Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > SUBARU > Masina mea Subaru

Reply
 
Thread Tools
Old 16-03-11, 21:40   #1
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default subaru legacy 2.5i

am cumparat de cateva zile un subaru legacy 2.5i, varianta aspirata 165 cp.
este din 2005 noiembrie, carte service ~120.000 km. trebuie sa schimb capete de bara, cateva bucsi...si cam atat.
motorul merge foarte bine, nu fuge cum vreau, dar nu de asta am luat-o. o sa fie masina de zi cu zi, mai mult de munca, iar gti-ul ramane sa-l umflu ~400 cp.
gasisem un wrx foarte frumos facut de RC de 330 cp, dar pt ce o luam eu nu se merita. totusi nu imi trebuie consum de 20%. ma cam batea gandul, dar m-am linistit.

o sa modific cate ceva pe la ea, dar nu mult, nu isi are rostul.

imi pare rau ca s-a dus zapada, vroiam sa vad ce poate pe zapada, sa ma joc cu ea putin.

cam ce puncte slabe are modelul acesta? astept sfaturi de la voi subaristilor.

maine o sa atasez niste poze cu legacy-ul.
__________________

Last edited by TSC-Us; 16-03-11 at 21:43.
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 16:38   #2
rzw75

Stage 2
 
rzw75's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 51
Default Re: subaru legacy 2.5i

salutare si sa-l stapanesti sanatos!

eu am un Outback de 2,5 cutie automata (din 2005)

inainte de Outback am avut un WRX din 2007, si intr-adevar e mare diferenta la power... dar deh... am avut nevoie de family car

eu dupa ce l-am luat i-am montat un Sprint Booster si acum e mult mai vioaie masina, e diferenta mare.

bafta!
__________________
Forester 2,5 Turbo
rzw75 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 17:36   #3
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

Quote:
Originally Posted by rzw75 View Post
salutare si sa-l stapanesti sanatos!

eu am un Outback de 2,5 cutie automata (din 2005)

inainte de Outback am avut un WRX din 2007, si intr-adevar e mare diferenta la power... dar deh... am avut nevoie de family car

eu dupa ce l-am luat i-am montat un Sprint Booster si acum e mult mai vioaie masina, e diferenta mare.

bafta!
ce ulei folosesti, la cati km il schimbi(mai mult de 10.000 km nu las nici un ulei), distributia se schimba din 160.000 km in 160.000 km?

ce chichite are modelul acesta. ce probleme ai avut...da-mi niste sfaturi, cat mai multe de ori ce fel.

Sprint Booster din ce am inteles nu prea mareste performantele, ci mai mult da senzatia de putere mai mare. nu mai buna era o resoftare?
acum tu stii masina mai bine, chiar este bun acest Sprint Booster? pe mine nu m-ar bate gandul la asa ceva, nu cred ca este eficient.

de pe un site :
Era pe un forum strain o analiza foarte detailiata, cu grafice si scheme. Din ce am inteles masina nu e mai rapida 0-100, doar pare mai rapida.
Sprint boosterul e un amplificator operational al senzorului de pedala, in sensul ca amplifica impulsul transmis la apasare. Adica in momentul cand calci pedaua 30% obtii efect ca si cum ai calca-o 50% ( adica curentul transmis de senzor trece prin amplificator si adauga 20-30 % procente depinde de cat e setat, si atunci injectia reactioneaza ca si cum pedaua ar fi fost calcata mai mult.)- de aici si consumul mai mare poate. A fost inventat de un grec, si dupa aia a fost copiat. Grecul are maxim 25-30% amplificarea, cele noname pot avea mai mult si pot aparea probleme ( daca n-o calci foarte fin intri in cel din fata).
Nu dauneaza decat ca nu mai poti controla prea fin acceleratia, si nici nu e mai rapida masina.
Repet asta am citit in analiza de care vorbeam, nu am avut si nu am testat nici unul. Gasesc articolul si il pun aici.
Am fost si eu interesat de ce face si am citit cam tot ce am gasit pe net despre el, preturile sunt in jurul la 250-300 dolari, desi montajul e banal inauntru, un circuit integrat ( amplificator) si restul componente pasive. Se poate face cu maxim 10-20 RON.
Ganditi-va ca daca ar fi fost masina mai rapida ar fi fost cel mai intalnit element de tuning, nu si-ar mai pune lumea turbine si alte chestii daca ar scoate 1-2 sec mai putin pana la 100 km ,dintr-o dracie de 200 euro.

Nu-i creste puterea, insa reactia pedalei de acceleratie este clar mai rapida, in sensul ca se pierde lag-ul acceleratiei in D si DS !
Daca apesi acceleratia mai mult de 1/4 din cursa intra intr-un mod gen kick-down, retrogradeaza rapid si accelereaza la fel.
Oricum senzatia este ca trage mult mai bine si nu mai este asa obosita, mai ales in D. Cu alte cuvinte nu mai este necesar sa pun in DS cand fac depasiri ci o las in D...pt ca reactioneaza asemanator.

Jucaria a fost 260E, insa parerea mea e ca a meritat...e mult mai placuta la condus, decat inainte!

Se poate monta pe Diesel ori benzina cu cutie AT sau Manuala. Insa cred ca cel mai bine se simte diferenta pe o cutie Steptronic.

Se monteaza pe orice masina care are "drive by wire" adica are sensor de pozitie la pedala. Daca are cablu de acceleratie nu merge."

lagacy este putin lovita in spate, trebuie pusa mai bine bara, de schimbat niste capete de bara si bucsi, in rest nu prea vad ce trebuie schimbat la ea pt un moment.
maine ma duc sa ii fac itp-ul, luni rar-ul&asigurarea, marti nr de ct.

Last edited by TSC-Us; 17-03-11 at 18:06.
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 23:10   #4
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

este putin lovita in spate. bara trebuie asezata mai bine, nu este crapata, doar ca a sarit putin, se vede in poza facuta din spate stanga.
Attached Images
File Type: bmp untitled.bmp (225.1 KB, 609 views)
File Type: bmp untitled1.bmp (225.1 KB, 403 views)
File Type: bmp untitled2.bmp (225.1 KB, 394 views)
File Type: bmp untitled3.bmp (225.1 KB, 336 views)
File Type: bmp untitled4.bmp (225.1 KB, 331 views)

Last edited by TSC-Us; 17-03-11 at 23:14.
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 21:21   #5
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

am dat comanda de ulei 10w60 edge castrol, bujii ngk, filtre, poate isi mai da drumul masina, sau asa trebuie sa mearga?

daca scot catalizatorul imi apare check engine? are 2 sonda lambda, trebuie sa fac soft sa nu imi mai apara? se merita sa scot catalizatorul la modelul asta?
nu vreau performante mari cu modelul asta, ci doar sa mearga mai usor sa respire si sa resufle mai usor.

Last edited by TSC-Us; 18-03-11 at 21:25.
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 20-03-11, 13:07   #6
Flo_Vre

Stage 5
 
Flo_Vre's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 352
Default Re: subaru legacy 2.5i

Salutare , e foarte ok masina s o stapanesti sanatos !
Parerea mea ca fost posesor de Subaru este ca uleiul ales de tine e unul mult prea gros in speta 10w 60 nu vad rostul sa i pui asa ceva , se preta mult mai bine un 5w 30 sau un 5w 40 sau hai daca vroiai ceva mai ''gros'' puneai un Motul Chrono 10w 40 Ester 100% sintetic ! Bujiile obligatoriu sa fie originale cumparate de la Reprezentanta la fel si filtrul de ulei ...N are rost sa i dai jos kat ul nu vad rostul la o masina ca asta ..
Numai bine !
Flo_Vre is offline   Reply With Quote
Old 20-03-11, 22:31   #7
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

Quote:
Originally Posted by Flo_Vre View Post
Salutare , e foarte ok masina s o stapanesti sanatos !
Parerea mea ca fost posesor de Subaru este ca uleiul ales de tine e unul mult prea gros in speta 10w 60 nu vad rostul sa i pui asa ceva , se preta mult mai bine un 5w 30 sau un 5w 40 sau hai daca vroiai ceva mai ''gros'' puneai un Motul Chrono 10w 40 Ester 100% sintetic ! Bujiile obligatoriu sa fie originale cumparate de la Reprezentanta la fel si filtrul de ulei ...N are rost sa i dai jos kat ul nu vad rostul la o masina ca asta ..
Numai bine !
ok ms frumos.
am vazut in carte ca se specifica 5w30> bun si pentru consum scazut(desii nu cred ca este relevant) si 5w40. au folosit altii la alte masini subaru 10w60 si au spus ca este foarte bun. atunci o sa comand 5w30 pt subaru, iar 10w60(singurul ulei sintetic) o sa-l pastrez pt gti pt ca a venit si randul lui la schimbul de consumabile!

ce bube are legacy-ul in general?
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 00:42   #8
Flo_Vre

Stage 5
 
Flo_Vre's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 352
Default Re: subaru legacy 2.5i

Quote:
Originally Posted by OPC-UL View Post
ok ms frumos.
am vazut in carte ca se specifica 5w30> bun si pentru consum scazut(desii nu cred ca este relevant) si 5w40. au folosit altii la alte masini subaru 10w60 si au spus ca este foarte bun. atunci o sa comand 5w30 pt subaru, iar 10w60(singurul ulei sintetic) o sa-l pastrez pt gti pt ca a venit si randul lui la schimbul de consumabile!

ce bube are legacy-ul in general?
Pune i un ulei de calitate 5w 40 de la Castrol sau Motul si nu dai gres , eu am avut un Impreza STI de 450 cp si foloseam iarna Motul X cess 5w 40 si vara Motul 300 V Chrono 10w40 si am fost super multumit !
As pune poate 10w 60 la o masina folosita pe circuit sau drag acolo unde temperaturile sunt foarte ridicate dar in nici un caz la o masina folosita zi de zi ! Subaru mergea in Wrc cu Motul 5w 30 300 V Power Racing

PS- 10 w 60 nu este singurul ulei sintetic iar peste uleiurile sintetice din gr IV sunt cele sintetice pe baza de esteri din gr V gen Motul 300 V ( 5w30 , 5w40, 10w 40 etc ) mai scumpe dar mai bune !

Numai bine!

Last edited by Flo_Vre; 21-03-11 at 00:49.
Flo_Vre is offline   Reply With Quote
Old 21-03-11, 09:01   #9
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

care zici ca este mai bun 5w30 sau 5w40 de la castrol edge? nu ma arunc la motul, pt ca nu are rost, nu fug cu masina decat la munca, in oras baz-baz, nu mi se pare ca ar avea valente sportive mai deloc.
oricum uleiul la masini nu il tin mai mult de 10.000 km indiferent de motor, cum am mers cu el...la gti il schimb la 7.000 km, pt ca il alerg cat de cat!

am un prieten care are un impreza(nu wrx) cu gpl din fabrica si lui ii este recomandat sa nu il schimbe mai repede de 15.000 km. "cica" la gpl schimbul de ulei are loc mai rar, nu este la fel ca la benzina! despre chestia asta nu am nici o informatie, nu stiu nimic, nici macar ca fapt-divers.

m-ar interesa mai mule informatii despre modelul acesta, intretinere...cat mai multe sfaturi bune.
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 24-03-11, 23:13   #10
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

cu schimbul de consumabile masina are alta viata. bujiile nu cred ca au fost schimbate in 120.000 km, erau aproape topite.
consumul pare a fii undeva la 8.5%, mi se pare ca nu consuma mult si nu am mers incet, de cateva ori am rupt ritmul.
astept nr de CT.
in afara de soft si evacuare ce pot face sa dezmortesc mai bine la modelul acesta, despre care se stiu foarte putine treburi?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Chrysanthemum.jpg
Views:	361
Size:	22.9 KB
ID:	1934196   Click image for larger version

Name:	Desert.jpg
Views:	298
Size:	21.9 KB
ID:	1934197  

Last edited by TSC-Us; 24-03-11 at 23:17.
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 29-03-11, 22:34   #11
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

am bagat-o pe plaja pe nisip si a sapat plaja. i-am dat cu 1-a si faceam drifting, misto rau. ma uitam ce urme lasase pe plaja. mergeam cu 1-a cu 50 in drifting pana a inceput sa miroasa a gratar(ambreaj).
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 30-03-11, 18:54   #12
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

m-am gandit sa resoftez+adimisie k&n masina sa fie mai agila, dar la cta nu se resofteaza legacy si nu inteleg dc, este un motor asa greu de modificat?
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 05-04-11, 22:59   #13
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

in bord deasupra unde apar km masini(ex: 122.565) apare ILL>ce inseamna asta?
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 14-04-11, 12:50   #14
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Default Re: subaru legacy 2.5i

am abuzat prea tare de ambreaj si l-am dovedit!
imi este frica ce pret cred ca o sa aibe...
deja am comandat piese in valoare de 6000 lei. stai mult dupa piese, iar unele costa destul de mult in comparatie cu piesele astea europene!
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 14-04-11, 13:01   #15
Paul

Stage 5
 
Paul's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 2,733
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[SKODA]
[SUBARU]
[4Rally]
Default Re: subaru legacy 2.5i

Quote:
Originally Posted by OPC-UL View Post
m-am gandit sa resoftez+adimisie k&n masina sa fie mai agila, dar la cta nu se resofteaza legacy si nu inteleg dc, este un motor asa greu de modificat?
Intradevar, mi am pus si eu intreabarea asta si am ramas cu un gust amar. (ej20)

Pentru 2.5i macar se baga cineva la resoftare.
Racing Code, 165ps-180ps, 225-255nm 400eur

Pentru kit de ambreiaj vorbeste cu Elspa, astea sunt preturile pentru ej20

F1 racing, kit complet: placa + disc + rulment + scula aliniere.

256 euro stage 1 - organic, 245 cp
280 euro stage 2 - carbon kevlar, 280 cp
299 euro stage 3 - ceramic sinterizat, 6 palete, 310 cp
Paul is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -