Quote:
Motorul este de 1996cc si are 4 supape pe cilindru
|
Peste tot unde am cautat 2.0 V6 turbo de la Alfa are 2 supape/cilindru.Esti sigur ca are 4 ?
Quote:
Turbina pe care o pot monta este Garrett T3T4 hibrid
|
T3T4 poate avea trei tipuri de turbina si mai multe de compresor.Nu stiu cat de mari sunt diferentele intre ele,dar ar fi mai bine sa spui exact ce model vrei.
Quote:
TE referi la compresorul mecanic ???
|
Ce sens ar avea,doar sa fac off-topic ? Ma refer la compresorul turbinei.
Quote:
multe ori sa stii ca teoria este invinsa practic
|
Cand se refera la oameni da.Cand se refera la mecanica,fizica,termodinamica etc. NICIODATA.
Quote:
Ce zici motor de DACIE sa mearga cu 1,1 bari ???
Si nu sunt bagati multi bani deloc in ea.
|
Foarte posibil,dar ma indoiesc ca are pistoane si biele de fabrica.In afara de asta,nu eu am afirmat ca V6-le asta nu merge peste 1,4 bari,ci un om care a zis ca il cunoaste foarte bine.
Revenind,alfa33 zicea ca vrea cuplu la turatii joase.Ce inseamna "joase" e discutabil,dar un compresor T04E-50 la 3000 RPM de exemplu nu poate face presiunea de 1,1 bari pe motorul asta.Am gresit in postul anterior,uitasem eficienta de 0,9,deci e nevoie de ~5 lb/min pentru fiecare 1000 RPM.Asta inseamna 15 lb/min la 3000 RPM,20 lb/min la 4000,25 lb/min la 5000 si 30 lb/min la 6000 pentru raport de presiune absoluta 2,1.Am marcat pe grafic cele 4 puncte.La 4000 esti in zona de eficienta redusa,la 3000 deja o sa ai "rateuri" si o sa strici compresorul,sub 3000 nici nu se pune problema,deci trebuie presiune mai mica la turatii joase,deci putere mai mica.Pe de alta parte,la 6000 RPM esti exact in zona care trebuie,deci daca vrei putere maxima mare asta e compresorul pentru tine.
In cazul unui TD04HL-16T,situatia sta mult mai bine.Ai nevoie de 0,0378 kg/s pentru fiecare 1000 RPM la 1,1 bari,adica 0,0756 la 2000 RPM, 0,1134 la 3000 RPM si 0,2268 la 6000 RPM.La 2000 RPM esti la limita,deci de acolo in sus se poate merge cu 1,1 bari.Compresorul asta nu va da aceeasi putere maxima ca primul (eficienta redusa la 6000 RPM),dar va da putere mai mare la turatii joase.