Dupa 1 an si o luna in care m-am simtit foarte bine la volanul unui B5 avant, a sosit timpul sa-mi satisfac pofta suprema in ceea ce priveste masinile... Astfel, m-am hotarat sa trec peste problema consumului si intretinerii (ca si masina ,,de zi cu zi'' am alta) si sa imi iau ceea ce imi doresc cel mai mult, inca de cand am vazut filmul Ronin din 1998 cu un S8
Asadar, masina nu este un S8, insa e destul de aproape, fiind un A8 4.2 V8 cu 299 de cai si 400 Nm cuplu. Cu toate ca am mai condus cateva masini puternice (golf 5 gti, bmw 330i E92, 328i e36) si chiar am avut una (330xi), Audi-ul e peste ele, cu toate ca are o greutate considerabila (1800kg), insa acceleratia este fenomenala, atat din mers, cat si de pe loc. Ce este uimitor la acest model este faptul ca nu se simte viteza, cel putin pana in clipa in care se observa pe vitezometru
Nu stiu cui nu i-ar place sunetul unui V8, dar pe mine m-a captivat modul in care ,,balena'' trece din starea ,,cruising'' in starea ,,animal'' in clipa in care ii dau kick-down. Pana acum, aveam o parere proasta despre cutiile automate (ca sunt lenese si ca ,,fura'' din placerea de a conduce) dar de cand am condus acest A8, mi-am schimbat total perceptia.
Desi atunci cand se conduce frumos si incet, cutia mentine turatia motorului undeva la 12-1400 rpm, dupa kickdown se schimba povestea si motorul incepe sa ,,urle'', scaunul tremurand sub vuietul evacuarii - stoc - cel putin deocamdata.
Ce este probabil cel mai impresionant la aceasta masina este felul in care se prezinta interiorul. Pt o masina de 14 ani, interiorul nu prezinta aproape nici o urma de folosinta, iar asta trebuie sa recunosc, se datoreaza fostilor proprietari, mai ales celui din urma, de la care am luat-o, un om deosebit de atent in ceea ce priveste intretinerea unei masini, din toate punctele de vedere
Multi s-ar astepta sa gaseasca un volan cu pielea tocita, iar scaunele cu marginea uzata, diverse butoane cu vopsea decolorata, insa, in cazul acestui exemplar, niciuna din variantele de mai sus nu este valabila. Ce este de admirat este felul in care functioneaza dotarile - cu mici exceptii ,,gadget-urile'' functioneaza precum in prima zi!
Probabil ca multi cititori au abandonat deja lectura, insa trebuie sa mai precizez ca eram foarte indecis asupra masinii, nu ca nu ar fi in regula, dar imi doream in acelasi timp un Bmw E38 - seria 7, motor 4.0 V8 - si chiar am avut cateva pe care probabil ca in alte cirscumstante le-as fi luat cu certitudine, insa deocamdata consider ca am facut alegerea cea mai buna. Nu pot spune ca e o masina economica, usor de intretinut sau usor de parcat, insa in clipa in care se calca pedala de acceleratie, se uita de toate aceste aspecte negative. Nu regret nici o clipa alegerea facuta, din contra, recomand tuturor iubitorilor de Audi-uri sa incerce, macar o data, un V8, indiferent ca e din '88, '98 sau '08
Destul cu povestea, sa trecem la date concrete!
An fabricatie: 1998, 152.xxx km (nu am nici cea mai mica intentia de a afla daca sunt
reali - nu am luat masina pt niste cifre din bord...).
Dotari (optionale):
-suspensii S-line - nu sunt deloc tari, insa masina e low
-cutie automata tiptronic (in afara de 2.5 si 2.8, inca nu am vazut A8 manual)
-sistem audio bose, casetofon delta + magazie 6 cd-uri - se aude f.ok
-tapiterie piele neagra, incalzire scaune fata si spate, reglaj electric pt toate pozitiile, memorii pt scaunul soferului
-volan S-line reglabil electric
-cotiera fata si spate (cea din fata are un telefon
)
-geamuri duble (nu cred ca sunt bulletproof
)
-trapa cu celule solare - trebuie sa aflu la ce ajuta
-perdeluta luneta - nefunctionala, momentan
-probabil sunt si altele, insa momentan nu-mi vin in minte.
Revin in curand cu poze, momentan nu am decat de la fostul proprietar