Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 02-10-06, 14:50   #1
danuuu

Stage 5
 
danuuu's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 447
Default blow off valve pe Bora 1.9 tdi

as putea sa-mi pun blow off valve pe Bora 1.9 tdi?
ajuta la ceva sau pur si simplu e de efect..????
danuuu is offline   Reply With Quote
Old 03-10-06, 17:11   #2
im570rm

Stage 5
 
im570rm's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 489
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

e doar de efect si iti strica si turbina in timp.Pune-ti o evacuare mai mare si o sa vezi ca nu o sa iti mai trebuiasca blow off.
im570rm is offline   Reply With Quote
Old 04-10-06, 09:46   #3
fanete

Stage 5
 
fanete's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of:
[Honda]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Quote:
Originally Posted by im570rm View Post
e doar de efect si iti strica si turbina in timp.Pune-ti o evacuare mai mare si o sa vezi ca nu o sa iti mai trebuiasca blow off.
pei da, dar evacuarea nu fisie ca BOV
fanete is offline   Reply With Quote
Old 04-10-06, 10:43   #4
biv100

Stage 4
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 192
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

de curiozitate! ce se strica la turbina???????????
biv100 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-06, 16:55   #5
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Quote:
Originally Posted by biv100 View Post
de curiozitate! ce se strica la turbina???????????

e posibil sa gresesc , dar la diesel nimika

la benzina se inchide clapeta de acceleratie si se strange presiune intre clapeta si turbina , iar aceea presiune tinde sa invarta turbina in sens invers, da socuri in paletele turbinei in fine cica ar fi buna (eu am scos-o, performatza nu am vazut, sunet nu ma intereseaza, fiabilitate daca a mers 150.000 km fara o mai merge si de acum in colo la fel)

la diesel nu e clapeta de acceleratie asa ca nu stiu daca se ma iintampla fenomenul care se intampla la benzinare.... mai mult de atat nu stiu
200SX is offline   Reply With Quote
Old 04-10-06, 22:35   #6
EVOLUTION8

Stage 5
 
EVOLUTION8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,057
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

De acord cu 200 sx.La diesel nu are de ce sa sa streice turbina.
EVOLUTION8 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-06, 23:42   #7
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
e posibil sa gresesc , dar la diesel nimika

la benzina se inchide clapeta de acceleratie si se strange presiune intre clapeta si turbina , iar aceea presiune tinde sa invarta turbina in sens invers, da socuri in paletele turbinei in fine cica ar fi buna (eu am scos-o, performatza nu am vazut, sunet nu ma intereseaza, fiabilitate daca a mers 150.000 km fara o mai merge si de acum in colo la fel)

la diesel nu e clapeta de acceleratie asa ca nu stiu daca se ma iintampla fenomenul care se intampla la benzinare.... mai mult de atat nu stiu
Ideea era ca BOV-ul protejeaza turbina la benzinare.Dar am aflat in ultimul timp ca trebuie sa indeplineasca unele conditii ca sa o protejeze si sa nu o strice.Cea mai importanta ar fi ca diametrul de intrare/iesire din BOV sa fie de 1/3 din diametrul de iesire al aerului din turbina.Nu ar fi probleme la turbinele mari dar la turbina mea de pe smart conteaza.Treaba este ca pierzi si din putere la schimbarea treptelor daca diametrul BOV-ului este prea mare sau nu etanseaza pistonul cum trebuie.Practic schimband la 2500-3000RPM in treapta inferioara vei avea canci presiune de la turbina daca BOV sta deschisa prea mult (ca la mine) si turbina va trebui sa creasca presiunea de la 0.
La diesel este mai greu pentru ca nu ai un vacuum pe aspiratie cand iei piciorul de pe gaz.Vacuum care la benzinare trage pistonul BOV-ului.
Se poate face cu o comanda electrica a BOV-ului si un senzor de presiune.
Sau iti pui un buton pe volan care sa faca fsssss cand il apesi pierzand astfel presiunea din turbina.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 05-10-06, 19:22   #8
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

sa completez ce a zis bluey
pentru motoarele TDI DCI HDI etc exista o frima care face BOV ( am uitat linkul catre site )
din ce am citit eu acolo kit-ul costa vreo 360euro
si include un senzor care se leaga la pedala de acceleratie, si cand iei piciroul de pe ea sau reduci gazele , atunci iti deschide si supapa... phhhhhsssttt
ps: caut acum sper sa gasesc iar site-u cu kit-ul respectiv
__________________
'06 Skoda Octavia 2 vRS 2.0TFSI 250CP++ >ex '04 Renault Megane Sedan 1.9DCI Privilege >ex '04 Smart Fortwo 0.7 Turbo
'02 Renault Laguna 2 GrandTour 1.9dCi >ex '79 Dacia 1300 Old School
'99 Daewoo Nubira 1 1.6 16v Automata + GPL >ex '12 First Bike Curier >ex '10 Moto Bike 48cc
BASU is offline   Reply With Quote
Old 05-10-06, 19:33   #9
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Wink Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

na ca am gasit thx my brother google )
Blow off valve (BOV) kit for TDI 90/100/110/115 Forge 578.00 € incl. VAT
Volkswagen - Bora - Diesel TDI 90 to 115 Blow off valve (BOV) kit for Turbo Diesel Green Dump 480.00 € incl. VAT

415.00 € incl. VAT
Volkswagen - Bora - Diesel TDI (all types)

Blow off valve (BOV) kit for TDI 130 Forge 618.00 € incl. VAT

uite si linku
http://www.ultratuning.com/en/pcategory_242_0_11.html

ps: mai gasisem pe un site mai ieftine... alt producator.. dar nu il mai gasesc acum
BASU is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 01:32   #10
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Pe mine ma depasese faptul ca sunt pe lumea asta oameni care isi doresc ceva care pe langa faptul ca nu face absolut nimic pentru masina mai si costa o carca de bani
__________________
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 12:04   #11
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Gestul asta, de a cheltui o caruta de bani pe ceva inutil, poarta un nume pe partea cealalta a Oceanului. (Credeam insa ca nu exista la noi decat la dacisti si loganisti, dar se pare ca m-am inselat)

~Nautilus

Last edited by Nautilus; 06-10-06 at 12:07.
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 15:37   #12
fanete

Stage 5
 
fanete's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of:
[Honda]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

eu stau si ma gindesc cat de naspa e sa mergi cu masina in trafic, bara la bara, si sa faca aia FIISSSS, FIIISSSS.
din cate stiu eu un BOV pus pe un sistem turbo adevarat face FIISSS doar la ture multe, cind este podusa o presiune mai mare. corectati-ma daca ma insel
__________________

\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_
I'd Rather Push A Honda Than Drive A Volkswagon
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
fanete is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 16:26   #13
-ZZ-

Stage 5
 
-ZZ-'s Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 694
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

asa e mosule....am montat un bov pe gti-ul meu si nu imi trebuie nici un senzor la pedala de acceleratzie ca atunci cand ridic piciorul de pe pedala sa arunce si aerul afara sau la trecerea brusca intr-o treapta inferioara.....
am citit mult despre bov inainte de a o monta...si in afara de sunetul dementzial pe care il face itzi reduce cu ffff putin si lagul la turbo....dar de stricat nu scria nimeni nimic pe nicaieri....dar poate atzi vazut voi si imi aratatzi si mie ...sau numa speriatzi lumea degeaba

la bov -uri inainte....... ....sau vretzi sa va inmormanttazti impreuna cu motoarele voastre....crapa motorul inainte de a se strica turbina de la bov
-ZZ- is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 16:32   #14
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Quote:
Originally Posted by -ZZ- View Post
asa e mosule....am montat un bov pe gti-ul meu si nu imi trebuie nici un senzor la pedala de acceleratzie ca atunci cand ridic piciorul de pe pedala sa arunce si aerul afara sau la trecerea brusca intr-o treapta inferioara.....
am citit mult despre bov inainte de a o monta...si in afara de sunetul dementzial pe care il face itzi reduce cu ffff putin si lagul la turbo....dar de stricat nu scria nimeni nimic pe nicaieri....dar poate atzi vazut voi si imi aratatzi si mie ...sau numa speriatzi lumea degeaba

la bov -uri inainte....... ....sau vretzi sa va inmormanttazti impreuna cu motoarele voastre....crapa motorul inainte de a se strica turbina de la bov
Vorbele unui cunoscator...
Nici nu vreau sa intreb care e fenomenul prin care reduce lagul la turbo un BOV.
Eu mi-as pune pe dieselache BOV numai asa ca sa am o firimitura din feelingul de benzina turbo.Daca sunet de motor sport nu se poate macar fasaiala de motor tare sa fie .
bluey is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 16:48   #15
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Thumbs up Re: blow off valve pe Bora 1.9 tdi

Quote:
Originally Posted by fanete View Post
eu stau si ma gindesc cat de naspa e sa mergi cu masina in trafic, bara la bara, si sa faca aia FIISSSS, FIIISSSS.
din cate stiu eu un BOV pus pe un sistem turbo adevarat face FIISSS doar la ture multe, cind este podusa o presiune mai mare. corectati-ma daca ma insel
ce spui tu aici este valabil pentru motaorele turbo pe BENZINA care trebuie turate ca sa faca presiune
la un turbo dizal ai presiune maxima in turbina pe la 2200-2500rpm pe cand la benzina abia pe la 3000-4000 incepe sa bage...so...

cei care ati condus un tubro fie el benzen sau dizal ati observat ca la schimbarea treptelor mai agresiva, ai un mic lag la tubro
acest mic lag se datoreaza faptului ca atunci cand schimbi viteaza iei si piciorul de pe acceleratie, pana aici turbina facea presiune maxima, dar acum se inchide clapeta si toata presiunea aia unde se duce? ramane pe "traseu" este ca si cum i-ai astupa toba de evacuare a uni motor? ce se intampla cu motorul? ii scade turatia si/sau se opreste
e cam asa se intampla si la turbo
daca ii montezi un bov adecvat, special conceput pt debitul ei
atunci cand o sa schimbi vitezele turbina nu o sa mai piarda din turatie ( presiune ) si asta se traduce printr-un lag mai mic sau foarte mic
sper ca am explicat corect si ati inteles ce erea important
BASU is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -