Re: Cel mai iubit VW
E o tema interesanta si dificila.
Care sint unghiurile prin care sa o abordezi? Prin prisma vinzarilor de unitati (Golf 1 sau 2 -8000.000 buc/1 an versus Corrado - 100.000 buc/5 ani), a utilitatii, a reparabilitatii, a performantelor, a legendelor care circula pe seama uneia sau alteia dintre tipuri sau variante, a comparatiei cu tipurile omologe ale marcilor in competitie (Scirocco Vs. Manta, CorradoVR6 Vs. Calibra), a dorintelor pe care le aprind in noi (posesori sau rivnitori)? Cele mai vechi au avantajul trecerii timpului si a raspindirii legendelor (iar acum legendele reinvie), iar cele noi au performante si stil.
Am avut un Scirocco 1. Am fost incintat de el din prima clipa de cind am avut ocazia sa-l cumpar (in octombrie 97) si pina acum, cind il mai vad pe strada, la aproape 3 ani de cind l-am vindut, desi am stat sub el o multime de timp: si reparatii, dar si upgrade. In ziua in care l-am vindut mi-am cumparat un Corrado G60 si eram "ingrijorat" ca n-am sa mai am ce upgrade-uri sa-i mai fac. In scurt timp am "intrat" si-n masina asta si vad ca asa-zisa "ingrijorare" a mea n-avea nici un temei: Corrado permite mult mai multe chestii decit Scirocco, mai ales datorita platformei tehnice mult, mult, mult mai robuste, chiar daca blocul motor e aproape identic din 1974 pina in 1998 (la MAS cu 4 cilindri).
In timp am invatat cite ceva despre VW din care cel mai important este ca pina la sfirsitul generatiei lui Golf III masinile difera extrem de putin ca solutii constructive astfel ca interschimbabilitatea si adaptabilitatea pieselor este limitata doar de dimensiunile si formele caroseriilor.
Eu voi vota dupa criteriul posesiei: Daca as fi ramas la Scirocco, l-as fi ales pe el. Dar asa, aleg, desigur, CORRADO.
|