Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 09-11-06, 20:33   #16
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Motorul este de 1996cc si are 4 supape pe cilindru iar turbina stock de pe masina este Garrett T25. Turbina pe care o pot monta este Garrett T3T4 hibrid. Am mai citit cate ceva intre timp si se pare ca este recomandata de fapt o turbina Mitsubishi TD04HL. Cel putin asta am vazut ca se foloseste pe afara pe masina asta. Cu aceasta turbina, fara alte modificari s-au obtinut 280CP
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 08:15   #17
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

da-i si benzina nu doar aer poate un upgrade la pompa de benzina, sau un chip care sa merga mai bine cu noua turbina, sau poate ambele, nu de alta dar ar fi pacat sa topesti vreun piston.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 08:49   #18
EVOLUTION8

Stage 5
 
EVOLUTION8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,057
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Quote:
Originally Posted by Race View Post
Nu.Uita-te pe graficele a doua compresoare,unul mai mare unul mai mic,si o sa vezi ca la compresorul mai mare la turatii reduse si presiuni mari te afli intr-o zona de eficenta mai redusa,sau chiar in afara limitelor acceptate de functionare (nu e valabil pentru oricare doua compresoare,dar sunt sanse mari).


Cu toate astea,nu prea vezi masini pe strada cu compresie 6 si supra-alimentare 4 bari.Poate din din cauza ca detonatiile nu sunt unica problema ?


Daca ai o harta (a compresorului,nu a turbinei),posteaz-o.Daca nu,spune modelul exact pe care vrei sa-l montezi.In principiu motorul tau ar avea eficienta volumetrica ~0,9 (2 supape/cilindru),deci are nevoie de ~5,56 lb/min pentru fiecare 1000 RPM la 1,1 bari (hartile de pe site-ul Garett folosesc sistemul imperial).
TE referi la compresorul mecanic ???
Aici tu ai pus totul teoretic.
De multe ori sa stii ca teoria este invinsa practic.
Stii cate teorii am auzit si de fapt au putut fii depasite de practica.
Ce zici motor de DACIE sa mearga cu 1,1 bari ???
Si nu sunt bagati multi bani deloc in ea.
__________________
EVO REDEFINES CORNERING !
EVOLUTION8 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 13:52   #19
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Quote:
Motorul este de 1996cc si are 4 supape pe cilindru
Peste tot unde am cautat 2.0 V6 turbo de la Alfa are 2 supape/cilindru.Esti sigur ca are 4 ?

Quote:
Turbina pe care o pot monta este Garrett T3T4 hibrid
T3T4 poate avea trei tipuri de turbina si mai multe de compresor.Nu stiu cat de mari sunt diferentele intre ele,dar ar fi mai bine sa spui exact ce model vrei.

Quote:
TE referi la compresorul mecanic ???
Ce sens ar avea,doar sa fac off-topic ? Ma refer la compresorul turbinei.

Quote:
multe ori sa stii ca teoria este invinsa practic
Cand se refera la oameni da.Cand se refera la mecanica,fizica,termodinamica etc. NICIODATA.

Quote:
Ce zici motor de DACIE sa mearga cu 1,1 bari ???
Si nu sunt bagati multi bani deloc in ea.
Foarte posibil,dar ma indoiesc ca are pistoane si biele de fabrica.In afara de asta,nu eu am afirmat ca V6-le asta nu merge peste 1,4 bari,ci un om care a zis ca il cunoaste foarte bine.

Revenind,alfa33 zicea ca vrea cuplu la turatii joase.Ce inseamna "joase" e discutabil,dar un compresor T04E-50 la 3000 RPM de exemplu nu poate face presiunea de 1,1 bari pe motorul asta.Am gresit in postul anterior,uitasem eficienta de 0,9,deci e nevoie de ~5 lb/min pentru fiecare 1000 RPM.Asta inseamna 15 lb/min la 3000 RPM,20 lb/min la 4000,25 lb/min la 5000 si 30 lb/min la 6000 pentru raport de presiune absoluta 2,1.Am marcat pe grafic cele 4 puncte.La 4000 esti in zona de eficienta redusa,la 3000 deja o sa ai "rateuri" si o sa strici compresorul,sub 3000 nici nu se pune problema,deci trebuie presiune mai mica la turatii joase,deci putere mai mica.Pe de alta parte,la 6000 RPM esti exact in zona care trebuie,deci daca vrei putere maxima mare asta e compresorul pentru tine.
In cazul unui TD04HL-16T,situatia sta mult mai bine.Ai nevoie de 0,0378 kg/s pentru fiecare 1000 RPM la 1,1 bari,adica 0,0756 la 2000 RPM, 0,1134 la 3000 RPM si 0,2268 la 6000 RPM.La 2000 RPM esti la limita,deci de acolo in sus se poate merge cu 1,1 bari.Compresorul asta nu va da aceeasi putere maxima ca primul (eficienta redusa la 6000 RPM),dar va da putere mai mare la turatii joase.
Attached Images
File Type: jpg T04E-50.jpg (19.3 KB, 41 views)
File Type: jpg TD04HL-16T.jpg (17.4 KB, 38 views)
Race is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 14:16   #20
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Revin cu niste rectificari Intradevar motorul V6 de pe a mea nu este cu 4 supape pe cilindru cum credeam eu ci cu 2. Mai mult de atat, nu are culbutori hidraulici ci tacheti reglabili. Lucru pe care l-am aflat azi dupa ce am facut rost de manuale. Se pare ca alternativa T3T4 pica si ramane in discutie Mitsubishi TD04HL sau Garrett T28. Intradevar, nu imi pot permite sa am doar putere buna la turatii mari pt ca pana ajung la 6000 rpm o sa dureze ceva mai mult fara cuplu bun la 2500-3000. Intrebarea este in felul urmator. Pentru o turbina Mitsubishi TD04HL sau Garrett T28 ce modificari sunt necesare?
1. Intercooler
2. Pompa de benzina cu debit mai mare
3. Regulator de presiune benzina reglabil
4. Injectoare cu debit mai mare
5. Unichip sau remap la chip-ul existent
Asta este ce anticipez. Corect? Mai e nevoie de ceva? sau este ceva in plus?

Last edited by alfa33; 10-11-06 at 14:19.
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-06, 23:28   #21
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

5. sigur remap sau unichip - motorul va avea cu totul alti parametri

4. Injectoarele stock ar putea functiona dar e mai bine sa fii sigur (te uiti in manuale, afli cati cc/secunda au debit si cat debit de benzina se recomanda la turbina

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -