Am revenit.... cateva poze pentru inceput (vor veni cat de curand si altele) si detaliile masinii.
Inainte de toate sa vorbesc despre motor si de ce am facut alegerea respectiva. In primul rand am vrut sa trec de la motorina la benzina turbo. Simteam nevoia de o schimbare radicala. Motorul este 1.6T 180CP (e motorul de pe corsa OPC,acolo are 192cp, de pe astra sport si acum si pe insignia).
Si acu povestea... initial vroiam cutie automata si stateam in dubii cu 4x4 (adunte dau 4000euro). In acest caz era valabila o singura varianta:2.0 (la 1.6T nu poti avea cutie automata sau 4x4). Am stat si m-am codit si m-am tot gandit si am ajuns la concluzia ca inca nu vreau sa ma fac lenes de tot. Astfel am renuntat la cutia automata si am ajuns la o alta dilema: 4x4 sau nu 4x4? Dupa ce am rascolit netul am inteles ca 4x4 ar fii doar un moft pentru mine... pentru altii poate ca ar insemna o necesitate dar pentru mine nu. Asadar am ajuns la urmatoarea dilema: 1.6T 180CP sau 2.0T sau totusi 2.0T 4x4
. Dupa deliberari intense am spus ca 'moftul' 4x4 il las pe data viitoare ,iar intre 1.6T si 2.0T alegerea a fost usoara pt ca 1.6 este mai economic, mai jos la pret. De asemenea am considerat ca 180cp sunt ok pentru mine cu perspectiva de a ajunge la peste 220p daca voi dori acest lucru (de asta vorbeam cand am spus 'posibilitati de tuning').
Acum stand mai bine sa ma gandesc cred ca daca as fi plecat din capul locului calat pe 2.0T cu 4x4m-as fi razgandit in favoarea OPC-ului. Dar cum spuneam si in primul mesaj am lasat pe mai incolo gandurile OPC-iste.
Acum , dupa vreo 800km din care vreo 150km de serpentine, sunt super multumit de alegerea facuta. Motorul este foarte elastic, are un sunet superb pt un motor stock si s-a comportat foarte bine tinand cont ca, fiind in primii km de exploatare, nu mi-am permis sa-l intind prea tare.
Asadar motorul este 1.6Turbo 16v 180CP.
Dotarea de baza SPORT + optionale extra:
* (CJ2) Sistem electronic de climatizare pe doua zone cu sensor de umiditate (doar cu TSQ) - 250EURO
* (UAT) Alarma (st. cu XZBS/XZBT/XZBU) - 250EURO
* (DWH) Oglinzi exterioare pliabile electric,incalzite,electrocromatice (doar cu TSQ) - 150EURO
* (TAAV) Tapiterie din piele "Siena", perforata, neagra (doar cu CJ2/TSQ) + Scaune Sport- 1,800EURO
* (XZAA) Pachet "Driver" (Edition/Sport) - 1,230EURO
* (XZAC) Pachet "Infinity Navi" (Sport/Cosmo) - 1,560EURO
* (AW7) Airbag-uri laterale (torace) pentru locurile spate- 200EURO
* Garantie Extinsa 2ani GOLD- 770EURO
TOTAL OPTIONALE EXTRA- 6,210EURO
Fisa finala arata cam asa:
* Culoare Alb Casablanca
* FlexRide (sistem de stabilitate adaptiv al amortizoarelor in timp real)
* Sasiu Sport coborat; (-15mm)
* Moduri de rulare: Sport, Tour si Normal
* ABS cu CBC; EBD; ESPPlus cu TC; Servodirectie;
* Frane asistate pe disc fata-spate;
* Servodirectie - Variable Effort Sport;
* Jante aliaj 8J x 18", 5 spite duble, anvelope 245/45 R18 - Q02;
* Airbag-uri frontale, laterale pentru scaunele fata, perdea fata-spate;
* Airbag-uri laterale (torace) pentru locurile spate
* Tetiere fata active - 4 directii;
* Scaune Sport cu Tapiterie Premium din piele "Siena", perforata, neagra
* Volan Sport cu tapiterie Premium din piele combinata cu piele perforata;
* Scaune fata ergonomice, cu incalzire si ventilatie
* Scaun sofer reglabil pe 6 directii, pe inaltime electric;
* Sistem electronic de climatizare pe doua zone cu sensor de umiditate
* Sensori parcare fata si spate
* Faruri Bi-Xenon Adaptive + Intelligent Beam 9 moduri de rulare adaptive
* Control automat al farurilor cu functie de detectare a tunelelor
* Lumini de frana adaptive;
* Comenzi pt. sistemul audio pe volan;
* Pilot automat adaptiv;
* DVD 800 Navi, Navigatie, DVD player, memorie 2GB, Ecran Color 7inch, USB, Multi connectivity, Harti Europa
* Sistem audio Premium "Infinity" 8x45W , 9 difuzoare premium, 2 subwoofer in caroserie
* Portal telefon mobil cu Graphic/Color Info Display si joystick in cotiera centrala fata
* Sensor de ploaie
* Alarma cu senzori prezenta
* Oglinda retrovizoare electrocromatica
* Oglinzi exterioare electrocromatice, incalzite si pliabile electric
* Inchidere centralizata cu telecomanda radio;
* Geamuri electrice fata & spate;
* Coloana volan reglabila pe inaltime si in adancime
* Faruri de ceata fata - spate; Oglinzi electrice incalzite;
* Deschidere portbagaj electrica / din telecomanda;
* Activarea automata a semnalizatoarelor si descuierea automata a usilor in caz de
* deschidere Airbag sau activare capsula pirotehnica la centurile de siguranta;
* Sistem de avertizare pt. centura necuplata pasager fata;
* Centuri pretensionate fata; Dezactivarea airbag-ului pasager fata;
* Sistem ISOFIX pentru prindere scaun copil la bancheta spate; Cotiera
* Pachet lumini interioare (Parasolare iluminate; Iluminare podea fata);
* Pachet fumatori - scrumiera, bricheta;
* Buzunare in spatarele scaunelor fata;
* Compartimentare torpedou;
* Cotiera centrala spate cu acces portbagaj;
* Ornamente cromate in jurul geamurilor;
* Doua tevi de esapament, vizibile cu ornamente cromate
Jantele sunt cele vin standard pe dotarea SPORT. Nu mi-au placut cele pe 19, iar pe 20 mi s-au parut mult prea mari. In viitor, in functie de tuningul exterior vor veni si jante pe 19 mai frumoase.
-------
Cateva impresii de inceput:
De la 3000rpm accelereaza f. frumos, tinuta de drum incredibila... am mers tare pe serpentine si m-a lasat cu gura casca, la propriu
Cu sistemul flex-ride activ masina se lipeste pur si simplu de asfalt. Directia este precisa in orice conditii, frane surprinzator de eficiente. Scaunele sunt foarte comode si ofera un suport bun in curbe ( doar sunt sport ) , ventilatia din scaun este geniala.
Ce m-a mai impresionat este sistemul de iluminare care intr-adevar se ridica la nivelul la care se lauda Opel. Intr-adevar sistemul este inteligent si eficace.
Ce am observat si nu stiam de dinainte este faptul ca discurile de frana sunt foarte mari ( nota bene ), ventilate fata si spate.
Sistemul audio Infinity se aude in sfarsit super bine pentru un sistem de fabrica.
Am rams cu un zambet permanent si asta zice cam tot de parerea mea despre aceasta masina.
Minusuri are ca orice masina, insa chiar sunt carcotas: un pic cam multe butoane pe consola centrala si unele din ele sunt greu accesibile de la sofer; la climatronic reglarea intensitatii se face apasand pe butoane si nu invartind de o rotita ceva, fapt care face greoaie setarea manuala. Resimt din plin lipsa stergatorului spate cand ploua ( de, obisnuinta ), iar noaptea ma descurc cam greu cand ploua din cauza faptului ca oglinzile se uda foarte usor si din cauza ca oglinzile sunt electroheliomate si se inchid prea tare... atfel nu vad bine masinile din spate. Este un discomfort mare.
Navigatia merge numai ca Opel nu are harta pentru Romania... f. tare frate
Poate anul viitor sa orimesc harta de RO.
Locurile din spate nu sunt foarte bune pentru oameni inalti pentru ca de exemplu cineva la 1.90 ar atinge cu capul plafonul spate. In rest totusi scaunele spate sunt foarte comode.
Difuzoarele de dupa scaunele spate, care sunt folosite pe post de subwoofere, ocupa un pic de loc din portbagaj si daca ai bagaje voluminoase trebuie sa fii atent cu le bagi inauntru. Roata de rezerva poate fi DOAR din aceea de uz temporar si culmea, din fabrica NU am roata de rezerva... a trebuit sa o comand dupa ce a venit masina.
Alte chestiuni minore puse la 'plusuri':
- se pot modifica din meniul consolei setarile pentru modul sport: se poate seta duritatea amortizoarelor, se poate seta directia sportiva si cursa sport a volanului, de asemenea se poate activa/dezactiva sistemul flex-ride.
- se poate dezactiva doar TC-ul si apoi daca vrei si ESP-ul
- frecventa functionarii stergatoarelor pe modul intermitent se poate seta foarte usor din maneta
- portalul pt telefonul mobil functioneaza foarte bine si este un gadget util ( dureaza putin pana preia din telefon agenda si ultimile apeluri insa de mers merge bine )
- scaunul soferului are o gramada de reglaje electrice si mecanice si suportul acela extensibil in fata este misto
- pe modul sport se inroseste tot bordul
Cam atat pentru moment. Revin cu alte detalii dupa ce mai merg un pic cu masina si dupa ce dezmortesc motorul
Cu poze 'panoramice', care incadreaza toata masina, vor veni... pana atunci am pus ce poze am.
Razvan