11-01-10, 21:35
|
#661
|
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,141
|
Re: Renault R12 Gordini
Domnu Nicu Iordache, fericitul pasionat proprietar, vad ca in 2001 avea alta fusta spate.....
|
|
|
12-01-10, 19:32
|
#662
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of: [BMW] [DACIA]
|
Re: Renault R12 Gordini
Cine ma poate ajuta si pe mine cu dimensiunile exacte ale suportului de numar spate al R12 Gordini?..nu de alta, dar tocmai am reusit sa-mi iau numar "patrat" pentru spate
Multumesc
|
|
|
12-01-10, 22:07
|
#663
|
Stage 3
Join Date: Jul 2006
Posts: 155
|
Re: Renault R12 Gordini
Domnul Cristian Stoian, autorul articolului, este in prezent vicepresedinte RCR.
R12G nu a avut niciodata caseta de directie servo, nici macar pentru teste. Caseta originala e mai scurta decat cea de Dacie (R12) - 2,5 ture de la un capat la celalalt, fatza de 3,5.
Tirantii sunt artizanali, ca si in pozele cu R12G postate, dar au fost facuti si folositi pe vremea aceea (trebuie modificate urechile de prindere pe lonjeron, nu stiu daca ii voi folosi, dar ar fi buni pt o varianta de 160cp).
@ Bogdan:
|
|
|
13-01-10, 09:05
|
#664
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 66
|
Re: Renault R12 Gordini
Aha..!!! deci un Renault 12 Gordini cu piese de D.1310 si R.20 o lauda un membru de vaza al RCR. Silviu imi amintesc despre discutia pe care ai avut-o cu alt reprezentant al RCR pe un alt forum si respectivul spunea ca masina ta o stie de foarte mult timp, dar se ferea sa dea un raspuns in privinta autenticitatii ei.
In acest context ai mai facut demersuri aducand binenteles dovezi noi pentru inscrierea R12G la RCR sau nu te mai intereseaza acest capitol.
|
|
|
13-01-10, 11:12
|
#665
|
Stage 3
Join Date: Jul 2006
Posts: 155
|
Re: Renault R12 Gordini
Sincer nu ma mai intereseaza capitolul, am facut destule invitatii celor care vorbesc din auzite si nu a venit niciunul. Din moment ce pe ei nu i-a interesat pana acum, dupa finalizare voi astepta sa deschida iar subiectul. Stii cum e cu vulpea si cu strugurii.. Daca puteau o luau toti si atunci era cat se poate de originala. Pentru neincrezatori mi-am pastrat poze cu vopseaua originala, grundul maro etc. Pana la urma RCR nu e un capat de lume.. daca nu se poate, nu se poate, asta e, pana la urma o fac pentru mine, nu pentru altii iar peste 50 ani, cand ma voi satura de ea, o vand in Franta fara "carte gris collection" si gata.
|
|
|
13-01-10, 11:47
|
#666
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 66
|
Re: Renault R12 Gordini
Eu cred ca masina ta este originala, o spun cu toata convingerea pentru ca eu am auzit despre ea urmatoarele; prin '93 ma batea gandul sa-mi cumpar un Renault 12 fabricat in anul 1971 propietarul fiind un mecanic care a lucrat prin mai multe service-uri, tipul fin cunoscator al spotului cu motor din anii 70-80. La intrebarea mea daca pot modifica motorul de pe R.12 el a spus ca mai bine caut un Renault 12 Gordini,stie unul cu cutie de viteze de R.17 (el intr-o discutie anterioara spunea ca demontase un R.17 al unei tipe care statea prin "Aviatorilor" avariat se pare, sa nu fie chiar cutia ta Silviu)si ca masina a vazut-o de mai multe ori chiar in timpul curselor dar este destul de munca la ea.nu am mai insistat pe subiect si acum imi pare rau poate aflam lucruri noi folositoare tie.
|
|
|
13-01-10, 11:52
|
#667
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of: [BMW] [DACIA]
|
Re: Renault R12 Gordini
Quote:
Originally Posted by B 75 UAP
Domnul Cristian Stoian, autorul articolului, este in prezent vicepresedinte RCR.
R12G nu a avut niciodata caseta de directie servo, nici macar pentru teste. Caseta originala e mai scurta decat cea de Dacie (R12) - 2,5 ture de la un capat la celalalt, fatza de 3,5.
Tirantii sunt artizanali, ca si in pozele cu R12G postate, dar au fost facuti si folositi pe vremea aceea (trebuie modificate urechile de prindere pe lonjeron, nu stiu daca ii voi folosi, dar ar fi buni pt o varianta de 160cp).
@ Bogdan:
|
Multumesc f mult, imi va fi de real ajutor
|
|
|
16-01-10, 21:39
|
#668
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of: [BMW] [DACIA]
|
Re: Renault R12 Gordini
Mai am o nelamurire tot legata de suportul de numar..cum se prinde de fusta spate?.are un suport special sau pe colturi, in comun cu prinderea numarului?
Va multumesc
|
|
|
17-01-10, 18:49
|
#669
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 66
|
Re: Renault R12 Gordini
Eu cred ca pentru prinderea suportului de numar in anii '70 s-au folosit suruburi autofiletante, optic nu deranjeaza cu nimic daca il prinzi impreuna cu numarul folosind nituri de aluminiu,ca in foto de mai sus. In cazul in care nu detii un suport original de R12G iti recomand pentru construirea unei replici folosirea ca material a aluminiului. Stiu ca acest suport de numar avea conturul marcat cu o ambutisare,in foto de mai sus nu vad asa ceva. Probabil s-au facut doua tipuri de suporti sau este o replica.
|
|
|
17-01-10, 20:50
|
#670
|
Stage 3
Join Date: Jul 2006
Posts: 155
|
Re: Renault R12 Gordini
Uite o poza din manualul cu piese de schimb, sper sa iti fie de ajutor.
Nu se prinde odata cu numarul, pentru ca ai un spatiu intre fusta spate si el, adancitura aceea unde se prinde numarul si in plus ti-ar iesi in portbagaj varfurile suruburilor, nu e deloc estetic si te mai si agati de ele, suruburile se prind pe interior.
Nu-ti recomand sa-l faci din aluminiu pentru ca e prea moale, se indoaie imediat si in plus nu prinde nici vopseaua pe el. Ambutisarea cred ca poate sa ti-o faca un tinichigiu, daca ii crestezi colturile sa poti lucra pe linii drepte iar apoi sa le alamesti la loc.
|
|
|
18-01-10, 08:09
|
#671
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 66
|
Re: Renault R12 Gordini
Da,asa este am gresit,aluminiul se indoaie usor mai ales ca prin spatele suportului intra curenti de aer si la viteza se poate indoi.Totusi daca nu vrei sa-l faci din tabla poti folosi duraluminul(aliaj aluminiu-cupru-magneziu)de 1,5 sau 2 mm grosime,pentru decaparea acestui tip de material poti folosi soda caustica si apoi spalata cu apa foarte bine(recomand ca aceasta operatiune sa fie executata de personal calificat) ,bineteles ca in prealabil suprafata trebuie slefuita atent cu hartie abraziva cu granulatie fina. In acest fel vopseaua adera foarte bine si rezista la socuri mecanice sau termice. Am recomadat acest material pentru ca suportul va avea greutate mica si nu rugineste. Are si un incovenient bordura de pe marginea suportului care este mai greu de realizat.Varianta propusa de Silviu fiind mai usor de construit (aici intrand si realizarea "bordurii")si procurat materialul pentru construirea ei. Asa ca ai de ales si nu ramane decat sa iti urez succes.
|
|
|
18-01-10, 12:57
|
#672
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,866
Member of: [BMW] [DACIA]
|
Re: Renault R12 Gordini
Am facut deja suportul, e din tabla gavanizata de 2 mm..am sa vad acum daca gaseszc sa-i fac ambutisarea
Va multumesc pt informatii
|
|
|
19-01-10, 11:51
|
#673
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 66
|
Re: Renault R12 Gordini
Renault 12 Gordini se pare ca au fost echipata de uzina cu bujii marca EYQUEM,pe autoturismele importate de catre ACR nu am vazut nici un autocolant cu acesta firma . In schimb pe Renault 8 Gordini (care au fost aduse in tara cu cativa ani inaintea lui 12 Gordini) am vazut lipite cateva autocolante Champion,nu cunosc daca de acestea au fost lipite de catre Uzina Renault s-au a fost puse de catre ACR....???
|
|
|
19-01-10, 12:19
|
#674
|
Stage 3
Join Date: Jul 2006
Posts: 155
|
Re: Renault R12 Gordini
Eu stiam de Champion, dar inainte nu stiu ce marca au fost. Oricum, din indicatiile din manualul de service recomandate sunt doar Champion N 2 G (echivalent actual N 52 R).
|
|
|
20-01-10, 12:57
|
#675
|
Stage 2
Join Date: Jul 2009
Posts: 66
|
Re: Renault R12 Gordini
Am gasit o fotografie pe un forum francez cu un RENAULT 8 GORDINI nr. imtriculare 5-B-802,din comentariul atasat am inteles ca era o secventa din Raliul Balcanic 1969 avandul pilot pe F. Popescu . Facand legatura cu un comantariu postat de mine mai demult, in care citam un articol pe care il reproduc acum:,,In Raliul Balcanic, desfasurat in Iugoslavia, Marin Viorel a distrus-o pe cea de-a doua, in cadrul aceluiasi raliu, Florin Popescu rateaza un viraj, paraseste soseaua si cade intr-o prapastie. Echipajul a scapat fara accidentari grave, insa automobilul arata jalnic".
Se pare ca fotograful a surprins acesta masina in cursa inainte ca ea sa fie distrusa. Poate ca si in cazul R12G cateva masini au disparut datorita unor accidentari devenind irecuperabile.
|
|
|
|
|