04-12-11, 12:51
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Quote:
Originally Posted by AlexBanu
Multumesc! Exista si o fisa dyno insa pentru a evita discutii inutile care le-am avut si pe alte forumuri nu o voi posta. Sunt de parere ca e de ajuns fisa de cuplu pentru ca in principiu aia m-a interesat sa obtin la masina si anume un cuplu cat se poate de constant pe toata plaja de turatii.
|
Aia nu este o fisa facuta cu ajutorul VCDS? Daca da, ce relevanta are fiind un grafic bazat pe torque request? Nu vreau sa fiu inteles gresit, este un domeniu care ma intereseaza si curiozitatea ma determina sa pun intrebarile astea.
|
|
|
04-12-11, 13:02
|
#17
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of: [VW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Este un grafic bazat pe cuplul masurat nu solicitat, dupa cum spuneam, daca un grafic cu VCDS aduce tot felul de comentarii tomaice, ce haos ar creea o fisa dyno. Hai sa trecem peste subiect si te rog sa-ti concentrezi curiozitatile in alte directii. Multumesc.
|
|
|
04-12-11, 13:05
|
#18
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2008
Posts: 4,576
Member of: [VW] [RENAULT]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Alex te-ai reprofilat? adevaru e ca e mai frumos sound-u la tobe . Foarte tari upgrade-urile aduse
|
|
|
04-12-11, 13:16
|
#19
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of: [VW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Salutare Ovi. Nu chiar. Inca am si sculele de pe cealalta masina si urmeaza sa le montez pe asta. In limita timpului si a bugetului disponibil vor fi puse usor usor.
|
|
|
04-12-11, 14:00
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,509
Member of: [Opel] [Competitor CNCA]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Quote:
Originally Posted by bitnet
O fisa dyno exista?
Arata bine masina!
|
Din punctul meu de vedere nu cred ca are vreo importanta fisa DYNO incat se poate manipula foarte usor. Masina arata foarte bine si merge excelent, fiind martor la o cursa dintre aceasta masina si un Seat Leon Cupra model mai nou 2008 ( cu intercooler , evacuare , admisie ) rezultatul fiind unul surprinzator!
@succes alex cu masina si asteptam noi detalii!
__________________
VAND Cd Playere , Difuzoare , Amplificatoare , Subwoofere HELIX , BRAX , MICROPRECISION , MAC AUDIO , ALPINE , CLARION , PIONEER, HERTZ , FOCAL , MAGNAT , DB AUDIO ,BLAUPUNKT, KENWOOD , AUDISON
www.audiolab.ro Numar telefon : 0724 710 809
|
|
|
04-12-11, 15:37
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 500
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Eu am vazut fisa dyno a acestei masini si fix ce scrie pe ea se translateaza si pe strada! Masina este zi de zi prin oras,asadar ce rost au discutiile pe forum?
si ca fapt divers:aveti atasat o fisa dyno al unui golf 4 gti stage 2 al unei firme concurente! hilar nu este asa?
__________________
0011001100110011
|
|
|
04-12-11, 18:15
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 627
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Quote:
Originally Posted by tzatzichi
Masina este zi de zi prin oras,asadar ce rost au discutiile pe forum?
|
Pt. ca masina a fost prezentata pe forum.
Si, chiar daca am subliniat, tot gresit am fost inteles, din pacate... Felicitari pt ce ai realizat pana acum si bafta in ceea ce-ti propui a realiza in continuare. Nu desconsidera insa o masuratoare facuta pe dyno, este mult mai elocventa decat cea facuta cu vcds. Iar daca ai una, nu vad care ar fi problema sa o expui aici. Daca doresti, GRATUIT, poti masura masina si la noi.
Te salut!
|
|
|
04-12-11, 18:30
|
#23
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of: [VW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Masurarea cuplului cu VCDS se face in conditii reale si nu pe stand. Masina e in miscare si exista frecare cu aerul si toti factorii care influenteaza o masuratoare corecta. Apropos de VCDS, Torque control este dezactivat, cuplul este cel masurat, requested este permanent 399, ar trebui sa stii chestiile astea avand in vedere ca lucrezi in domeniu.
Multumesc de oferta iar cand va fi cazul o voi lua in considerare!
|
|
|
04-12-11, 21:56
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,655
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Explica-mi si mie te rog o chestie...masina a fost 1.8T 150CP de fabrica?s-a montat ulterior K03s?
Intreb deoarece ma uimesc rezultatele....Masina mea fiind stock 180CP dupa resoftare SKN in Germania s-au obtinut 224 CP si 315 Nm....
__________________
|
|
|
04-12-11, 23:03
|
#25
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of: [VW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
După 2001 din ce știu orice gti 1.8t a venit din fabrica cu k03s, nu știu ce sa zic de exemplul tau cu skn, eu pot Vb doar de mașina mea. Hai sa facem o masuratoare si pe mașina ta cu vcds si sa facem o comparație! Bafta!
Last edited by AlexBanu; 04-12-11 at 23:06.
|
|
|
05-12-11, 20:10
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,655
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
ar fi ceva sa facem o chestie de asta...nu am facut asa ceva pana acum...habar nu am care e cuplul actual...ei asa zic...ca 315Nm...
Din ce m-am documentat eu reiese ca pe motoarele de 150 CP s-a pus K03 iar pe alea de 180 CP s-a pus K03S....turbina folosita si pe Golf 5 ulterior...
|
|
|
05-12-11, 22:48
|
#27
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of: [VW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Verifica si in ETKA si ai sa vezi ca toate modelele dupa 2001 sunt cu K03S.
Am avut discutia asta si cu un amic de la Porsche care m-a asigurat de treaba asta printr-o verificare dupa seria de sasiu ca masina are K03S.
Un K03 normal nu ar fi dezvolatat atata putere. Cand vrei si ai chef sa facem niste teste dai un semn. Bafta!
|
|
|
06-12-11, 15:09
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 2,449
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Quote:
Originally Posted by pilula20
Din punctul meu de vedere nu cred ca are vreo importanta fisa DYNO incat se poate manipula foarte usor. Masina arata foarte bine si merge excelent, fiind martor la o cursa dintre aceasta masina si un Seat Leon Cupra model mai nou 2008 ( cu intercooler , evacuare , admisie ) rezultatul fiind unul surprinzator!
@succes alex cu masina si asteptam noi detalii!
|
cum se poate manipula un dyno????
|
|
|
06-12-11, 16:11
|
#29
|
VW Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,777
Member of: [VW] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Se manipuleaza destul de simplu, se tureaza masina pe dyno, si la sfarsit, ti se cere turatia maxima la care s-a ajuns, valoare care se introduce manual. Daca introduci o valoare mai mare decat turatia maxima reala la care s-a masurat, graficul se parabolizeaza, devine mai omogen iar valorile sunt mai mari. In principiu aparatul respectiv masoara cuplul la roti care mai apoi prin formule este convertit in cuplu la motor si putere la motor. Puterea este calculata pe baza cuplului si al turatiei: Putere hp = cuplu x turatie/9549 x 1.36 . Daca tu ai turat masina mai putin si valoarea introdusa este mai mare, si cuplul la roti este mai mare si evident din formula, si caii putere sunt mai multi. Asta este manipularea in sens crescator. In sens descrescator se face exact invers, se tureaza masina mai mult si se introduce valoare mai mica. In acest caz evident graficul se strange iar prin formula valorile vor fi mai mici. Cat s-a turat masina evident stie doar cel ce a turat masina pe dyno, nu si proprietarul. Mai mult decat atat, fara logare precisa a turatiei, chiar si la ochi, o diferenta de 100 de ture poate influenta sensibil o masuratoare. Am vazut cam toate dyno-urile de pe la noi si am asistat la masuratori. Niciunul nu loga in timp real turatia. Cea mai simpla manipulare, este cuplarea climei in timpul masuratorii, ori la masuratoarea initiala pentru a avantaja tunerul, ori la valoarea finala pentru a denigra un tuner concurent. La momentul la care vor exista astfel de aparaturi de provenienta complet neutra, poate mai discutam de increderea in astfel de masuratori. Atat timp cat producatorii se bazeaza pe senzorul de cuplu motor pentru a limita cuplul, mai ales la modelele cu cutii hidramate, cred ca este o masuratoare destul de precisa si in acest sens. Mai mult decat atat, conditiile atmosferice pe strada, temperaturi/densitate/umiditate aer nu vor putea fi niciodata simulate intr-o hala si cu un ventilator. Astfel de performante cu un K03S pe 1.8T nu sunt chiar atat de usor de facut. Nu ma laud, imi este perfect indiferent daca sunt crezut sau nu, eu doar impartasesc cu voi informatia, cine proceseaza pricepe, cine nu, nici o problema.
|
|
|
06-12-11, 16:28
|
#30
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,842
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW] [PEUGEOT] [AUDI]
|
Re: VW Golf IV GTI powered by Tuningchip
Ce imi place 4tuning ))))
|
|
|
|
|