Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 02-02-09, 07:46   #1
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Un motor turbo in timpul liber

Precizez inca de la inceput ca sunt necunoscator si imi cer scuze pentru incompetenta de care probabil o sa dau dovada si pentru prostiile pe care o sa le debitez. Nu cunosc termeni de specialitate dar am ceva in cap si sunt curios daca ar fi posibil de pus in practica, de aceea o sa-mi fie cam greu de explicat si probabil n-o sa ma fac foarte bine inteles sau chiar deloc.

Ideea mea e urmatoarea, daca se poate face un motor turbo care sa poata functiona si aspirat (ma refer la motoarele pe benzina). Din cate am inteles, in mare principiul de functionare al unei turbine este urmatorul, gazele rezultate in urma procesului de ardere sunt evactuate prin turbina punand-o in miscare si transmitand miscarea de rotatie catre compresor, acesta introducand aer fortat in motor, gazele rezultate din procesul de ardere urmand sa fie evacuate dupa ce au produs miscarea de rotatie a turbinei (daca am gresit cu ceva va rog sa ma corectati).
Ideea a fost urmatoarea, putin mai complicata cred eu, sa se creeze 2 cai de evacuare si 2 cai de admisie, cele de evacuare sa fie una care sa intre direct in turbina si una care sa ocoleasca turbina si sa se reuneasca cu evacuare propriuzisa dupa ce a trecut de turbina, sa se puna cate o clapeta actionata electronic pe fiecare, mai exact una pe calea care duce direct catre turbina si una pe calea care ocoleste turbina si duce gazele direct in evacuarea propriuzisa. Cele 2 cai pentru admisie sa fie tot ceva de genu asta adica o cale care sa vina de la turbina (cea care baga aer fortat in motor) si una separat care face o alimentare normala cu aer, si pe acestea sa fie cate o clapeta actionata electronic. Cand clapeta pusa pe calea care introduce gazele direct in turbina este deschisa (clapeta pusa pe calea care face o evacuarea directa sa fie inchisa), clapeta pusa pe calea de la turbina la motor, cea care face alimentarea fortata cu aer a mororului este deschisa si cea care este pusa pe calea care face o alimentare normala cu aer este inchisa, tubina sa fie pusa in functiune, cand clapetele puse pe caile catre si din spre tubina sunt inchise si celelalte care sunt puse pe caile care fac o evacuare si o admisie normala sunt deschise, tubina sa nu functioneze, bine inteles asta cu o electronica custom special facuta pentru asa ceva. Toate aceste comutari sa se faca la o simpla apasare de buton.

Acum sper sa nu fie 100% prosti ceea ce am scris eu aici, macar ceva sper sa fie bun, si sper sa ma fac catusi de putin inteles. Ideea asta ar putea fi folosita de cei care vor si o masina sport si una de strada fara sa dea banii pe 2 masini, in ideea de a economisii ceva. Inca odata imi cer scuze daca va inpui capu cu prostii si daca am ocupat spatiu degeaba cu acest topic idiot, nu sunt cunoscator, intreb si eu ca sunt curios.
Probabil ca am omis cateva detalii in descrierea proiectului, va rog sa intrebati orice nelamurire cu privire la intelegerea idei mele, daca e tehnic imposibil ce am spus eu si e de ras, rog un moderator sa stearga acest topic .

Multumesc.
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 08:52   #2
claude307

Stage 5
 
claude307's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 636
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

pai nu mai bine schimbi pana sa intre turbina daca vrei consum mic si ai rez problema?
claude307 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 09:14   #3
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

pai da, sunt de acord cu tine... dar ma refer cand e oprita turbina sa-i poti da putin talpa fara sa scoata fum din cauciucuri si fara sa ai un consum de 20-22 litri la suta, ori daca se face cum zici tu o sa lucreze permanent si o sa te cam abtii sa nu treci cumva de 3200-3500 rpm sa intre turbina ca incepe sa-ti consume cu galeata, sti cum e romanu' il mai enerveaza cate unu la semafor sau intr-o depasire si o mai calca, pentru ce sa foloseasca 400 hp cand lui defapt nu-i trebuiau decat vreo 150 cp, ideea era daca e posibil ce am spus eu mai sus si bine inteles sa ai in acelasi timp si o masina de strada si una sport, tentatia de a fugi cu ea sa fie limitata de un buton pe care il apesi doar cand ai nevoie
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 09:37   #4
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

Quote:
Originally Posted by Ciocolata View Post
pai da, sunt de acord cu tine... dar ma refer cand e oprita turbina sa-i poti da putin talpa fara sa scoata fum din cauciucuri si fara sa ai un consum de 20-22 litri la suta, ori daca se face cum zici tu o sa lucreze permanent si o sa te cam abtii sa nu treci cumva de 3200-3500 rpm sa intre turbina ca incepe sa-ti consume cu galeata, sti cum e romanu' il mai enerveaza cate unu la semafor sau intr-o depasire si o mai calca, pentru ce sa foloseasca 400 hp cand lui defapt nu-i trebuiau decat vreo 150 cp, ideea era daca e posibil ce am spus eu mai sus si bine inteles sa ai in acelasi timp si o masina de strada si una sport, tentatia de a fugi cu ea sa fie limitata de un buton pe care il apesi doar cand ai nevoie
Poti sa ii faci din soft, daca suporta mai multe harti, comutabile, poti sa ai un boost controller separat, poti sa mergi pe gpl, care e mai ieftin si dk e bine setat scoate mai multi cai decat aspirat (pe turbo) sau pe E85, daca gasesti in RO Poti sa faci cam orice vrei atata vreme cata ai cu ce (financiar). Turbina la turatii mici, ajuta si din ce stiu eu, asa ca sa o anulezi nu vad rostul mai ales ca un motor decomprimat (pt turbo) fara turbina e cam anemic.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 09:53   #5
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

tocmai de asta imi era teama adica daca faci toate modificarile necesare pentru un motor turbo pui tubo cum am zis eu mai sus, el cand functioneaza ma gandesc ca ar trebui sa functioneze normal, dar cand opresti turbina cam ce se intampla, cum functioneaza motorul ?

In principiu ma interesa daca se poate face asa ceva, fara sa aiba de suferit functionarea motorului atunci cand turbina e in repaus, e in acelasi timp si economic si placut estetic (ceea ce e mai putin important), metoda ar fi mult mai folositoare pentru economie, consum, costuri, sunt constient ca ar costa mai mult sa faci un motor ca asta, dar cu toate costurile alea tot nu ajungi ca si cum ai da banii pe 2 masini, una de strada sa te duci pana la hypermarket sau sa-ti iei sotia de la servici, si alta pentru placere, de viteza...

Last edited by Ciocolata; 02-02-09 at 10:42.
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 11:57   #6
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

Quote:
Originally Posted by Ciocolata View Post
tocmai de asta imi era teama adica daca faci toate modificarile necesare pentru un motor turbo pui tubo cum am zis eu mai sus, el cand functioneaza ma gandesc ca ar trebui sa functioneze normal, dar cand opresti turbina cam ce se intampla, cum functioneaza motorul ?

In principiu ma interesa daca se poate face asa ceva, fara sa aiba de suferit functionarea motorului atunci cand turbina e in repaus, e in acelasi timp si economic si placut estetic (ceea ce e mai putin important), metoda ar fi mult mai folositoare pentru economie, consum, costuri, sunt constient ca ar costa mai mult sa faci un motor ca asta, dar cu toate costurile alea tot nu ajungi ca si cum ai da banii pe 2 masini, una de strada sa te duci pana la hypermarket sau sa-ti iei sotia de la servici, si alta pentru placere, de viteza...
E un compromis pe ambele planuri, ia un diesel car poata sa iti scoata consum f bun, daca mergi omeneste, si poate sa si fuga rezonabil. Iar legat de compromis, daca vrei ceva "tare" nu prea poti.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 11:59   #7
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

daca ai bani de pus turbo pe un motor , ai bani si pt 2-5 litri in plus la suta de km . sa transformi un motor din aspirat in turbo , implica mai multe modificari si alea costa . mai bine faci un transplant cu un motor turbo din fabrica si iesi mai ieftin . in plus , ideea cu 2 cai la evacuare/admisie nu e realizabila din mai multe motive . mai citeste despre functionarea unui motor turbo si o sa-ti dai seama singur .

sau si mai bine , astepti sa iei si tu carnetu , si dupaia poti sa te gandesti cum sa bagi turbo pe dacie , sa o faci sa consume putin cand mergi la scoala sau pana la paine si sa rupa asfaltu cand mergi in weekend la liniute
__________________
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 12:11   #8
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

am precizat ca sunt necunoscator si ca intreb, nu trebuie sa fiu luat peste picior sunt sigur ca nu sunt singuru care eram curios daca se poate realiza asa, sunt de acord ma puteti lua peste picior ca nici macar nu am permis dar treaba nu sta chiar asa "daca ai bani sa-ti pui turbo ai si bani de 2-5 litri in plus la sunta de km" pot sa mananc timp de 5 ani doar 1 singura masa pe zi si sa nu mai beau 5 beri pe saptamana sa beau doar 2 (am dat doar niste exemple tampite) si sa-mi cumpar o masina undeva la 2.500 - 3.000 euro si din pasiune pentru putere cu inca vreo 3.000 +/- euro sa-i pun turbo asta nu inseamna ca am neaparat bani sa bag 200-250 de litri de benzina lunar ca sa merg cu ea dupa ce eu am strans bani 5-6 ani ca sa fac respectiva masina... am dat de exemplu doar niste situatii pur intamplatoare.

Am spus de la bun inceput ca doar intreb, sunt necunoscator, asa ca nu-si au rostu toate treburile astea rautacioase (alea cu dacia...) sincer subiectul topicului asta nu aveam de gand sa-l pun in aplicare, era doar o chestie pe care eram curios sa o aflu de la cunoscatori, daca e posibila sau nu, nu sa fiu luat peste picior... daca deranjeaza topicul si vi se pare atat de tampit rog un moderator sa-l faca pierdut. Multumesc.
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 13:25   #9
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

in fine... sa lasam discutiile rautacioase si off-topic si sa revenim la subiect, as prefera niste raspunsuri de la cineva care se pricepe, care nu ma trimite sa pun mana pe carte, nu vreau sa pun asta in aplicare dar ma gandesc ca ar putea fi folositor multora sa stie asta si cu atat mai bine daca se poate, ma gandesc ca ar merge, cum merge motorul pana sa intre turbina la turatii mai mici 2000-3000 rpm ma gandesc ca poate merge si pe la 5000 tot lafel de bine fara sa fie ajutat de turbina, a n-a oara repet sunt necunoscator intreb nu dau cu paru... as fi recunoscator sa raspundeti intr-un mod mai detaliat si fara sa deveniti ironici... multumesc.
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 13:38   #10
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

daca la motorul normal vrei sa-i montezi turbo, trebuie sa-l decomprimi ca sa-ti mearga. daca ii scoti din functiune turbina, o sa se transforme intr-un motor foarte lenes din cauza raportului de comprimare mic, o sa mearga cu amestec bogat daca nu-i refaci hartile etc.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 14:12   #11
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

sa inteleg ca ar fi posibil dar cu o electronica custom, una standalone, sunt curios daca ar merge mai important este cum functioneaza motoru cu turbina in functiune nu cu ea oprita, inteleg ca e mai lenes, nu se vrea un motor puternic atunci cand turbina e in repaus, se vrea o masina de strada cu un consum relativ redus, deloc impresionanta, si brusc la apasarea unui buton sa prinda forta unei masini sport
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 14:44   #12
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

Quote:
Originally Posted by Ciocolata View Post
sa inteleg ca ar fi posibil dar cu o electronica custom, una standalone, sunt curios daca ar merge mai important este cum functioneaza motoru cu turbina in functiune nu cu ea oprita, inteleg ca e mai lenes, nu se vrea un motor puternic atunci cand turbina e in repaus, se vrea o masina de strada cu un consum relativ redus, deloc impresionanta, si brusc la apasarea unui buton sa prinda forta unei masini sport
Ca si o concluzie.....eu banuiesc ca tu vrei un tico turbo nu? Si sa nu uitam de un buton magic....care sa iti dea cai si cuplu la apasarea unui buton. Parca am vazut asemenea masini......dar alea avea doua butoane....unu de nos....si un "r" care punea masina pe strada dupa ce in prealabil te rasturnai cu ea......NFS-Mw parca ii zicea la joc nu?
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 14:49   #13
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

Quote:
Originally Posted by Ciocolata View Post
sa inteleg ca ar fi posibil dar cu o electronica custom, una standalone, sunt curios daca ar merge mai important este cum functioneaza motoru cu turbina in functiune nu cu ea oprita, inteleg ca e mai lenes, nu se vrea un motor puternic atunci cand turbina e in repaus, se vrea o masina de strada cu un consum relativ redus, deloc impresionanta, si brusc la apasarea unui buton sa prinda forta unei masini sport
DPDV tehnic este posibil cam orice, chiar si un bypass la turbina, dar nu este fiabil / rentabil. Pe un motor mic, turbo, cu electronica custom, se poate face cam ce vrei tu, dar la nivelul ca difera sett\arile in functie de programul (harta) aleasa si oricum sa consume putin atata vreme cat nu te dai la ea, adika cat esti offboost.
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 15:06   #14
Ciocolata

Stage 3
 
Ciocolata's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 139
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

nu ma refeream la nici un motor anume, am trecut demut de nivelu ala cu jocurile, repet, eu aveam doar o idee nu vreau sa o pun in practica, eram doar interesat daca e posibil asa ceva sau nu, o astfel de masina poate pacalii pe multi si la competitii, sa ii dai putin in gura, "aa e praf masina fratioare, nu-i turbo, nu prea trage bine deloc" si cand pui in miscare turbina, surpriza, putere, "pai cum ca parca nu avea morisca..." "da parca, uite ca i-a crescut una..." o sa revin cu o schema in mare la ceea ce ma gandesc eu...
Ciocolata is offline   Reply With Quote
Old 02-02-09, 17:07   #15
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Un motor turbo in timpul liber

sigur ca e posibil, totul depinde de banii pe care ii ai. totusi,consumul nu cred ca va fi prea mic nici cand dezactivezi turbina, pentru ca ii scazi eficienta decomprimand motorul. daca nu faci asta, nu o sa poti merge decat cu presiune foarte mica si nu o sa ai castig prea mare de putere.
iar despre intamplarile de la competitii..poate ai trecut de nivelul cu jocurile, dar te-ai uitat la prea multe filme.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -