Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 24-04-11, 22:44   #1
Preparatul
Fiat Driver

Stage 5
 
Preparatul's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,175
Member of:
[DACIA]
[Opel]
[Fiat]
Default fiat 1.2 16v turbo project

Salut am un fiat stilo 1.2 16v benzina si vreau sa i-l transform in 1.2 16v turbo.
As avea nevoie de o lista cu ce trebui cumparat pentru a-l face turbo.pentru moment am achizitionat o turbina garrett t2 si un intercooler,din cate mai stiu eu mai este nevoie de o garnitura mai groasa pentru a face decompresia.
este nevoie sa schimb si internele?pistoane,biele etc?mentionez ca nu vreau sa i-l fac de 200 cai verau ca turbina sa mearga in 0.8-0.9 bari.am nevoie de alte injectoare si de o alta pompa de benzina?
Preparatul is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 01:13   #2
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Furtune de silicon + mufe de aluminiu pentru traseul de aer (dacă nu există kit şi aproape sigur nu există, trebuie să măsori şi să-ţi calculezi traseul)

Soft custom pe baza hărţii turbinei sau Unichip

Injectoare mai mari (sau aceleaşi injectoare + injector suplimentar în galerie)

Galerie de evacuare custom (caută aici pe forum ateliere care o construiesc)

O soluţie de decomprimare mai ţigănească dar funcţională în caz de urgenţă e montarea a 2 garnituri de chiulasă una peste alta (garniturile de chiulasă de Fiat sunt de proastă calitate şi e pe riscul tău). Probabil vrei să ajungi de la 10,6:1 la 8,5-9,0:1.

Nu scădea raportul de compresie sub 8:1, probabil va merge atât de urât în plaja de turaţii în care nu se foloseşte turbina încât îţi va veni să-l dai la fiare vechi. Ca un motor aspirat cu segmenţii uzaţi.

Există pistoane şi biele forjate de vânzare, dar s-ar putea să nu fie o necesitate absolută. Faptul că nu are cămăşi de cilindri (cilindrii sunt alezaţi direct în metalul blocului) ar trebui să îţi recomande să nu te bagi la modificarea componentelor interne.

Nu te aştepta la sporuri de putere mai mari de 25% cât timp nu îţi forţezi norocul cu riscul distrugerii motorului.

Aici există o explicaţie mai detaliată a caracteristicilor motorului FIRE de pe Punto (1242cc, 16V, acelaşi ca şi în cazul tău) şi a posibilităţilor de modificare:

http://www.fiatforum.com/lets-talk-f...ide-scans.html

Toate modificările de care vorbesc ei sunt parte a "tuningului clasic" (axe cu came, evacuare, admisie, valve etc), dar îţi descriu punctele tari şi cele slabe ale motorului stock, ca să ştii cum stai.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 07:52   #3
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Eu nu inteleg o chestie...de ce vrei un target de 0.7-0.8 bari presiune,si sa incepi cu garnituri de chiulasa groase,cand poti merge cu 0.3-0.4bari si sa ai aceeasi putere maxima,dar motorul sa mai traga bine si pe aspirat?un motor decomprimat,cum bine spune Nautilus o sa-ti dea o senzatie tare naspa atunci cand turbina nu este "incarcata" , iti spun asta din experienta(acum motorul meu abia porneste,pana in 3000 de ture e mort,dar de acolo face presiune si trage ca nebunul...)...
Cred ca targetul tau ar trebui sa fie o crestere de putere dar in primul rand fiabilitate si mai ales usurinta in "exploatare"
daca vrei sa faci masina de drag poti sa-l duci si mai jos cu compresia,dar ca masina de zi cu zi o sa te rogi de ea

referitor la lista ta , uita-te in topicurile mai vechi din aceasta sectiune si daca nu gasesti raspunsul promit ca-ti fac eu o parte din lista,nu de alta dar absolut toate piesele de care ai nevoie e cam greu sa le spuna cineva,nu ca ar fi multe,dar de la proiect la proiect la proiect difera multe...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 09:28   #4
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

N-are sens să aibă aceeaşi putere maximă fiindcă Stilo 1.2 are doar 80 CP şi e la fel de greoi ca o scroafă gravidă. Odată ce s-a apucat de modificări, trebuie să meargă până la capăt ca să scoată ceva remarcabil, e o prostie să arunci 2000-3000 EUR ca să ai o "maşină de 80 CP care trage ceva mai bine". Mai bine donezi banii la săraci.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 10:00   #5
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

am fost putin ambiguu....ma refeream ca se poate scoate aceeasi putere la 0.3 bari de exemplu cu un motor stock,decat la 0.8 cu un motor decomprimat tare.. cifrele sunt pur exemplu,in realitate poate sunt valori mai mari sau mai mici...
normal ca nu pune nimeni turbo ca sa aiba motorul aceeasi putere ca si aspirat
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 12:11   #6
Preparatul
Fiat Driver

Stage 5
 
Preparatul's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,175
Member of:
[DACIA]
[Opel]
[Fiat]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

deci in concluzie nu merita sa incep investitia
Preparatul is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 13:07   #7
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Dacă ştii cât te costă şi ai banul, merită din toate punctele de vedere.

Dar:

- nu te aştepta la sporuri de putere mai mari de 25% (deci cam 100 CP, cu ceva noroc 120 CP în cazul tău) fără modificări radicale ale motorului;
- rezervă-ţi un timp de lucru de câteva luni bune (montează, testează pe stradă, mai fă ajustări, mai montează altceva, mai ieşi iarăşi pe stradă şi tot aşa).

Dacă începeai modificarea de la un 1.8/133 sau un 2.4/170 CP ai fi avut rezultate mult mai spectaculoase.

~Nautilus

Last edited by Nautilus; 26-04-11 at 13:36.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 13:50   #8
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

uite cresterea de putere la un motor de 1.3 de oltcit care la baza are 90nm cuplu si 60 de cai,la momentul testului motorul avea 200km de la reconditionare
Click image for larger version

Name:	19488148406055562.jpg
Views:	432
Size:	118.7 KB
ID:	1979334Click image for larger version

Name:	19488148416037375.jpg
Views:	402
Size:	177.2 KB
ID:	1979335
deci cresterea de putere poate fi mai mare de 25%
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 21:52   #9
Vioar

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,150
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

@Preparatul Limiteaza la 0,3 sau 0,4 in prima faza si pe urma vezi ce si cum oricum nu da inapoi daca dispui de bani respectivi si daca vrei sa ii investesti in fiat.

offtopic.

@julaikos un castig de putere foarte bun iar la cuplu ai peste 100% castig.
Bravo.
Vioar is offline   Reply With Quote
Old 26-04-11, 22:09   #10
Preparatul
Fiat Driver

Stage 5
 
Preparatul's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,175
Member of:
[DACIA]
[Opel]
[Fiat]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Quote:
Originally Posted by Vioar View Post
@Preparatul Limiteaza la 0,3 sau 0,4 in prima faza si pe urma vezi ce si cum oricum nu da inapoi daca dispui de bani respectivi si daca vrei sa ii investesti in fiat.

offtopic.

@julaikos un castig de putere foarte bun iar la cuplu ai peste 100% castig.
Bravo.
ca buget am 1000 de euro,ca performanta nu vreau mai mult de 140-150 de cai oricum si 140 sunt multi pt 1.2
Preparatul is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 00:05   #11
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Îţi mai trebuie. Numai softul custom e 300-400 EUR, mai aproape de cifra maximă decât de cea minimă dacă pui Unichip.

Mai trebuie trasee de silicon făcute practic de la zero, multe piese mici, manoperă.

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 01:43   #12
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

s-a ajuns la piese custom,in functie de cum se descurca fiecare,anumite piese se pot face moca pe la amici,rude etc...sau se pot plati bani seriosi pe niste rahaturi de flanse...cu cat te descurci mai mult de piese si manopere la diverse chestii(suduri etc) cu atat iesi mai ieftin...daca nu te pricepi sa mesteresti pretul creste considerabil...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 08:31   #13
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Quote:
Originally Posted by Preparatul View Post
ca buget am 1000 de euro,ca performanta nu vreau mai mult de 140-150 de cai oricum si 140 sunt multi pt 1.2
e un target de putere ambitios. prea ambitios pentru motorasul tau . sugestia mea e sa lasi masina asa cum este. pur si simplu nu se merita sa strici o asemenea masina mai ales ca nu vei avea cine stie ce performante dupa montarea unui sistem turbo pe masina asta cu motorizarea aia.
my 2cents
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 22:09   #14
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
e un target de putere ambitios. prea ambitios pentru motorasul tau . sugestia mea e sa lasi masina asa cum este. pur si simplu nu se merita sa strici o asemenea masina mai ales ca nu vei avea cine stie ce performante dupa montarea unui sistem turbo pe masina asta cu motorizarea aia.
my 2cents
+1

+ adaugarea mea : 375 eur unichip cu reglaj pe dyno.
galerie custom: depinde unde o faci, dar tind sa cred ca tot pe acolo cu soft-ul te duce. ai ajuns la 3/4 din suma, si inca nu ai o gramada de rahaturi.

azi am fost la un service care se ocupa cu asa ceva sa-mi fac o admisie si ma costa doar materialele pentru ce am eu in cap (nu e chiar o admisie simpla) undeva la aproape 100 eur, fara filtru. doar teava, coturi, racord etc. la un traseu de turbo o sa coste mult peste, fara manopera etc.

Parerea mea e ca daca vrei sa scoti un 140 cp si sa o faci fiabila, si cu piese de calitate, te duci undeva la un 3-4k eur lejer de la 0...si astia sunt bani pe care nu-i mai vezi in vecii vecilor.
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 22:36   #15
Preparatul
Fiat Driver

Stage 5
 
Preparatul's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,175
Member of:
[DACIA]
[Opel]
[Fiat]
Default Re: fiat 1.2 16v turbo project

Quote:
Originally Posted by Bong View Post
+1

+ adaugarea mea : 375 eur unichip cu reglaj pe dyno.
galerie custom: depinde unde o faci, dar tind sa cred ca tot pe acolo cu soft-ul te duce. ai ajuns la 3/4 din suma, si inca nu ai o gramada de rahaturi.

azi am fost la un service care se ocupa cu asa ceva sa-mi fac o admisie si ma costa doar materialele pentru ce am eu in cap (nu e chiar o admisie simpla) undeva la aproape 100 eur, fara filtru. doar teava, coturi, racord etc. la un traseu de turbo o sa coste mult peste, fara manopera etc.

Parerea mea e ca daca vrei sa scoti un 140 cp si sa o faci fiabila, si cu piese de calitate, te duci undeva la un 3-4k eur lejer de la 0...si astia sunt bani pe care nu-i mai vezi in vecii vecilor.
un raspuns foarte ok din paratea ta,cel mai bine sa sa pun alt motor dar sa nu-l omologhez.ca de omologat nu prea cred ca-l omologiaza nimeni.
Preparatul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -