SEBASTIAN: Pentru moment accesul meu la acest forum este restrictionat permanent din motive nedemne, eu consider ca este fairplay sa va tin la current cu situatia actuala.
Sigur exista si cateva elemente pe care moderatorii din lipsa de … le pierd cu vederea, asa cum ar fi postul de mai sus. Dar sa trecem cu vederea ineptiile pentru ca astfel de diletanti se gasesc peste tot.
In ultimul timp mecanica a fost facuta de firma Marsilauto, anterior de J&B, acum am considerat ca este cazul sa fac un nou pas evolutiv. Masina a fost luata astazi si dusa la un alt atelier mecanic, unde am considerat ca pot continua evolutia.
Actualmente, de la ultimul atelier mecanic, masina a plecat cu motorul refacut intr-o reteta originala de mare rezistenta, folosind piese de foarte buna calitate, iar cutia de viteze datorita puterilor ridicate la care a fost utilizata si bineinteles a utilizarii in regim de maxima forta a fost revizuita.
Poate ca pare totul simplu si frumos, avand impresia ca a mai ramas putin de lucrat.
Lista completa ar fi foarte lunga si probabil plictisitoare.
Am sa incep cu interiorul motorului care are cateva nouatati pe care nu le cunoasteti.
*Are alte pistoane si alte biele, mai rezistente ehilibrate pentru 10500rpm.
*Blocul motor a suferit modificari radicale in vederea rigidizarii lui find peste ceea ce se vinde sub denumirea de closed deck care arata asa:
Un bloc de serie ej20 arata asa:
*Chiulasele si blocul meu se pot vedea in aceste poze chiar inainte de montaj:
*Toata lumea stie ca setul motor de la masina mea este un Custom Kit JUN 2.2, putand vorbi acum de un ej22 si mai customizat.
Desi nu am avut nimic de reprosat acestui set motor, in dorinta de a ridica performantele am considerat ca este bine sa ridic rezistenta si capacitatile lui.
*Am schimbat pistoanele cu altele aceeasi marca care au in plus trei randuri de inele antidetonatie sin u doua cum au fost initial. Vechile pistoane nu aveau urme de detonatie.
Nu agreez pistoanele cu ceramizare lasand pe fiecare sa studieze si sa afle de ce in ciuda relamelor am ajuns la aceasta concluzie.
* Setul de segmenti a fost atent ales pentru a corespunde cerintelor mele.
*Deasemnea foloseam biele foarte rezistente cu profil I (
http://www.junauto.co.jp/products/cy...dex.html?en)si am trecut la H din cel mai rezistent material cu o geometrie special studiata pentru aplicatii extreme.
*Cuzinetii sunt si ei din cea mai buna calitate pentru solicitari extreme.
*Arcurile de supapa sunt cu un alt modul de elasticitate
*Aprinderea este “plasma” si modul HKS cu bujii speciale de la Greddy cu electrod de Aur.
* Carniturile de chiulasa TOMEI.
* Prezoane de chiulsasa intarite
Ar mai fi si altele insa nu mi le amintesc acum pe moment.
Acum in zona exterioara a motorului am sa mai fac cateva modificari si adaugiri eventual ajustari.
* Injectia de apa exista si functiona din trecut de la faza trei de modificari. Este un AEM cu controller in functie de presiune, ma gandesc daca sa nu-i montez si un controller in functie de temp de admisie.
*Supraalimentarea cu N2O era deja pe masina din faza trei de modificare si probabil ca are sa primeasca o alta setare.
Injectoarele, rampa de injectie si sistemul de alimentare a fost modificat in vederea obtinerii unui randament mai bun.
*Rampa are dubla alimentare si nemaifiind sitemul serie, ci o combinatie de serie/parallel, care dupa opinia mea si desigur a proiectantilor este cea mai eficienta asigurand la orice regim omogenitatea perfecta.
* Injectoarele sunt un alt tip SIDE FEED, fata de cele cu arhitectura de serie care se alimentau pe sus TOP FEED. Dimensiunea lor a fost marita cu 31% la baza, fata de stadiul anterior.
*Pompa de bnezina a primit si ea un plus de cca 10% de productie japoneza, ca si majoritatea pieselor.
*Regulatorul de benzina urmeaza sa fie majorat si v-a fi aceeasi marca ca in trecut, vorbind de debite mai mari se impunea sa folosim varianta de varf.
*Turbina este tot un Greddy este o turbina care in trecut a fost folosita cu success de firma Jun, pe Impreza si a reusit sa obtina perfromante neegalate pana in prezent. Nu este o turbina de serie la vanzare, dar am avut acces la ea.
* UP PIPE si DOWN PIPE sunt doua piese care trebuiesc confectionate pe noua pompa de aer care probabil ca ma obliga sa ii permit sa se aeriseasca putin prin capota.
* Tubulatura de intercooler, admisia sunt si ele pe lista de noi modificari
Faza ulterioara tine de electronica si am sa va dau mai multe amanunte la momentul oportun.