Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > MITSUBISHI > Masina mea Mitsubishi

Reply
 
Thread Tools
Old 11-12-10, 17:55   #346
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Quote:
Originally Posted by XSW View Post
Felicitari pentru masina si pilotaj, iti voi urmari cu interes topic-ul.

Multa bafta,
Octav
Merci frumos , multa bafta cu proiectul tau , chiar este un topic de urmarit !
bikks is offline   Reply With Quote
Old 15-12-10, 22:53   #347
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Multumesc mult, poate ne vedem cu ceva bafta la anul la un rally sprint, mi-ar face placere sa particip.

Toate bune,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 09-01-11, 20:01   #348
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Frate ! e de admirat ce ai facut cu masina acum daca esti binevoitor sa accepti cateva sfaturi care sa te ajute mult....am facut revizia si asistenta la 4 evouri din cnr, si am si avut unu, orienteaza-te dupa o cutie de viteze, nu cu craboti neaparat, dar una de gr.n, doar trenurile din cutie, conteaza enorm, si trebuie sa setezi putin diferit diff interaxial si un blocant pe spate...acum ca deja ai luat-o cu motoru pe partea asta nu mai e cale de intoarcere, dar daca iti faceai motoru dupa o specificatie de gr.n sau a, aveai avantajul cuplului enorm, si puterea maxima scoasa la max 6000 de ture(fiabilitate si comoditate la pilotaj). Nu ma intelege gresit, vreau doar sa te indrum sa-ti faci o masina cu care sa poti merge foare tare, da doar la capitolul COASTA.
ordinea e asa: diff spate, centralu si cutia, ca masina sa poate fi pilotabila pana la urmatorul upgrade
__________________
Vlad Pescaru
vlad@jpr.ro
www.JPR.ro
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 09-01-11, 20:38   #349
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Quote:
Originally Posted by vlad_rally View Post
Frate ! e de admirat ce ai facut cu masina acum daca esti binevoitor sa accepti cateva sfaturi care sa te ajute mult....am facut revizia si asistenta la 4 evouri din cnr, si am si avut unu, orienteaza-te dupa o cutie de viteze, nu cu craboti neaparat, dar una de gr.n, doar trenurile din cutie, conteaza enorm, si trebuie sa setezi putin diferit diff interaxial si un blocant pe spate...acum ca deja ai luat-o cu motoru pe partea asta nu mai e cale de intoarcere, dar daca iti faceai motoru dupa o specificatie de gr.n sau a, aveai avantajul cuplului enorm, si puterea maxima scoasa la max 6000 de ture(fiabilitate si comoditate la pilotaj). Nu ma intelege gresit, vreau doar sa te indrum sa-ti faci o masina cu care sa poti merge foare tare, da doar la capitolul COASTA.
ordinea e asa: diff spate, centralu si cutia, ca masina sa poate fi pilotabila pana la urmatorul upgrade
Salut , multumesc frumos pentru sfaturi , configuratia motorului este relativ buna , cuplul este ok undeva la 460 nm (nu am fisa langa mine) , motorul dezvolta 360whp@25psi cu lagul stau prost 3600-4000rpm . Cutie caut de mult dar nu am gasit nimic ok ca pret sincer mi se par exagerate unele preturi. Diff fata si spate sunt stock momentan , fiind active amandoua . Pana la primavara sper sa primeasca un mecanic pe spate si un stand alone , iar cutia nu stii niciodata cum pica ceva. Numai bine
__________________
COMBGORJ SA
bikks is offline   Reply With Quote
Old 10-01-11, 10:22   #350
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Diff fata si spate sunt mecanice, cel interaxial e activ Din cate imi amintesc trenurile din cutie erau undeva la 1000 si ceva de euro, cele cu rapoarte scurte doar...dar o sa intreb si te anunt
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 10-01-11, 12:25   #351
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Evo-ul meu este gsr , vine cu spate activ nu ca la rs mecanic si deasta spun ca imi trebuie unul mecanic neaparat , cum folosesc toti in cnr/vtm. dar trebuie si alte planetare , suporti etc. fata fiind si el din grupul "ayc@acd" nu ca la evo 4-5-6 sau ca unele variante cum am mai vazut pe platforma ct9a cu transmisie de 4-5-6.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	EvoRSRearDiff.jpg
Views:	76
Size:	32.9 KB
ID:	1815971   Click image for larger version

Name:	Mitsubishi_AYC_Active_Yaw_Control.jpg
Views:	101
Size:	12.5 KB
ID:	1815972  
bikks is offline   Reply With Quote
Old 10-01-11, 17:34   #352
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Quote:
Originally Posted by bikks View Post
Salut , multumesc frumos pentru sfaturi , configuratia motorului este relativ buna , cuplul este ok undeva la 460 nm (nu am fisa langa mine) , motorul dezvolta 360whp@25psi cu lagul stau prost 3600-4000rpm . Cutie caut de mult dar nu am gasit nimic ok ca pret sincer mi se par exagerate unele preturi. Diff fata si spate sunt stock momentan , fiind active amandoua . Pana la primavara sper sa primeasca un mecanic pe spate si un stand alone , iar cutia nu stii niciodata cum pica ceva. Numai bine
In ce priveste electronica de serie la EVO Racing Code a evoluat foarte mult. Ma refer la standalone cat si la ecu stock.
https://forum.4tuning.ro/19-facem-ros...um-alegem.html
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 11-01-11, 08:42   #353
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Felicitari pt proiect!!!!
Esti sigur ca vrei sa scapi de ayc?
Faptul ca toata lumea utilizeaza diff de rs plated nu inseamna ca e cea mai buna solutie, ci e singura acceptata de Fia in acest moment. Fara ayc makinen nu ar fi obtinut acele rezultate . Ayc a fost a fost utilizat cu succes si la gr. N si la gr.A. Dar a fost interzis in 2002. Problema nu e diffu, cel putin pe jdm-uri ci tampoanele de la motor, cutie, dif si puntea spate care permit miscari prea mari care duc la pierdere alinierii axelor planetarelor si a cardanului de unde rezulta moment de torsiune si socuri , deci tre sa rezolvi bucsaraia la punti si diffuri. Fara ayc o sa ai subirare grozava mai ales daca adaugi si pe fata un dif plated si o sa i neviie de o suspensie extrem de performanta ( reiger, bos , extc) sa poti compensa subvirarea pt ca ai split 50/50 spre dosebire de sti-uri care combat fenomenul printr-un bias crescut pe spate. Daca renunti si pe fata la Diffu atb si pui plated o sa ai si mai multa subvirare.ayc ul poate fi setat si in ro acum , cu o harta coresponzatoare poti sa il faci mult mai fiabil daca pe plaja de viteze 50-80kmh pui 50/50 split pe spate, split 10/90 pe interior pe plaja 0-50kmh si 10-20/90-80 pe exterior peste 80kmh. Poti sa ai 150 -200 hp in minus daca ai diffurile active si transmisia si suspensie adecvata, lasa motoru ultimul.
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 12-01-11, 00:56   #354
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Quote:
Originally Posted by Claudiumxg View Post
Felicitari pt proiect!!!!
Esti sigur ca vrei sa scapi de ayc?
Faptul ca toata lumea utilizeaza diff de rs plated nu inseamna ca e cea mai buna solutie, ci e singura acceptata de Fia in acest moment. Fara ayc makinen nu ar fi obtinut acele rezultate . Ayc a fost a fost utilizat cu succes si la gr. N si la gr.A. Dar a fost interzis in 2002. Problema nu e diffu, cel putin pe jdm-uri ci tampoanele de la motor, cutie, dif si puntea spate care permit miscari prea mari care duc la pierdere alinierii axelor planetarelor si a cardanului de unde rezulta moment de torsiune si socuri , deci tre sa rezolvi bucsaraia la punti si diffuri. Fara ayc o sa ai subirare grozava mai ales daca adaugi si pe fata un dif plated si o sa i neviie de o suspensie extrem de performanta ( reiger, bos , extc) sa poti compensa subvirarea pt ca ai split 50/50 spre dosebire de sti-uri care combat fenomenul printr-un bias crescut pe spate. Daca renunti si pe fata la Diffu atb si pui plated o sa ai si mai multa subvirare.ayc ul poate fi setat si in ro acum , cu o harta coresponzatoare poti sa il faci mult mai fiabil daca pe plaja de viteze 50-80kmh pui 50/50 split pe spate, split 10/90 pe interior pe plaja 0-50kmh si 10-20/90-80 pe exterior peste 80kmh. Poti sa ai 150 -200 hp in minus daca ai diffurile active si transmisia si suspensie adecvata, lasa motoru ultimul.
Vad ca esti documentat adecvat , bravo !
Ai perfecta dreptate in ceea ce spui.
Dar totusi am mers cu un evo dotat cu diff mecanic pe spate (rs) iar masina are o limita mult mai superioara in ace de par , viraje de genul. Nu pot sa spun ca gsr/mr e departe de el , din contra e mult mai controlabila si iti da o impresie de siguranta mult mai mare decat rs-ul dar viteza cu care se intra si se iesi este cu totul alta. Bine aici depinde si in mare parte de sofer , chestie care se aplica dar nu in aceeasi masura la un evo gsr/mr. Felul in care continui si termini un viraj cu un evo rs nu se compara cu un gsr , intrarea in viraj fiind aproape identica amandoua fiind dotate cu acd , dar dupa intrarea in viraj depinde numai de felul in care tu ca sofer iti pregatesi trasa, cum iti arunci masa si cat de mult te tine sa calci acceleratia , pentru ca o data mutata puterea catre puntea spate esti pe cont propriu , fara ayc.
Sunt multe de vorbit despre acd/ayc , absolut orice detaliu influenteaza felul lui de a impartii tractiunea catre roti . Dar din cate am vazut eu si am citit , evo rs este mult mai recomandat pentru vtm/cnr decat un gsr/mr iar viceversa este cu aproximativ 0.5 - 1.0s peste un rs pe un circuit.
Iar ca fiabilitate eu sunt de conceptia ca ce e mai rudimentar e mai fiabil . Dar performanta costa , iar in cazul de fata din punctul meu de vedere (vorbiind de piese oem) rs este mai fiabil decat un gsr/mr din simplul motiv ca are un numar considerabil de component in minus decat un gsr(diff spate) , intradevar nu au fost toate incadrate in aceeasi carcasa , era prea de tot dar sunt totusi o idee mai masive iar cel mai bun exemplu este cutia de 6 trepte , care a fost un esec total in materie de fiabilitate pentru cei care depaseau bariera celor 450-500 nm . Aici au inghesuit pinioanele in aceeasi carcasa de 5 trepte(un pic marita) dar asta este alta poveste.
Eu recomand tuturor posesorilor de evo care isi folosesc masina zi de zi sa ramana pe diff activ spate , iar cei care nu fac lucrul asta , sa mearga cu un rs si sa observe diferenta care zic eu se vede.
P.S - Nu recomand un mecanic central , masina se transforma intr-un subaru cu o caroserie de evo !
bikks is offline   Reply With Quote
Old 12-01-11, 01:49   #355
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Mitsubishi EVO IX

diffu mecanic de rs favorizeaza virajele mai stranse , aderenta mai scazuta si un condus mai agresiv cu transfer de mase mare, ayc-ul ajuta la viteze mari si conditii de aderenta mai bune si un condus tip "grip" cu trase f curate si transfer redus de mase de acceea e mai rapid pe circuit, asa ca solutia optima depinde ce vrei sa faci cu masina.
intradevar la noi in tara trasele de vtm sunt ceva mai stranse si asfalt mai denivelat si in acest caz putina supravirare pe iesire indusa de un diff plated pe spate de dorit.
in principiu pot sa mergi fara diff central cu setare adecvata a geometriei si a supensiei doarca vei uza anvelopele si transmisia mai repede
eu am rs II cu ayc so it's a hybrid
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 12-01-11, 11:37   #356
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Quote:
Originally Posted by Claudiumxg View Post
diffu mecanic de rs favorizeaza virajele mai stranse , aderenta mai scazuta si un condus mai agresiv cu transfer de mase mare, ayc-ul ajuta la viteze mari si conditii de aderenta mai bune si un condus tip "grip" cu trase f curate si transfer redus de mase de acceea e mai rapid pe circuit, asa ca solutia optima depinde ce vrei sa faci cu masina.
intradevar la noi in tara trasele de vtm sunt ceva mai stranse si asfalt mai denivelat si in acest caz putina supravirare pe iesire indusa de un diff plated pe spate de dorit.
in principiu pot sa mergi fara diff central cu setare adecvata a geometriei si a supensiei doarca vei uza anvelopele si transmisia mai repede
eu am rs II cu ayc so it's a hybrid
Sa stapanesti sanatos rs II -ul ! apropo , rs-ul vine cu senzor map , gsr/mr nu are map si rs-ul are intercooler spray.
bikks is offline   Reply With Quote
Old 12-01-11, 11:56   #357
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Quote:
Originally Posted by bikks View Post
Sa stapanesti sanatos rs II -ul ! apropo , rs-ul vine cu senzor map , gsr/mr nu are map si rs-ul are intercooler spray.
Desigur pe rs ai ics care se utilizeaza si pt map switch , map pt edm 1 bar pt corectie egr si pe cele jdm 3 bar ( no egr/ sas only)
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 17-01-11, 23:39   #358
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

de prin pc...
Attached Files
File Type: avi DSCF7193.AVI (17.29 MB, 227 views)
File Type: avi DSCF7154.AVI (21.80 MB, 145 views)
bikks is offline   Reply With Quote
Old 18-01-11, 06:45   #359
XSW

Stage 5
 
XSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 760
Default Re: Mitsubishi EVO IX

Foarte misto filemele, felicitari !

Multa bafta,
Octav
XSW is offline   Reply With Quote
Old 27-01-11, 19:39   #360
bikks

Stage 5
 
bikks's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 870
Member of:
[Mitsubishi]
[Pole Position Racers]
Default Re: Mitsubishi EVO IX

It is on!

Un mic preview al sezonului 2011

https://www.youtube.com/watch?v=ed1uk9XDR3w
bikks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -