Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 31-12-12, 01:34   #1
just_dragos2012

Stock
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 2
Default Diferente intre tipurile de superchargere

Salut! La toate masinile de curse am vazut ca au turbocharger pe ele. De ce pune toata lumea turbocharger si nu un supercharger? Din cate am vazut pe net exista 3 feluri de superchargere:
1. roots/rotors supercharger
2. Screw Supercharger
3. Un supercharger care arata la fel ca turbocharger-ul numit ,,centrifugal supercharger".
As avea si eu 2 intrebari:
1. De ce prefera toti turbocharger-ul in loc de supercharger?
2. Care dintre cele 3 superchargere este mai bun, sau depinde pentru ce fel de cursa iti faci masina ?
Sper ca am postat in locul potrivit
just_dragos2012 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-13, 23:19   #2
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default re: Diferente intre tipurile de superchargere

Sunt 3 chestii diferite, cu eficiente, riscuri si raspunsuri in ture diferite. Cauta pe google, o sa gasesti multe articole. Bafta!
dudaionescu is offline   Reply With Quote
Old 10-01-13, 12:57   #3
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default re: Diferente intre tipurile de superchargere

Poate cauta si pe 4t.
S-a dezbatut de nenumarate ori subiectul.
Functia "SEARCH" rullz

Topic inchis.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-01-13, 16:36   #4
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Diferente intre tipurile de superchargere

Se redeschide la cererea initiatorului cu redenumirea titlului.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 28-01-13, 19:07   #5
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default Re: Diferente intre tipurile de superchargere

Tot Google e cel mai bun prieten.
dudaionescu is offline   Reply With Quote
Old 25-05-13, 20:09   #6
iulica097

Stage 4
 
iulica097's Avatar
 
Join Date: May 2013
Posts: 248
Default Re: Diferente intre tipurile de superchargere

Cine e amabil sa imi lase si mie un link ?
iulica097 is offline   Reply With Quote
Old 04-06-13, 17:33   #7
DEVIL's Style
BMW Driver

Stage 5
 
DEVIL's Style's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,476
Member of:
[BMW]
[Toyota]
Default Re: Diferente intre tipurile de superchargere

Quote:
Originally Posted by just_dragos2012 View Post
Salut! La toate masinile de curse am vazut ca au turbocharger pe ele. De ce pune toata lumea turbocharger si nu un supercharger? Din cate am vazut pe net exista 3 feluri de superchargere:
1. roots/rotors supercharger
2. Screw Supercharger
3. Un supercharger care arata la fel ca turbocharger-ul numit ,,centrifugal supercharger".
As avea si eu 2 intrebari:
1. De ce prefera toti turbocharger-ul in loc de supercharger?
2. Care dintre cele 3 superchargere este mai bun, sau depinde pentru ce fel de cursa iti faci masina ?
Sper ca am postat in locul potrivit
1 : pentru ca investitia e mai mica si pentru ca pe majoritatea ii "sperie" conceptul de supercharger !
2 : depinde de aplicatie !
DEVIL's Style is offline   Reply With Quote
Old 21-06-13, 18:03   #8
dudaionescu

Stage 3
 
dudaionescu's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
Default Re: Diferente intre tipurile de superchargere

Sunt putini care se baga la noi pe superchargere pt ca nu stiu de unde sa le apuce.
In plus la asa ceva trebuie sa faci mult tuning pe sarcini partiale si asta consuma timp si chef.
Riscurile sunt mai mici ca la turbo unde extinzi instalatia de ulei, returnezi caldura in habitaclu motor, decomprimi motor, schimbi pistoane, biele, prezoane etc
Daca la un big turbo sau un centrifugal te scoti repede cu un extrainjector si un piggyback (sau ieftineli gen astea http://www.splitsec.com/ ) + putin tuning in WOT, la superchargere care intra de jos (roots, lysholm) muncesti de iti sar capacele cu injectoare marite, trebuie sa ai standalone sau sa poti modifica IPW si lambda din ECU etc. Aceeasi problema si daca mergi cu ceva low spool gen K03/K04 sau mai noile IHI de pe TFSI.
Putine piggybackuri stiu sa iti altereze IPW sau sa gestioneze un wideband lambda, mai prietenoase ar fi AEM F/IC, PP SMT8 si G-Reddy E-manage. PUNCT si NIMIC ALTCEVA.
In plus masina o sa consume ca porcul, 17-20l/100km pe putin.
Standalone trebuie gandit bine pt ca poti pierde multe chestii gen bord sau a/c daca ai masina mai noua. Si aici ai putini meseriasi, sa stie sa iti regleze un knock sensor,sa iti faca niste tabele de compensare avans cu IAT sau CLT, injectie cu tensiunea de pe alternator, eficienta volumetrica etc
M-am legat la cap cu asa ceva si e f***ere mare, ce iti recomand e daca nu ai timp de pierdut ia-ti un diesel si da-n el ca surdu-n clopot.
__________________
Stay TUNED for MORE...

Last edited by dudaionescu; 21-06-13 at 18:30.
dudaionescu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -