Rasfoind putin topicurile de pe clubciele.ro, am vazut un bord LCD de opel kadett 2.0 16V GSI montat pe cielo.
A doua zi am cautat sa imi achizitionez si eu unul spre a-l monta la mine pe masina.
Am gasit un astfel de bord la suma de 200ron cu tot cu mufele adecvate, avand nevoie doar de cea de 26 de pini, deoarece cea de 16 pini se reconfigureaza din cele doua de la cielo(din cea de 16 pini si respectiv cea de 12 pini)scotzand pini de acolo cu o surubelnitza mica(subtire la varf).
Ca sa reusesc sa fac montarea am avut nevoie de toti martorii de la indicatore de jos adica in numar de 12 pe care le-am comandat de pe un site din Germania, si de cele de pe fundal care am facut o adaptare la doua socluri si am introdus in ele becuri de la Praktiker de 5w Halogen, marca Osram, nu este recomandat sa se puna mai mari deoarece se vor topi acele plasticuri care disperseaza lumina la lcd-uri.Cele originale fiind Osram halogen de 5w cu socluri speciale, care se gasesc in la magazinele de piese la 32-35ron/bucata, si avand codul de Osram astfel 64124 MF.
Dupa achizitionarea tuturor necesare m-am apucat de montare.
Bordul de Opel Kadett neavand martorii de la ‘’Usa deschisa’’ , ‘’Spalator parbriz ‘’, ‘’Baterie’’ , .
S-au decupat acele plasticuri de pe bordul original de Cielo, si s-au introdus in locul altor indicatori de la bordul de Kadett ; la cel de la ‘’Usa deschisa’’ s-a tras un fir pe acea tzipla a bordului(minus), iar plusul s-a pus pe mufa de 16pini.La spalator de parbriz s-a dus pur si simplu pe mufa(minus de pe sonda de spalator parbriz), iar la cel de la centura, la fel s-a adus un fir pe acea tzipla separat deoarece firul de la centura propriu zisa de la scaun este de ‘’plus’’.
Pentru functionarea uleiului pe liniutze este necesara o sonda care sa aiba doua functii(una de bec si una de ceas) iar ca alegere se poate SH de pe un opel kadett care are acest bord, sau de pe un opel calibra care are ceas suplimentar de presiune ulei pretzul variind intre 30-50ron sau se poate achizitiona una de la FAE cu codul 14010 care costa in jur de 150-175ron depinde de unde se achizitioneaza !!!
Montarea propriu zisa cu toate aceste modificari ale martorilor si cu sonda de ulei montata, cu fir tras suplimentar la ea dureaza in jur de 3-4ore, cu pauze ca de obicei, ca orice treaba incepe cu o pauza.
Ca informatie utila senzorul de viteza(traductorul) de pe cutia de viteza nu a fost nevoie sa il achizitionez deoarece toate cielo au pe cutie acel senzor de viteza(traductor) cu codul AH cu 6 impulsuri(iar ca fire la el vin 3 fire,,,un fir rosu de plus,,,un fir negru de minus si un fir galben care aduce semnalul in bordul de cielo) !!!
Tot aici la bord deasupra lu are un buton sa ii zic asa rosu pentru mile si km, de aceea inate de fixarea lui se va fixa pe km care din cate imi aduc aminte este pe pozitia 2.
http://www.blue-lcd.de/
La cielo cu aprindere electronica fie ele 8V sau 16V nu va functiona turatia bordul LCD si de aceea se va face o piesa dupa cum urmeaza mai jos in poze cu schema piesei respective avand nevoie de urmatoarele 1 tranzistor NPN, 1 rezistenta 10 k , 1 rezistenta 1 k, si doua diode timpul de lucru la aceasta piesa fiind de 10-15 minute.
Inca ceva la cielo cu aprindere electronica fie el 8V sau 16V sonda de ulei de la FAE aceea pentru a merge liniutzele de la ulei be bord nu se va infileta si se va strange din cauza ca loveste in suportul de la senzorul de pe arborele cotit si de aceea se va confectiona la strung un niplu de cam 3-4cm cu fielet de 1,5 si grosime de M 14 dupa cum urmeaza in pozele de mai jos.
Lucrand si la ABS la masina mea un cielo din 97 am reusit sa il fac functional si pe acesta cu o unitate de opel calibra,,,cu pompa de servo frana de la ATE si cu conducte si senzori de fata respectiv jambe schimbate de pe un opel astra f acum avand in bord si becul de la ABS functional.
Iar pe becul de la alte pericole am pus nivelul scazut al lichidului de la frana, deoarece acesta era legat comun cu firul de la frana de mana la cielo si de aceea am vrut sa le despart.
Jurnalul de la kilometrii mergand si acesta dupa ce am dat cea placa jos si am curatzat acele trei picioruse de la motorasul acela si le-am dat cu putzina vaselina siliconica.
Bordul fiind acumkm 100% functional.Poze sunt mai jos,,,documentaztii adecvate reeditate de mine, si inca cateva poze cu firele de pe mufe facute de un priten bun de al meu razvan si reeditate de mine in Paint dupa schema electrica din cartea de service de cielo.
Iar dupa montarea bordului meu, am mai montat inca vreo 4 bucatzi inclusiv pe o masina 16V cu aprindere electronica.
Am si cateva filmuletze pus pe youtube cu bordul.
https://www.youtube.com/watch?v=2PEsX...ature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-ugoKiowpZA
Mesaj necorectat si scris din graba,,,scz de eventualele greseli !!!