Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > OPEL > Masina mea Opel

Reply
 
Thread Tools
Old 10-07-13, 11:28   #1
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default

Masina este Vectra A, din '94, alba.
Ca dotari are ABS, servo si trapa.
Masina a fost luata in graba, din pacate.Fix in perioada aia deabia mai gaseam Opeluri in banii pe care ii aveam.
Gasisem o AstraF la Braila, una in Iasi si asta in BUC.

Nu mi-au placut cele 2 AStra si am ramas la asta.
De aratat arata foarte bine, fara rugina, mergea acceptabil.
Atunci nu stiam la ce sa ma uit la o masina, ce sa verific.

Dupa ce am stresat pe aici persoane, am citit o gramada si am vazut manualul si alte prezentari de Vectra A am inceput sa vad problemele.
Am incercat sa rezolv din ele, cat mi-a permis si buzunarul (noroc cu ai mei ca au luat ba cate un CAR, ba s-au imprumtat putin ca sa imi rezolv cate una alta).

Piesele de Opel sunt oarecum ieftine, dar cand schimbi multe ... noi ... se aduna.
Per total am bagat deja mai multi bani decat am dat pe masina initial ( ~6000 de lei acum 2 ani ), dar am zis ca daca tot e sa o tin macar sa ii pun piese noi pe cat posibil.
Daca e sa reusesc sa o trec pe alt nume pentru asigurare mai mica si sa ii pun gaz, pentru ca stau in Bucuresti si se simte, o mai pastrez o perioada buna, ca e foarte buna masina.

Am ramas uimit prima oara cand am mers la tara si am bagat in portbagaj o gramada de chestii, chestii care intr-o Octavia nu au intrat (si Octavia are si ea ditamai portbagajul)

Masina e la mine de 2 ani si putin. Voi reveni cu poze si istoricul ei:reparatii + poze.

Istoricul ei ( cu reparatii, piese schimbate, nr de km ):
################################################## #######
Asta e si pentru mine, pentru a tine evidenta, dar si pentru prezentare la ceea ce s-a schimbat la ea
################################################## #######
03.11 - cumparata, 140.5 k km

07.11 - SOC SI GROAZA !! Accident. Eram pe Vacaresti si am lovit un prost cu Golf3 Caravan oprit (!!!) pe banda 3, langa refugiul de tramvai.
- prima oara ma ameninta cu politia, i-am zis sa cheme daca vrea
- dupa a inceput hai lasa ca esti incepator, nu e nevoie, imi dai mie ceva sa-mi fac bara si se rezolva (5 milioane); am zis ca nu !
- omul avea si service, i-am zis iar ca daca vrea cheama politia, nu ii dau bani ca sa scap
- am fost la constatare, au zis aia ok. Dupa o luna ma suna cineva de la firma, sa ii explic iar cum s-a intamplat. Dupa ce i-am povestit imi zice ca da, va aduceti aminte fiecare detaliu deci e adevarata povestea.
- a doua zi ma suna iar cineva de acolo ca e la locul accidentului si ca vrea sa ii explic iar
- dupa inca cateva zile ma suna si imi zic ca daca omul era oprit (pacat ca nu am camera in masina) si aveam dovada puteam sa fac contestatie si schimbat pozitia cu soferul respectiv. Cum nu aveam dovada am zis ca asta e, eu sunt vinovat, dar oamenii mi-au zis ca nu vireaza bani catre el pentru ca el are partea lui de vina.
Pozele sunt imediat deasupra.

Rezolvare: aripa SH, far + semnal SH, capota indreptata (din pacate nu perfect si nici nu mai dispuneam de bani).
S-au vopsit capota si ambele aripi.

08.11 - 143 k km : garnitura baie de ulei, ulei GM 10w40, filtre


****Iarna aceea nu a fost folosita.


04.12 - Dupa ce m-a lasat intr-o seara in mijlocul intersectiei la Tineretului ( defect termostat/termocupla ) am zis ca e cazul sa schimb la ea una alta
:144.5 k km
-distributie(curea Conti(parca), rola intinzatoare Ina, pompa de apa Hepu, antigel verde)
-curea alternator Conti
-cauciucuri de vara SH (Debica, dot2010, 185/65/14), dupa ce pana atunci am mers cu unele 195/60/14 care ajunsesera la limita rau
-termostrat, termocupla
-Fise, bujii NGK

05.12 - Dupa ce deabia o porneam, iar daca lasam cateva minute farurile sau casetofonul pornite o porneam cu fire
:144.8 k km
-baterie Rombat

10.12 - pe drumul Bucuresti - Giurgiu s-a dus dracului toba, s-a rupt intermediara de la jumatate, in Bucuresti venind cu toba din 2 bucati
:145.2 k km
-esapament nou (intermediara + finala) Bosal
-coliere de prindere, garnituri, suportii de cauciuc ce sustin esapamentul noi.
-am incercat sa suflu catalizatorul, dar nu a iesit mare chestie din el
-din pacate nu am reusit (timp, bani pentru restul garniturilor) sa scot ceea ce e dupa catalizator. As vrea sa imbract tevile cu banda termoizolanta si atunci rezolv tot


11.12 - 145.5 k km : cauciucuri de iarna, SH dar cu profil bun de 7-8 mm / 175/70/14

03.13 - a inceput dupa iarna sa bata rau in fata, la fiecare denivelare si sa am joc in directie. Ca un facut fix atunci expira si ITP, bani nu erau...
:149 k km, schimbat capetele de bara MOOG pentru a trece ITP ( cu spaga si cu promisiunea ca schimb cat de repede pot !.Nu luam la directie, etrierul dr-spate tine cam tare fata de cel de pe stanga)

04.13(defapt la 1 saptamana dupa ITP)
:149.5 k km. Pus iar cauciucurile de vara
-amortizoarea Sachs + arcuri stock Lesjofors (noi toate) (pana atunci pe spate aveam arcuri sport, -40mm. Arata bine masina asa mai lasata, dar am zis sa nu fortez amortizoarele noi aiurea)
-flanse Lemforder + rulmenti Sachs
-burdufe amortizoare
-Capete planetare inspre roti (pe dreapta era dus de tot, burduf spart; pe stanga era aproape)
-bielete antiruliu
-facut geometrie



Dupa toate asta masina merge altfel, intr-un final simt cum isi fac treaba amortizoarele.
De troncanit nu se mai pune problema. Acum sper sa si tina piesele astea toate.
Dar la ce drumuri avem (Bucurestiul plin de gropi, DN-urile tot cam asa) cred ca flansele vor avea de suferit.

05.13 - 149.9 k km: ulei GM 10w40 , filtre si garnitura capac culbutori.
Imi scapa ulei pe la garnitura (dupa ce am desfacut am vazut si de ce. Garnitura veche era la jumatatea grosimei celei noi).
Daca tot am desfacut am curatat capacul bine de tot, filtrul acela ce seamana cu o razatoare din el.



06.13 - 151.5 k km : Electroventilator SH, de AC, dupa o Vectra '95.

Electroventilatorul meu huruia urat de tot, dar isi facea treaba.
L-am desfacut odata, l-am uns pe unde am putut, a mers acceptabil. In afara de zgomot nu era nimic cu el.

Dar s-a intamplat sa nu mai porneasca in cea mai mare aglomeratie de la Muncii.
Se gripase asa rau incat imi ardea siguranta imediat si m-am chinuit sa "il pornesc".

Am zis ca il schimb, il schimb, pana cand in CTA m-a lasat iar, tot in ditamai aglomeratia.
Atunci i-am dat cu niste WD40, am tras de el tare, a pornit iar dar avea ditamai jocul, ziceai ca isi va lua zborul de acolo cat de curand.

Cum am ajuns in BUC am sunat la cineva si m-am dus sa-mi cumpar electroventilatorul.

Asta de AC are pale mai mici si mai multe, are turatie mai mare ( e ok ), e zgomotos, dar nu chiar ca cel vechi (zgomot in plus e si de la turatie), dar macar isi face treaba.
Isi face treaba cat poate totusi, pentru ca in unele zile tot ajunge apa aproape de 100, deoarece e aglomeratie, caldura mare...

07.13 - 152k - a inceput deodata sa tiuie in mers si odata cu accelerarea creste si intensitatea sunetului.
Am fost la @sebastyan2001 (recomand) si s-a uitat la ea, trebuie sa desfaca pe acolo sa vad exact ce trebuie sa schimb.
Posibil rola intinzatoare de la cureaua de accesorii sau pompa de servo, deoarece cand se forta pompa sunetul se diminua putin.

Voi reveni cu rezolvarea imediat ce termina el treaba la ea.(adica luni sau marti seara)

Click image for larger version

Name:	61307_vulpy3grq.jpg
Views:	72
Size:	98.7 KB
ID:	2815149

Click image for larger version

Name:	61307_l3hzeanv6.jpg
Views:	53
Size:	158.4 KB
ID:	2815150

Click image for larger version

Name:	IMG_1269.JPG
Views:	55
Size:	1.91 MB
ID:	2815151

Click image for larger version

Name:	CameraZOOM-20120425180755070.jpg
Views:	117
Size:	666.0 KB
ID:	2815152

Click image for larger version

Name:	CameraZOOM-20120424190937458.jpg
Views:	56
Size:	836.6 KB
ID:	2815153
__________________
Vectra A C20NE '94

Last edited by GJ 64 GAB; 11-07-13 at 21:22.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 10-07-13, 22:38   #2
Adam-Adrian

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 272
Default Re: Masina mea: Vectra A - B100WAD

N-am nici o treaba frate , imi plac modele , imi plac cum merg si etc etc , dar prea multi bani ai investit frate . Prea mult , daca iti permiti iti urez succes .
Adam-Adrian is offline   Reply With Quote
Old 12-07-13, 15:41   #3
Auras 26

Stage 5
 
Auras 26's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 437
Member of:
[Hyundai]
Default Re: Masina mea: Vectra A - B100WAD

Quote:
Originally Posted by Adam-Adrian View Post
N-am nici o treaba frate , imi plac modele , imi plac cum merg si etc etc , dar prea multi bani ai investit frate . Prea mult , daca iti permiti iti urez succes .
Are dreptate , prea multi bani , dar succes in continuare speram sa iese ceva frumos
Auras 26 is offline   Reply With Quote
Old 14-07-13, 19:19   #4
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: Masina mea: Vectra A - B100WAD

Sunt ceva bani bagati, in 2 ani aproape inca odata cat am dat pe masina.
Dar ... prefer ca atat timp cat sta la mine sa mearga bine, sa stiu ca pot merge undeva fara nicio problema, ca nu ma lasa in drum.

Iar ceea ce am schimbat in principiu am schimbat ca era nevoie, nu neaparat ca am vrut.
Bine, de ex la distributie am zis sa schimb si pompa de apa.
La esapament am zis sa schimb si finala daca tot fac o treaba.
La amortizoare am zis sa schimb si arcurile ...

Si prefer sa cumpar noi mai toate piesele.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 15-07-13, 21:43   #5
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: Masina mea: Vectra A - B100WAD

07.13 - 152 k km - rola intinzatoare curea accesorii INA
Huruitul de acolo venea, erau rulmentii aceea praf.
Pompa de servo este ok, are un joc foooarte mic.
Sper sa nu pice si fulia, pt ca inca mai fâșâie putin.

Tot acum am reusit sa schimb si plasticele de sub bord, cele de la picioare.
Ale mele erau praf, mai ales cel de la sofer.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 16-07-13, 21:32   #6
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: Masina mea: Vectra A - B100WAD

Se pare ca in ultima perioada sunt nevoit sa bag bagi cu sacul.

Ambreiajul e cam pe duca, adica deja apas la fund in a 2-a si urca cu greu in viteza, desi turatia se aude crescand, in a 3-a la fel.
Plus ca inainte aveam asa: 1-60, 2-100, 3-150...acum am 1.40, 2-80 cu greu, 3-120. Totodata consumul a crescut(turatie mare, degeaba) si e mai puturoasa, trebuie sa plec mai turat, nu ma mai infig la fel .
Am gasit chit Sachs la un coleg, pret bun. Acum sa vad si cum fac rost de bani, pentru ca avand ambele probleme + manopera la ambreiaj ma duce destul.

Avand mici pete de rugina in portbagaj si usa acestuia am zis sa le rezolv eu.
Am dat bara jos, am inceput sa lucrez (flex cu panza cu smilgher + bormsina cu perie de sarma). Toate bune pana am inceput pe la oale si pasaje. In dreapta am gaura la pasaj, in spatele oalei, la ambele oale in partea de jos dinspre roata de rezerva cam cate 5 cm de tabla mancata si in jona amortizoarelorcate 10cm patrati ruginiti / aproape mancati.
Maine ma duc la tinichigiu, sper sa nu ma duca prea mult toata chestia asta.
Nu voi vopsi, doar voi inlocui tabla + grund cat cuprinde + mastic auto pe unde e nevoie, iar de vopsea o sa vad daca e nevoie(pe la aripi putin probabil) voi lua un spari 10L Opel sau Daewoo si dau eu.
mariod is offline   Reply With Quote
Old 29-09-13, 19:17   #7
mariod

Stage 4
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 242
Default Re: Masina mea: Vectra A - B100WAD

De la mici pete de rugina m-am hotarat sa verific tot, asa ca:

-am curatat tot de rugina la aripi, pasaje (inca nu se mancase mult, nu a fost nevoie de taieturi)
-grunduit de 2 ori
-antifon la rotile spate
-vopsea culoarea masinii pe exterior unde a fost nevoie

Dupa aceea am zis sa vad si in fata (aici am pierdut cel mai mult timp si inca am masina desfacuta in curte)

-curatat rugina (foarte putina in partea de jos)
-grunduit pe spate
grunduit pe contraripiti
-antifon pe contraripi
-vopsit in culoarea masinii pe unde era nvoie.

Am rezolvat si portbagajul ( capota sa) pt ca prinsese putina rugina la scurgeri.
Mai am putin la capota, dupa micile pete de pe portiere (care trebuie facute pana vine iarna ca le am de iarna trecuta si sigur se vor mari)
Si usile in partea de jos.
Acolo o sa vad, poate fac totul mai la iarna pentru ca acolo trebuie sa dau fetele usilor jos, sa curat scurgerile etc.

Ambreiajul nu e pe duca, ci mai degraba debitmetrul.

CUMPAR DEBITMETRU
mariod is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -