offline  
Old 26-03-13, 10:57   #12
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Quote:
Originally Posted by viespezz View Post
Modificarile masinii adica evacuarea completa inox am facuto la Pilot + filtrul de aer K&N,resoftarea si Dyno l-am facut la Exelixis,consider ca sunt unele dintre cele mai bune firme de tuning mai ales Exelixis din Romania,au copiat softul masinii,l-au trimis in Ungaria si acolo s-a stabilit cat si cum se poate adauga la performanta prin resoftare.Peste tot pe net scrie ca dupa resoftare se adauga 20% la puterea motorului sau de la 150 la 185 cai,ma asteptam cu tot cu evacuarea sa ajung undeva la 190 cai si atat,mai mult nu vreau pentru masina pentru ca nu as vrea sa ii omor motorul sau alte componente.Mai aveam nevoie de un mic zvag si 190 cai imi era suficient fara sa anulez EGR sau alte componente(masina trebuie sa ramana intreaga).Fum nu scoate absolut nici un gram nici negru nici alb daca asta ai crezut in urma schimbarii evacuarii,poate daca puneam doar teapa de la turbina pana in spate da dar cand am catalizator metalic si intermediara nu isi murdareste curul...
Am inteles ca ar putea fi componentele interne ale turbinei sau electrovalva sa nu tina presiunea cat trebuie,de asta am deschis acest thread poate cineva a mai intalnit si rezolvat treaba asta.
Ce se vede pe graficul tau e putin deranjant si-ti inteleg idignarea.
Softul stock pare sa aibe mai multa putere decat cel modificat in zona de jos a turatiei.
Ceea ce am subliniat cu rosu in mesajul tau mi se pare deja amuzant, adica cum firma care face softurile custom a trimis in ungaria softul pentru analiza... asta spune multe despre ei dar si despre tine de la care nimeni nu are pretentia sa cunosti mai mult. Acum cine stie poate ne asteptam sa vedem pe strada o masina cu un soft identic cu al tau.


In cazul nostru Racing Code graficele arata asa. Daca se cere pot sa expun si graficul compartiv cu puterea la roata.



Un tuner este obligat sa analizeze pe cat posibil inainte de modificarea masina sa fie siur ca este in regula si apoi sa efectueze modificarea.
SEBASTIAN is offline  
Old 26-03-13, 10:58   #13
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Quote:
Originally Posted by elementx View Post
si de ce nu se simte si pe strada?
Pentru ca soferul nu este un aparat de masura si simte doar cand e ceva foarte grav, diferente enorme.
Aparatele de masura de acest gen te ajuta sa diagnostichezi si sa obtii fise dyno curate.
SEBASTIAN is offline  
Old 26-03-13, 11:39   #14
elementx

Stock
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 3
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

nu sunt foarte priceput in aceste lucruri dar eu unul din ce vad mi se pare o pierdere cam mare pentru a nu fi simtita cat de cat pe strada.scz daca spun prostii
elementx is offline  
Old 26-03-13, 12:14   #15
viespezz

Stage 3
 
Join Date: May 2012
Posts: 169
Default Re: Pierdere putere BMW E46 320d 150 cai

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Ce se vede pe graficul tau e putin deranjant si-ti inteleg idignarea.
Softul stock pare sa aibe mai multa putere decat cel modificat in zona de jos a turatiei.
Ceea ce am subliniat cu rosu in mesajul tau mi se pare deja amuzant, adica cum firma care face softurile custom a trimis in ungaria softul pentru analiza... asta spune multe despre ei dar si despre tine de la care nimeni nu are pretentia sa cunosti mai mult. Acum cine stie poate ne asteptam sa vedem pe strada o masina cu un soft identic cu al tau.


In cazul nostru Racing Code graficele arata asa. Daca se cere pot sa expun si graficul compartiv cu puterea la roata.



Un tuner este obligat sa analizeze pe cat posibil inainte de modificarea masina sa fie siur ca este in regula si apoi sa efectueze modificarea.

Trebuie sa rectific ceva,softul nu a fost trimis in Ungaria cum am scris la inceputul threadului asta am auzit eu despre mai multi care fac resoftari si asta am crezut ca s-a intamplat si in cazul asta fara a intreba pe cineva de la firma.Softul a fost facut custom dupa performantele masinii mele !!!
viespezz is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -