13-08-08, 20:02
|
#46
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
Numerele le-am scos. Nu am facut un calcul total, dar cu tot cu pretul masinii si taxa de inmatriculare cred ca am ajuns pe la 3000 de euro.
Sunt multe cheltuieli,taxe,impozite,asigurare.. si mai ales daca o iei si cam neingrijita cum am luat-o eu..mai bagi bani si in motor.
Cheltuieli suplimentare:
Presuri interioare: 25 lei
Toate filtrele: 75 lei
Ulei: 100 si ceva
Fise bujii Champions: 150 lei...si sunt de calitate slaba, nu stiu de ce le recomanda toata lumea, sunt la 100 de km distanta de cele Beru, originale..
Sonda lambda: 160 lei
Dar macar acum motorul e destul de "in mintile lui", nu mai am coduri de eroare. Nu sunt totusi multumit de relanti inca, mai trepideaza. Astept sa vad daca se schimba lucrurile dupa curatarea injectoarelor.
Cheltuieli anexe:
Cablu diagnoza Opel scanner stricat: 300 lei (trecuti la paguba...)
Cablu diagnoza Opel scanner bun: 350 lei
Cuva curatat ultrasunete pentru injectoare: vreo 200 ron cu tot cu incurcaturile provocate, si inca nu a ajuns de vreo 3 saptamani de cand am comandat-o
Reparatii gratis
- trapa
- maneta de semnalizare, nu actiona flash-ul cand trageam de ea
O sa pun si poze, dar intai sa le fac
Last edited by cosmin_cosmin_1; 13-08-08 at 20:07.
|
|
|
13-08-08, 22:50
|
#47
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of: [Opel]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
si eu maine primesc numere pentru tigra mea ) trebuia sa le primesc astazi dar am avut ceva probleme la finante :P mie daca socotesc mi-a iesit cam la 3600 de euro dar eu l-am luat de aici din tara. baga pozele sa vedem
__________________
|
|
|
20-08-08, 17:11
|
#48
|
Stage 4
Join Date: May 2008
Posts: 282
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
pe mine m-a dus cam 4400 euro pana acum, dar inca nu am reparat aerul conditionat (de altfel, singura problema pe care o are masina).
Eu cred ca a meritat, are doar 85.000 km (din '96), merge f bine si imi place f mult
|
|
|
20-08-08, 22:41
|
#49
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of: [Opel]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
al meu cand l-am luat avea 102000 km si mie la fel aerul conditionat trebuie reincarcat cu freon oare nu si la tine la fel? prima data am crezut si eu ca e stricat.
|
|
|
21-08-08, 00:28
|
#50
|
Stage 4
Join Date: May 2008
Posts: 282
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
nu, la mine scapa f putin, dar inca nu stiu pe unde
sper ca cel tarziu saptamana viitoare sa ajung la un service care se ocupa numai cu a/c si sa vad ce are
|
|
|
26-08-08, 23:03
|
#51
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
am avut parte de o surpriza din partea masinii chiar inainte sa plec la mare. mi-a bufnit radiatorul in oras, la mers in coloana. e adevarat ca nu am fost atent la temperatura, pana atunci nu-mi facuse nicio problema, stiam ca merge de fel la temperatura mare, dar nu credeam sa bufneasca din cauza asta.
mult fum sub capota, dara de umezeala in spatele masinii, imi treceau prin cap tot felul de scenarii pana la primul loc unde puteam sa o parchez..de la ruperea curelei de distributie pana la incendiu sub capota. Apoi mi-am dat seama ca nu s-ar fi putut intampla asta, motorul inca mergea foarte bine in minutul ala in care am ajung sa o parchez.
S-a spart unul din plasticele de pe marginea radiatorului, o crapatura de vreo 10 cm.
Paguba este asa (toate piesele noi)
- termostat nou : 114 lei
- capac vas: 13 lei
- radiator: 300 lei
- 3L de antigel albastru HEPU: 46 lei
La toate astea se mai adauga
- furtunul de forma "S" de la radiator la termostat...100lei..original.
Deocamdata nu am cumparat radiator si nici furtunul. Radiatorul l-am lipit in felul urmator:
- lipici de tip super glue pe toata crapatura
- copci de sarma din cm in cm pe toata lungimea crapaturii
- poxipol prin interior si exterior
- intaritura din fibra de sticla pe interior
A fost nevoie sa desfac capacul de plastic, este prins de radiator prin niste cleme stantate, apoi sigilat cu silicon rosu si asteptat aproape o zi pentru intarire.
Furtunul "S" era crapat pe lungime in mai multe locuri, dar nu de tot, si nu curgea, dar am preferat sa ma ocup si de el, sa nu plec la mare asa cum era, riscam sa se sparga pe drum. Am cautat si eu pe la magazinele de auto "dacia", nu am gasit nimic asemanator, ci doar coturi la 90 de grade, mie imi trebuia la 180. Am facut o tiganie din mai multe bucati de cauciuc si un cot de cupru, am reusit sa-l rezolv temporar.
Pana la urma am plecat asa, cu radiatorul lipit si furtunul din mai multe bucati, am facut aproape 900 de km, dar a trebuit sa mai completez lichidul de vreo 3 ori cu cate putin, pentru ca pe undeva picura cand se formeaza presiune. Nu m-am uitat pe unde si nici nu ma mai obosesc, pentru ca urmeaza sa dau comanda de radiatorul nou.
Am facut si poze la piesele ce le-am cumparat, o sa le atasez cand imi recuperez camera.
Cu ocazia asta am reconditionat si ventilatorul. Inainte, daca ii dadeam un impuls cu degetul, abia facea o jumatate de turatie, acum, dupa ce l-am curatat si l-am uns, face doua rotatii chiar, si merge foarte bine.
Nu am descoperit care a fost cauza din care mi s-a spart radiatorul, de-asta am si luat termostatul nou si capacul de la vas. Tot nou o sa iau si radiatorul (am gasit si second, dar tantalaul de acolo viseaza milioane si mi-a cerut pe un SH tot 300 lei cat e unul nou), o sa vad cum fac si cu furtunul ala de 1 milion... si o sa-mi schimb si termocupla tot cu una noua.
Ce voiam sa spun..pana acum eram tentat sa raspund celor ce se plang ca la tigra le creste temperatura prea mult, ca e normal, asa trebuie sa mearga motorul bla bla. De-acum mi-am dat seama cat de importanta e o revizie la sistemul de racire la motorul asta. Acum nu-mi creste temperatura mai mult de 92 de grade in mers si mai mult de 97-98 in aglomeratie.
Sa nu uit: mi-a venit cuva de curatat cu ultrasunete pentru injectoare (sper sa fie destul de puternica, in anunt scria ca este de 50w si in realitate este de 35w...................) iar joi vin servomotoarele pentru comanda climatizarii. Vreau sa-mi elimin rotitele de climatizare si sa trec pe comenzi electronice. Inca nu am gasit o instalatie de aer conditionat,totusi, ca sa pot face climatronic
Last edited by cosmin_cosmin_1; 26-08-08 at 23:47.
|
|
|
27-08-08, 01:25
|
#52
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of: [AUDI]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
Tot in august am mi s-a spart si mie radiatorul, exact aceeasi bucata de plastic .
A fost 200 de ron radiatorul nou (Valeo) .
Capacul de la vasul de expansiune are o supapa de supra-presiune. E posibil sa nu mai functioneze bine. Unul nou costa 10-12 ron .
Pe urma nu am mai avut probleme pana anul asta in martie cand a pocnit un furtun(inspre habitaclu care vine dinspre vasul de expansiune si intra in blocul motor) .
Ar fi bine daca ai acces la o rampa sa-l verifici, cu radiatorul o mai dregi cum o mai dregi dar cu ala iti spun ca e mare bataie de cap .
Furtunul original GM m-a costat vreo 60 de ron, am asteptat aproape o sapt sa vina , manopera app 100ron . Ca sa ai acces la el, trebuie urcata masina pe rampa, scos carcasa filtru de aer, curea alternator, alternator si un mecanic cu rabdare ca e dat naibii furtunul ala .
Problema e ca sistemul lucreaza sub presiune si cauciucul si plasticul imbatraneste si e de asteptat ca la un moment dat sa cedeze .
__________________
|
|
|
27-08-08, 01:50
|
#53
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
de unde ai comandat radiator cu 200 ron si furtunele? daca nu poti sa faci public numele firmei, te rog sa-mi dai macar o adresa pe privat.
Ma mai gandisem sa imi comand niste furtune siliconice de pe ebay, dar sunt universale, la metru, si nu se potrivesc cum trebuie.. iar kit-uri gata facute pentru tigra din furtune siliconice nu am gasit pe nicaieri la preturi omenesti
|
|
|
27-08-08, 02:01
|
#54
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,386
Member of: [AUDI]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
Am cumparat un singur furtun, cel care a costat 60 de ron si care e foooarte bine de verificat pentru ca a aruncat tot lichidul de racire prin spartura din furtun .
Daca ti se intampla la un drum lung, categoric nu ai ce sa faci, nu merge furtun de dacie sau vreo alta improvizatii(diametre diferite la capete si o forma tare ciudata) .
Pentru radiator ai PM .
|
|
|
27-08-08, 02:06
|
#55
|
Stage 4
Join Date: May 2008
Posts: 282
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
se poate verifica acel furtun fara sa ridici masina pe rampa? daca da, cam pe unde e?
|
|
|
30-08-08, 11:11
|
#56
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
Last edited by cosmin_cosmin_1; 30-08-08 at 11:42.
|
|
|
30-08-08, 12:05
|
#57
|
Stage 4
Join Date: May 2008
Posts: 282
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
interesanta ideea cu monitorul
eu daca ar fi sa ii fac ceva de genul asta, as modifica bordul in jos, in asa fel incat sa incapa un player 2din
|
|
|
30-08-08, 23:39
|
#58
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of: [Opel]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
Chiar ca e interesanta ideea cum zice si ciuby... si eu mai nou mi-am luat un dvd si ma gandesc cum sa il integrez in bord... mam gandit si eu la ideea asta dar mie frica sa nu iasa urat.
|
|
|
31-08-08, 00:00
|
#59
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,045
Member of: [Opel]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
Cosmin si eu de abia astept sa vad cum iti iese dvd eu zic ca va intra foarte bine. App dracushor si tu cosmin cat ati dat pe dvd? bft
|
|
|
31-08-08, 07:44
|
#60
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 410
Member of: [Opel]
|
Re: Masina mea: Opel Tigra A - Rugina Tuning
3,5 mil, dar mi-a iesit in 3 mil numerar fiindca am avut pe cardul de la media galaxy inca 500 de mii
|
|
|
|
|