Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 23-12-10, 22:20   #46
Urban_Racing
Honda Driver

Stage 5
 
Urban_Racing's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,492
Member of:
[Honda]
Default Re: supercharger

Nu stiu daca te`ai gandit kiar bine , mondeo ala are 110 la roata ? , si chiar daca are nu poti pur si simplu sa arunci un supercharger pe motor si gata sa rezolvat tot, si chiar daca se poate , merita investitia ? totusi un supercharger nu vine singur de craciun in posta
__________________

WHEN TURBO SPINS THE BULLSHIT ENDS!!!
Urban_Racing is offline   Reply With Quote
Old 23-12-10, 22:28   #47
Deiel

Stage 4
 
Deiel's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Member of:
[FORD]
Default Re: supercharger

Investitia va fi undeva la 2000dolari. De ce sa nu merite? Totusi, e o masina destul de ok, iar ca alternativa am doar engine-swap (ceea ce nu ma incanta din cauza tarii noastre ce nu ne lasa sa le omolagam). Masina are ~90cai la roata (nu pe dyno, dar cei 110cai dati de producator sunt la motor, si cu pierderile din transmisie, pe la 90cp ramane).
Iar de "aruncat" pe motor, ar trebui supercharger, conectica, pompa benzina, injectoare (aici s-ar putea sa mearga si cele stoc, nu stiu sigur), soft, decomprimarea motorului (?), galerie evacuare (serpisorii din popor).


Pentru engine-swap , un 2.5 V6, dar ar iesi tot la cati cai are 1.8compresor, fara sunetul acela "faimos". (iar cu "doar" 6000 euro, imi pot lua un 2.3 Cosworth Duratec de 255cai, aspirat )


LE: Sunt deschis la sugestii. Masina nu o sa o vand, iar cu motor mai mare nu-mi iau , inca.. Turbo nu stiu unde as putea face si cat ar costa (probabil mult mai mult decat compresorul), iar swap nu mi se pare ok (singurul motor in banii aia, 2.5 V6 care nu prea merita).


LE2: Am citit undeva ca mi-ar trebuia injectoare de minim 350cc (oare cele stoc de cat sunt? )
__________________

Ford Fiesta MK6 1.4 TDCi

Last edited by Deiel; 23-12-10 at 22:46.
Deiel is offline   Reply With Quote
Old 02-01-11, 23:09   #48
AudioClass
Ford Driver

Stage 5
 
AudioClass's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 3,228
Member of:
[FORD]
Default Re: supercharger

De ce ai pune supercharger pe un motor mai mic de 2500 cmc.
Supercharger-ul foloseste o parte din putere/cuplul motor pentru a fi antrenat, si prin urmare se monteaza in general pe motoare care au stoc ceva caiuti, ca sa fie rentabil .Sa spunem ca pt un motor de 2.5l/170hp stoc, cu un compresor, pentru a putea ajunge la 250hp trebuie sa bagi aproape 1.0 bar presiune, pe cand cu un turbo, la aceeasi presiune ai deja in jur de 300hp. Avantajul compresorului este ca lucreaza de jos , pe cand turbina are lag. Si acum tinand cont de faptul ca romanul in general vrea putere cu investitie minima, nu stiu daca se pupa ideea compresorului vs. puteri mari, pt. asta fiind necesara schimbarea internelor, injectoare, pompa benzina, etc etc.
In leg cu injectoarele, pentru fiecare 100hp, este nevoie de 600cc/min. deci un exemplu de calcul de ex la un motor de bmw 6cil, din care se vor 300hp, ai nevoie de 1800cc/min, impartit la 6, rezulta injectoare de cel putin 300cc.
__________________
Audio Class
Shop: Piatra Neamt , bd-ul Traian, nr. 21, bl. A5, parter
Telefon: 0748.128.720, 0333.409.329
Yahoo mess : a2tuning2009 sau audioclass_tuning

Magazin on-line Audio Class

Magazin On-line Piese Auto

Furtune siliconice - conversii turbo
AudioClass is offline   Reply With Quote
Old 03-01-11, 12:08   #49
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: supercharger

Quote:
Originally Posted by Deiel View Post
Ca sa nu deschid un alt topic inutil, inca. Cat credeti ca se poate scoate dintr-un Mondeo 110cp, cu un supercharger Eaton M45 (cel de pe CLK/Mini) la 0.6bar, cu interne stoc (alta pompa de benzina eventual, nu m-am gandit inca ce altceva trebuie, e doar un plan) Eu ma gandeam undeva la 160cp, la roata?
Unu centrifugal cred ca ti-ar fii mai util ....Eaton-ul de care spui tu nu este cumva unul volumetric??..desi mai bune cele volumetrice totusi astea-s cam mari si nu stiu pe unde o sa-l inghesui sub capota
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 05-01-11, 13:18   #50
Deiel

Stage 4
 
Deiel's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Member of:
[FORD]
Default Re: supercharger

Pai centrifugal, dar are o mica problema. E si mai scump dar e si mai mare iar sub capota nu e foarte mult spatiu. Daca treaba cu superchargeru' nu se materializeaza voi incerca un swap sau turbo, desi e mai probabil sa fie turbo. Oricum ar fi , deocamdata sunt in faza de documentare, sa vad ce au facut si altii. Am gasit interne forjate pt. tipul meu de motor, ceea ce mi-ar permite o crestere semnificativa de putere, insa la un pret piperat.
Deiel is offline   Reply With Quote
Old 05-01-11, 18:33   #51
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: supercharger

Tu ai 17ani(daca e varsta reala) si deja visezi la Mad Max pe sosele(dintr-un ford de familie de 110CP), e adevarat si mie imi place trilogia. Sunt si cativa care si-au construit replici la Interceptor( Ford Falcon Coupe).

Dar na...banii tai, masina ta faci ce vrei.(daca te lasa parintii sa le faci o gaura in capota )
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 05-01-11, 19:47   #52
Deiel

Stage 4
 
Deiel's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 181
Member of:
[FORD]
Default Re: supercharger

Te simti mai bine?


Asta era un topic dedicat, daca nu ai nimic de adugat la subiect (supercharger , "compresor mecanic" pentru cei ce nu viseaza la mad max & co. ) te rog sa nu te mai bagi, ca deja m-am saturat de replica "ai 17 ani... si te lasa parintii sa faci?". Raspunsul e DA, probleme?

Last edited by Deiel; 05-01-11 at 19:51.
Deiel is offline   Reply With Quote
Old 06-01-11, 14:27   #53
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: supercharger

Pai si eu ce am zis la final? banii tai masina ta...
Intai sa te vedem ca iei permisul, si ca pui in practica planul si dupa asta tot respectul, pana atunci pentru mine(si multi altii de aici) ramai doar un tanar care viseaza la Mad Max fara suparare
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 06-01-11, 15:37   #54
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: supercharger

apropo de Mad Max ,tare frumoasa era masinuta aia Ford Flacon din anii respectivi si parca aia avea un charger volumetric cu un fel de sistem de ambreiaj care cupla si decupla compresorul dupa preferinta
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 00:50   #55
Robert Coca
Peugeot Driver

Stage 5
 
Robert Coca's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,062
Member of:
[4Rally]
[PEUGEOT]
Default Re: supercharger

https://www.youtube.com/watch?v=FjBiZhBqaeI

Se pare ca s-a mai gandit cineva la treaba asta. In functie de ce buget o sa strang ma bate un gand ascuns sa fac aspiratu compresor. Ar fi o premiera diesel compresor.
__________________

#Peugeot 306 Sedan 1.8TD Tel: 0748.313.819 | Y!M: coca_roby
Robert Coca is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 09:45   #56
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: supercharger

S-au mai testat compresoare pe diesel si s-a ramas tot la turbine.
Cauta pe net motivele daca nu vrei sa afli pe banii tai.

Dar de ce nu pui turbo?
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 13:28   #57
Robert Coca
Peugeot Driver

Stage 5
 
Robert Coca's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,062
Member of:
[4Rally]
[PEUGEOT]
Default Re: supercharger

Astept sa vad impresiile lu Darren dupa ce monteaza compresoru pe al lui. Va fi in tandem cu turbo. Ii face boost maxim debia la 4000 si pune compresoru sa impinga si jos.

O sa trec la turbo insa o sa trebuiasca sa schimb tot motorul.
Robert Coca is offline   Reply With Quote
Old 11-03-11, 22:53   #58
cos22tm

Stage 1
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 16
Member of:
[CHEVROLET]
Default Re: supercharger

supercharger vs turbocharger
Attached Files
File Type: pdf superchargers-forecast.pdf (1.08 MB, 66 views)
cos22tm is offline   Reply With Quote
Old 14-02-12, 00:34   #59
math

Stage 1
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 10
Default Re: supercharger

Salut ! Postez in acest topic intrebarile mele legate de supercharger si turbocharger. Am cautat pe acest forum mai multe posturi in care sa gasesc raspuns, dar nu prea mi-au fost de folos, asa ca ii rog pe cei care se pricep, sa faca un mic efort si sa-mi raspunda cat se poate de exact la intrebarile mele intrebatoare.

1. Care ar fi diferenta intre un supercharger si un turbocharger. Eu stiu ca supercharger-ul este actionat de curea, iar turbocharger-ul este actionat de gazele de evacuare, supercharger-ul o ia mai de jos cu puterea, pe cand la turbocharger exista un anumit lag, poate mai sunt si alte diferente intre cele doua piese si eu inca nu le stiu.

2. De ce cei mai multi oameni recomanda turbocharger-ul, de ce ? Supercharger-ul ce are, nu reusesc sa-mi dau seama de ce nu se recomanda si supercharger-ul.

Vad des incursele de drag, dragstere cu motoare care au superchargere, am auzit ca super-urile le folosesc mai mult americanii, si ca in Europa nu ar fi permise din cauza decibelilor mari care sunt adusi odata cu adaugarea unui supercharger.

Multumesc anticipat celor ce imi vor raspunde si ma vor ajuta. Salut !
math is offline   Reply With Quote
Old 14-02-12, 11:28   #60
Urban_Racing
Honda Driver

Stage 5
 
Urban_Racing's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,492
Member of:
[Honda]
Default Re: supercharger

Raspunsul ti l`ai dat singur , compresorul este actionat de curea deci motorul trebuie sa faca un efort pentru a misca acel compresor ceea ce duce la pierderi de putere , turbina este actionata de gaze deci motorul nu este solicitat ca la compresor.
Urban_Racing is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -