Sunt putini care se baga la noi pe superchargere pt ca nu stiu de unde sa le apuce.
In plus la asa ceva trebuie sa faci mult tuning pe sarcini partiale si asta consuma timp si chef.
Riscurile sunt mai mici ca la turbo unde extinzi instalatia de ulei, returnezi caldura in habitaclu motor, decomprimi motor, schimbi pistoane, biele, prezoane etc
Daca la un big turbo sau un centrifugal te scoti repede cu un extrainjector si un piggyback (sau ieftineli gen astea
http://www.splitsec.com/ ) + putin tuning in WOT, la superchargere care intra de jos (roots, lysholm) muncesti de iti sar capacele cu injectoare marite, trebuie sa ai standalone sau sa poti modifica IPW si lambda din ECU etc. Aceeasi problema si daca mergi cu ceva low spool gen K03/K04 sau mai noile IHI de pe TFSI.
Putine piggybackuri stiu sa iti altereze IPW sau sa gestioneze un wideband lambda, mai prietenoase ar fi AEM F/IC, PP SMT8 si G-Reddy E-manage. PUNCT si NIMIC ALTCEVA.
In plus masina o sa consume ca porcul, 17-20l/100km pe putin.
Standalone trebuie gandit bine pt ca poti pierde multe chestii gen bord sau a/c daca ai masina mai noua. Si aici ai putini meseriasi, sa stie sa iti regleze un knock sensor,sa iti faca niste tabele de compensare avans cu IAT sau CLT, injectie cu tensiunea de pe alternator, eficienta volumetrica etc
M-am legat la cap cu asa ceva si e f***ere mare, ce iti recomand e daca nu ai timp de pierdut ia-ti un diesel si da-n el ca surdu-n clopot.