Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OLTCIT > Masina mea Oltcit

Reply
 
Thread Tools
Old 27-04-12, 13:52   #46
Danutz Bratosin
Oltcit Driver

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,595
Member of:
[Moderators]
[Oltcit]
[Fiat]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

Cred ca se refera la imbinarea conductei de retur cu furtunu de la gura de umplere...a zis ca i-a crapat furtunu acolo.
Poti introduce o teava de cupru de unde s-a rupt acolo, ii pui un colier peste si in partea astalalta bagi furtunu' de benzina pe teava respectiva...la fel, cu un colier. Si mie mi-a crapat furtunu tot la cotitura aia si asa am procedat...de vreo 3 ani n-a comentat nimic
__________________
Oltcit Club 11 RM
Fiat Marea
Fiat Stilo
Danutz Bratosin is offline   Reply With Quote
Old 27-04-12, 14:35   #47
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default

Quote:
Originally Posted by Danutz Bratosin View Post
Cred ca se refera la imbinarea conductei de retur cu furtunu de la gura de umplere...a zis ca i-a crapat furtunu acolo.
Poti introduce o teava de cupru de unde s-a rupt acolo, ii pui un colier peste si in partea astalalta bagi furtunu' de benzina pe teava respectiva...la fel, cu un colier. Si mie mi-a crapat furtunu tot la cotitura aia si asa am procedat...de vreo 3 ani n-a comentat nimic

hmmm....deasupra teveii pe unde se baga benzina-n rezervor...

deasupra e conducta de aerisire (asa am inteles de la tata), care intra impreuna cu returul in Y si normal capataul singular se leaga la rezervor.

ma duc acum sa vad ce gasesc la cineva.

Later Edit: gata...am cumparat si un filtru de aer plus toata instalatia aia de furtune, t-uri etc pt fabuloasa suma de doar..15 lei )
acum sa ma duc la masina sa vad ce reusesc sa-i fac.

sfaturi ceva sa desfac "chestia" aia unde se amesteca gazele aveti?
vreau sa curat sitele alea

apropo..am uitat sa va zic

se pare ca nu vrea sa porneasca atunci cand are filtru de aer conectat la carburator.

cand ii dau jos filtru pleaca la prima cheie fara probleme.
cu ala nu da semne sa porneasca.
sugestii ceva?

Deci....

ultimele concluzii

1)porneste motorul la prima cheie in varianta completa (filtru de aer etc)
2)nu prea sta la ralanti (sau ralanti) dar asta o rezolv eu nu-i problema
3)trebuie sa-i inlocuiesc uleiul
4)cel de transmisie sa-l mai completez???
5)cum fac cu lchidul de frane? dupa perioada asta nu ar trebuii completat si el?

Last edited by Danutz Bratosin; 01-05-12 at 15:11.
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
Old 27-04-12, 20:08   #48
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

4. verificat ...daca e cazul completezi ... (dar ca sa faci o treaba buna poate ar trebui sa il inlocuiesti)
5. ar trebui inlocuit si lichidul de frana in timp isi pierde calitatile .. in alta ordine de idei ar trebui sa cureti si pistonasele cu alcool tehnic cel putin pe masina .. adica scoti placutele de frana .. pui intre disc si piston un plachet vechi sau doar tabla ...sau si o pila ceva de grosimea tablei plachetului ... pui pe cineva sa apese frana pana pistonul prinde plachetul uzat pe disc ... speli pistonul cu alcool tehnic ...apoi il impingi la loc ... repeti de 2-3 ori operatiunea apoi montezi plachetii ...aplici procedura pe fiecare piston in parte atat pe fata cat si pe spate

ca sa faci treaba buna dupa 4-5 ani de stat pe dreapta nefolosita ...ar trebui sa o verifici din bara in bara unde e cazul inlocuiesti ... mai inlocuieti si toate fluidele si filtrele ... acuma depinde si de buget
__________________
DJ-01-KNK
lancer is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 08:28   #49
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

ce stiu sigur e ca inainte sa fie trasa pe dreapta a fost "reconditionata" 100%. de la placheti de frana pana la reglajele carburatorului etc.

In principiu tehnic nu ar trebuii sa aibe probleme.(cred ca si bucsele si pivotii fusesera schimbate)

Ce stiu sigur e ca trebuie sa schimb la ea toate uleiurile si lichidele.

Ce vreau sa stiu si eu e urmatoarea chestie.....lichidul de frana pot sa-l inlocuiesc in parcare? Nu prea stiu eu procedura dar ce stiu sigur e ca nu trebuie sa fie aer in sistem .

Asa ca astept si eu pareri/sfaturi.Tineti cont ca pe moment nu prea pot sa o deplasez din parcare si nici daca i-as face asigurarea in vederea plecarii la vre-un mecanic, nu m-as incumeta sa o scot atata timp cat stiu ca franele nu-s puse la pct
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 09:33   #50
George Hermenean
Oltcit Driver

Stage 5
 
George Hermenean's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 349
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

Daca vrei sa schimbi lichidul de frana procedezi astfel: desfaci aerisitoarele de pe etrieri, dai pedale pana iese tot lichidul din instalatie, indicat ar fi sa speli instalatia cu niste alcool tehnic(bagi alcool tehnic in pompa si dai pedale pana iese afara) apoi poti sa bagi noul lichid de frana(dot 4).Cam asta e procedura
Iar daca tot esti la capitolul frane verifica si conductele sa nu fie prea ruginite si sa surprize mai incolo
George Hermenean is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 09:58   #51
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

dupa ce bagi lichidul cum a spus george ... clar si o aerisire .. e posibil sa mai ramana aer ... in rest cam ce ti-am spus si mai sus in vederea pistonaselor in timp e posibil sa mai oxideze si de aia trebuie un pic curatate si gimnasticate ca sa isi dea drumul si sa lucreze normal si la fel ...altfel unul isi poate da drumul mai repede ca altul si de aici unul se misca mai greu decat altul ... apasa plachetul mai devreme sau mai tarziu si apar diferente la franare ... o roata franeaza mai devreme alta mai tarziu si de aici probleme la franare trage intr-o parte ..etc ...
lancer is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 15:56   #52
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

Tocmai ce am terminat de dat niste ture prin parcare. Spre mirarea mea se msica destul de bine pt pauza avuta.

Problema cea mai importanta...e ca nu pleaca din prima cu motorul "rece".

Eu inca nu i-am reglat efectiv delcoul. (ma refer la reglajul ala ..ori spre stanga ori spre dreapta.a ramas cum era cand i-am dat drumul).
De asemenea nu am umblat nici la surubelul ala de relanti...cu toate ca sta fara probleme la relanti.
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:07   #53
George Hermenean
Oltcit Driver

Stage 5
 
George Hermenean's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 349
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

Clapeta de soc functioneaza bine?
George Hermenean is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:09   #54
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

hmmm.....as tinde sa zic nu.

cum pot sa-mi dau seama daca merge sau nu?in principiu s-a umblat la soc cand s-a pornit prima data dar nu prea am fost atent si nici nu am intrebat.

unde gasesc clapeta de soc si ce as putea sa-i fac sa remediez?
in alta ordine de idei...surbelu ala mic de relanti cum trebuie sa fie?in sensu ca aproape insurubat ...mai slab etc
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:23   #55
George Hermenean
Oltcit Driver

Stage 5
 
George Hermenean's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 349
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

Pai ridici cotul de la carcasa filtrului de aer, te uiti in carburator si o sa vezi o clapeta in prima camera a carburatorului, aia e clapeta da soc .Cand e socul tras, clapeta trebuie sa inchida camera, iar cand nu e socul tras trebuie sa stea perpendicular, lasa aerul sa intre in camera
Cand e motorul rece trebuie sa-l pornesti cu socul tras, nu conteaza ca afara sunt 30 de grade, eventual i mai dai un spritz inainte sa tragi socul

Last edited by George Hermenean; 28-04-12 at 20:25.
George Hermenean is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:25   #56
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

ahaaaaa....pai si de exp care e avantajul si dezavantajul ?
daca e deschisa primeste aer ..nu ar trebuii sa porneasca mai usor decat daca de exp ar intra mai multa benzina ?(banuiesc ca asta se intampla cand e inchisa clapeta)
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:30   #57
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

surubelul ala mic ...hmm ...

in primul rand ce carburator ai? de 1,1 sau 1,3 ... pentru ca au suruburi diferite de reglaj ... 1,1 are surubul de reglaj in capac , iar la 1,3 se face din reglajul clapetei de acceleratie a treptei 1 ... in alta ordine de idei nu conteaza cat de insurubat sau nu e acel surub important e ca atunci cand ai motorul cald la ralanti sa ai o turatie de aproximativ 950 rot/min la motorele de 1,1 si 850 la 1,3

clapeta de soc se regleaza de asa natura incat trebuie sa fie complet inchisa atunci cand ai socul complet tras si complet deschisa atunci cand socul e impins la maxim ... reglajul se face din cablul de soc

in alta ordine de idei vezi ca oltcitul la rece se porneste cu socul complet tras ...oricat de cald ar fi afara ... motor rece insemnand motor sub temperatura optima de functionare ... care e in jur de 80 de grade ...deci chiar daca afara sunt 40 de grade si sub capota 60 tot motor rece se cheama ...

P.S.
acum am vazut mesajul tau ... cand se inchide clapeta de soc ...aerul care intra e in cantitate mai mica .. deci ai un amestec mai bogat ... cu aer mai mult ai un amestec mai sarac ...

Last edited by lancer; 28-04-12 at 20:36.
lancer is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:36   #58
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

ahaaaa..

motorul il am de 1.1 v6 430 de cp

am inteles ce-mi ziceti voi aici.

nu stiu sigur dar mi se pare ca socu nu se mai actioneaza de la volan.s-ar putea ori sa fie cablul sectionat ori desprins.

mai am ce sa-i fac?sau trebuie alt cablu de soc ...sau vreo reparatie foarte mare de facut?
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:42   #59
lancer
Oltcit Driver

Stage 5
 
lancer's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 729
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

in principiu cablu de soc nu se prea rupe se gripeaza e altceva ... ce zici tu ia vezi sa nu fie tocmai de la carburator ... camasa vine prinsa pe corpul carburatorului cu o tablita si un surub ... apoi cablul vine iar prins cu un surub pe tija de actionare a clapetei de soc ...daca suruburile sunt slabite cablul nu mai actioneaza clapeta ...
lancer is offline   Reply With Quote
Old 28-04-12, 20:47   #60
stuparu_mihairadu

Stage 5
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 421
Member of:
[Oltcit]
Default re: Oltcit Club 11R - DJ-62-SSS

multumesc de sfaturi !

va tin la curent cu ce mai fac maine.

in alta ordine de idei..tineti si voi evidenta sa stiti care cate beri aveti de baut. ca daca o fac in 2 saptamani - 3 maxim vin cu naveta la intalnire

apropo ..vreau sa stiu si eu unde anume pot sa gasesc vopsea la spray, dar intr-o gama de culori mai mare decat ce e pe la astea cu pise auto.
in certificat e maro metal . dar taica-meu mi-a dat o denumire pe care iar am uitat sa o trec pe hartie.
stuparu_mihairadu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -