Denis_TL,
1. nu cunoşti cum trebuie să se comporte o Solenza în stare normală, şi
2. ai avut pe mână una neîngrijită şi uzată
3. exagerezi, şi eşti maliţios ("pompa de servo sau ce mama naibii e acolo")
de fapt e o marmotă
-spaţiul în faţă nu e deloc zero. Nu eşti realist. Eu am 1,87 120kg şi stau mult mai bine decât în zeci de maşini străine noi, care sunt mai late. Loganul, la cât e de lat în exterior, la interior nu e cu mult mai lat, în faţă. În spate da, loganul e mult mai spaţios, stau 3 oameni bine. Genunchii lovesc la tine, că nu ştii să dai scaunul în spate.
-nu băga aer că are filtrul de polen înfundat. Poate nu a fost schimbat niciodată. Ia vezi una cu filtru curat cum bagă de tare.
-cu aerul condiţionat aşa e, dar se remediază prin remapare.
-la mine hayonul nu scoate absolut nici un sunet. Vezi că sunt 2 tampoane de cauciuc cu filet. Mai deşurubează-le în jos, şi probabil se va remedia.
-ambreiajul era uzat, şi eventual prost reglat, că e pe cablu. La toată lumea, din fabrică, e prost reglat invers, adică ţine foarte sus. La un reglaj normal trebuie să ţină la mijloc. Pedala e foarte moale şi comodă dacă ambreiajul nu e pe ducă.
-frânele într-adevăr nu sunt strălucite la viteze mari, dar din nou, probabil că erau uzate, că la celelalte capitole nu fusese îngrijită (ambreiaj, filtru polen, pompă servodirecţie).
-cum adică sistem de iluminare prost conceput, când toată lumea se plânge de faruri slabe la Logan? La Solenza luminează foarte bine, mai bine decât la Logan, şi altele (de ex. multe VW din anii 2000). Deci e mult mai bun decât la Logan, nu mult mai prost (cine vrea să se convingă să intre pe forum Dacia, sau Logan).
-scaunele nu au susţinere laterală, aşa e, dar în schimb sunt comode, inclusiv la drum lung.
-avea şi pompa de servo dusă. În mod normal nu face nici un zgomot, şi e foarte uşoară. Se învârtea greu volanul că nu avea presiunea în pneuri bună.
-eu în 5 ani nu am rugină. Dar dacă vrei să vezi rugină intră pe forum Dacia şi vezi la mult-îndrăgitul tău Logan pe săturate, la maşini de 2 şi chiar 1 an vechime, întreţinute.
-capacul de la rezervor la mine de ce stă?
-ştergătoarele au fost foarte bune. La mine au ţinut 4 ani, şi nu le-am cruţat, folosindu-le şi iarna, pe parbriz cu gheaţă, altfel mai ţineau.
-antifonarea într-adevăr e slabă
-dacă te-a luat C1 înseamnă că: fie nu ştii să apeşi cum trebuie pedala, adică kick down (nu trebuie să o apeşi doar în jos, ci şi un pic în faţă. Vei descoperi că mai are un pic de cursă), fie maşina (neîngrijită) a fost şi subturată, caz în care se înfundă injectoarele, fie avea o benzină proastă (recomand efix 95. De ex., cu top premium 99+ de la Petrom nu-mi trage bine), şi poate şi filtrul de aer era neschimbat. Io zic că toate, sau măcar primele două. Inainte de cursă dă-i de vreo 4 ori 4000 de ture, şi va fi altă maşină. Şi depinde la ce turaţii ai schimbat treptele, dar presupunem că ai schimbat bine.
În concluzie, ai avut pe mână o maşină uzată, şi vii şi-ţi prezinţi părerea de parcă ai vorbi de o maşină nouă. Ambreiajul, filtrul polen(eventual şi de aer), plăcuţele şi discurile de frână, şi ştergătoarele sunt consumabile, scaunul se reglează, presiunea în pneuri trebuie să fie bună, hayonul se reglează din tampoane, pompa de servo era pe ducă, farurile sunt bune.