lol, desi comflictul dintre voi doi nu ma intereseaza si nu vreau sa alimentez nimik, dar, daca este adevarat ce se spune aici(imi vine greu sa cred ca nu este altceva decat o inventie), atunci evo greseste.
in continuare am sa postez un post al unui amic de al meu Tox, care cred ca spune mai tot despre aceste motoare, deci:
\"
sa va mai zic inca ceva, despre motorul C20LET sau C20XE, sa lamurim toata treaba si controversele de aici...Nu multi stiu si se arunca sa comenteze una si alta... Ca offtopic, motorul de pe calibra de 2.5 v6, si 170 de cai a fost dus in 385 de cp, facut de Mantzel Tuning Germania...
motorul de la Opel,16V 2000cmc este unul dintre cele mai reusite motoare de 2 litri din lume, proiectat de DR Fritz Indra, cel mai tare proiectant de motoare la vremea respectiva. cutia de viteze este Getrag care produc cutii de viteze si pt porsche si nissan skyline.
La modificarile minime cu care o calibra ajunge la 330 cp un ford cosworth s-ar distruge... La cosworth ca sa ajunga la aceiasi putere trebuie schimbate componente interne, turbina, injectoare, etc.
Prin 96 la DTM calibra rupea...a fost prima masina turbo care a folosit solutia turbinei montata direct pe galeria de evacuare langa chiulasa..
pana astazi de 15 ani e cea mai aerodinamica masina, cu exceptia unui lexus care a aparut in 2003.
calibra a fost in productie 8 ani. Cred ca la fel si vectra A.Spuneti-mi o masina care s-a produs atat timp in aceiasi forma nemodificata. (in afara de dacia )
Am un prieten care a venit cu o calibra fara ulei de la giurgiu in bucuresti. si nu a spart nimic in motor... c20xe...
toti spun ca eclipse`u ala din F&F e cel mai smecher, ala are o motorizare de cacao, si ca sa-l faca de 240 cp cat are masina aia, s-au bagat in ea 5-6000$ pe putin, iar o calibra/vectra turbo doar cu chip phase 2 sau 2.5 ajungi la 285cp cu componentele motor standard...Imaginati-va ce iese cu... turbina garrett, evacuare marita, dump-valve, wastegate schimbat, chip tuning, admisie lexmaul, tuburi de inox pe admisia de aer marite, intercooler marit, volanta usurata, pistoane din titan, supape la fel, axe cu came sport... O calibra turbo a ajuns pe mana celui de la Kid Tuning din ARAD, care a vandut acel porsche galben fff tunat cuiva din Bucuresti... Calibra aia are acum 400 cp ... (desi la ultima forja s-a ars garnitura de chiulasa )
Deci.... pentru cine se arunca la vorbe, intai sa caute pe google. Parerea mea este strict obiectiva, nu am spus asta pt ca am calibra, sau ca sa-l sustin pe tipul cu Vectra, ca are tot Opel... Dar daca va interesati, imi veti da dreptate, daca nu 100% , intr-un procentaj destul de mare.Amintiti-va ce facea WAY-u cu vectra aia....
over and out
PS: si inca ceva...
www.max-boost.co.uk pentru aia care vor sa vada ce se poate face dintr-un C20LET
\"