Uite nenea aici foarte detaliat despre blow off, si nu-ti mai face probleme, strica motorul numai la aia care habar nu au ce este acela.
Sursa:
www.4tuning.ro
Anti-surge/dump/blow off valves
Motoarele turbo ce opereaza cu clapetele de accelerare larg deschise si turatii mari necesita o cantitate mare de aer intre turbocompresor si galeria de admisie a motorului. Cand clapeta de accelerare se inchide aerul comprimat se va lovi de aceasta neavand unde se duce. Acest lucru provoaca o crestere brusca, care poate ridica presiunea de aer la un nivel ce poate deteriora turbina. In cazul in care presiunea creste suficient de mult, aceasta va bloca compresorul, caz in care aerul va fi decomprimat si eliminat prin compresor. Cursul invers al aerului peste pala compresorului face ca axul sa-si reduca viteza mai repede decat normal, putand deteriora turbocompresorul. Pentru a preveni acest eveniment neplacut, o supapa este montata intre turbocompresor si admisie pentru a permite eliminarea presiunilor formate atunci cand clapa de accelerare se inchide. Acestea sunt cunoscute sub numele de Diverter, Bypass, Blow-off valve(BOV) sau Dump valve.
Utilizarea principala a acestor supape este de a mentine turbocompresorul la o turatie mare. Aerul este de obicei recirculat in admisie ( Diverter sau Valve-by-pas ), dar poate fi si degajat in atmosfera (Blow of valve). Recircularea in admisie este folosita la motoarele ce folosesc debitmetru ( mass-airflow ) deoarece evacuarea aerului in atmosfera depresurizeaza traseul si asta face ca senzorul debitmetrului sa dea o informatie eronata. Valvele ce recircula aerul scurteaza timpul in care turbina reajunge la rotatiile necesare dezvoltarii presiuni setate deoarece sistemul isi pastreaza presiunea neevacuand aerul in atmosfera.