Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SUBARU > Masina mea Subaru

Reply
 
Thread Tools
Old 31-05-12, 12:06   #841
algabone20

Stage 2
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 39
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Asteptam o piesa care a sosit si ea.
Trebuie montata si trebuie adusa masina la prima setare.
Imediat ce vom avea timp ne vom ocupa de ea.

Va avea soft secvential cu mai multe tipuri de harti precum lancerul Evo X al tau sau doar harta race?
algabone20 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-12, 22:58   #842
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Pot sa-ti spun asa pe partea de soft.
Initial a avut un soft de la ZERO Sports, ulterior s-a utilizat un soft custom pe un Greddy E-manage.
Faza trei a insemnat un ECU stand alone HKS F CON.
Pe acesta aveam in felul urmator doua softuri:
- primul pentru benzina de 100 de la pompa
- al doilea pentru benzina de 120-114(Sunoco)
Fiecare din softuri avea posibilitatea de a i se activa ALS si LC.
Pentru fiecare LC aveam 9 pozitii selectabile dintr-un buton interior.

Acum cu siguranta o sa aibe doua softuri. Unul pentru benzina de pompa si pentru deplasat masina, altul pentru benzina de curse probabil 114 Sunoco.
In plus vor exista optiuni de ALS, de LC si de FFS.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 03-06-12, 16:12   #843
ZAUBER

Stage 4
 
ZAUBER's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 255
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

in maxim 2 luni o sa fie gata masina? bafta in continuare cu proiectul.
ZAUBER is offline   Reply With Quote
Old 16-09-12, 23:21   #844
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Masina a fost gata dar in rodaj la cca 110cp putin peste 4000rpm motorul a cedat in minutul 3.5 de functionare, nedepasind un EGT de 450-500 grade Celsius. Aproape temperatura de functionare la diesel.
Nu a fost ceva foarte grav si totul s-a intamplat din cauza unei piese mecanice de proasta calitate.

Probabil cele mai cunoscute pistoane din lume sunt Cosworth si probabil cel mai bine cotate intr-un sondaj larg, iar eu am utilizat in mod frecvent aceasta marca avand rezultate foarte bune in general.

Motorul dupa reconstructie suna si functiona excelent, a fost rodat pe loc, la mers in gol apoi pe strada foarte putin cateva zeci de km fara accelerari violente.

Am sa atasez si graficul de dilatare obtinut prin incalzire a pistonului care arata de ce s-a umflat. Materialul a lasat de dorit.

Apoi s-a trecut pe dyno s-au facut cateva setari de calibrare fina si corecta a injectoarelor ... s-a relevat si un grafic de putere pentru softul de rodaj care era blocat la 4800rpm.

Dupa cum se poate vedea partea de jos a turatiei este penalizata ca si cuplu si putere aceasta incepand sa urce aproape vertical dupa 5000rpm.
Se vede tendinta dar nu am vrut sa testam pana nu era rodajul facut.
Foarte itneresant este de spus ca graficul arata asa la o presiune de doar 4PSI.
Folosind pistoane Cosworth am considerat ca nu este nimic rau sa ma conformez intocmai datelor tehnice date de acestia privind prelucrarile si modul de rodaj.
Alezajul, unghiul de honuire, rugozitatea honuirii au fost intocmai respectate.
Modalitatea de rodaj pe care am sa o atasez este deasemenea specificata si am incercat sa o respect intocmai, fapt care nu-mi era foarte greu avand la sediul firmei un dyno cu role.

"Engine Break-in
It is critical that your Cosworth engine is not started with an excessively rich fuel mixture. An excessively
rich mixture will wash away the oil in the cylinders and the rings can potentially never break-in causing
excessive oil consumption, crankcase blow-by and lower power output. This damage is permanent.
If the engine will be broken in by driving the car, we recommend you keep the engine speed below 4000
rpm. Drive the vehicle at various loads, speeds, and throttle positions while keeping engine speeds below
4000 rpm for approximately 1000 miles or 1660 kilometers. The longer the engine is broken in, the better
your results will be. If breaking your engine in on an engine dynamometer, follow the break in procedure
detailed below. You can use the guideline for a chassis dynamometer as well, but load readings will
differ. If using a chassis dynamometer make sure to keep water temperatures below 95 degrees Celsius
and oil temperatures below 110 degrees Celsius.
• Run at 2000rpm @ 50-60 lbf-ft. load for 20 minutes
• Run at 3500rpm @ 90-100 lbf-ft. load for 20 minutes
• Run at 4250rpm @ 100-110 lbf-ft. load for 10 minutes
• Run at 4250rpm @ 125-135 lbf-ft. load for 5 minutes
• Run at 5500rpm @ 125-135 lbf-ft. load for 5 minutes
• Run at 5700 rpm @ WOT for 2 minutes (not to exceed 300 lbf-ft.)
During the final break-in stage, the boost should be limited so as not to exceed 350 lbf-ft. of torque.
Some initial ECU calibration activity may be required to complete break-in with proper air fuel ratios. The
engine should be calibrated to achieve an air fuel ratio rich enough for the type of fuel you are using.
Consult with a professional tuner if you are unsure of an air fuel ratio the engine requires. Boost should
be regulated so as not to exceed 300 lbf-ft. of torque during the break in process. Once ECU calibration is
complete up to 7000rpm, the short block should be ready for a WOT, full power run throughout the entire
power band."

In concluzie pistonul de la cilindrul 2 a cedat, in minutul 3-4 din secventa:
"• Run at 4250rpm @ 125-135 lbf-ft. load for 5 minutes".
Interesant nu e asa ... si eu am luat aceste pistoane avand mare incredere si crezand ca ...
De fapt am folosit aceste pistoane care sunt si acum pe masina lui SEI de la JUN dar fiind Cosworth in acel set, am cumoarat altele Cosworth le-am folosit cu succes, am montat pe Forester si au mers excelent ani de zile.
In concluzie avand un portofoliu de masini functionale in spate cu aceste piese le-am cumparat din America de la www.Z1auto.com. Nu va recomad acest furnizor pe care l-am tot folosit pana in prezent pentru diferite piese.
Se pare ca criza, goana dupa inavutire e peste tot si e o jungla in care lumea se cam arde. Din pacate nu e modul meu de viata si prefer sa ocolesc astfel de atitudini.
Am discutat cu Cosworth - mama, ca sa spun asa.
Le-am prezentat problema, la inceput s-au facut ca ploua dar dupa ce le-am dat toate argumentele si teste de dilatare ale pistoanelor au acceptat tacit si mi-au spus ca din pacate nu am avut cu ei o relatie comerciala asa ca trebuie sa ma adresez la Cosworth-USA.
Cert este ca de cand am luat pistoanele pana am facut masina si am pornit motorul a trecut mult timp asa ca nu mai beneficiam de nimic, sigur e o scuza.
Concluzia la care eu am ajuns este ca patentul de productie, licenta au fost preluate din rationamente comerciale de altcineva care foloseste acelasi proiect dar cu alte materiale.
Asa arata pistom=nul, cilindrul...


O sa observati ca pistonul are 4 urme distincte simetrice ce corespund anumitor forme geometrice de rezistenta.

In zona radierilor, peretii dintre fuste care sunt cei mai lungi s-au dilatat si au frecat pe camasa.
La deschiderea motorului am ami gasit cateva mici chestiuni de pus la punct dar care nu au avut nimic comun cu acest defect.
Sa nu uit sa va spun ca ungerea este perfecta presiunea de ulei find in momentul distrugerii de peste 6 bari.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20120714_003207.jpg
Views:	63
Size:	3.59 MB
ID:	2554005   Click image for larger version

Name:	20120713_212448.jpg
Views:	84
Size:	3.15 MB
ID:	2554008   Click image for larger version

Name:	grph.JPG
Views:	74
Size:	300.4 KB
ID:	2554019  


Last edited by SEBASTIAN; 16-09-12 at 23:28.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-09-12, 23:43   #845
vcsomin

Stage 5
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 443
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Poate ar trebui sa incerci ceva custom, chiar daca costa putin mai mult. Extreme tuners ? , ross racing ?
vcsomin is offline   Reply With Quote
Old 16-09-12, 23:47   #846
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Am facut si montat deja pistonele custom pentru aceasta aplicatie.
Revin cu imagini si amanunte.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 00:46   #847
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Am ales alte pistoane este clar ca Cosworth pentru mine nu mai exista desi m-au inselat o singura data. Pana sa se strice motorul suna excelent.
Am ales o alta solutie constructiva, mai simpla si mai robusta.
Diferenta de abordare este mult diferita intre aceste tipuri de pistoane.
Arhitectura lor e alta, lucreaza termic altfel, au alta pozitie a boltului...
Din fericire bocul motor a putut fi refolosit trecand doar la o cota superioara si prelucrandu-l asa cum au cerut pistoanele din pdv al cotelor de alezare, dimensiune unghiuri, rugozitati.
Deasemenea am optat pentru o ceramizare a calotei pistonului pentru a creste rezistenta la temperatura.


O problema a fost legata de compresie aceasta in trecut fiind ingala existand o diferenta de o zecime la inaltimea chiulasei. S-a remediat foarte elegant si s-a masurat raportul de compresie pe cilindri inainte de montaj.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20120719_142644.jpg
Views:	51
Size:	3.53 MB
ID:	2554105   Click image for larger version

Name:	20120827_200715.jpg
Views:	55
Size:	2.59 MB
ID:	2554106   Click image for larger version

Name:	20120827_200522.jpg
Views:	46
Size:	2.54 MB
ID:	2554109  

Click image for larger version

Name:	20120908_174353.jpg
Views:	54
Size:	2.30 MB
ID:	2554143   Click image for larger version

Name:	20120908_174413.jpg
Views:	54
Size:	3.46 MB
ID:	2554144   Click image for larger version

Name:	20120908_174516.jpg
Views:	32
Size:	2.76 MB
ID:	2554145  

Click image for larger version

Name:	M1.jpg
Views:	55
Size:	3.16 MB
ID:	2554146   Click image for larger version

Name:	M2.jpg
Views:	37
Size:	2.70 MB
ID:	2554147   Click image for larger version

Name:	M3.jpg
Views:	43
Size:	2.69 MB
ID:	2554148  

Click image for larger version

Name:	M4.jpg
Views:	73
Size:	3.32 MB
ID:	2554149   Click image for larger version

Name:	M5.jpg
Views:	44
Size:	1.61 MB
ID:	2554150   Click image for larger version

Name:	M7.jpg
Views:	43
Size:	2.19 MB
ID:	2554151  

Click image for larger version

Name:	M8.jpg
Views:	71
Size:	2.58 MB
ID:	2554152  
Attached Images
  

Last edited by SEBASTIAN; 17-09-12 at 01:02.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 00:57   #848
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Si totusi...ce pistoane ai folosit?Wosner sau SBD?
GTA is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 01:05   #849
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Legat de marca este ceva mai complicat si nu coincide nu nici una din cele anuntate de tine desi sunt foarte bune si acelea.
Daca vrei pot sa-ti dau compozitia chimica:
Al Si Fe Cu Mn Mg Ni Zn Ti Zr Others
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 01:23   #850
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Legat de fusta care a frecat de cilindru sunt convins ca problema a fost mecanica si nu are legatura cu pistoanele respective.Cosworth sunt consacrati pentru metodele de turnare a aliajelor si faptul ca tu ai prajit un set de pistoane nu inseamna ca ei fac lucruri proaste.

Eu personal stiu 3 LET-uri care merg din 2007-2008 cu pistoane Wossner,softuri facute pe "genunchi" cu naveta de bere in "freza"...au 300cp cu ECU de fabrica.Alea nu au mai frecat de cilindru...probabil ca au fost toate 3 facute de acelasi om,fara indigo sau staniol bagat in spatele cuzinetilor.Nu spun ca tu ai facut asta,dat stiu sigur astfel de "fente" de la voi din Bucuresti.

Apropos...daca vrei un inginer mecanic foarte bun pot sa-ti recomand unul care chiar detine un LET,stie teoria la fel de bine ca si practica insa cel mai important...si-a platit facultatea cu trusa de chei in spinare.

LE.Imi cer scuze pentru trimiterile catre LET...aveam impresia ca vorbim despre Cielo-ul tau vestit...stiam ca a ajuns la Sei si ca intr-un timp a cochetat cu ideea de Turbo.
__________________

Last edited by GTA; 17-09-12 at 01:31.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 08:56   #851
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Da asa este este o probema meacanica.
Daca ai fi citit ce am scris ai fi realizat ca pistoanele Cosworth pe care le-am cumparat nu au fost ceea ce trebuiau sa fie. Daca ar fi fost cu adevarat Cosworth ... ce bine era. Si eu am crezut ca tine, cand am cumparat pistoanele astea. Am fost pacalit.
Am mai folosit in mod repetat astfel de pistoane de la aceasta firma consacrata insa mereu au functionat perfect, acum pistoanele au avut o problema de executie. Probabil ca in state cei care au cumparat licenta de productie le fac pe cine stie unde din alte materiale...
Materialul lor a fost de proasta calitate.
Intre piston si cilindru exista o toleranta, pistonul este mai mic decat alezajul cilindrului.
La postul 844 ai sa vezi un grafic care in dreptul a +400 de grade celsius are o linie orizontala mov.
Acolo pe la 42o de grade cota diametrului pistonului in dreptul radierilor, pe zonele unde a frecat a devenit egala cu cota cilindrului.
Deci pistonul a egelat la acea temperatura cota cilindrului, iar din acest moment nu mai avea cum sa functioneze.
Eu am urcat pana pe la 450 de grade in functionare iar pistonul la acea temperatura si-a marit cota, exact cu cat am gasit adancimea zgarieturilor in bloc. Cred ca ar fi fost dezastru daca atingeam un EGT de 800-900 grade.
Aceasta cocluzie a fost trasa in urma masuratorilor de tip laborator efectuate, pistonul era incalzit in masa in cuptor la anumita temperatura controlata si masurat pas cu pas.
Dilatarea pistonului era enorma la 400 de grade celsius mult peste alte pistoane care au fost masurate similar, cosworth, serie, si altele. Eu nu spun ca Cosworth nu stie sa faca pistoane, am folosit si totul a fost excelent insa personal imi este greu sa le apreciez calitatea, daca sunt false dau nu ... asa ca nu mai cumpar aceasta marca deorece fiind destul de scumpe sunt probabil si tentante pt falsificatori si vanatori de chilipiruri.
Personal sunt inginer electomecanic, dar am apelat si la parereile specialistilor in materiale, prelucrari si motoare, iar in mod unanim comcluzia a fost aceeasi.
MATERIALUL DE PISTON NECORESPUNZATOR.

Last edited by SEBASTIAN; 17-09-12 at 09:02.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 09:03   #852
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Data viitoare sufli si in iaurt , daca n-ai suflat in ciorba.
Le-ai facut acelasi test si la noile pistoane???
Banuiesc ca e imposibil sa nu se dilate putin putin si ele acolo. S-a putut masura dilatarea la ele?

Eu zic ca ai racit prea bine motorul si s-au contractat camasile de frig. Pistonul ala nu are nimic ))
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 17-09-12, 09:09   #853
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Ai dreptate, am suflat si in iaurt.
Da am testat si noile pistoane care au o alta caracteristica de deformare termica.
Se dilata destul de mult pana pe la 300 de grade la fusta si foarte putin la cap.
De la 300 in sus dilatarea la fusta este aproape neglijabila, iar capul de piston se dilata usor in continuare.
Cota de la capul de piston este mult mai mica decat cota de fusta la noile pistoane.
Nu stiu ce se intampla la 1000 de grade dar tendinta este clara si pozitiva in comparatie cu asa zisele Cosworth pe care le-am detinut.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 19-09-12, 00:16   #854
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Motorul incepe sa prinda contur.
Usor usor se monteaza si accesoriile apoi se ridica pe masina.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20120918_185249.jpg
Views:	214
Size:	3.08 MB
ID:	2556009  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 20-09-12, 16:03   #855
Alyn93

Stage 5
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 474
Default Re: WRX STI alias "CIELO EVO II" Seby Legal Racing

Cam pe la ce putere preconizati ca se va ajunge la sfarsitul proiectului? daca nu va suparati!
Alyn93 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -