Dupa o lunga perioada de absenta pe topic, am decis sa imi fac curaj si sa postez ce lucru am mai avut cu masina.
Trecand prin faza de a usura masina de minim 100 kg de scule audio, am decis ca e momentul sa nu mai fac investitii majore pe partea de audio, aici rezumandu-ma acum doar la un amplif 4 canale, un subwoofer decent de 10", un sistem componente amplificat pentru usile fata si un player decent.
Masina a primit o "inima" noua, un 2.0 8v 2E, de pe un mk3 din 95. La swapul facut, am avut multe batai de cap, si multe piese de cumparat si schimbat. Partea cea mai problematica a fost pe electric, chiar daca masina avea CE2, electricianul care trebuia sa imi faca electrica a dat-o in bara si apoi am dat peste altcineva care a dus treaba la bun sfarsit.
Mai jos o lista aproximativa cu elementele achizitionate pentru swap:
- initial am avut doar motorul, cutia, ECU, si partea electrica de pe motor.
apoi a urmat:
alternator
electormotor
electrica completa data jos de pe alt mk3
senzor knok
senzor temperatura apa
fise
bujii
capac delcou
garnitura baie
garnitura capac
simering ax
garnitura racitor ulei
garnitura epurator
furtune epurator
T-apa
alte furtune si coturi de la circuitul de racire care erau cam coapte
poma apa
curea alternator contitech si distributie schimbata
suporti motor de 1.8
tampoane motor de 1.8
timonerie tije cu aprox toate reperele schimbate
evacuare de 1,8 16 kr
planetare de 1,8 gti
rezervor de mk3 cu pompa de benzina de 2.0
etc... deja ma doare capul si lista vad ca nu se termina
)
Am avut ceva probleme pe parcurs, legate de planetare (pana acum 1 sapt am circulat cu planetarele de 1.3 care erau mai lungi).
Ca si planuri de viitor apropiat ar fi sa schimb:
ceasurile bord cu unele de mk3 cu MFA, (turometrul la ceasurile de mk2 vad ca nu vor sa mearga sub nici o forma),
consola centrala cu 2 ceasuri Raid, pentru presiune ulei si temp apa
bara stabilizatoare
bara rigidizare intre telescoape fata
Vreau cat mai urgent sa renunt la filtrul de aer sport, dar nu stiu ce carcasa/cutie s-ar potrivi pt motorizarea asta, cea originala de pe mk3 nu intra fiind destul de mare.