15-02-05, 18:35
|
#31
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Mi-au povestit nite baieti de la fabrica de masina, personal nu am vazut motorul, dar stiu masina din poze. Pentru a stii ce e in motor, trebuie sa fii acolo sa vezi cand este asamblat.
Mi s-a zis ca Dacia lui Grigoras inca mai exista in Pitesti la unii intr-o curte. Motorul nici acum nu se stie unde a ajuns...
|
|
|
15-02-05, 23:06
|
#32
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"B-34-SGM\"
Mi-au povestit nite baieti de la fabrica de masina, personal nu am vazut motorul, dar stiu masina din poze. Pentru a stii ce e in motor, trebuie sa fii acolo sa vezi cand este asamblat.
Mi s-a zis ca Dacia lui Grigoras inca mai exista in Pitesti la unii intr-o curte. Motorul nici acum nu se stie unde a ajuns...
|
De dacia lui Grigoras spui sau de Supernovele de raliu?
|
|
|
15-02-05, 23:45
|
#33
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,551
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Erau Nove la raliu. Competitia se numea Cupa Nova. Nu cred ca au alergat si SUPERNOVE, nu cunosc.
De Dacia lui Grigoras spuneam ca inca mai exista in Pitesti, e in paragina, o bate ploaia.
Acea masina ar trebuii expusa intr-un muzeu, este destul de cunoscuta si peste hotare.
Mi s-a spus ca motorul a disparut imediat dupa plecarea lui Grigoras din tara.
|
|
|
16-02-05, 06:13
|
#34
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
LEGAL RACING
Am inteles la ce te referi acum am sa o iau pe rand si voi explica cate putin.
Dacile Nova de curse au fost de diferite clase existand si o grupa denumita sugestiv Nova cu Cupa Nova.
Masinile de la Cupa Nova aveau cam maxim 90-100cp avand dreptul doar la unele modificari nu prea radicale, motoarele erau typ 106 de Dacia cu carburator si injectie.
Au existat si alte grupe unde intrau Nove mai modificate chiar si cu alte motoare in general la grupa H.
Supernova de raliu nu este ce stim noi de strada ca fiind SuperNova, nu au nici o legatura.
Supernova de raliu este o denumire data unor Nove extrem modificate.
Masinile astea au fost facutre in Germenia aprope integral, s-au trimis niste caroserii carora acolo li s-a montat totul de curse la standardul international, o sa ne concetram doar asupra motorului desi franele, suspensia, bordul la unele cu cristale lichide au fost de mare noutate pt noi.
Motorul este in mai multe variante cu puteri de la peste 200cp la cca 400cp.
S-a folosit bloc motor de DIESEL(tdi) de 1,9 cilindree(de aici erai tu putin in eroare), dar cu seturi motor speciale de 2,0litri si 2,2litri.aveau 16 valve, cu tot ce trebuie racing in ele si cred ca varianta de 400 era turbo si a fost doar una.Cele mai multe erau de 2,0 cu 4 carburatoare orizontale.
Cutiile de viteze au fost secventiale la cateva si cu 6 trepte.
Pretul masinilor era 150-200 dolari cand s-au facut.
|
|
|
16-02-05, 06:23
|
#35
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
LEGAL RACING
Dacia lui Grigoras.
L-am cunoscut pe acest sef al departamentului competitii de la Dacia, un inginer de exceptie care a reusit cateva proiecte extraordinare pt. acea vreme.
Dacia turboo era deja ceva normal pt cei de la competitii in acele vremuri gri.Insa Dacia lui de competitie era un fenomen.
Am avut ocazia sa fiu printre privilegiatii care priveau la motorul lui.
Era o masina extrem de bine pusa la punct.Inainte de start in parcul rece toti reglau pe la motor el verifica uleiul, apa si eventual in functie de traseu facea geometria. Ulei folosea Castrol si stiu asta bine pt ca pe atunci eram un mic organizator, oficial al unor curse, de fapt un copil de mingi care tineam uleiul si mai completam la acea masina de care nu se atingeau prea multi.
Motorul era un turbo de renault folosind un bloc motor de tip Dacia.
Blocul ca si tot motorul era facut in Anglia se turna acolo cu materiale deosebite.
Se spune ca avea 1400cmc cai in trepte de la 180 la vreo 300.
Chiulasa era ceva special, lafel si capacul ei. Fuliile, totul era lucrat. In fata avea doar un radiator de ulei, intercooler iar in spate doua radiatoare de apa, Transmisia era in 5 si ulterior de proba in 6 trepte.
...........................ar mai fi multe de spus, capote de aluminiu, elementele de latire ale caroseriei erau din alu la un moment dat...
|
|
|
11-05-05, 22:16
|
#36
|
Banned
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 783
|
Nu stiu ce sa zic de dacii... dar a avut taicamiu un fiat 600 modificat care a participat pe circuit in franta si la condus florin mateescu (park) ...avea motor de fiat abart si avea 96 cp ...
|
|
|
12-05-05, 23:28
|
#37
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 434
|
nu fiti penibili..
|
|
|
13-05-05, 22:33
|
#38
|
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
|
Ma bogdane , nu stiu cine esti tu si cate stii tu , dar din posturile tale reies doua lucruri : esti in plus si degeaba
Probabil daca iti spun ca dintr-un motor de 2.2 L se pot scoate intre 450 si 550 cp tu nu ma crezi . Probabil tu nu ai auzit de Audi S2 Coupe .
Probabil daca iti spun de r12 gordini , masina cu 160 cp dintr-un motor de 1.6 L aspirat tu crezi ca te mint .
Probabil ca tu nici nu auzit de motoarele in 3 timpi ....
__________________
Calitatea esentiala nu consta in a conduce incet , ci in a conduce bine !
O masina performanta nu te face sofer bun.
1988 E30 325i Coupe M20 Europe Left hand drive Manual
19** BMW E30 3** UNDER CONSTRUCTION
|
|
|
13-05-05, 23:05
|
#39
|
Guest
|
e la misto poza ,nu?se vad mainile celui care a facut poza cu aparatul digital si nu cred ca la 145 lua el mainile si statea sa fixeze aparatul ....e dacia ta 1300,nu?
|
|
|
13-05-05, 23:14
|
#40
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 434
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"SiloS@1300\"
Ma bogdane , nu stiu cine esti tu si cate stii tu , dar din posturile tale reies doua lucruri : esti in plus si degeaba
Probabil daca iti spun ca dintr-un motor de 2.2 L se pot scoate intre 450 si 550 cp tu nu ma crezi . Probabil tu nu ai auzit de Audi S2 Coupe .
Probabil daca iti spun de r12 gordini , masina cu 160 cp dintr-un motor de 1.6 L aspirat tu crezi ca te mint .
Probabil ca tu nici nu auzit de motoarele in 3 timpi ....
|
tu inca nu ai carnet, nu stii ce vorbesti, ai doar numere , date etc despre masini, eu am masini cu motore mai tari decat o sa conduci vreodata, si deja mi se par cam slabe
motoarele de care zici tu rezista f putin , si poti sa le o tragi cu o masina adevarata stock.. stii ce e aia torque?
|
|
|
14-05-05, 07:32
|
#41
|
Oltcit Driver
Stage 4
Join Date: Jun 2004
Posts: 277
Member of: [Oltcit] [CITROEN]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"bogdan350cid\"
eu am masini cu motore mai tari decat o sa conduci vreodata, si deja mi se par cam slabe
motoarele de care zici tu rezista f putin , si poti sa le o tragi cu o masina adevarata stock.. stii ce e aia torque?
|
adica un WRC caruia i se schimba motorul si Cv dupa fiecare raliu tu il consideri o masina slaba? aici era vorba de masini facute sa reziste cateva sute de Km fortate la maxim.
P.S. era greu sa spui \"cuplu\"? sau esti unul care a plecat \"in afara\" si a uitat limba romana?
__________________
|
|
|
14-05-05, 08:14
|
#42
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 434
|
nu eram sigur ca ii zice cuplu lol
si sunt masini cu aceeasi putere sau chiar mai mare care sunt facute asa din fabrica, si merg sute de mii de km, oricum sunt diferite stiu; dar aici era vorbe de dacii si dacia =0 , dacia supernova rapsodie wrc
ps. si eu merg in fiecare zi cu 150, numai ca nu s km/h
|
|
|
14-05-05, 08:43
|
#43
|
Super Moderator
Stage 5
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of: [Super Moderators] [Moderators]
|
Quote:
Originally Posted by \"Z.P.\"
Prin anii '90 echipajul Puiu/Hangu cu SuperNova lor au avut cele mai multe raliuri castigate si daca nu erau in gr. H (masina era un hibrid) castigau si campionatul in dauna lui Titi Aur.
|
Si... era \"o Dacia, egala cu zero\" :lol
PS: Bogdanele, ce masina, care merge in regim de RALIU cateva sute de kilometrii, nu este desfacuta dupa fiecare cursa?
PPS: foarte neinteresant :P
__________________
DelSol D13Z6
|
|
|
14-05-05, 14:14
|
#44
|
Banned
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 783
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"SiloS@1300\"
Ma bogdane , nu stiu cine esti tu si cate stii tu , dar din posturile tale reies doua lucruri : esti in plus si degeaba
Probabil daca iti spun ca dintr-un motor de 2.2 L se pot scoate intre 450 si 550 cp tu nu ma crezi . Probabil tu nu ai auzit de Audi S2 Coupe .
Probabil daca iti spun de r12 gordini , masina cu 160 cp dintr-un motor de 1.6 L aspirat tu crezi ca te mint .
Probabil ca tu nici nu auzit de motoarele in 3 timpi ....
|
Probabil ca exagerezi si tu un pic..si acu faci comparatie intre avion si carutza... audi cu dacia....
Dar iti iau o masina din 81 si daca dintr-un motor 2,2l ..imi socti macar 450 cp eu o mananc....
Oricum un cp adevarat ...nu il castigi cu 2-3 modificari asa usor....
Oricum in ziua de azi se infloreste si mult ..
|
|
|
14-05-05, 21:29
|
#45
|
Stage 5
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
|
blak , lasa-ma sa iti explic despre 450 cp dintr-un motor de 2.2 L in 5 cilindri . Cu o presiune de supraalimentare de 2.2 bari si cu 5 supape / cilindru se poat scoate herghelia asta .... Daca nu crezi , informeaza-te .
dj05dpx , nu . Nu este vorba de dacia mea 1300 cu care am mers cu 145 km/h . viteza maxima a unei dacii 1300 este de 147 km/h , insa nu stiu cate dacii 1300 mai sunt in stare sa prinda viteza asta . Cu dacia am mers cu 120 km/h .
bogdane , daca tu ai masini cu sute de cai putere nu inseamna ca stii cum functioneaza un motor [ atentie , sa stii cum functioneaza in adevaratul sens al cuvantului , nu sa imi arati mie care sunt pistoanele si care e volanta ] , asadar nu ma lua pe mine cu \" nu stii ce vorbesti, ai doar numere , date etc despre masini\" . Vad ca habar n-ai sa faci diferenta intre o masina de fabrica puternica si o masina de raliu ....
Daca ma intrebi de cuplul motor , chiar vrei sa iti explic pe indelete ce e ala si cu ce se mananca ?
Cred ca tu esti genul care apreciaza mai mult un 1.8 L turbo cu 180 cai decat un 1.6 L aspirat cu 160 cai .
Un motor facut de fabrica e produs astfel incat sa realizeze un echilibru intre fiabilitate si putere . Un motor de pe o masina de raliu are eacest echilibru deplasat cu mult spre putere .
|
|
|
|
|