Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 08-05-04, 23:49   #1
zip

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 292
Default Ce inseamna NOS

Compozitie, Scurta istorie, Teoria, Sisteme NOS \"uscate\" si \"umede\", Sisteme NOS \"direct port\", Intrebari si raspunsuri
zip is offline   Reply With Quote
Old 08-05-04, 23:51   #2
zip

Stage 4
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 292
Default NoS

Compozitie

Oxidul de azot se compune din 2 parti nitrogen si o parte oxigen. La temperatura de 572 F oxidul de azot se descompune degajand in camera de ardere un surplus de oxigen. Oxigenul nu este singurul ce ajuta la dezvoltarea unei puteri mai mari prin proprietatile lui de a arde mai mult combustibil, odata oxidul injectat in camera de ardere el se transforma din stare lichida in stare gazoasa realizand o racire de -127 F. Un lucru important de stiut este ca, Oxidul de azot nu este inflamabil, o eventuala explozie poate rezulta in urma unei cantitati scazute de combustibil in camera de ardere.



Scurta istorie

Nos este un acronim pentru Nitrous Oxide Systems, sisteme de injectie cu oxid de azot. In prezent , NOS este si firma cea mai cunoscuta in productia de asemenea sisteme. In maniera \" Xerox= copiator\" , numele este folosit gresit pentru toate sistemele. In prezent, NOS face parte din grupul Holley. NOS au fost utilizate pentru imbunatatirea performantelor inca din al doilea razboi mondial, pe avioanele aliate. Dupa razboi, avioanele cu reactie au captat toata atentia , iar demodatele aeronave cu elice au trecut pe planul doi si, o data cu ele NOS. In urmatoarele trei decenii, cu exceptia catorva incercari de a utiliza technologia la masini de curse, peste NOS s-a asternut tacerea - o tacere ingrosata si de faptul ca NOS erau secrete, putini oameni avand acces la informatii. La jumatatea anilor '70 insa, NOS au iesit de sub cheie, devenind principalul subiect de conversatie in lumea auto. Desi existau uni producatori autorizati, sistemele functionau neregulat si cel mai frecvent rezultat obtinut era ca NOS nu dadea rezultate. Lucrurile s-au schimbat insa in 1978 cand doi piloti de curse Mike Thermos si Dale Vaznaian , au mizat pe potentialul Oxidului de azot- folosit cum trebuie- si au creat compania Nitrous Oxide Systems.



Teoria

Cu totii am invatat la scoala ca puterea maxima dezvoltata de un motor depinde direct de puterea exploziilor care au loc in camera de ardere. Cu cat suplimentezi cantitatea de combustibil cu atat este mai puternica explozia, pistoanele sunt impinse cu mai multa forta si, deci, puterea este mai mare. Benzina nu arde insa fara oxigen deci mai multa benzina necesita mai mult oxigen pentru intretinerea procesului de ardere. Un carburator mai mare, valve mai generoase, supraalimentarea, turbinele si NOS sunt exemple clare despre cum poti creste consumul si arderea combustibilului. La primele patru posibilitati vom revenii cu alta ocazie pentru ca acum sa ne axam pe NOS.
Oxidul de azot (N2O) nu este inflamabil si nu creste asa cum gresit cred unii cifra octanica a benzinei. Principiul de functionare este foarte simplu. Astfel, N2O este stocat sub presiune intr-o butelie la 900 - 1050 PSI (67- 70 de atmosfere) .
In momentul in care este eliberat, N2O (lichid in butelei) trece in forma gazoasa iar temperatura ai scade brusc. Cum temperatura scazuta inseamna si volum redus, in cilindrii N2O si benzina vor ocupa mai putin spatiu, motorul avand astfel mai multe \"lemne de foc\". In plus la zeci de atmosfere si sute de grade Celsius N2O se descompune in Oxigen si Azot. Exista trei tipuri de baza de sisteme cu Oxid de Azot : Uscate, Umede, Direct port.



Sisteme NOS \"uscate\" si \"umede\"

Un sistem NOS \"uscat\" este doar o denumire pretentioasa pentru faptul ca benzina necesara pentru producerea puterii suplimentare este introdusa prin injectoarele originale, montate de producatorul motorului. In ceea ce priveste oxidul de azot, el este pulverizat in conducta de aer. Tehnic vorbind, amestecul de aer, combustibil si N2O - cu o temperatura foarte scazuta - se va \"lasa\" intotdeauna in partea de jos a cilindrului, lasand partea superioara \"uscata\". La majoritatea sistemelor obiectivul este atins prin intermediul a doua interventii simultane in functionarea sistemului de injectie. In primul rand, la nivelul injectorului, presiunea fluxului de benzina este crescuta, la pornirea sistemului, cu ajutorul solenoizilor - parte integranta a sistemului cu oxidul de azot
__________________
[img][/img]
zip is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -