Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 27-02-11, 17:22   #31
bodel

Stage 4
 
bodel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 175
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Ei oameni buni nu asa se fac...e mult mia usor si nu trebue chinuit dupa cu nimic...dar mai astept pana la D-day....(feb 1) si fac poze cum fac eu galeria incat nu patrunde nimic in interior la sudura, chiar iese la fel de unifom ca dinafara, parca ar fi fost sudat si din dinauntru...
D-day a trecut de mult, daca nu e prea mare deranjul poate ne bagi si noua niste poze.

OT: Poti suda de flansa de de la galeria de aspirat,doar sa o decontaminezi bine de rugina eventual sablata, dimensiunea tevilor este dictata de dimensiunea porturilor din chiulasa si chiar daca nu sudezi pe perna de argon sau biaxezi la interior carbonizarea nu cred ca este restictiva.
bodel is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 17:43   #32
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Cat de important este volumul egal al traseelor la o galerie de turbo?
Intreb pentru ca galeriile OEM par sa nu tina cont decat de economia de material si de un traseu cat mai scurt intre chiulasa si turbo.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 18:46   #33
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Galeria de aspirat nu merge, multi au incercat dar sa crapat, sunt prea subtire peretii la ea si nu merita sa chinuesti cu ea.
Foloseste flansa ca ala e ok, si sa faci restul din coturi si tevi de 42.4 x 2 si daca o faci cum trebue nu mai ai problema...


Iar petnru turbina de 68mm trebue minim un A/R de .8x altfle o sa inneaca in ture....
Eh, de data asta NU sunt de aceeasi parere cu tine in aproape nici o privinta

1- galeria de aspirat este mult mai atent studiata decat cea standard de turbo ce care vine motorul meu (galerie cu care merg bine-merci vreo 20 de coupe-uri de peste 450cai).Cea in cauza din pozele de mai sus, este galeria chiulasei ce o voi monta pe blocul meu, si are peretii de 1.5mm asa cum spuneam. Daca termin anul cu galeria ASTA Intreaga si cu rezultate mai bune decat o fwd pe care ai s-o pregatesti tu (daca te apuci de vreuna) , faci tu cinste cu o naveta de bere buna, de la budapesta?

2- 40mm la interior?..este complet ineficient pe motorul Meu ! gurile in chiulasa sunt echivalentul suprafetei unui cerc cu diametrul de 37.6mm..care ar fi motivul pt care as merge pe 40mm interior?..apoi ...chiar consideri ca este o asa de uriasa diferenta intre niste tevi de 1.5mm perete fara suduri si altele de 2mm cu cate 4-6 suduri pe fiecare , in favoarea ultimei solutii ?..eu nu. In alta ordine de idei, performantele Maxime pe motorul asta ,s-au obtinut cu 38mm interior,dar in masura in care s-a mers pe ridicarea turatiei la 7800-8000rpm,treaba ce implica costuri de inca ~1200euro de care NU dispun. Fiecare isi calculeaza bugetul cum stie. Sunt sigur ca esti obisnuit cu proiecte ale unor oameni cu venituri de 50.000euro/lunar...insa eu sunt un somer cu 200euro venit ..asta intr-o luna buna=)).

3- Nu, nu-mi trebuie 0.86... IDEAL este pentru ceea ce vreau eu de la masina, acest 0.63. NU am nevoie de top end extrem in 8000rpm,cum spuneam mai sus. Ci am nevoie de spool utilizabil . Am nevoie de viteza a gazelor cat mai mare in turbine housing,inca de la 4500rpm. D-aia am sa si raman pe trasee de 36mm interior la galerie.

Daca am avut dreptate...vom afla prin iulie(sf lunii...sper),cand va fi gata motorul asta forjat. Pana atunci , voi veni ca si carne de tun/ciuca batailor/"o sa-mi dea d'o sa ma juleasca" toti la cateva curse, doar ca sa generez frustrare masinii mele,in ideea ca va refula razbunandu-se de la sf lui iulie incolo...=))

Cu mult respect , iti multumesc pentru ca incerci sa ma ajuti,insa e firesc sa avem cateodata si opinii diferite...oameni suntem
__________________
...
un cumul de idei si de concepte, menite sa ne confere identitate, inglobate intr-un pachet avand capacitatea de a le perpetua...
*Ma destind jongland cu propriile-mi ganduri in vasta cultura de amintiri trecute si viitoare*
Gold_Fm - purest form of entertainment music; Romānia Muzical - only music.
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 20:35   #34
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Cat de important este volumul egal al traseelor la o galerie de turbo?
Intreb pentru ca galeriile OEM par sa nu tina cont decat de economia de material si de un traseu cat mai scurt intre chiulasa si turbo.
"economia" are legatura mai mare cu back pressure-usi micsorarea lagului (cred )


Lascarica, tot n-ai taiat fieru ala? hai ca nu-i mare greutate, eu as taia un pic din colectorul ala cat sa montez flansa de turbo pe el, in juma de ora ai galerie turbo ....asta daca spatiul pe masina iti permite pozitionarea turbinei chiar acolo...
__________________
INOXWORKS

480 hp/t
beck is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:10   #35
Stiff

Stage 3
 
Stiff's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 89
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Exact la subiectul asta ma chinui si eu acum
Upgrade turbo cu flansa de otel sudata pe galeria de fonta.O alegere destul de proasta si care tine maxim 2 ani daca este facuta de un sudor bun care stapaneste tehnologia sudurii pe fonta.
Sudura se fisureaza dupa o perioada datorita diferentelor de dilatare in materiale diferite si risti sa iti cada turbina pe strada dupa un timp.
Am luat decizia sa imi fac o galerie simpla, aproape identica cu cea stock (din cauza lipsei de spatiu) dar din inox.
Imbucurator e ca in ultimii 2 ani au aparut si la noi oameni care pot face asta, desi mai greu cu indoitul tevilor la unghi mic , se pot realiza galeriile foarte bine din coturi, 2 flanse de inox si gata.
Preturi destul de piperate din punctul meu de vedere ,dar ai avantajul ca poti alege intre mai multi "artisti" ca acolo chiar e nevoie de putin simt artistic. Din cate am observat preturile se zbat intre 300E si 450E in functie de noroc, materiale, complexitatea galeriei, etc etc. Pentru un motor in 4 cilindri asta.
Pentru o masina la care nu se gaseste o galerie aftermarket e un pret decent in final mai ales ca am vazut cazuri de galerii chinezesti perforate dupa 1 an de functionare.
Ar fi interesante niste poze cu lucrarile efectuate la noi ca de reclama la softuri ne-am umplut.
O sa caut si revin.
Salut !!! SUDURA ARGON : ALUMINIU ; INOX ; OTEL . Jante MOTO sau AUTO sau orice alt element .Modificare RADIATOARE ; EVACUARI-SERPI ; ADMISII Aspirat sau TURBO - CUSTOM sau modificarea celei originale . Tel : 07******** sau 07********
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	04.MARTIE.2010 (22).jpg
Views:	273
Size:	957.0 KB
ID:	1895354   Click image for larger version

Name:	04.MARTIE.2010 (33).jpg
Views:	234
Size:	941.4 KB
ID:	1895355   Click image for larger version

Name:	04.MARTIE.2010 (34).jpg
Views:	210
Size:	867.4 KB
ID:	1895356  

Click image for larger version

Name:	04.MARTIE.2010 (37).jpg
Views:	225
Size:	959.2 KB
ID:	1895357   Click image for larger version

Name:	11.07.2009 Admisie Turbo + Aspirat (17).jpg
Views:	199
Size:	999.8 KB
ID:	1895358   Click image for larger version

Name:	11.07.2009 Admisie Turbo + Aspirat (20).jpg
Views:	214
Size:	1.22 MB
ID:	1895359  


Last edited by bluey; 27-02-11 at 23:23.
Stiff is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:24   #36
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Pune si niste preturi informative daca tot vrei sa iti faci reclama
bluey is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:26   #37
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by Stiff View Post
Salut !!! SUDURA ARGON : ALUMINIU ; INOX ; OTEL . Jante MOTO sau AUTO sau orice alt element .Modificare RADIATOARE ; EVACUARI-SERPI ; ADMISII Aspirat sau TURBO - CUSTOM sau modificarea celei originale . Tel : 0768.341.311 sau 0728.669.226

tu chiar esti mandru de ce faci?
beck is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:35   #38
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by lascarica View Post
Eh, de data asta NU sunt de aceeasi parere cu tine in aproape nici o privinta

1- galeria de aspirat este mult mai atent studiata decat cea standard de turbo ce care vine motorul meu (galerie cu care merg bine-merci vreo 20 de coupe-uri de peste 450cai).Cea in cauza din pozele de mai sus, este galeria chiulasei ce o voi monta pe blocul meu, si are peretii de 1.5mm asa cum spuneam. Daca termin anul cu galeria ASTA Intreaga si cu rezultate mai bune decat o fwd pe care ai s-o pregatesti tu (daca te apuci de vreuna) , faci tu cinste cu o naveta de bere buna, de la budapesta?

2- 40mm la interior?..este complet ineficient pe motorul Meu ! gurile in chiulasa sunt echivalentul suprafetei unui cerc cu diametrul de 37.6mm..care ar fi motivul pt care as merge pe 40mm interior?..apoi ...chiar consideri ca este o asa de uriasa diferenta intre niste tevi de 1.5mm perete fara suduri si altele de 2mm cu cate 4-6 suduri pe fiecare , in favoarea ultimei solutii ?..eu nu. In alta ordine de idei, performantele Maxime pe motorul asta ,s-au obtinut cu 38mm interior,dar in masura in care s-a mers pe ridicarea turatiei la 7800-8000rpm,treaba ce implica costuri de inca ~1200euro de care NU dispun. Fiecare isi calculeaza bugetul cum stie. Sunt sigur ca esti obisnuit cu proiecte ale unor oameni cu venituri de 50.000euro/lunar...insa eu sunt un somer cu 200euro venit ..asta intr-o luna buna=)).

3- Nu, nu-mi trebuie 0.86... IDEAL este pentru ceea ce vreau eu de la masina, acest 0.63. NU am nevoie de top end extrem in 8000rpm,cum spuneam mai sus. Ci am nevoie de spool utilizabil . Am nevoie de viteza a gazelor cat mai mare in turbine housing,inca de la 4500rpm. D-aia am sa si raman pe trasee de 36mm interior la galerie.

Daca am avut dreptate...vom afla prin iulie(sf lunii...sper),cand va fi gata motorul asta forjat. Pana atunci , voi veni ca si carne de tun/ciuca batailor/"o sa-mi dea d'o sa ma juleasca" toti la cateva curse, doar ca sa generez frustrare masinii mele,in ideea ca va refula razbunandu-se de la sf lui iulie incolo...=))

Cu mult respect , iti multumesc pentru ca incerci sa ma ajuti,insa e firesc sa avem cateodata si opinii diferite...oameni suntem
E firesc sa avem idei diferite, oricum pe termen lung vedem care avea dreptate si in ce masura.

42.4 e diam exterior,cu 2 x 2mm pereti iese la 38.4 interior...ce e perfect petrnu ceti trebue.
Referitor la galeria de aspirat am vazut cateva care erau trsnformate in turbo si au crapat, pur si simplu sa ars materialul. De asta facem din coturi si tevi, niciodata nu mia crapat la sudura vreo galerie.

A/R-ul de 82 e bun din cauza ca nu o sa limiteze performanta pe o plaja de max 2000rpm si lase pana la 3000. Si diferetna de spool max 3-400rpm. Tot o sa faca max boost la 4500 dar o tine performanta pana la lomitator si nu incepe sa faca dop in evacuare peste 6000 ca la cel mic. Sunt turbine la care se da A/R-uri mai mici dar mai mult dezavantajeaza decat ajuta, asta daca nu e vorba de o masina de strada cu pilot mai putin experimentat...cu ar mic e mai timid masina, nu incearca sa te omoare.

Partea de bere...oricum o sa fie, vedem cand si unde
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:36   #39
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by bodel View Post
D-day a trecut de mult, daca nu e prea mare deranjul poate ne bagi si noua niste poze.
De o luna sa dat rapsunsul cu o poza atasata...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:37   #40
lascarica
Super Moderator

Stage 5
 
lascarica's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 4,330
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Bre nea beck, din pacate am fost usor aglomerat cu alte cateva trebusoare in ultima vreme...ca ideal ar fi sa mai apara si niste banuti...
Oricum, n-as vrea sa ma apuc de colector pana nu am si wg-ul ,sa il "proiectez" si tinand cont de diametrul "canalizarii" ,dar mai ales de spatiul unde voi "duce" actuatorul wastegate-ului,care nu-i chiar mic,iar spatiul sub capota mea ,nu-i dintre cele mai generoase...ba chiar dimpotriva ..in ciuda faptului ca am extirpat clima si alte chestii inutile si am mutat radiatorul (l-am facut reglabil in 3 pozitii ). E posibil sa ma ajute si cineva dintre membrii comunitatii care este pasionat (asa cum stii,sunt multi pt care este exclusiv business) ,avand si tot ce e necesar dpdv scule...dar si destula stiinta + experienta,bineteles
lascarica is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 23:40   #41
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Cat de important este volumul egal al traseelor la o galerie de turbo?
Intreb pentru ca galeriile OEM par sa nu tina cont decat de economia de material si de un traseu cat mai scurt intre chiulasa si turbo.
Nu e important de loc, la turbo conteaza mai mult sa aiba un traseu curat fara prea multe impiedici in drum (coturi si altele).

Asta daca nu suntem limitati sub 0.5 bari sau nu merge motorul peste 9000rpm, ca acolo deja merge ca aspirat sau impulsurile de gaze se ajung in urma unul pe celalat cu traseul la unul scurt la celalalt lung.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 00:10   #42
Stiff

Stage 3
 
Stiff's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 89
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by Stiff View Post
Salut !!! SUDURA ARGON : ALUMINIU ; INOX ; OTEL . Jante MOTO sau AUTO sau orice alt element .Modificare RADIATOARE ; EVACUARI-SERPI ; ADMISII Aspirat sau TURBO - CUSTOM sau modificarea celei originale . Tel : 07******** sau 07********
Pentru cel care a sters ce am postat .... din prea multa DESCHIDERE ..... si doar pt. ca POATE .... vorba ..MARLANULUI ......... Sterge si primul Post ... cel cu pozele te rog ..... !!! Pt. ceilalti .... Succes in continuare cu ceea ce faceti ...!!!

Last edited by Stiff; 28-02-11 at 00:13.
Stiff is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 00:16   #43
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Talking Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by Stiff View Post
Pentru cel care a sters ce am postat .... din prea multa DESCHIDERE ..... si doar pt. ca POATE .... vorba ..MARLANULUI ......... Sterge si primul Post-ul ... cel cu pozele te rog ..... !!! Pt. ceilalti .... Succes in continuare cu ceea ce faceti ...!!!

hai supara-te si cere sa ti se stearga operele de arta...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCN0124.jpg
Views:	254
Size:	46.8 KB
ID:	1895528   Click image for larger version

Name:	DSCN0100.jpg
Views:	261
Size:	73.6 KB
ID:	1895529  
beck is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 00:37   #44
Stiff

Stage 3
 
Stiff's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 89
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Quote:
Originally Posted by beck View Post
hai supara-te si cere sa ti se stearga operele de arta...
Prietene .... Din pacate ... din raspunsul pe care mi l-ai dat ... imi face impresia ca .... Sudura ta ( jos palaria pt. ea ) nu se aseamana deloc cu CARACTERUL tau ..... !!! Cu asta eu unul am sa inchiei ... pt. ca Topic-ul asta nu cred ca este pt. discuti de genul asta ... din cite am observat eu ..desi este prima data cind intru pe acest topic ... !!! Mi-am dat seama de nivelul tau ... nivelul meu este acesta ...... DEOCAMDATA .....!!!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	default.jpeg
Views:	208
Size:	75.3 KB
ID:	1895581   Click image for larger version

Name:	DSCF0731.jpg
Views:	218
Size:	163.8 KB
ID:	1895582   Click image for larger version

Name:	DSCF0739.jpg
Views:	191
Size:	157.5 KB
ID:	1895583  

Click image for larger version

Name:	evacuare 2.jpg
Views:	212
Size:	648.5 KB
ID:	1895584   Click image for larger version

Name:	Sudura evacuare (2).jpg
Views:	188
Size:	713.5 KB
ID:	1895585   Click image for larger version

Name:	Sudura evacuare (7).jpg
Views:	182
Size:	619.9 KB
ID:	1895586  

Stiff is offline   Reply With Quote
Old 28-02-11, 00:40   #45
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Discutii/informatii despre Galerii de evacuare custom pentru turbo: Ce si Cum

Stiff , esti primul care isi face reclama asa cum ar trebui sa arate intr-un post de la bazar.
Aici nu e sectiunea bazar.
Vrei sa ne ajuti in vreun fel prin cunostintele tale, esti binevenit si iti suntem recunoscatori dinainte cei care nu prea stim cu sudura si metalele.
Pentru cautat clienti se poate folosi pm-ul sau sectiunea de anunturi.
Multumesc!
bluey is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -