In urma cu aproximativ o luna am avut un accident cu Nissan-ul Altima si de pe urma acestui accident a fost declarata pierdere totala. Pentru detalii puteti citi pe blogul meu
acest post,
acesta si
acesta. De asemenea poze cu masina lovita
puteti vedea aici. Pe langa astea puteti merge la
vechiul topic cu si despre masina, unde puteti citi informatii detaliate si puteti vedea niste video-uri cu plecari 0 - 100 km/h si quarter mile, ca sa va faceti o idee cam de ce e in stare.Apropos, in caz ca nu ati mai folosit Yahoo Photos, in coltul din dreapta sus veti observa un mic preview al pozei anterioare si viitoare, insotite de sageti albastre de navigare. Dati click pe ele pentru a naviga, sau puteti pur si simplu sa apasati pe butonul Slideshow.
Pentru mine a fost un pas destul de mare, pana acum am mers comfortabil pe firma Nissan, nu din reflex sau inertie, ci din respect si incredere. Firma imi oferea cam tot de ce aveam nevoie si o cunosc cat se poate de bine. Nu ca ma debarasez total de ea, dar pentru moment sunt la volanul altei masini
Si dupa ce-am batut 2 mii de km intr-un singur week-end uitandu-ma dupa masini, mi-am gasit-o.
De ce Subaru Legacy GT?
In primul rand e clar ca din punct de vedere al performantelor imi doream o masina cel putin la fel de iute ca si Altima. Vorba vine, the only way is up. In al doilea rand m-am cam saturat de tractiune fata. Imi doream ori tractiune spate ori, si mai bine, tractiune integrala. Cum Subaru are unul din cele mai bune sisteme AWD din lume si cum Legacy GT este cam singura masina din gama care mi se pare cat de cat decenta din punct de vedere al dizainului si se si incadra in bugetul ales, decizia a devenit clara. Aveam de gand sa-mi vand Altima in termen de maxim 1 an. In colimator nu aveam decat 2 masini: Nissan 350z sau Legacy GT. Din cauza accidentului auto recent evident ca asigurarea mi-a crescut. Desi diferenta dintre doua nu este asa de mare la plata, am lasat Nissan-ul pentru ceva mai practic. Legacy GT-ul este la fel de iute ca si Z-ul dar nu te indeamna la fel sa-l calci. Este o masina care ramane totusi civilizata si mult mai sigura, intrucat AWD va fi intotdeauna superior unui sistem RDW sau FWD.
Ce o sa-mi lipseasca de la Altima:
-sistemul audio 8 boxe, Bose. Cel din Legacy GT este decent si se aude bine, dar nu se compara
-linie auxiliara pentru iPd-uri si alte figuri. In Legacy GT solutiile sunt destul de inconvenabile sau grele de implementat
-motorul V6 VQ35DE. Nu degeaba isi tot ia premii an dupa an si este in topul 10 al celor mai bune motoare din SUA inca de cand a fost conceput. Silentios,
fiabil, puternic, rafinat
-xenoane stoc. Evident ca le pot pune eu si pe LGT, ideea e ca asta e o munca si investitie in plus
-sunroof. Din nou, ceva ce poate fi adaugat, dar ar fi fost frumos stoc
-scaunele din spate care se pliau pentru a permite extinderea portbagajului
Ce nu o sa-mi lipseasca:
-tractiune fata. Cu 250 cai pe puntea din fata, greu de lansat de la semafor sau mentinut tractiunea pe zapada
-interior cam ieftin si din materiale mediocre
-interior de piele; initial mi s-a parut frumos, dovada de lux, dar dupa doua ierni si doua veri m-am razgandit. De fumat nu fumez deci nu trebuie sa ma ingrijorez ca materialul va absorbi mirosuri. Copii nu am, deci din nou nu am de ce sa-mi fac griji de pete si altele. Pielea trebuie intretinuta iar iarna este rece si vara fierbinte. M-am lecuit deocamdata
-cutia automatica in 4 trepte. Desi am tot automatica pe Subaru, macar e in 5 trepte cu mod sport si schimbare manuala, mult mai sportiva
-senzatia ca masina este putin mai mare decat dimensiunile ei firesti
-understeer si oversteer in viraje mai pronuntat decat pe Legacy
-ceata de maimute care trageau de volan cand ii dadeam blana, aka torque steer. Din cauza fortei si a unui dizain mai putin destept masina tindea sa traga in parti. Din aceasta cauza trebuia ori sa ma tin de volan, ori sa o iau cu frumosul. Problema rezolvata la noile modele Altima.
Ce-mi place la Legacy de minune:
-turbo boost
-calitatea interiorului
-full-time, symetrical AWD
-optiuni care conteaza, precum oglinzi si stergatoare incalzite
-faptul ca e mult mai sprintena decat masina precedenta
-nivelul de comfort
-siguranta pe drum
-silentiozitatea
-faptul ca e mult mai usor si ieftin de modificat decat altele
-acelasi motor de pe STi, doar cu o turbina mai mica
-e rapida rau [suta in sub 6 secunde, 400m in sub 14 secunde]
O galerie cu poze puteti
vedea aici
De asemenea am pus mana si pe camera digitala si am tras trei inregistrari. In prima ii dau
o cheie, am inregistrat ca-mi place cum isi face startup-ul pe bord. Apoi am facut 2 plecari 0 - 100 km/h. Nu cred ca mai e nevoie sa mentionez ca kilometrajul e gradat in mile.
Accelerare 0 - 62 mph round one
Accelerare 0 - 62 mph round two
In linii mari, cam asta e masina. Inca ma obisnuiesc cu ea, o am de 3 saptamani si reuseste sa ma surprinda in continuare.