Masina este Vectra A, din '94, alba.
Ca dotari are ABS, servo si trapa.
Masina a fost luata in graba, din pacate.Fix in perioada aia deabia mai gaseam Opeluri in banii pe care ii aveam.
Gasisem o AstraF la Braila, una in Iasi si asta in BUC.
Nu mi-au placut cele 2 AStra si am ramas la asta.
De aratat arata foarte bine, fara rugina, mergea acceptabil.
Atunci nu stiam la ce sa ma uit la o masina, ce sa verific.
Dupa ce am stresat pe aici persoane, am citit o gramada si am vazut manualul si alte prezentari de Vectra A am inceput sa vad problemele.
Am incercat sa rezolv din ele, cat mi-a permis si buzunarul (noroc cu ai mei ca au luat ba cate un CAR, ba s-au imprumtat putin ca sa imi rezolv cate una alta).
Piesele de Opel sunt oarecum ieftine, dar cand schimbi multe ... noi ... se aduna.
Per total am bagat deja mai multi bani decat am dat pe masina initial ( ~6000 de lei acum 2 ani ), dar am zis ca daca tot e sa o tin macar sa ii pun piese noi pe cat posibil.
Daca e sa reusesc sa o trec pe alt nume pentru asigurare mai mica si sa ii pun gaz, pentru ca stau in Bucuresti si se simte, o mai pastrez o perioada buna, ca e foarte buna masina.
Am ramas uimit prima oara cand am mers la tara si am bagat in portbagaj o gramada de chestii, chestii care intr-o Octavia nu au intrat (si Octavia are si ea ditamai portbagajul)
Masina e la mine de 2 ani si putin. Voi reveni cu poze si istoricul ei:reparatii + poze.
Istoricul ei ( cu reparatii, piese schimbate, nr de km ):
################################################## #######
Asta e si pentru mine, pentru a tine evidenta, dar si pentru prezentare la ceea ce s-a schimbat la ea
################################################## #######
03.11 - cumparata, 140.5 k km
07.11 - SOC SI GROAZA !! Accident. Eram pe Vacaresti si am lovit un prost cu Golf3 Caravan oprit (!!!) pe banda 3, langa refugiul de tramvai.
- prima oara ma ameninta cu politia, i-am zis sa cheme daca vrea
- dupa a inceput hai lasa ca esti incepator, nu e nevoie, imi dai mie ceva sa-mi fac bara si se rezolva (5 milioane); am zis ca nu !
- omul avea si service, i-am zis iar ca daca vrea cheama politia, nu ii dau bani ca sa scap
- am fost la constatare, au zis aia ok. Dupa o luna ma suna cineva de la firma, sa ii explic iar cum s-a intamplat. Dupa ce i-am povestit imi zice ca da, va aduceti aminte fiecare detaliu deci e adevarata povestea.
- a doua zi ma suna iar cineva de acolo ca e la locul accidentului si ca vrea sa ii explic iar
- dupa inca cateva zile ma suna si imi zic ca daca omul era oprit (pacat ca nu am camera in masina) si aveam dovada puteam sa fac contestatie si schimbat pozitia cu soferul respectiv. Cum nu aveam dovada am zis ca asta e, eu sunt vinovat, dar oamenii mi-au zis ca nu vireaza bani catre el pentru ca el are partea lui de vina.
Pozele sunt imediat deasupra.
Rezolvare: aripa SH, far + semnal SH, capota indreptata (din pacate nu perfect si nici nu mai dispuneam de bani).
S-au vopsit capota si ambele aripi.
08.11 - 143 k km : garnitura baie de ulei, ulei GM 10w40, filtre
****Iarna aceea nu a fost folosita.
04.12 - Dupa ce m-a lasat intr-o seara in mijlocul intersectiei la Tineretului ( defect termostat/termocupla ) am zis ca e cazul sa schimb la ea una alta
:144.5 k km
-distributie(curea Conti(parca), rola intinzatoare Ina, pompa de apa Hepu, antigel verde)
-curea alternator Conti
-cauciucuri de vara SH (Debica, dot2010, 185/65/14), dupa ce pana atunci am mers cu unele 195/60/14 care ajunsesera la limita rau
-termostrat, termocupla
-Fise, bujii NGK
05.12 - Dupa ce deabia o porneam, iar daca lasam cateva minute farurile sau casetofonul pornite o porneam cu fire
:144.8 k km
-baterie Rombat
10.12 - pe drumul Bucuresti - Giurgiu s-a dus dracului toba, s-a rupt intermediara de la jumatate, in Bucuresti venind cu toba din 2 bucati
:145.2 k km
-esapament nou (intermediara + finala) Bosal
-coliere de prindere, garnituri, suportii de cauciuc ce sustin esapamentul noi.
-am incercat sa suflu catalizatorul, dar nu a iesit mare chestie din el
-din pacate nu am reusit (timp, bani pentru restul garniturilor) sa scot ceea ce e dupa catalizator. As vrea sa imbract tevile cu banda termoizolanta si atunci rezolv tot
11.12 - 145.5 k km : cauciucuri de iarna, SH dar cu profil bun de 7-8 mm / 175/70/14
03.13 - a inceput dupa iarna sa bata rau in fata, la fiecare denivelare si sa am joc in directie. Ca un facut fix atunci expira si ITP, bani nu erau...
:149 k km, schimbat capetele de bara MOOG pentru a trece ITP ( cu spaga si cu promisiunea ca schimb cat de repede pot !.Nu luam la directie, etrierul dr-spate tine cam tare fata de cel de pe stanga)
04.13(defapt la 1 saptamana dupa ITP)
:149.5 k km. Pus iar cauciucurile de vara
-amortizoarea Sachs + arcuri stock Lesjofors (noi toate) (pana atunci pe spate aveam arcuri sport, -40mm. Arata bine masina asa mai lasata, dar am zis sa nu fortez amortizoarele noi aiurea)
-flanse Lemforder + rulmenti Sachs
-burdufe amortizoare
-Capete planetare inspre roti (pe dreapta era dus de tot, burduf spart; pe stanga era aproape)
-bielete antiruliu
-facut geometrie
Dupa toate asta masina merge altfel, intr-un final simt cum isi fac treaba amortizoarele.
De troncanit nu se mai pune problema. Acum sper sa si tina piesele astea toate.
Dar la ce drumuri avem (Bucurestiul plin de gropi, DN-urile tot cam asa) cred ca flansele vor avea de suferit.
05.13 - 149.9 k km: ulei GM 10w40 , filtre si garnitura capac culbutori.
Imi scapa ulei pe la garnitura (dupa ce am desfacut am vazut si de ce. Garnitura veche era la jumatatea grosimei celei noi).
Daca tot am desfacut am curatat capacul bine de tot, filtrul acela ce seamana cu o razatoare din el.
06.13 - 151.5 k km : Electroventilator SH, de AC, dupa o Vectra '95.
Electroventilatorul meu huruia urat de tot, dar isi facea treaba.
L-am desfacut odata, l-am uns pe unde am putut, a mers acceptabil. In afara de zgomot nu era nimic cu el.
Dar s-a intamplat sa nu mai porneasca in cea mai mare aglomeratie de la Muncii.
Se gripase asa rau incat imi ardea siguranta imediat si m-am chinuit sa "il pornesc".
Am zis ca il schimb, il schimb, pana cand in CTA m-a lasat iar, tot in ditamai aglomeratia.
Atunci i-am dat cu niste WD40, am tras de el tare, a pornit iar dar avea ditamai jocul, ziceai ca isi va lua zborul de acolo cat de curand.
Cum am ajuns in BUC am sunat la cineva si m-am dus sa-mi cumpar electroventilatorul.
Asta de AC are pale mai mici si mai multe, are turatie mai mare ( e ok ), e zgomotos, dar nu chiar ca cel vechi (zgomot in plus e si de la turatie), dar macar isi face treaba.
Isi face treaba cat poate totusi, pentru ca in unele zile tot ajunge apa aproape de 100, deoarece e aglomeratie, caldura mare...
07.13 - 152k - a inceput deodata sa tiuie in mers si odata cu accelerarea creste si intensitatea sunetului.
Am fost la @sebastyan2001 (recomand) si s-a uitat la ea, trebuie sa desfaca pe acolo sa vad exact ce trebuie sa schimb.
Posibil rola intinzatoare de la cureaua de accesorii sau pompa de servo, deoarece cand se forta pompa sunetul se diminua putin.
Voi reveni cu rezolvarea imediat ce termina el treaba la ea.(adica luni sau marti seara)