Prima Calibra, prima iubire - 24.10.2006:
SFI, cumparata din Iasi dupa vreo 2-3 luni de cautari febrile, pe muchia turbarii.
Prima impresie:
Lucea intr-un mare fel. Jante Azev, SFI cum doream, motorul torcea... impecabila, exceptand volanul, presurile si pasajele rotilor spate, o idee umflate de rugina.
Realitatea:
La cateva zile schimb distributia, uleiul si placutele. Cand am schimbat uleiul mi-am pus un mare semn de intrebare: exista Calibra diesel? Cam asa suna motorul dupa ce i-am pus Castrol RS Sport 10 W 60. Evident, omul bagase vaselina sa nu se auda tacanitul culbutorilor. Zic eh... lasa ca-i schimb, cat pot costa? Destul, am aflat ulterior. Si au inceput cheltuielile: cand am fost sa fac geometria, mi-au dat verdictul: cadru motor schimbat ca a fost lovita, cap planetara dreapta cutie, cap planetara stanga roata, una bucata janta de pe fata de indreptat/roluit. Nu vedeam nimic noaptea, deci...xenon. Schimbat volanul cu unul original. Sincer, au mai fost cateva, dar nu-mi mai amintesc, insa per total investitie de vreo 1000-1200€. La prima strigare.
Urmarea:
Printr-un coleg de servici si prieten in acelasi timp, cel putin la fel de nebun (daca nu mai bine) am cunoscut un tip care m-a intrebat in gluma daca nu mai cumpar o Calibra, ca el are una de vanzare. Fara trapa din pacate dar din '96 cu AC, un plus fata de cealalta care nu avea. Cand am vazut-o prima data am ramas impresionat. De-a dreptul: exceptand fapul ca sarea un pic lacul de pe capota, bara fata si usa masina era IMPECABILA, cu un interior de jurai ca are 2-3 luni de cand a fost scos din fabrica.
Prima impresie: (Scuze, pentru poze, la momentul respectiv nu aveam decat un 6230i)
Satul de rugina ce incepea sa se extinda pe prima mea Calibra... - aprox. iunie 2007:
Si apoi au inceput:
Urmarea prostiei proprii (oboseala + ABS plecat subit cu sorcova pe o temperatura de aproximativ 10 grade Celsius si ploaie + semafor cu
1 bec functional) a intervenit un mic eveniment ce a demarat o lucrare programata pentru mult mai tarziu - VOPSITUL:
Si pentru ca traim in Romania, iar gropile... nu mai zic, la un moment dar in martie anul acesta, am schimbat tot ce in tara noastra draga inseamna "consumabile" la roti: bascule complete, bieletele si bucsile de la bara stabilizatoare, capetele de bara cu bieletele de directie, flansele si rulmentii din capul amortizoarelor, rulmenti fata, butuci, iar daca tot am umblat pe-acolo, am schimbat si burdufurile de la planetare... sa fie.
Proiect pentru anul viitor (doar pentru cunoscatori):
"Asta" plus o revopsire si sper sa fie intr-un final gata (SPER). Singurele doua lucruri de care depin sunt finantele si baubau
.
Sper ca nu v-am plictisit cu atatea poze. Bafta!