Nu cred ca motorul e forteaza daca se face chiptuning. Durate de viata a motorului nu va avea de suferit pentru ca, prin optimizarea ECU-ului nu se forteaza parametrii admisi de producator. Modificarile facute se incadreaza in tolerantele cerute de fabricatntul autoturismului pieselor componente motorului.Se poate face si o optimizare depasind limita superioara a tolerantelor acestor piese dar astfel de modificare nu este destinata utilizarii zi de zi. Desigur, conteaza si cum este exploatate masina dupa ce sa face resoftarea / chiptuning-ul.
Personal sunt adeptul resoftarii OBD pentru ca nu se intervine fizic asupra ECU, motiv pentru care am si optata pentru aceasta varianta. Eu am un Lancer 2.0 diesel si am soft facut de aprox 11.000-12.000 de km si nu am avut nici o problema pana acum. Masina avea stock 140 cp (oficial), dar pe dino (alt lancer, nu al meu, dar cu aceeasi motorizare) au iesit 156 cp la roata. Treaba asta cu plusul de putere este recunoscut (neoficial) si de importator. Chipurile toate motoarele din clasa VAG (masina are motor de provenienta VW de 140 cp, dar la care s-a pus turbina de pe motorul de 170 cp...cel putin asa am aflat si eu) ar avea un plus de putere fata de cel declarat de producator. In urma resoftarii am adus masina in 180 cp la roata si cuplu de 376 Nm, cu varianta de soft safe.
@ vl 62 mis - Carisma diesel de 90 cp o aduci pe la 110 cp cu soft safe.
Cu caracter informativ: carisma DI-D de 102 cp aunge la 130 cp, iar Carisma DI-D de 116 cp ajunge la 146 cp.
Informatiile le-am luat de aici:
http://www.tcmturbo.ro/chip-tuning.php (baietii astia fac in special motoare diesel...asa ca stiu ei ce spun)