Borna 235.000 km
Dupa o lunga perioada de stagnare , LSD-ul a reusit sa isi gasesca casa . Operatia a durat intreaga zi , si rezultatul a fost pe masura asteptarilor. Cu ocazia asta am schimbat rulmentul de priza , rulmentul de la axul intemediar si kitul de ambreaj.
Lista de piese:
- LSD & FD de ek9
- kit ambreaj F.C.C. ( disc + placa si rulment Koyo)
- rulmenti pentru cutie S80/S4C cu LSD (91005 P80 E31)
- rulment priza (91002-PS1-003)
- rulment ax intermediar (91101-PG1-00
- semeringuri ulei planetare (91205-PL3-A01 & 91205-PC9-711 )
- semering ulei rulment priza (91216 PH8 005)
- semering ulei tija cautator trepte (91215 689 013)
- burduf tija cautator (24316-PS1-000)
Pe langa astea s-au mai adaugat semering vibrochen ( riken) si rulment spate dreapta.
Dupa ce am dat ambreajul jos am vrut sa vad in ce stadiu a ajuns dupa 235 mii km. In cutie dupa cum se vedea nu s-a umblat , sau cel putin daca s-a umblat tot ce s-a lucrat a fost facut in sevice honda. Mare mi-a fost surpriza sa constat ca acelasi kit de ambreaj care l-am cumparat este acelasi cu cel de pe masina. Cu acesta ocazie am dat si volanta jos sa verificam atat rulmentul cat si semeinrgul de la vibrochen. Pe primul l-am uns ( vaselina veche era pe cale sa se pietrifice ) iar semeringul l-am schimbat ( cel vechi nu mai avea mult si trebuia schimbat )
Dupa ce am desfacut cutia a inceput inspectia la furci , sincroane etc. Mi-am tinut respiratia pana cand vali mi-a spus ca totul este ok si cutia a fost ingrijita , nu vroiam sa aud ca mai trebuie ceva inlocuit ... mai ales ca piesele nu vin asa de repede sau nu se gasesc la noi in tara. Dupa ce am rasuflat usurat m-am pomenit cu o pensula si ceva perii in mana iar un deget aratator imi indica urmatorul pas ce trebuie sa il fac .
Pozele vorbesc de la sine :
Dupa asta a urmat partea care ma ingrijora pe mine cel mai mult : adaptarea LSD-ului la cutia de vti. Asta dupa ce intreband pe mai multe cai toata lumea spunea ca trebuie modificat carcasa interioara ( polizata ) pentru a putea monta blocantul.
Prima operatie a fost cea de probare ... am luat blocantul nou pus rulmentii probat in carcasa , inchis cutia , rezultat : nici o modificare , nici macar saibe de adaptare a jocului. Bunnn , am trecut la pasul urmator demontarea si transferul de pe ax-ul vechi a pinioanelor si rulmentilor pe axul nou. Diferenta intre axele din cele doua cutii este doar la nivelul dintilor de la diferential , cei standard de vti au o inclinatie mai pronuntata fata de cel de ek9.
Dupa un mic respiro am trecut la inchiderea cutiei si probarea treptelor la rece. Dupa 2 incercari am descoperit de ce nu se inchide perfect ; pe axul intermediar in capat chiar sub rulment se afla o saiba mare cu un cioc ( vezi poza de mai sus axul din stanga) ce are un spatiu bine determinat in carcasa in care trebuie sa stea altfel nu se poate inchide cutia , asa ca mare atentie la fiecare detaliu.
A urmat ungerea rulmentului de la volanta si schimbarea semeringului de la vibrochen , montarea ambreajului si a cutiei.
Ne-am apucat de munca in jur de ora 8 , ceasul era deja 19 eu trebuia sa ajung si la munca asa ca l-am lasat pe vali sa puna totul la loc si sa mai schimbe doar rulmentul de pe spate stanga. In jur de ora 11 am reintrat in posesia masinii.
Rezultatul : vorba unui prieten : "
i need to get one of this"