tu despre care wati vorbesti? se masoara in mai multe feluri : rms; pmpo; din; sin;reali(r) si mai sunt vero doua modalitati. nu de alta dar daca ai 500w pmpo s-ar putea sa nu mai auzi muzica dupa ce ai pornit masina
acum mai depinde si de diametrul membranelor, deoarece e vorba si de volum de aer dislocat/volumul camerei (habitatului) si tinind cont ca in masina majoritatea materialelor folosite ( tapiterii, fete usi, etc) sunt absorbante fonice, pentru un sunet clar ai nevoie de diametre mari.
nu te incinta cind vezi pe statiile auto din comert 500-1000w sau mai mult ca din 12v ai bateriei nu scoti mai mult de 20-30w(r). daca vrei mai mult trebuie sa folosesti ridicator de tensiune.
si acum ca fapt divers; cu 100w(r) faci nunta iar un maknetofon are cam 30w(r) si te scoate afara din casa ( o camera de 25-30 m patrti).
la 500w(r) eu cred ca o sa EXPLODEZE, la propiu masina.
oricum multa bafta
__________________
am vrut mai mult decit...normal
Poti monta 500W reali pe masina dar cu o conditie: sa asculti doar melodia aia de la Class - Toata lumea toata lumea sare acum cu mine! Cu PUTIN noroc o sa reziste masina cateva secunde dupa care va sari in toate partile
SUCCES
__________________
Norocul este mult in lumea asta mare... s-a impartit egal, dar nu la fiecare
POTI instala putin peste 700 w din punct de vedere al rezistentei caroseriei ! Acum problema este alta si anume ca va trebui sa te limitezi din cauza alimentarii , pentru ca alternatorul furnizeaza in principiu putere pentru 420w rms ( calcul aproximativ de oameni care cu asta se ocupa ) . Deci poti pune linistit vre-o 80-90w rms pe fata intr-un sistem Hertz , Pyle , Pioneer ( nu coaxiale ! , adica fara tweter pe ele !) , tweterele separat in fata , pe polita spate vre-o 100 rms tot boxe de marca cu cel mult doua cai si in portbagaj un subwoofer de 200 w rms . Daca ai si un head-unit de marca si capabil se va auzi f bine . Acum ca vb mai precis despre Solenza iti spun ca pe fata cu o mica modificare iti intra boxe de 16,5 , pe polita de 6 x 9 '' , un subwoofer trapezoidal iti recomand band pass . Inainte sa cumperi ceva trebuie sa insonorizezi f bine masina , incepand cu usile fata , tot portbagajul , pasajele de la roti , sub bancheta spate si in principiu cat mai mult cu atat mai bine . Nu se ingreuneaza masina mai mult de 5-6 kg si efectul va fi instantaneu simtit in masina . Polita si hayonul se izoleaza f bine si cu un fel de mocheta , numarul si toate plasticele se fixeaza cu dublu-adezvi sau silicon si totul se rezolva . Pentru ajutor si alte informatii ma poti contacta !
am pus pe o dacie nova un sistem de 2x175(rms) cel putzin asa scria pe cutia lor...
fara alte difuzoare pe o statzie competenta am reusit sa fac aripile sa "danseze"...mai bine zis sa se deformeze ma refer la aripile de pe spate
volumul era dat cam la jumate....ma intreb ce urmare ar fi avut daq l-as fi dat maxx power...
acm nu stiu cum e cu rms pmpo reali sau mai stiu io ce
dar cum zicea cineva mai sus din 12v de la baterie nu scotzi discoteca MAXX in masina
Sincer eu nu cred ca boxele alea aveau mai mult de 50w rms , iar acea putere era cea muzicala , adica max. power . Ai dreptate ca fac zgomot si vibratii , dar nu uita un lucru si anume ca de la un anumit nivel incep sa distorsioneze si daca le fortezi mult risti sa arzi finalul head-unit-ului , pentru ca acele distorsiuni apar din lipsa de putere intrata in difuzoare si nu din cauza ca puterea este prea mare . Iar un head-unit de 4 x 50 w sau chiar 4 x 52 w nu au rms mai mult de 22 / 25 w rms . Acum revenind la partea de vibratii sa stii ca primul lucru care trebuie facut la o masina pentru a o pregati pentru o instalatie audio este insonorizarea suprafetelor expuse la vibratii . Si inca ceva : cu cat vibreaza mai mult tabla cu atat se pierde mai multa putere utila a sunetului , adica suprafata pe care este montat difuzorul trebuie sa fie cat mai fixa si rigida , altfel , puterea membranei in loc sa se transforme in putere a sunetului se disipa o parte in vibratiile suprafetelor de montaj .
Momentan am un sub in incinta inchisa de 300rms amplificat cu o statie de 400rms si hayon-ul neizolat. Statia e data pe la ~300w,pana acum nu am dat volumul din Hu mai tare de 80% si mi se pare ca mai mult nu prea duce, deoarece iti zdrangane tot hayonul(sistemul de inchidere) si se pierde f mult din calitatea sunetului. O sa lucrez la hayon, sa-l izolez, sa-l fac mai rigid si sa prind numarul de inamtriculare cu silicon. La 500rms nu spun ca n-ar rezista tabla, hayonul sau luneta, dar deja cred ca ai asculta altceva decat muzica.
Eu iar ma indoiesc de cei 300 w rms ai sub-ului tau ! Iar statia de unde stii tu ca o dai la 300w rms ? Eu ma refeream la 500 w rms in toata masina si nu numai in portbagaj , ca asa ... mai reusesti sa bagi , iar daca se aud distorsionari probabil ca sunt de la boxe si nu de la sub. .
Am aproximat cei 300w prin nivelul gain-ului, iar despre cei 300 ai sub-ului, daca producatorul minte atunci atunci si eu va mint...Distorsiunile nu sunt de la boxe, merg si mai tare date, eu ma refeream la faptul ca sunetul se aude curat, dar peste un anumit nivel intervin vibratiile tablei care strica tot...
cred ca pe topicul asta voi postati doar de gragul de a posta, auzi daca rezista tabla la solenza la 500w, wow ce prostie...
daca la o dacie berlina rezista 1300w rms categoric rezista la solenza la fel....
un mic filmulez si o poza cu animalul din porbagaj sa va lamuriti...