Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS |
14-06-08, 11:41
|
#76
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
eu sudez cu autogenu destul de des si nu e chiar asa periculos ! numa ca intradevar oxigenu nu trebuie sa intre in legatura cu grasimi !
|
|
|
16-06-08, 10:20
|
#77
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
nu numai ca ia foc in prezenta grasimilor,uleiului, dar iti si distruge motorul imediat, fiind un puternic oxidant. Si chiar daca se reuseste injectarea in admisie fara sa bubuie totul pe o raza de zeci de metri, in camera de ardere o sa creasca temperatura atat de mult incat pistoanele se vor topi, si uleiul o sa ajunga in contact direct cu oxigenul pompat => moarte.
Last edited by cosmin_cosmin_1; 16-06-08 at 10:26.
|
|
|
17-06-08, 04:43
|
#78
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
sper sa nu gresesc da cu NO2-ul tocmai asta era faza ca odata ajuns in camera de ardere se descompune in O2 si N... unde oxigenul ajuta arderea iar azotul ajuta la scaderea temperaturii.
hai sa debitez si eu un pic si astept argumente contra solide.
oxigen in atmosfera 20% consideram ca camera de arde se umple toata cu aer curat.
motor aspirat deci 20% oxygen la 1 bar presiunea atmosferica avem X molecule de oxigen.
motor turbo 20% oxigen presiune 2 bari (+1 bar fata de pres atmosferica) deci avem 2*X molecule de oxigen
daca noi calculam si dozam cantitate ade oxigen pur injectat intr-un motor aspirat asfel incat sa avem 40% oxigen ca sa avem acelasi numar de molecule
de ce am avea probleme ? (avem aceiasi cantitate de molecule de oxigen ca si al un motor turbo dar raportul dintre nr de molecule de oxigen fata de celelate gaze este diferit)
daca 40% vi se pare mult atunci un 25-30%, dozaj bazat pe datele oferite de debitmetru
PS: calcule f aproximative cat sa se intelega ideea
PPS: totusi nu incercati sa faceti asa ceva
Last edited by 200SX; 17-06-08 at 22:01.
|
|
|
17-06-08, 08:45
|
#79
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
in aer sunt si alte gaze,nu numai oxigen, care au printre altele si rolul de a face reactia controlabila. oxigenul pur o sa faca reactie cu metalele din motor si o sa le topeasca la temperaturile inalte, asa cum se intampla in cazul sudurii autogen.
apropo de ce zicea cineva mai inainte, sa folosesti mixerul de gpl prin care sa introduci oxigen in admisie este foarte foarte periculos pentru ca o sa saracesti atat de mult amestecul incat reactia devine incontrolabila.
Azotul din NOS are rolul de a raci camera de ardere si sa potoleasca oxigenul
|
|
|
20-06-08, 17:20
|
#80
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Azotul nu are nici un rol in acest proces. este pur si simplu un produs secundar al reactiei. protoxidul de azot (care apropo il gasiti in spayurile de frisca ) se descompune la 90 si ceva grade. Ceea ce raceste motorul este dilatarea enorma a gazului de la nush cati bari la presiunea atmosferica il raceste instantaneu si asta produce racirea camerei de ardere si a admisiei, aerul devenind mai dens,dar si mai omogen.
|
|
|
20-06-08, 20:09
|
#81
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
azotul are un rol foarte important.cine e interesat, poate citi pe net. nu spuneti ca nu are niciun rol, ca poate va si crede lumea
|
|
|
21-06-08, 09:07
|
#82
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of: [FORD]
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Nitrous oxide is stored as a compressed liquid; the evaporation and expansion of liquid nitrous oxide in the intake manifold causes a large drop in intake charge temperature, resulting in a denser charge, further allowing more air/fuel mixture to enter the cylinder. The lower temperature can also reduce detonation.
|
|
|
09-08-08, 18:28
|
#83
|
Stock
Join Date: Aug 2008
Posts: 3
|
va asigur k nu merge , s folositi oxigen pur in loc de nos , pt ca reactia dintre grasimi (adica ulei ) si oxigen este fatala ...numai daca atunci cu mana de grasime ( ulei sau vaselina ) o butelie de oxigen . BOOOM ,, deci va da-ti seama ca nci nu se pune problema l asemenea cantitate p care o injecteaza in motor. si mai ales ca este vorba de oxigen pur.va dati seama singuri.
si acum in functie de gradul radicalului acil din grasime , rezulta suflul exploziei depinde cati atomi de hidrogen are radicalul ... cu cat are mai multi cu atat mai rau pt ca rezulta o explozie mult mai mare deoarece radicalul este instabil (R-CO-)in forma in kre se obtine dupa reactia oxigenului cu grasimie...deci explozia nu se obtine prin reactia directa ci din cea c rezulta
in acest caz sigur nu merge va asigur
200 sx
conteaza destul de mult nr atomilor cat si raportul moleculellor ( te asigur ca stii destula chimie organica) raportul tau nu o s mai fie 1:X k l inceput o s ai un raport de 2:X si pt k raportul e diferit ramane o anumita cantitae ne arsa p kre l urmatoarea introducere va arde odata cu cel introdus....si plus de asta dublezi presiune si conteaza cel mai mult
calculeaza cu formula asta PV=Q(miu)RT (ecuatia de stare a gazelor)
ji atunci o s vezi k dak dublezi valoarea presiuni adik P o s iti dea alta ecuatie mult mai mare :P
hondare knd baga nos .se realizeaza un amestec controlat deoarece se rezulta azotul acela ne ars kre controleaza reactia fiiind un catalizor pt acel amestec
Last edited by aleks; 15-01-09 at 14:25.
Reason: doar unite 3 posturi, dureaza prea mult sa corectez scrisul...
|
|
|
19-08-08, 12:02
|
#84
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Ideea este sa bagi atata oxigen cat sa arda benzina (raportul stoichiometric este arhicunoscut ). Nu cred ca este rentabil sa umbli cu tubul de oxigen in masina sa poti face supraalimentare . La de 2x cantitate de O2 in cilindru se poate dubla cantitatea de benzina .
|
|
|
20-08-08, 01:04
|
#85
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
ignorati faptul ca IA FOC in contact cu uleiurile si reactia nu poate fi controlata. oricum ati da-o, e pericol de explozie. punct. alte discutii nu-si mai au rostul.
|
|
|
21-08-08, 07:53
|
#86
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
ignorati faptul ca IA FOC in contact cu uleiurile si reactia nu poate fi controlata. oricum ati da-o, e pericol de explozie. punct. alte discutii nu-si mai au rostul.
|
IAU FOC uleiurile si grasimile intr un mediu cu o concentratie de O2 de aprox 90% . Ideea era sa maresti concentratia de O2 din aer ceea ce este mult prea costisitor si nu neaparat lipsit de pericol . Motoarele racheta cu combustibil lichid folosesc O2 pur pt arderea hidrogenului sau altor combustibili . Daca te-ai juca cu un aparat de sudura ai vedea ca nu e chiar asa neagra treaba . un mediu de O2 aproape pur este periculos pt grsimi uleiuri .
|
|
|
21-08-08, 22:58
|
#87
|
Stage 5
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,036
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
foarte corect gandestete cand sudezi cu autogenu la masina si mai dai de cate-o o pata de ulei , nu explodeaza , flacare care iese din maner nu e deloc periculoasa (in afara de faptu ca arde) deci in momentu cand concentratia de oxigen scade nu mai sunt probleme
|
|
|
22-08-08, 09:17
|
#88
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
nu numai ca ia foc in prezenta grasimilor,uleiului, dar iti si distruge motorul imediat, fiind un puternic oxidant. Si chiar daca se reuseste injectarea in admisie fara sa bubuie totul pe o raza de zeci de metri, in camera de ardere o sa creasca temperatura atat de mult incat pistoanele se vor topi, si uleiul o sa ajunga in contact direct cu oxigenul pompat => moarte.
|
Cum pot obtie cablul de interfata pt tuning ???
|
|
|
22-08-08, 09:23
|
#89
|
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by cosmin_cosmin_1
ignorati faptul ca IA FOC in contact cu uleiurile si reactia nu poate fi controlata. oricum ati da-o, e pericol de explozie. punct. alte discutii nu-si mai au rostul.
|
Daca e valabila oferta de interfata si soft pt tuning contacteaza ma pe privat sau cum doresti si lasa un nr de telefon .
|
|
|
22-08-08, 21:03
|
#90
|
Stock
Join Date: Aug 2008
Posts: 3
|
Re: Utilizarea aerului imbogatzit cu Oxigen in loc de NOS??
Quote:
Originally Posted by sorcer
foarte corect gandestete cand sudezi cu autogenu la masina si mai dai de cate-o o pata de ulei , nu explodeaza , flacare care iese din maner nu e deloc periculoasa (in afara de faptu ca arde) deci in momentu cand concentratia de oxigen scade nu mai sunt probleme
|
bai fratilor deja flacara din autogen este deja arsa.,dar dak pui mana p tubul de oxigen ;'.,ji ejti murdar de vaselina sau ulei ;.',ejti cruce ;.',faza e k in motor ;.'nu o s arda tot .,;'ji ramane un amestec nears kre l urmatoare intrare de oxigen ;'.,o s fak in asha fel inkt ';cantitatea de oxigen s se mareask;', ji a spus cnva mai devreme k """"raportul este 2x maresti volumul de benzina ;'.,"""" dak maresti volumul automat cresti timpul de reactie ji o faci mai violenta ;'.,
|
|
|
|
|