Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > HONDA - ACURA > Masina mea Honda - Acura

Reply
 
Thread Tools
Old 27-04-11, 22:04   #61
Vali_lj

Stage 5
 
Vali_lj's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 408
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Quote:
Originally Posted by casp3r75 View Post
azi ai scoso la plimbarica este? te cam grabesti pe linia de tramvai
My bad , eram in graba , aveam alarma data de nepotica .
Vali_lj is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 22:07   #62
casp3r75

Stage 5
 
casp3r75's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 448
Member of:
[DAEWOO]
[SEAT]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Quote:
Originally Posted by Vali_lj View Post
My bad , eram in graba , aveam alarma data de nepotica .
aaa ca nici nu am apucat sa iti dau un flash nimic te`am vazut doar cum ai trecut pe langa mine pe la sudului
casp3r75 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-12, 17:44   #63
universcomimpex

Stage 5
 
universcomimpex's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 519
Member of:
[AUDI]
Smile Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

sal am si eu un crx da si tu un semn cand mergi pe afara ca in berceni stau si eu poate le comparam si noi 0761980611 0721372655 ms
universcomimpex is offline   Reply With Quote
Old 28-05-12, 19:45   #64
Vali_lj

Stage 5
 
Vali_lj's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 408
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Te-am mai salutat in trafic cand te mai prindeam dar cred ca culoarea masinii mele nu prea surprinde in trafic
Vali_lj is offline   Reply With Quote
Old 29-05-12, 17:59   #65
ZooM-ZooM
Honda Driver

Stage 5
 
ZooM-ZooM's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,846
Member of:
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
[Opel]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Quote:
Originally Posted by universcomimpex View Post
sal am si eu un crx da si tu un semn cand mergi pe afara ca in berceni stau si eu poate le comparam si noi 0761980611 0721372655 ms
ma bag eu la o comparatie :P
ZooM-ZooM is offline   Reply With Quote
Old 01-09-12, 15:42   #66
Vali_lj

Stage 5
 
Vali_lj's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 408
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Borna 235.000 km

Dupa o lunga perioada de stagnare , LSD-ul a reusit sa isi gasesca casa . Operatia a durat intreaga zi , si rezultatul a fost pe masura asteptarilor. Cu ocazia asta am schimbat rulmentul de priza , rulmentul de la axul intemediar si kitul de ambreaj.

Lista de piese:
- LSD & FD de ek9
- kit ambreaj F.C.C. ( disc + placa si rulment Koyo)
- rulmenti pentru cutie S80/S4C cu LSD (91005 P80 E31)
- rulment priza (91002-PS1-003)
- rulment ax intermediar (91101-PG1-00
- semeringuri ulei planetare (91205-PL3-A01 & 91205-PC9-711 )
- semering ulei rulment priza (91216 PH8 005)
- semering ulei tija cautator trepte (91215 689 013)
- burduf tija cautator (24316-PS1-000)

Pe langa astea s-au mai adaugat semering vibrochen ( riken) si rulment spate dreapta.






Dupa ce am dat ambreajul jos am vrut sa vad in ce stadiu a ajuns dupa 235 mii km. In cutie dupa cum se vedea nu s-a umblat , sau cel putin daca s-a umblat tot ce s-a lucrat a fost facut in sevice honda. Mare mi-a fost surpriza sa constat ca acelasi kit de ambreaj care l-am cumparat este acelasi cu cel de pe masina. Cu acesta ocazie am dat si volanta jos sa verificam atat rulmentul cat si semeinrgul de la vibrochen. Pe primul l-am uns ( vaselina veche era pe cale sa se pietrifice ) iar semeringul l-am schimbat ( cel vechi nu mai avea mult si trebuia schimbat )






Dupa ce am desfacut cutia a inceput inspectia la furci , sincroane etc. Mi-am tinut respiratia pana cand vali mi-a spus ca totul este ok si cutia a fost ingrijita , nu vroiam sa aud ca mai trebuie ceva inlocuit ... mai ales ca piesele nu vin asa de repede sau nu se gasesc la noi in tara. Dupa ce am rasuflat usurat m-am pomenit cu o pensula si ceva perii in mana iar un deget aratator imi indica urmatorul pas ce trebuie sa il fac .
Pozele vorbesc de la sine :







Dupa asta a urmat partea care ma ingrijora pe mine cel mai mult : adaptarea LSD-ului la cutia de vti. Asta dupa ce intreband pe mai multe cai toata lumea spunea ca trebuie modificat carcasa interioara ( polizata ) pentru a putea monta blocantul.
Prima operatie a fost cea de probare ... am luat blocantul nou pus rulmentii probat in carcasa , inchis cutia , rezultat : nici o modificare , nici macar saibe de adaptare a jocului. Bunnn , am trecut la pasul urmator demontarea si transferul de pe ax-ul vechi a pinioanelor si rulmentilor pe axul nou. Diferenta intre axele din cele doua cutii este doar la nivelul dintilor de la diferential , cei standard de vti au o inclinatie mai pronuntata fata de cel de ek9.






Dupa un mic respiro am trecut la inchiderea cutiei si probarea treptelor la rece. Dupa 2 incercari am descoperit de ce nu se inchide perfect ; pe axul intermediar in capat chiar sub rulment se afla o saiba mare cu un cioc ( vezi poza de mai sus axul din stanga) ce are un spatiu bine determinat in carcasa in care trebuie sa stea altfel nu se poate inchide cutia , asa ca mare atentie la fiecare detaliu.
A urmat ungerea rulmentului de la volanta si schimbarea semeringului de la vibrochen , montarea ambreajului si a cutiei.





Ne-am apucat de munca in jur de ora 8 , ceasul era deja 19 eu trebuia sa ajung si la munca asa ca l-am lasat pe vali sa puna totul la loc si sa mai schimbe doar rulmentul de pe spate stanga. In jur de ora 11 am reintrat in posesia masinii.
Rezultatul : vorba unui prieten : "i need to get one of this"
__________________


“If Honda does not race there is no Honda.” by Soichiro Honda
Vali_lj is offline   Reply With Quote
Old 01-09-12, 21:07   #67
Gaby B
Hyundai Driver

Stage 5
 
Gaby B's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 449
Member of:
[Hyundai]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Fara cuvinte...Felicitari pentru munca depusa. Si felicitari si lui Vali, caci fara el nimic nu era posibil . Vad ca s-a intors din vacanta, trebuie sa trec si eu zilele astea pe la el.

Te salut ! (sunt baiatul cu civicul ED argintiu)
Gaby B is offline   Reply With Quote
Old 02-09-12, 15:17   #68
Whoisit

Stage 4
 
Whoisit's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 214
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Bravo domnu' .. se pare ca ai facut o treaba buna acolo, astept un feedback cum e acum cu LSD si cu FD de ek9
Whoisit is offline   Reply With Quote
Old 03-09-12, 13:26   #69
Toyboy

Stage 5
 
Toyboy's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

asta da descriere Vali, nu doar poze puse sus, si munca facuta de altii, bafta !
Toyboy is offline   Reply With Quote
Old 10-09-12, 21:46   #70
Nebunul_89

Stage 5
 
Nebunul_89's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,101
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Foarte frumos lucrat. Super masinuta. Mult succes cu ea in continuare
Nebunul_89 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-12, 23:15   #71
marutzu_vti

Stage 5
 
marutzu_vti's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 1,499
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

O lucrare foarte bine descrisa ,bafta in continuare si felicitari pentru masina...
marutzu_vti is offline   Reply With Quote
Old 10-09-12, 23:43   #72
fanete

Stage 5
 
fanete's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Salut.

Tot FCC am si eu pe EG-ul meu, de unde l-ai luat? Eu l-am luat din Turcia destul de ieftin fata de Honda Romania.

Nu a fost nevoie de nici un distantie pentru jocul axial, ca sa zic asa, la diferential? Eu cand mi-am montat LSD de pe ITR nu a fost nevoie sa modific carcasa, a fost nevoie sa montez acei distantieri axiali, LSD-ul fiind la o cota mai mica decat cel normal undeva la 3-4 mm , nu mai stiu. la acesti distantieri am avut nevoie sa merg si la strung sa ia din partea interioara. Bine, asta afost nevoie pentru ca erau diferiti rulmentii. ITR avea rulmentul pe ace care nu am vrut sa ii montez si eu aveam pe bile.

Poate nu ai avut probleme si pentru ca tu ai avut diferential de EK9...

Bafta.
__________________

\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_
I'd Rather Push A Honda Than Drive A Volkswagon
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
fanete is offline   Reply With Quote
Old 11-09-12, 14:24   #73
Vali_lj

Stage 5
 
Vali_lj's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 408
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Va multumesc pentru aprecieri .
@fanete: la mine a fost simplu din cauza cutiei si a pieselor ce le-am inlocuit. M-au speriat "cunoscatorii" cand mi-au spus ca trebuie sa polizez/alezez cutia la interior ca sa pot pune lsd-ul de EK9 , desi cele 2 cuti ca structura sunt la fel ( S4C )
De distantiere nu au fost nevoie pentru ca am luat rulmentii pentru LSD ( aceeasi rulmenti vin si pe cutiile cu LSD S80/S4C/Y21 nu stiu daca si S9B) desi initial ma gandeam ca va fi nevoie.
Pe Y21 ( cred ca asta e cutia ta) e nevoie de acele "saibe" pentru a scoate jocul axial de la LSD. Rulmentii pe ace/cilindrii au fost scosi din uz si sunt inlocuiti cu cei pe bile .

Kitul de ambreaj si restul pieselor le-am luat de aici :

http://japserviceparts.co.uk/honda-p...-ek4-b16a.html
Vali_lj is offline   Reply With Quote
Old 11-09-12, 23:08   #74
fanete

Stage 5
 
fanete's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of:
[Honda]
Default Re: '97 - Civic EK4 VTi - 1.6 VTEC (B16A2)

Da, eu am fost sceptic cand mi-am luat kitul de ambreaj FCC dar m-am convins cand am ajuns acasa si am cautat pe net.

Asta am citit si eu pe net ca prmele lsd de itr pana in 98 au fost pe ace ca apoi sa renunte pentru cei pe bile si de asta am pus pe bile...


Bafta.
fanete is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -