Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Masina mea Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 13-08-08, 20:02   #46
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

Numerele le-am scos. Nu am facut un calcul total, dar cu tot cu pretul masinii si taxa de inmatriculare cred ca am ajuns pe la 3000 de euro.
Sunt multe cheltuieli,taxe,impozite,asigurare.. si mai ales daca o iei si cam neingrijita cum am luat-o eu..mai bagi bani si in motor.
Cheltuieli suplimentare:
Presuri interioare: 25 lei
Toate filtrele: 75 lei
Ulei: 100 si ceva
Fise bujii Champions: 150 lei...si sunt de calitate slaba, nu stiu de ce le recomanda toata lumea, sunt la 100 de km distanta de cele Beru, originale..
Sonda lambda: 160 lei

Dar macar acum motorul e destul de "in mintile lui", nu mai am coduri de eroare. Nu sunt totusi multumit de relanti inca, mai trepideaza. Astept sa vad daca se schimba lucrurile dupa curatarea injectoarelor.

Cheltuieli anexe:
Cablu diagnoza Opel scanner stricat: 300 lei (trecuti la paguba...)
Cablu diagnoza Opel scanner bun: 350 lei
Cuva curatat ultrasunete pentru injectoare: vreo 200 ron cu tot cu incurcaturile provocate, si inca nu a ajuns de vreo 3 saptamani de cand am comandat-o

Reparatii gratis
- trapa
- maneta de semnalizare, nu actiona flash-ul cand trageam de ea


O sa pun si poze, dar intai sa le fac

Last edited by cosmin_cosmin_1; 13-08-08 at 20:07.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-08, 22:50   #47
Dracushor

Stage 5
 
Dracushor's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of:
[Opel]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

si eu maine primesc numere pentru tigra mea ) trebuia sa le primesc astazi dar am avut ceva probleme la finante :P mie daca socotesc mi-a iesit cam la 3600 de euro dar eu l-am luat de aici din tara. baga pozele sa vedem
__________________
Dracushor is offline   Reply With Quote
Old 20-08-08, 17:11   #48
Ciuby

Stage 4
 
Ciuby's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 282
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

pe mine m-a dus cam 4400 euro pana acum, dar inca nu am reparat aerul conditionat (de altfel, singura problema pe care o are masina).

Eu cred ca a meritat, are doar 85.000 km (din '96), merge f bine si imi place f mult
Ciuby is offline   Reply With Quote
Old 20-08-08, 22:41   #49
Dracushor

Stage 5
 
Dracushor's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of:
[Opel]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

al meu cand l-am luat avea 102000 km si mie la fel aerul conditionat trebuie reincarcat cu freon oare nu si la tine la fel? prima data am crezut si eu ca e stricat.
Dracushor is offline   Reply With Quote
Old 21-08-08, 00:28   #50
Ciuby

Stage 4
 
Ciuby's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 282
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

nu, la mine scapa f putin, dar inca nu stiu pe unde

sper ca cel tarziu saptamana viitoare sa ajung la un service care se ocupa numai cu a/c si sa vad ce are
Ciuby is offline   Reply With Quote
Old 26-08-08, 23:03   #51
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

am avut parte de o surpriza din partea masinii chiar inainte sa plec la mare. mi-a bufnit radiatorul in oras, la mers in coloana. e adevarat ca nu am fost atent la temperatura, pana atunci nu-mi facuse nicio problema, stiam ca merge de fel la temperatura mare, dar nu credeam sa bufneasca din cauza asta.
mult fum sub capota, dara de umezeala in spatele masinii, imi treceau prin cap tot felul de scenarii pana la primul loc unde puteam sa o parchez..de la ruperea curelei de distributie pana la incendiu sub capota. Apoi mi-am dat seama ca nu s-ar fi putut intampla asta, motorul inca mergea foarte bine in minutul ala in care am ajung sa o parchez.
S-a spart unul din plasticele de pe marginea radiatorului, o crapatura de vreo 10 cm.
Paguba este asa (toate piesele noi)
- termostat nou : 114 lei
- capac vas: 13 lei
- radiator: 300 lei
- 3L de antigel albastru HEPU: 46 lei
La toate astea se mai adauga
- furtunul de forma "S" de la radiator la termostat...100lei..original.

Deocamdata nu am cumparat radiator si nici furtunul. Radiatorul l-am lipit in felul urmator:
- lipici de tip super glue pe toata crapatura
- copci de sarma din cm in cm pe toata lungimea crapaturii
- poxipol prin interior si exterior
- intaritura din fibra de sticla pe interior
A fost nevoie sa desfac capacul de plastic, este prins de radiator prin niste cleme stantate, apoi sigilat cu silicon rosu si asteptat aproape o zi pentru intarire.

Furtunul "S" era crapat pe lungime in mai multe locuri, dar nu de tot, si nu curgea, dar am preferat sa ma ocup si de el, sa nu plec la mare asa cum era, riscam sa se sparga pe drum. Am cautat si eu pe la magazinele de auto "dacia", nu am gasit nimic asemanator, ci doar coturi la 90 de grade, mie imi trebuia la 180. Am facut o tiganie din mai multe bucati de cauciuc si un cot de cupru, am reusit sa-l rezolv temporar.

Pana la urma am plecat asa, cu radiatorul lipit si furtunul din mai multe bucati, am facut aproape 900 de km, dar a trebuit sa mai completez lichidul de vreo 3 ori cu cate putin, pentru ca pe undeva picura cand se formeaza presiune. Nu m-am uitat pe unde si nici nu ma mai obosesc, pentru ca urmeaza sa dau comanda de radiatorul nou.

Am facut si poze la piesele ce le-am cumparat, o sa le atasez cand imi recuperez camera.
Cu ocazia asta am reconditionat si ventilatorul. Inainte, daca ii dadeam un impuls cu degetul, abia facea o jumatate de turatie, acum, dupa ce l-am curatat si l-am uns, face doua rotatii chiar, si merge foarte bine.

Nu am descoperit care a fost cauza din care mi s-a spart radiatorul, de-asta am si luat termostatul nou si capacul de la vas. Tot nou o sa iau si radiatorul (am gasit si second, dar tantalaul de acolo viseaza milioane si mi-a cerut pe un SH tot 300 lei cat e unul nou), o sa vad cum fac si cu furtunul ala de 1 milion... si o sa-mi schimb si termocupla tot cu una noua.

Ce voiam sa spun..pana acum eram tentat sa raspund celor ce se plang ca la tigra le creste temperatura prea mult, ca e normal, asa trebuie sa mearga motorul bla bla. De-acum mi-am dat seama cat de importanta e o revizie la sistemul de racire la motorul asta. Acum nu-mi creste temperatura mai mult de 92 de grade in mers si mai mult de 97-98 in aglomeratie.

Sa nu uit: mi-a venit cuva de curatat cu ultrasunete pentru injectoare (sper sa fie destul de puternica, in anunt scria ca este de 50w si in realitate este de 35w...................) iar joi vin servomotoarele pentru comanda climatizarii. Vreau sa-mi elimin rotitele de climatizare si sa trec pe comenzi electronice. Inca nu am gasit o instalatie de aer conditionat,totusi, ca sa pot face climatronic

Last edited by cosmin_cosmin_1; 26-08-08 at 23:47.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-08, 01:25   #52
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

Tot in august am mi s-a spart si mie radiatorul, exact aceeasi bucata de plastic .
A fost 200 de ron radiatorul nou (Valeo) .
Capacul de la vasul de expansiune are o supapa de supra-presiune. E posibil sa nu mai functioneze bine. Unul nou costa 10-12 ron .

Pe urma nu am mai avut probleme pana anul asta in martie cand a pocnit un furtun(inspre habitaclu care vine dinspre vasul de expansiune si intra in blocul motor) .
Ar fi bine daca ai acces la o rampa sa-l verifici, cu radiatorul o mai dregi cum o mai dregi dar cu ala iti spun ca e mare bataie de cap .

Furtunul original GM m-a costat vreo 60 de ron, am asteptat aproape o sapt sa vina , manopera app 100ron . Ca sa ai acces la el, trebuie urcata masina pe rampa, scos carcasa filtru de aer, curea alternator, alternator si un mecanic cu rabdare ca e dat naibii furtunul ala .

Problema e ca sistemul lucreaza sub presiune si cauciucul si plasticul imbatraneste si e de asteptat ca la un moment dat sa cedeze .
__________________
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 27-08-08, 01:50   #53
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

de unde ai comandat radiator cu 200 ron si furtunele? daca nu poti sa faci public numele firmei, te rog sa-mi dai macar o adresa pe privat.
Ma mai gandisem sa imi comand niste furtune siliconice de pe ebay, dar sunt universale, la metru, si nu se potrivesc cum trebuie.. iar kit-uri gata facute pentru tigra din furtune siliconice nu am gasit pe nicaieri la preturi omenesti
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-08, 02:01   #54
BC-20-LET
Audi Driver

Stage 5
 
BC-20-LET's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of:
[AUDI]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

Am cumparat un singur furtun, cel care a costat 60 de ron si care e foooarte bine de verificat pentru ca a aruncat tot lichidul de racire prin spartura din furtun .
Daca ti se intampla la un drum lung, categoric nu ai ce sa faci, nu merge furtun de dacie sau vreo alta improvizatii(diametre diferite la capete si o forma tare ciudata) .

Pentru radiator ai PM .
BC-20-LET is offline   Reply With Quote
Old 27-08-08, 02:06   #55
Ciuby

Stage 4
 
Ciuby's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 282
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

se poate verifica acel furtun fara sa ridici masina pe rampa? daca da, cam pe unde e?
Ciuby is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 11:11   #56
cosmin_cosmin_1

Stage 5
 
cosmin_cosmin_1's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

Piesele pe care le-am cumparat
Termostatul:


Capacul vasului de expansiune:


Termocupla si senzorii de temperatura:


Radiatorul:


Antigelul albastru:


In plus, cuva de curatare cu ultrasunete si dispozitivul ce va comanda deschiderea injectoarelor in timpul curatirii (facut de mine, din cele doua potentiometre reglez timpul de deschidere)





Asa am lipit radiatorul original, dupa ce s-a spart prima oara, si inainte sa-l comand pe cel nou. Am folosit superglue, copci de sarma, poxipol si fibra de sticla


Motorasele pe care am de gand sa le folosesc pentru comanda clapetelor de aer la climatizare. Vreau sa elimin butoanele rotunde din bord si in locul lor sa montez un monitor de 7"



Last edited by cosmin_cosmin_1; 30-08-08 at 11:42.
cosmin_cosmin_1 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 12:05   #57
Ciuby

Stage 4
 
Ciuby's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 282
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

interesanta ideea cu monitorul

eu daca ar fi sa ii fac ceva de genul asta, as modifica bordul in jos, in asa fel incat sa incapa un player 2din
Ciuby is offline   Reply With Quote
Old 30-08-08, 23:39   #58
Dracushor

Stage 5
 
Dracushor's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of:
[Opel]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

Chiar ca e interesanta ideea cum zice si ciuby... si eu mai nou mi-am luat un dvd si ma gandesc cum sa il integrez in bord... mam gandit si eu la ideea asta dar mie frica sa nu iasa urat.
Dracushor is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 00:00   #59
magnifiqo

Stage 5
 
magnifiqo's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,045
Member of:
[Opel]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

Cosmin si eu de abia astept sa vad cum iti iese dvd eu zic ca va intra foarte bine. App dracushor si tu cosmin cat ati dat pe dvd? bft
magnifiqo is offline   Reply With Quote
Old 31-08-08, 07:44   #60
Dracushor

Stage 5
 
Dracushor's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of:
[Opel]
Default Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning

3,5 mil, dar mi-a iesit in 3 mil numerar fiindca am avut pe cardul de la media galaxy inca 500 de mii
Dracushor is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -