05-01-09, 10:11
|
#1666
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 222
Member of: [Opel]
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by emy_4ever
eram intr o parcare si cand sa plec a ramas aprins becul de la catalizator pt cam 1 min, apoi dupa vreo 2 ore, cand urcam un deal pe zapada, clipea ba mai puternic ba mai slab parca erau fluxtuatii de curent...acum de 2 zile nu s a mai aprins deloc.nu stiti de ce s o fi aprins?
|
e bine ca s a stins pana la urma,la mine a ramas aprins, asta e primu semn, pune o pe un tester ca sa vezi clar pt ca martorul ala e ambiguu
|
|
|
05-01-09, 15:25
|
#1667
|
Stage 2
Join Date: Apr 2008
Posts: 55
|
Re: Club astra bertone
salut baieti am si eu un far de astra g bertone de vanzare(far stanga)...e cu xenon original din fabrica...dak e careva interesat lasati un mesaj
Last edited by dani_p; 05-01-09 at 15:37.
|
|
|
05-01-09, 16:56
|
#1668
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 564
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by FastBoy
e bine ca s a stins pana la urma,la mine a ramas aprins, asta e primu semn, pune o pe un tester ca sa vezi clar pt ca martorul ala e ambiguu
|
al meu sta aprins de ceva timp...am fost la mecanic a pus o pe tester si mi a zis ca este sonda lambda....una dintre ele nu mai stiu....mi a sters eroarea si mi a zis sa fac un drum mai lung cu masina cca sa r depune nu stiu ce (rugina mizerie)pe sonda daca sta masina pe loc mai mult timp...eu nu prea am timp sa merg cu ea mai mult in week end ....a stat stins o perioada si apoi s a aprins din nou......apropo stie cineva daca cele doua sonde sunt identice????
__________________
LIBERTATE PENTRU ULTRASI!!!!
|
|
|
07-01-09, 13:39
|
#1669
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 222
Member of: [Opel]
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by VFFtuning
al meu sta aprins de ceva timp...am fost la mecanic a pus o pe tester si mi a zis ca este sonda lambda....una dintre ele nu mai stiu....mi a sters eroarea si mi a zis sa fac un drum mai lung cu masina cca sa r depune nu stiu ce (rugina mizerie)pe sonda daca sta masina pe loc mai mult timp...eu nu prea am timp sa merg cu ea mai mult in week end ....a stat stins o perioada si apoi s a aprins din nou......apropo stie cineva daca cele doua sonde sunt identice????
|
nu cred ca e nici o diferenta pt ca unde am cautat sa cumpar sonda nu facea nimeni diferenta intre ele,singura diferenta e ca una masoara nivelul de oxigen inainte de catalizator (in downpipe) si cealalta dupa catalizator, oricum ar fi e o chestie pe care eu unul am de gand sa o schimb urgent pt ca in timp va strica si catalizatorul si scade performantele masinii
|
|
|
07-01-09, 13:42
|
#1670
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 222
Member of: [Opel]
|
Re: Club astra bertone
Baieti, o intalnire pe sambata sau duminica!!!??? sa fie prima pe 2009
|
|
|
07-01-09, 13:52
|
#1671
|
Stage 4
Join Date: Jul 2007
Posts: 299
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by FastBoy
nu cred ca e nici o diferenta pt ca unde am cautat sa cumpar sonda nu facea nimeni diferenta intre ele,singura diferenta e ca una masoara nivelul de oxigen inainte de catalizator (in downpipe) si cealalta dupa catalizator, oricum ar fi e o chestie pe care eu unul am de gand sa o schimb urgent pt ca in timp va strica si catalizatorul si scade performantele masinii
|
Aia dinainte de catalizator nu e in downpipe din cate stiu. E o singura sonda pe evacuare (cea de dupa catalizator) si nu masoara oxigenul ci temperatura gazelor de pe evacuare ca sa-ti spuna daca mai merge catalizatorul sau nu. Catalizatorul stock are un material poros inauntru care filtreaza gazele si totodata le si raceste (si incetineste scurgerea lor ca de-asta se inlocuiesc cu cat sport). Daca se sparge catalizatorul, dupa el gazele vor avea o temperatura mai mare decat normalul si atunci tipa sonda sa te anunte.
In mod normal cand te duci sa ceri, spui sonda 1 sau sonda 2 si iti da ala ce-ti trebuie. Eu le-am schimbat pe amandoua.
__________________
Opel Astra Bertone 2.0 Turbo
|
|
|
07-01-09, 15:01
|
#1672
|
Stage 3
Join Date: Oct 2007
Posts: 101
|
Re: Club astra bertone
Prima sonda masoara oxigenul si a2a e doar de control al primei sonde. Asa vezi intr-adevar daca si catalizatorul lucreaza. Daca e busita prima sonda ar trebui sa ai o eroare de genul P0135/30 memorata. Ai incercat cu metoda "agrafa" sa vezi ce coduri memorate ai? In functie de cod, poti arunca o privire pe site-ul asta si sa-ti formezi o parere despre eroare: http://www.obd-codes.com/
__________________
Opel Astra Coupe Turbo 2001
BMW 525 TDS touring
Suzuki GSXR 750 2001
|
|
|
07-01-09, 15:09
|
#1673
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 365
|
Re: Club astra bertone
Sambata, ora 14.00, Piata Constitutiei.....Be there
Prima pe anu asta pentru unii, ca altii sunt satui de la revelion
|
|
|
07-01-09, 15:10
|
#1674
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 222
Member of: [Opel]
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by algorunescu
Aia dinainte de catalizator nu e in downpipe din cate stiu. E o singura sonda pe evacuare (cea de dupa catalizator) si nu masoara oxigenul ci temperatura gazelor de pe evacuare ca sa-ti spuna daca mai merge catalizatorul sau nu. Catalizatorul stock are un material poros inauntru care filtreaza gazele si totodata le si raceste (si incetineste scurgerea lor ca de-asta se inlocuiesc cu cat sport). Daca se sparge catalizatorul, dupa el gazele vor avea o temperatura mai mare decat normalul si atunci tipa sonda sa te anunte.
In mod normal cand te duci sa ceri, spui sonda 1 sau sonda 2 si iti da ala ce-ti trebuie. Eu le-am schimbat pe amandoua.
|
pai te cam contrazici tu spui ca e doar 1tu spui ca sunt 2 lambde, stiu ca la euro 4 sunt 2 sonde una inainte si una dupa,si cea dinainte este in downpipe pt ca eu mi am luat dpipe si are filet in el pt sonda,poate nu exista a doua dar ma indoiesc,pt ca ecu trebuie sa stie ce se intampla si dupa cat.
cat despre sonda,ea masoara in mod constant cantitatea de oxigen din gazele evacuate şi trimite semnalul sub forma de voltaj către ECU care foloseste semnalele primite de la sonda pentru a ajusta amestecul in vederea obtinerii amestecului ideal:14,8kg aer cu 1kg benzina
|
|
|
07-01-09, 15:13
|
#1675
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 222
Member of: [Opel]
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by Florinike
Sambata, ora 14.00, Piata Constitutiei.....Be there
Prima pe anu asta pentru unii, ca altii sunt satui de la revelion
|
adica au mai fost intalniri saptamana asta?sau cum
|
|
|
07-01-09, 16:11
|
#1676
|
Stage 4
Join Date: Jul 2007
Posts: 299
|
Re: Club astra bertone
Quote:
Originally Posted by FastBoy
pai te cam contrazici tu spui ca e doar 1tu spui ca sunt 2 lambde, stiu ca la euro 4 sunt 2 sonde una inainte si una dupa,si cea dinainte este in downpipe pt ca eu mi am luat dpipe si are filet in el pt sonda,poate nu exista a doua dar ma indoiesc,pt ca ecu trebuie sa stie ce se intampla si dupa cat.
cat despre sonda,ea masoara in mod constant cantitatea de oxigen din gazele evacuate şi trimite semnalul sub forma de voltaj către ECU care foloseste semnalele primite de la sonda pentru a ajusta amestecul in vederea obtinerii amestecului ideal:14,8kg aer cu 1kg benzina
|
Nu m-am contrazis. Am zis ca este o singura sonda pe evacuare, nu in total. Eu mi-am facut de curand evacuarea si am fost langa baieti tot timpul asa ca am vazut-o pe toata cap coada intinsa pe jos si nu am vazut decat sonda dupa catalizator. Aia sigur este acolo. Cealalta sincer nu stiu unde este, dar nu mi-a sarit in ochi pe downpipe (posibil sa ma insel). Adevarul este ca problematica a fost doar cea de dupa catalizator ca aia da eroare cand iti pui un cat sport si de-asta am retinut-o.
Eu zic ca cea de dupa catalizator nu masoara concentratia de oxigen dupa o logica propie, nu ca as expert in domeniu. Acelasi lucru mi-au zis si cei de la Pilot.
In mod normal, cand pui un catalizator sport, sonda a doua da eroare. Ca sa rezolve problema baietii au ridicat-o putin mai sus decat era inainte asa ca acum suprafata expusa la fluxul de gaze e mai mica (tot inchisa ermetic pe traseu este, doar ca nu atat de bagata in teava ca inainte). In concluzie, nu prea are cum sa-i iasa o concetratie mai mare de oxigen (si sa nu mai dea eroare) asa cum e pusa acum ca n-are de unde sa vina oxigenul asta (tot acelasi gaz ajunge la ea) doar ca nu mai este asa de fierbinte ca in cazul in care ar sta scufundata in el.
Poate ne lumineaza cineva mai bine informat sau gasiti ceva detaliat pe un site de specialitate.
P.S. Prima sigur masoara concentratia de oxigen ca daca se strica creste consumul de benzina, deci clar are legatura cu amestecul benzina/oxigen. De a doua am eu alta parere.
Last edited by algorunescu; 07-01-09 at 16:14.
|
|
|
08-01-09, 06:41
|
#1677
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 365
|
Re: Club astra bertone
Prima masoara doar cantitatea de oxigen si calitatea in acelasi timp, pentru a face amestecul cu benzina. Cea de-a doua masoara gazele nearse, daca cumva depasesc o anumita valoare, ti se aprinde check-ul. A doua nu are ce oxigen sa masoare atata timp cat oxigenul se duce in procesul de ardere. Cat despre catalizatoare sport, mare parte din ele sunt mai permisive, de asta se aprinde check-ul, pentru ca vede o cantitate mai mare de gaze nearse eliminate si automat considera ca poluezi mai mult.
__________________
Nu conduc cu viteza, zbor la joasa altitudine....
|
|
|
08-01-09, 08:30
|
#1678
|
Stage 4
Join Date: Jul 2007
Posts: 299
|
Re: Club astra bertone
Eu le-am avut stricate pe rand. Cand a fost stricata a doua...niciun semn. S-a aflat cand a ajuns masina pe tester pt alte verificari si a aparut eroarea. Cand a fost stricata prima, consumul mi-a crescut de la 12% la 16% si poluarea 5x peste limita normala ca era arderea incompleta (am aflat asta cand am fost sa fac rar-ul si apoi am ajuns cu ea la tester si mi-a iesit sonda 1). Desi poluam in draci, sonda 2 n-a scos un cuvant despre asta (atunci era evacuarea stock) si nu am avut nimic aprins in bord. Am mers cu masina asa vreo 2-3 luni. Era iarna, si am zis ca din cauza asta si ca mi-am schimbat eu stilul de mers, dar cand am aflat la rar ca si polueaza, a fost clar ca de fapt era o problema.
|
|
|
08-01-09, 08:59
|
#1679
|
Stage 4
Join Date: Oct 2006
Posts: 222
Member of: [Opel]
|
Re: Club astra bertone
Deci pt mai multa siguranta le schimbam pe amandoua,cred ca mai mult de 300 ron nu ar trebui sa coste
|
|
|
08-01-09, 09:07
|
#1680
|
Stage 4
Join Date: Jul 2007
Posts: 299
|
Re: Club astra bertone
Testerul iti spune clar care din ele este dusa. E 7-8 mil una originala. Parca 7.5 m-a costat pe mine sonda 1 asta vara (si asta nu la reprezentanta unde era mult mai mult (vreo 12 parca)).
Gasiti pana in 3 mil sonde universale si va sfatuiesc sa nu va puneti asa ceva. Vorbim de senzori care va regleaza activitatea motorului si daca au vreo incompatibilitate cu ecu sau stiu eu ce alta neintelegere cu ceva din motor (si una universala sigur nu e perfect compatibila) va dati seama ca si masina va merge ca atare.
|
|
|
|
|