Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 01-11-06, 19:15   #1
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Am o Alfa Romeo GTV V6 2000 Turbo care are stock o turbina garrett T25. Am ocazia sa o schimb cu un Garrett T3T4 hibrid insa as vrea sa stiu ce modificari sunt recomandate atunci cand treci la o turbina mai mare. Din ce anticipez probabil ca voi avea nevoie de injectoare cu debit mai mare, bineinteles flanse de prindere pt turbina si ma gandesc ca ar trebui si un Unichip ca sa pot seta amestecul in alti parametrii. Mentionez ca masina are deja chip-ul din ECU schimbat cu unul Squadra care are alte tabele de amestec si care a dus masina de la 210CP la 240 CP. Daca este nevoie de unichip ar fi bine sa pun la loc chipul original in ECU?
Rog sa raspunda doar cei in cunostinta de cauza. Daca puteti face si recomandari in privinta firmelor care pot face modificarile necesare va sunt recunoscator.
Multumesc

PS. Imi cer scuze daca acest nou thread era deja acoperit de altul mai vechi. Nu am gasit informatii in acest sens asa ca am creat unul nou.
__________________
Alfa Romeo 33 1.7 16V Quatrofoglio Verde
Alfa Romeo GTV V6 2.0 Turbo
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 01:20   #2
stealth r/t tt

Stage 5
 
stealth r/t tt's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 306
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

injectoare+pompa benzina(nu stiu ce debit are pompa masinii)+un debitmetru aer mai mare daca e cazul + un piggy back(safc2,etc..) sau poti sa iei unichip. e bine de testat masina pe dyno, iar o vizita la mastertuner ulterior nu strica- numai sa nu fie masina 4x4. poti vb si cu alex de la dogtuning din arad, ei fac evacuari care arata si merg foarte bine, fara sa folosesti flansa pe galeria stock care a limitata. Tot acolo ei aduc si monteaza EMS-uri, si masinile pe care au montat chiar merg.
just my 2cents.
__________________
www.ToolMan.ro

Vanzari si Service la standarde ridicate
Husqvarna|Makita|Benza|Oregon|Fronius|Unior

tel: 0244 347414 / 0721 991892
stealth r/t tt is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 09:18   #3
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Multumesc de informatii
Masina este cu tractiune, deci transmisie pe puntea fata. Pe langa ce ai spus tu nu ar trebui si un intercooler mai mare? Trebuie sa vad la ce presiune maxima merge pompa pentru ca ma gandesc ca presiunea in rampa as putea sa o ridic daca pun un regulator reglabil cu manometru pe el. Evacuarea ma gandesc sa o refac cap/coada si sa pun evacuare dubla la final pentru ca e V6 si e bine sa "expire" mai usor, poate chiar traseu separat pentru cate 3 cilindrii dupa galeria de evacuare sau dupa catalizator. O sa ajung si la dyno intr-una din zile sa vad cum se prezinta puterea si cuplul acum dar din cate stiu, la ultimul test de acum vreo 2 luni, facut in italia, masina avea 237 CP la volanta. Ma duc azi pana in buc si poate dau o fuga si la Master Tuner sa vorbesc cu ei
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 11:44   #4
stealth r/t tt

Stage 5
 
stealth r/t tt's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 306
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Intercooler mai mare se poate si ar fi necesar, asta daca turbina pe care o pui e mult mai mare, trebuiesc facute ceva calcule pentru a nu lua un itercooler prea mare. ps. cauta o harta a turbinei pe care vrei sa o montezi.
Pompa de benzina: presiunea da este importanta cea ce poti sa faci tu cu regulatoru de presiune pe care vrei sa il montezi dar mai importanta este DEBITUL pompei. vorbeste cu alex de la dogtuning, ei lucreaza la un v6 de mitsu si au reusit sa il faca sa mearga destul de tare. eu tot v6 am pe masina si cat de curand am sa duc si eu masina acolo. Ptr evacuari pana acum pe unde am fost eu nu am vazut pe cineva sa lucreze atat de bine, si crede-ma am cam fost peste tot in tara asta, la tot felul de ateliere sa vad cum lucreaza.
stealth r/t tt is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 14:51   #5
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Turbina de pe masina este Garrett T25 iar cea pe care vreau sa o montez este Garrett T3T4 hibrid. Da-mi te rog un PM cu id-ul tau de yahoo daca ai si poate mai schimbam pareri. Evacuarea o pot face in brasov la un tip care prepara cateva masini din CNR. Omul face evacuari, axe cu came, supape etc. E foarte tare dar este destul de scump si lucreaza incet. Multumesc
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-06, 15:16   #6
bobybadea

Stock
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 8
Member of:
[ALFA ROMEO]
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Salut cunosc foarte bine acest motor de alfa 2l v6 turbo 12 valve si iti pot spune ca o turbina mai mare nu neaparat o sa ii mareasca performantele . In primul rand motorul nu rezista la o presiune mai mare de 1.4 bari in turbina . Chipul squadra care il ai pe masina este foarte bun si vreau sa te intreb dc l-ai comandat sau cum ai intrat in posesia lui . Consumul de combustibil a crescut simtitor si sa imi spui dc performatele masini sunt mai bune. bobybadea@yahoo.com acesta este e mailul meu da-mi un mesaj si iti trimit reply cu un site din italia care face modificari la acest motor pana la 280 cp.
bobybadea is offline   Reply With Quote
Old 08-11-06, 16:05   #7
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

boby, ti-am raspuns pe mail. Multumesc
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-06, 16:15   #8
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

de ce ne privati de informatie utila
200SX is offline   Reply With Quote
Old 08-11-06, 16:22   #9
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Scuze, ceea ce am scris in mail se refera la rezultatele obtinute dupa ce a fost pus chip pe masina. Mentionez ca nu stiu cum era fara chip deoarece am luat masina gata chip-uita asa ca nu pot face o comparatie. Masina are stock aprox 207 CP iar un chip squadra aduce inca 35-37CP. Italianul de la care am luat masina spunea ca ar avea intre 240-250 CP si ca consumul ar fi apropiat de stock. De indata ce aflu mai multe informatii despre ce se poate face la acest motor o sa le public aici. Daca voi stiti cate ceva in plus va astept cu sugestii.
Multumesc
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-06, 11:54   #10
EVOLUTION8

