Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Dacia tuning

Reply
 
Thread Tools
Old 02-04-13, 22:22   #16
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

pune linistit teava goala pana in capat si o finala cu silencer. cad ai chef de scandal da jos silencer-ul si problema e rezolvata. Nova avea pe ea tzava de 47 cu perete de 1. Diametrul il alegi in functie de ce vrei sa faci cu motorul. O evacuare mai mare o sa consume mai putin la mersul normal. In ture si chinuieli o sa consume mai mult. Oricum mare lucru nu castigi fara a umbla si colector.
__________________
The one and only Nova low rider
anndi is offline   Reply With Quote
Old 02-04-13, 22:34   #17
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

Poti sa argumentezi de ce o evacuare marita o sa reduca putin consumul la mers normal?caci la mersul agresiv e clar ca o sa consume mai mult din pricina talpii nu neaparat a evacuarii.
Mare grija cu tobele cu silencer,acel silencer are o gaura de maxim 30mm,si asta face o suprapresiune in esapament cand ii dai un ture,si nu face deloc bine asta...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 01:54   #18
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

E o chestie logica, mai putin efort de a evacua gazele automat acel efort il folosest sa urnesti din loc agregatul sau sa il mentii in miscare. consum mai mic nu inseamna cu 2l la 100 de km.
o sa se observe o usoara scadere a consumului fata de "normal".

julaikos, legat de contrapresiunea oferita de silencer, cred ca te cam contrazici. este chiar benefica si recupereaza acel cuplu pierdut prin marirea tevii.
anndi is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 07:44   #19
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

Da-mi voie sa te contrazic.
Leaga pe evacuare o sonda de presiune,undeva dupa galerie,sa zicem imediat dupa colector si vezi ce indica acea sonda,asta fiindca o evacuare buna ofera suficienta suctie a gazelor;o teava mai mica in diametru decat cea standard o sa aiba ca efect o evacuare mai rapida a gazelor la turatii mici,si asta o sa ajute putin motorul sa respire prin simplul fapt ca gazele sunt accelerate.O teava marita prea repede(aproape de motor) duce la o destindere prea rapida a gazelor,adica o pierdere din viteza si un oaresce zgomot in plus caci trecerea de la o sectiune mica la una mai mare se face putin turbulent.
Silencerul ala care face presiune in evacuare NU este bun fiindca ala tine toate gazele in loc,nu e vorba de contrapresiune cat e vorba de o evacuare foarte incinsa care are neajunsurile ei si pentru motor.
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 16:37   #20
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

Evacuarea standard e deaparte de o evacuare buna, mai ales la dacia. E un COMPROMIS. De aceea e putin gatuita imediat dupa colector, pentru contrapresiune, un mic castig de cuplu la ture mici.
Din pacate iar te cntrazici si spui ca e bine ca, gazele sa fie evacuate cat mai repede. Pai daca e diametrul mai mare, nu e mai bine in aceasta situatie? Este evident ca nu poti lasa evacuarea incompleta, fara teava ca urla de grapa bordurile si pierzi din cuplu.
La diesel si la 2T e foarte important acest aspect.
In acest caz, motorul de dacia, de 1,3 sau 1,4, cu o evacuare mai mare o sa castige zgomot, o evacuare mai usoara si ceva timpi mai buni intre reprize\reprize mai bune si consum mai mic de carburant.
Sti tu ceva de acceleratoarele de gaze, dar alea se folosesc la masinile mai noi, unde ai cat, 1-2 tobe intermediare si o finala, sa recupereze din gatuiala impusa de normele privind poluarea si zgomotul.
Iar legat de silencer, care acuma nu mai creaza presiune aiurea, ci doar tine gazele in evacuare si se incalzesc, gresesti din nou. De ce? Ia gandestete cum arata o intermediara si o finala, nu se chinuie mai mult gaszele pe acolo decat in silencer? Iti zic sigur ca da.
Revenind la subiect : o evacuare de 50 sau chiar evacuare standard de dacia, cu o finala cu silencer sau fara nu o sa dauneze cu absolut nimic motorului. Pierderea de cuplu, castigul la consum, etc., vor fi insesizabile. Sunetul o sa fie singurul castig sesizabil.
anndi is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 21:15   #21
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

Pai spre "rusinea" mea cu asta ma ocup zilnic...si ca sa o luam pe puncte:
-gatuirea aceea de dupa colector nu produce contrapresiune,produce o zona de accelerare a gazelor care gaze iesind cu viteza mai mare fac o idee de vacum intre colector si chiulasa si asta ajuta la o usoara crestere a raspunsului motorului in ture mici.
-diametru mare inseamna viteza scazuta prin expansiunea gazelor ,care expansiune produce si o racire a lor care in final conduc la o viteza mai scazuta in traseul de evacuare,care conduce la o evacuare deficitara a gazelor pana sus in ture,deci adio consum mai mic la ture mici,fiindca trebuie sa o calci mai tare,deci consuma putin mai mult,de acord cu tine ca sus in ture o sa fie ceva mai bine,dar doar sus in ture
-la 2 timpi e alta mancare de peste dar in mare e aceeasi chestie,ramai fara forta de suctie a gazelor,motorul merge prost.
-eu nu vorbeam de accelerator de gaze,care oricum nu se foloseste la masinile noi doar fiindca ar avea mai multe catalizatoare si 2-3 tobe...pur si simplu,ca acel colector sa fie eficient.
-cate tobe ai taiat?intermediarele nu sunt deloc restrictive avand tub perforat de diametru egal cu al tevii care intra in ele,in cel mai rau caz au la mijloc o camera de destindere care "filtreaza" o bucata din galagia de pe evacuare,in general efectul de popcorn al sunetului,dar toate au la intrare acelasi diametru cu iesirea,iar la interior nu sunt gatuite in vreun fel; tobele finale(mai ales ales cele cu 2 sau chiar 3 camere si un traseu care la prima vedere pare complicat nu fac altceva decat sa lungeasca traseul de evacuare,si prin destinderea gazelor care circula de la intrare pana la iesire prin teava perforata-camera-teava perforata-camera)filtreaza iar sunetul produs de gaze,odata prin faptul ca traseul este lung,dar si prin faptul ca gazele trecand si din dintr-o camera in alta prin tubul perforat sau prin perforatiile din peretii care separa acele camere,se filtreaza o mare parte din frecventele care compun acel sunet ,si uite asa daca ai chef si materiale de joci cu sunetul evacuarii cum vrea muschiul tau...
Eu ma opresc aici cu explicatiile,fiecare intelege ce vrea si/sau cerceteaza mai departe daca a fost pus pe ganduri suficient de bine...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 03-04-13, 22:51   #22
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

Da, asa este, o teava mai groasa strica motorul si scade perforrmantele. Noroc ca ai elucidat misterul.
anndi is offline   Reply With Quote
Old 04-04-13, 14:59   #23
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

Vad ca s-au sters posturi de pe aici, dar nu conteaza.

Pentru ca iesirea gazelor arse sa fie cat mai rapida, pierderile de presiune (liniare si locale) de pe traseu trebuie sa fie cat mai mici. Si de aici apar multe calcule.
La alegerea diametrului se tine cont ceea ce se doreste de la motor, cuplu sau putere. Pentru ca o evacuare nu poate oferi si cuplu maxim si putere maxima fiindca nu isi poate modifica forma (desi practic se pot face doua trasee diferite, ori cut-out, etc).
Forma "ideala" a traseului de evacuare ar fi una conica, cu baza mare la iesirea din motor si mica la final, pentru ca odata ce gazele avanseaza pe traseu, isi pierd din temperatura si astfel isi maresc densitatea (prin micsorarea volumului) ducand la crearea de turbulente care scad viteza gazelor.

De aici si prezenta gatuirea aceea din zona colectorului, pentru ca acolo are loc o pierdere drastica de temperatura si acestea isi micsoreaza volumul si pentru a avea o curgere mai putin turbulenta (pentru ca laminara nu cred ca este) adica pierderi de presiune mai mici diametrul traseului trebuie micsorat.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world

Last edited by cheluakame; 04-04-13 at 15:02.
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 06-08-13, 11:34   #24
boditu994x

Stage 1
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 18
Default Re: evacuare marita ? ( tzeava )

sa va arat si eu ce am si ce am facut
toba 1 o am acuma pe ea si toba 2 e facuta de mine :>

boditu994x is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -