Quote:
Originally Posted by fanete
eu stau si ma gindesc cat de naspa e sa mergi cu masina in trafic, bara la bara, si sa faca aia FIISSSS, FIIISSSS.
din cate stiu eu un BOV pus pe un sistem turbo adevarat face FIISSS doar la ture multe, cind este podusa o presiune mai mare. corectati-ma daca ma insel
|
ce spui tu aici este valabil pentru motaorele turbo pe BENZINA care trebuie turate ca sa faca presiune
la un turbo dizal ai presiune maxima in turbina pe la 2200-2500rpm pe cand la benzina abia pe la 3000-4000 incepe sa bage...so...
cei care ati condus un tubro fie el benzen sau dizal ati observat ca la schimbarea treptelor mai agresiva, ai un mic lag la tubro
acest mic lag se datoreaza faptului ca atunci cand schimbi viteaza iei si piciorul de pe acceleratie, pana aici turbina facea presiune maxima, dar acum se inchide clapeta si toata presiunea aia unde se duce? ramane pe "traseu" este ca si cum i-ai astupa toba de evacuare a uni motor? ce se intampla cu motorul? ii scade turatia si/sau se opreste
e cam asa se intampla si la turbo
daca ii montezi un bov adecvat, special conceput pt debitul ei
atunci cand o sa schimbi vitezele turbina nu o sa mai piarda din turatie ( presiune ) si asta se traduce printr-un lag mai mic sau foarte mic
sper ca am explicat corect si ati inteles ce erea important