Stage 5
 
EVOLUTION8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,057
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Quote:
Originally Posted by bobybadea View Post
Salut cunosc foarte bine acest motor de alfa 2l v6 turbo 12 valve si iti pot spune ca o turbina mai mare nu neaparat o sa ii mareasca performantele . In primul rand motorul nu rezista la o presiune mai mare de 1.4 bari in turbina . Chipul squadra care il ai pe masina este foarte bun si vreau sa te intreb dc l-ai comandat sau cum ai intrat in posesia lui . Consumul de combustibil a crescut simtitor si sa imi spui dc performatele masini sunt mai bune. bobybadea@yahoo.com acesta este e mailul meu da-mi un mesaj si iti trimit reply cu un site din italia care face modificari la acest motor pana la 280 cp.

Tu cunosti foarte bine motorul dar nu cunosti ce avantaje are o turbina mai mare.
O turbina mai mare la aceeasi presiune are cuplu mai mare.NU TOTUL INTR-UN MOTOR SE REZUMA LA CAI PUTERE
Despre presiunea maxima 1,4 se poate rezolva foarte usor printr-o decomprimare a motorului si atunci o sa reziste si peste 1,4.
__________________
EVO REDEFINES CORNERING !
EVOLUTION8 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-06, 15:23   #11
dogarel

Stage 5
 
dogarel's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 563
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Sper sa nu gresesc dar o turbina mai mare nu inseamna si lag mai mare?
dogarel is offline   Reply With Quote
Old 09-11-06, 16:29   #12
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Motorul este deja decomprimat pentru ca este turbo din fabrica. De acord ca nu puterea este cea mai importanta si sincer ma intereseaza mai mult cuplu la turatii joase decat putere. Nu am nevoie chiar de 1,4 dar un 1,1 fata de 0,7 acum cred ca este de ajuns. Acum, dupa cum spuneam masina are intre 240-250 CP deci probabil cu o turbina mai mare sa ajung pe la 270-280 cu presiune de 1,1. Trebuie sa mai sap sa vad ce alternative mai sunt in afara de turbina.
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-06, 17:27   #13
daniwmk

Stage 5
 
daniwmk's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,787
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Quote:
Originally Posted by alfa33 View Post
Motorul este deja decomprimat pentru ca este turbo din fabrica. De acord ca nu puterea este cea mai importanta si sincer ma intereseaza mai mult cuplu la turatii joase decat putere. Nu am nevoie chiar de 1,4 dar un 1,1 fata de 0,7 acum cred ca este de ajuns. Acum, dupa cum spuneam masina are intre 240-250 CP deci probabil cu o turbina mai mare sa ajung pe la 270-280 cu presiune de 1,1. Trebuie sa mai sap sa vad ce alternative mai sunt in afara de turbina.
daca te intereseaza cuplul la ture joase nu are ce cauta turbina aia mare pe masina ta ... o sa faca presiune la turatie mai mare decat cea pe care o ai si cuplu va fi mai mare dar la ture mai mari
daniwmk is offline   Reply With Quote
Old 09-11-06, 18:26   #14
alfa33

Stage 5
 
alfa33's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 354
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Hmm, oricum o dau, tot nu imi iese cuplu ala nenorocit Poate doar cu niste axe cu came cu alte grade sa pot sa le am pe amadoua...si cuplu si putere. Oricum, ma gandesc serios ca toata initiativa asta sa o fac totusi in italia pt ca baietii de pe acolo cam stiu cu ce se mananca treaba asta. Asa ca probabil la primavara dau o fuga pe acolo cu geanta cu bani (deocamdata am doar geanta ) si i pun la munca. Oricum e bine sa imi fac totusi lectiile de acasa asa ca adun pareri in continuare si pana la urma sare si iepurele castigator.
alfa33 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-06, 20:11   #15
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: ce modificari sunt necesare pt. o turbina mai mare?

Quote:
O turbina mai mare la aceeasi presiune are cuplu mai mare
Nu.Uita-te pe graficele a doua compresoare,unul mai mare unul mai mic,si o sa vezi ca la compresorul mai mare la turatii reduse si presiuni mari te afli intr-o zona de eficenta mai redusa,sau chiar in afara limitelor acceptate de functionare (nu e valabil pentru oricare doua compresoare,dar sunt sanse mari).

Quote:
Despre presiunea maxima 1,4 se poate rezolva foarte usor printr-o decomprimare a motorului si atunci o sa reziste si peste 1,4.
Cu toate astea,nu prea vezi masini pe strada cu compresie 6 si supra-alimentare 4 bari.Poate din din cauza ca detonatiile nu sunt unica problema ?

Quote:
cauta o harta a turbinei pe care vrei sa o montezi.
Daca ai o harta (a compresorului,nu a turbinei),posteaz-o.Daca nu,spune modelul exact pe care vrei sa-l montezi.In principiu motorul tau ar avea eficienta volumetrica ~0,9 (2 supape/cilindru),deci are nevoie de ~5,56 lb/min pentru fiecare 1000 RPM la 1,1 bari (hartile de pe site-ul Garett folosesc sistemul imperial).
Race is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -