Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > HONDA - ACURA > Honda - Acura tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 29-10-08, 13:08   #16
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

merge dar depinde de gume si multe altele.
la ce gume am acum pe 15" la a 2-a abia mai pierde aderenta , lucru care e foarte bun si totusi cu aceeasi configuratie , derapam si la a 3-a cu alte gume.
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 30-10-08, 07:46   #17
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Trage mai bine daka pun un katalizator gol? k l-am schimbat si i-am pus unu cu filtre..dar l-as pune pe ala gol..ce ziceti? si ce sa-i fac sa se tureze mai rpd in forta?
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 30-10-08, 07:50   #18
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

si am impresia k imi consuma putin ptr k in oras schimb in 3500 d ture si afara tot blana si imi consuma 7..daka anulez valva aia d presiune d la injectoare..baga mai multa benzina?
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 30-10-08, 11:38   #19
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

ok , faci cum crezi tu
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 30-10-08, 21:50   #20
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Asta nu prea seamana a raspuns..
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 31-10-08, 08:12   #21
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

seamana a raspuns a cuiva care ti-a explicat de mai multe ori acelasi lucru dar se pare ca nu le-ai inteles si continui cu aceleasi intrebari
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 31-10-08, 09:53   #22
Nicknamed_13


Stage 5
 
Nicknamed_13's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 921
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Nu prea inteleg ce vrei tu sa indeplinesti.

Spui ca vrei sa iti scartaie din roti....sa pierzi aderenta.... pune cauciucuri uzate 145/R13 si ai sa vezi ce repede derapezi cand vrei si cand nu vrei.

Nu sunt expert dar incerc sa iti explic cat stiu:

1. Ce se intampla cu gazele care ies din motor?
Gazele trebuie sa iasa cat mai repede din motor si din intreg sistemul sau. Esapamentele din fabrica sunt facute pt oameni zdraveni la cap care vor confort si silentiozitate (nu ca noi care vrem putere). Pt a avea mai multa putere iti trebuie o esapare mai mare care sa faca sa iasa gazele mai repede. Deci din motor avem sistemul de extractare al gazelor (aka serpii, extractoare, headers). Cele din fabrica se duc direct in jos si in esapament. Astfel gazele se lovesc brusc de peretele "serpilor" si sunt fortate in jos in esapament, astfel dureaza mai mult sa ajunga in atmosfera. Cele cumparate ulterior sunt mai alungite, si au forme diferite care ajuta gazele sa iasa cat mai repede. Ele practic conduc gazele in fata si nu incetinesc. Serpii 4-2-1 (ies 4 tevi din motor, se unesc cate doua si chiar inainte de eshapament se unesc iar intr-o bucata sub motor) dau mai mult cuplu si putere de mijloc (foarte bune pt masini de circuit unde iesi din curbe si ai acceleratii scurte si chiar 400m) pe cand 4-1 (4 tevi se unesc direct intr-o bucata) dau mai multa putere la varful turatiilor (bune pt starturi rulate din turatii mari cu acceleratie sustinuta.....aici turezi cat de sus posibil).

Esapamentul trebuie marit si el pt a continua gazele din "serpi". Traseul ideal este cel mai scurt....drept in fata cu cat mai putine bucle. Din pacate acest lucru este este ilegal in unele tari. Deci cea mai buna solutie este sa faci doar 2 coturi. Ideal ar fi ca teava sa fie indoita din cat mai putine bucati si fara coturi (virajul este o singura bucata de teava INDOITA....nu ma intreba cum ca habar nu am....multi le cumpara gata facute). Astfel gazele nu se impiedica in bucati. Coturile sunt facute sa fie cu un diametru un pic marit pt a ajuta gazele sa vireze mai bine (la fel ca serpii).

Esapamentul trebuie sa de o anumita marime. Daca este prea mare, nu este indeajuns de multa presiune din motor si gazele incetinesc. Daca este prea mic atunci gazele nu au indeajuns de mult spatiu sa iasa si se "inghesuie".

Acum daca tu pui filtru in catalizator....gandeste-te ce se intampla cu gazele cand trec prin filtru....ele vor incetini. Deci vei pierde putere. Dar filtrul ala are mila de mediul inconjurator oprind parte din nocivitati.


2. Arderea

Masina merge pe baza de BOOM

Aer+benzina+scanteie = BOOM (apoi scoate gazele repede sa aiba loc alt BOOM...vezi esaparea)

Aer - vine din throttle body si intake
Benzina - vine din injectoare
Scanteie - distributie, fise, bujii

Toate trebuiesc corelate.

4xAer + 3xBenzina + 2xScanteie = 3xBoom
3xAer + 3xBenzina + 2xScanteie = 2xBoom (daca ai prea putin aer detonarea este mai slaba pt ca nu este oxigen)
4xAer + 4xBenzina + 2xScanteie = 2xBoom (la fel ca cel mai de sus....prea multa benzina pt cat aer e)
3xAer + 3xBenzina + 3xScanteie = 4xBoom (scanteie mai puternica deci detonare mai rapida)

Aici intra softul masinii. Daca bagi mai mult aer in motor si ies gazele mai repede atunci ai nevoie de mai multa benzina deci injectoare mai mari si resoftarea pt a balansa combinatia.
Deci daca vrei mai multa putere ai nevoie de mai mult aer si mai multa benzina....daca ai nevoie de mai multa benzina ai consum mai mare.


Acum poti sa te gandesti de unul singur ce iti trebuie sa incepi sa tuning de BAZA la masina ta. Poti castiga intre 10-20 cai si cuplu considerabil din treaba asta. Dupa ce ajungi aici atunci incepi sa te gandesti mai departe. Incepi cu ce se adauga pe langa motor, continui cu headul motorului (came + axe, shlefuiri , valve etc) si incepi sa mergi in jos inspre bloc (marirea blocului, pistoane de compresie etc etc)...

Sunt carti intregi despre asta. Toate sunt diferite.
__________________
"WARNING!!!! Objects seen in the mirror appear to be losing!"

"Let's try it again from a roll"

Honda Prelude H22A JDM Spec
https://forum.4tuning.ro/127-masina-mea-honda-acura/56205-93-prelude-type-jdm-2-2i-vtec-h22a.html
Nicknamed_13 is offline   Reply With Quote
Old 31-10-08, 21:35   #23
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Ms mult de explicatii..chiar nu stiam treaba cu boom-ul..am scos azi filtrele alea din katalizator si sa sti k se simte diferenta..o intrebare am..dc mie-mi decupleaza in 7200 (Asta mai des) si kateodata sare dupa 8000? adika sub ultima linie..asta chiar nu mi-o explic..astept sugestii..ms mult again
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 03-11-08, 08:33   #24
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

nu prea se inghesuie lumea sa imi dea sfaturi..
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 03-11-08, 14:47   #25
adu89

Stage 5
 
adu89's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 958
Member of:
[VW]
Default Re: cum cresc puterea?

pai ar trebui sa ne dai si noua o informatie clara si foarte importanta: bigetul de care dispui.ce ai facut tu acolo nu stiu cat de indicat a fost... puteai sa incerc sa pui motorul de pe cealalta masina in cazul in care era cel de 125-130 de cai.spuneai ca iti pui turbo,acuma vad ca ai renuntat la idee,eu zic sa te hotarasti bine ce vrei de la masina inainte sa ceri sfatul unora.bafta
adu89 is offline   Reply With Quote
Old 03-11-08, 22:41   #26
Nicknamed_13


Stage 5
 
Nicknamed_13's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 921
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Cand iti da taiere? Iti da taiere in aceiasi viteza de fiecare data? Spre exemplu taie la 7000 in a 2-a dar te lasa sa urci in celelalte viteze?

Apropo....nu cred ca are rost sa turezi asa sus in motorul ala. Ca turezi degeaba...nu mergi mai repede.


Ai putea sa cauti chiuloasa aftermarket. Are porturi mai mari si primesti mai mult aer.... ar da bine la pompa aia marita pe care o ai.
Nicknamed_13 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-08, 15:50   #27
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

asta inseamna investitii destul de mari ... si modificari substantiale.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 05-11-08, 09:14   #28
CarteluL

Stage 5
 
CarteluL's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 986
Member of:
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Theard closed..ptr k strang bani ptr un b16a2 sau b18 for more fun..a pus kareva asa ceva pe un crx?
CarteluL is offline   Reply With Quote
Old 05-11-08, 10:39   #29
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

daca vrei sa mergi cu masina zi de zi nu te sfatuiesc sa faci asta.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 06-11-08, 00:15   #30
yulasinio
Honda Driver


Stage 5
 
yulasinio's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,101
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: cum cresc puterea?

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
daca vrei sa mergi cu masina zi de zi nu te sfatuiesc sa faci asta.
.
yulasinio is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -