Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SUBARU > Masina mea Subaru

Reply
 
Thread Tools
Old 09-03-07, 15:54   #1
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Al meu Subaru Legacy GT

In urma cu aproximativ o luna am avut un accident cu Nissan-ul Altima si de pe urma acestui accident a fost declarata pierdere totala. Pentru detalii puteti citi pe blogul meu acest post, acesta si acesta. De asemenea poze cu masina lovita puteti vedea aici. Pe langa astea puteti merge la vechiul topic cu si despre masina, unde puteti citi informatii detaliate si puteti vedea niste video-uri cu plecari 0 - 100 km/h si quarter mile, ca sa va faceti o idee cam de ce e in stare.Apropos, in caz ca nu ati mai folosit Yahoo Photos, in coltul din dreapta sus veti observa un mic preview al pozei anterioare si viitoare, insotite de sageti albastre de navigare. Dati click pe ele pentru a naviga, sau puteti pur si simplu sa apasati pe butonul Slideshow.

Pentru mine a fost un pas destul de mare, pana acum am mers comfortabil pe firma Nissan, nu din reflex sau inertie, ci din respect si incredere. Firma imi oferea cam tot de ce aveam nevoie si o cunosc cat se poate de bine. Nu ca ma debarasez total de ea, dar pentru moment sunt la volanul altei masini Si dupa ce-am batut 2 mii de km intr-un singur week-end uitandu-ma dupa masini, mi-am gasit-o.

De ce Subaru Legacy GT?
In primul rand e clar ca din punct de vedere al performantelor imi doream o masina cel putin la fel de iute ca si Altima. Vorba vine, the only way is up. In al doilea rand m-am cam saturat de tractiune fata. Imi doream ori tractiune spate ori, si mai bine, tractiune integrala. Cum Subaru are unul din cele mai bune sisteme AWD din lume si cum Legacy GT este cam singura masina din gama care mi se pare cat de cat decenta din punct de vedere al dizainului si se si incadra in bugetul ales, decizia a devenit clara. Aveam de gand sa-mi vand Altima in termen de maxim 1 an. In colimator nu aveam decat 2 masini: Nissan 350z sau Legacy GT. Din cauza accidentului auto recent evident ca asigurarea mi-a crescut. Desi diferenta dintre doua nu este asa de mare la plata, am lasat Nissan-ul pentru ceva mai practic. Legacy GT-ul este la fel de iute ca si Z-ul dar nu te indeamna la fel sa-l calci. Este o masina care ramane totusi civilizata si mult mai sigura, intrucat AWD va fi intotdeauna superior unui sistem RDW sau FWD.

Ce o sa-mi lipseasca de la Altima:
-sistemul audio 8 boxe, Bose. Cel din Legacy GT este decent si se aude bine, dar nu se compara
-linie auxiliara pentru iPd-uri si alte figuri. In Legacy GT solutiile sunt destul de inconvenabile sau grele de implementat
-motorul V6 VQ35DE. Nu degeaba isi tot ia premii an dupa an si este in topul 10 al celor mai bune motoare din SUA inca de cand a fost conceput. Silentios,
fiabil, puternic, rafinat
-xenoane stoc. Evident ca le pot pune eu si pe LGT, ideea e ca asta e o munca si investitie in plus
-sunroof. Din nou, ceva ce poate fi adaugat, dar ar fi fost frumos stoc
-scaunele din spate care se pliau pentru a permite extinderea portbagajului

Ce nu o sa-mi lipseasca:
-tractiune fata. Cu 250 cai pe puntea din fata, greu de lansat de la semafor sau mentinut tractiunea pe zapada
-interior cam ieftin si din materiale mediocre
-interior de piele; initial mi s-a parut frumos, dovada de lux, dar dupa doua ierni si doua veri m-am razgandit. De fumat nu fumez deci nu trebuie sa ma ingrijorez ca materialul va absorbi mirosuri. Copii nu am, deci din nou nu am de ce sa-mi fac griji de pete si altele. Pielea trebuie intretinuta iar iarna este rece si vara fierbinte. M-am lecuit deocamdata
-cutia automatica in 4 trepte. Desi am tot automatica pe Subaru, macar e in 5 trepte cu mod sport si schimbare manuala, mult mai sportiva
-senzatia ca masina este putin mai mare decat dimensiunile ei firesti
-understeer si oversteer in viraje mai pronuntat decat pe Legacy
-ceata de maimute care trageau de volan cand ii dadeam blana, aka torque steer. Din cauza fortei si a unui dizain mai putin destept masina tindea sa traga in parti. Din aceasta cauza trebuia ori sa ma tin de volan, ori sa o iau cu frumosul. Problema rezolvata la noile modele Altima.

Ce-mi place la Legacy de minune:
-turbo boost
-calitatea interiorului
-full-time, symetrical AWD
-optiuni care conteaza, precum oglinzi si stergatoare incalzite
-faptul ca e mult mai sprintena decat masina precedenta
-nivelul de comfort
-siguranta pe drum
-silentiozitatea
-faptul ca e mult mai usor si ieftin de modificat decat altele
-acelasi motor de pe STi, doar cu o turbina mai mica
-e rapida rau [suta in sub 6 secunde, 400m in sub 14 secunde]

O galerie cu poze puteti vedea aici
De asemenea am pus mana si pe camera digitala si am tras trei inregistrari. In prima ii dau o cheie, am inregistrat ca-mi place cum isi face startup-ul pe bord. Apoi am facut 2 plecari 0 - 100 km/h. Nu cred ca mai e nevoie sa mentionez ca kilometrajul e gradat in mile.
Accelerare 0 - 62 mph round one
Accelerare 0 - 62 mph round two


In linii mari, cam asta e masina. Inca ma obisnuiesc cu ea, o am de 3 saptamani si reuseste sa ma surprinda in continuare.
__________________
Subaru Legacy GT Stage 2
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 17-03-07, 18:26   #2
solo24

Stage 5
 
solo24's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 405
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

c as vrea sa te intreb eu......
cam cu cat difera de un sti?cuplu si cai putere?
se simte vreo dif intre awd de la u si cel de la sti?
cutia e altfel?
solo24 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-07, 00:52   #3
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Nu pot face o comparatie foarte adecvata intrucat cu STi m-am dat doar ocazional, cu mult inainte sa cumpar Legacy. Motorul insa e cam acelasi, cu turbina mai mica insa.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 03-05-07, 06:11   #4
Nicknamed_13


Stage 5
 
Nicknamed_13's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 921
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Imi pare rau sa aud de accident...sper ca ai scapat fara lovituri.
Frumos Legacy sa il stapanesti sanatos si fara evenimente.
Se vinde si varianta stationwagon in state sau numai sedanul?
__________________
"WARNING!!!! Objects seen in the mirror appear to be losing!"

"Let's try it again from a roll"

Honda Prelude H22A JDM Spec
https://forum.4tuning.ro/127-masina-mea-honda-acura/56205-93-prelude-type-jdm-2-2i-vtec-h22a.html
Nicknamed_13 is offline   Reply With Quote
Old 04-05-07, 02:26   #5
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Oho, wagon-ul se vinde mai bine chiar ca sedanul.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 30-07-07, 12:36   #6
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

In urma cu cateva saptamani mi-am achizitionat chip tunerul Access Port v2 de la Cobb si am facut o resoftare la Stage 1 91 Octane. Astfel presiunea stoc de la turbina a fost marita de la 13 PSI la 15PSI iar masina are, conform probelor facute de Cobb pe alte unitati de la 200 de cp la roti pe un Mustang Dyno aproximativ 225-230 cai putere, ceea ce inseamna ca de la cei 250cp stoc la flywheel sunt undeva la 285-290.

Cred ca am sa-mi achizitionez uppipe si downpipe fara catalizatoare pentru a putea trece la Stage 2, care modifica din nou parametrii mai agresivi si continua sa mareasca presiunea de la 15PSI la 18PSI. In acest fel voi avea in jur de 300-310 cai putere.

In momentul de fata masina trage simtitor de agresiv fata de stoc. AccessPort permite testarea 0-60mph iar mie, fara torque braking, mi-a iesit un 5.7 cat se poate de lejer.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 30-07-07, 12:39   #7
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Atentie ca Yahoo Photos nu mai exista, in consecinta pozele cu masina le gasiti aici:
http://picasaweb.google.com/fishbon3/2005SubaruLegacyGT
Pozele cu Nissan-ul Altima accidentat gasiti aici:
http://picasaweb.google.com/fishbon3/TotaledAltima
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 01-08-07, 03:25   #8
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

te dai in subaru vad .

BUNA ALEGERE e Legacy-ul asta
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 01-08-07, 05:17   #9
Nicknamed_13


Stage 5
 
Nicknamed_13's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 921
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Ce ai de gand sa faci cu ea?
Ai un plan sa ajungi la o anume performanta (putere, timp 1/4 mile, timp pe vreun circuit)?
Nicknamed_13 is offline   Reply With Quote
Old 02-08-07, 20:05   #10
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Deocamdata intentionez sa instalez un transmission cooler, o bara de torsiune spate JDM mai rigida si apoi tevi de evacuare pentru Stage 2. N-am planuri de putere si performante 1/4 de-ocamdata, vreau doar sa traga bine de tot la ocazionalele liniute si sa nu-mi mai fie teama de masini precum Mustang GT.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 14-11-07, 22:41   #11
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Mi-a sosit ieri in sfarsit up-pipe-ul Autospeed fara catalizator. Nu voi face nimic acum caci iarna e la doi pasi de noi plus ca prefer sa astept si down-pipe-ul, ca sa nu platesc manopera de 2 ori ... Cu up-pipe si down-pipe voi trece la resoftare Stage 2 oferita de Cobb Tuning. Daca sunt multumit cu harta generica raman la ea, daca nu voi merge la un custom tune TDC. Mare pacat ca in zona nu avem dinamometru pentru 4 roti, doar 2. Cel mai apropiat 4wd/awd este la 4 ore de mers, deci nu-l voi pupa decat cel devreme dupa ce trec la Stage 2. Caci vreau sa stiu concret ce pun la roti, nu-mi place sa ma bazez pe estimari. Dar momentan 230 awhp tot pun
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 23-10-08, 18:53   #12
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

N-am mai revenit pe aici cu un update de ceva vreme ...
Intre timp Legacy-ul a ajuns la Stage 2:
-catless up-pipe
Practic, teava de evacuare ce pleaca din blocul motor si catre turbina, una performanta fara catalizator
-dat jos primul catalizator din cele 2 din downpipe, teava de evacuare imediat dupa turbo
-instalat radiator suplimentar de racire pentru cutia automatica
-instalat lightweight crank pulley [fulie pe romaneste cred] pentru a permite motorului sa se tureze mult mai usor
-instalat tampon rigid de sustinere a transmisiei, facut de RalliteK
-instalat un top mount intercooler Perrin
Resoftare Stage 2 facuta de PDX Tuning
Mai multe informatii, poze, etc aici
http://fishb0ne.blogspot.com/2008/06...y-stage-2.html
http://fishb0ne.blogspot.com/2008/07...tercooler.html
Din ce mai ramane de facut deocamdata, vreau sa-mi montez un ceas de monitorizare a temperaturii de la lichidul de transmisie.
Masina in momentul de fata estimam ca este la in jur de 330hp la motor.
Destul ca trage mai cu spor decat o Impreza STi stoc.

Last edited by fishbone; 23-10-08 at 18:56.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 16-03-09, 19:55   #13
lrazvani

Stage 4
 
lrazvani's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 210
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

felicitari pt. masinuta ! in romania masina asta e o raritate si mai ales cu tuning nu cred ca exista . E cam saracacios threadu tau in discutii si nu vad de ce nu ar fi lumea interesata si pasionata de subaru legacy gt pt. ca e o masina superba si foarte flexibila la tuning ! pe un forum de tuning pe mine ma mira ca ai doar atatea postari ..mai ales ca ai modificari majore la performante ! . Asta e ...la noi se poarta bmw ..audi... si subaru a devenit destul de recunoscut la noi prin tribeca , forester sau mai este cate un pasionat cu impreza sti dar de legacy nu prea stie lumea si asa de bine i-ar prinde umpic de publicitate mai ales ca a aparut si noul motor boxer diesel ca romanu se uita la consum si subaru nu are o reputatie prea buna din punctu asta de vedere . Eu zic ca ar face fata cu brio langa un seria 3 sau un a4 sau chiar un opel insignia care cica e masina anului 2009 dar dupa ce criterii nu stiu(nu sunt informat) ...posibil din motive teoretice ca practic inca nu au cum sa ii stie defectele ca abea a aparut ( dupa mine oricand as alege un legacy in loc de insignia )
Inca odata felicitari si sa nu mai ai parte de incidente ! astept noi detalii ! Numai bine .
lrazvani is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 15:05   #14
fishbone

Stage 5
 
fishbone's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 643
Member of:
[Moderators]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Intr-adevar, multa liniste pe aici
Nimic nou la masina, este Stage 2 in continuare cu modificarile de mai sus. Cu intercoolerul Perrin am vazut chiar si 19.1 PSI, deci isi face treaba de minune. Trebuie sa scot niste log-uri noi sa vad ce mai zice motorul si sa revizuim resoftarea daca e cazul. E planificata si o modificare la cutia de viteze pentru a-i mari capacitatea si a face schimbarile de viteza comparabile cu o SMG. Import Performance Transmissions, aka IPT, sunt practic #1 cand vine vorba de modificari la unitati japoneze, in special JATCO cum am eu. O sa fie modificat radical valve-body-ul care controleaza timpii de schimbare a vitezelor, presiunea din transmisie si capacitatea ambreiajelor.

Deocamdata sunt in cautarea contiuna a uleiului potrivit si fac in continuare analize la ulei cand il schimb. Oricum, multumesc pentru complimente si apreciez interesul.
fishbone is offline   Reply With Quote
Old 30-04-09, 09:44   #15
VENOX
CITROEN Driver

Stage 5
 
VENOX's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 1,903
Member of:
[Nissan]
[CITROEN]
Default Re: Al meu Subaru Legacy GT

Am vazut pe blog ca ai terminat munca la transmisie, asa ca te rog tine-ne la curent. Si ca sa faci topicul mai interesant, baga niste poze si aici!!
__________________
[O/=\=/=\O] | PATROL
(Oo==oO) | E-Klasse
VENOX is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -