@rada_ady - Ma bucur ca ti-a trezit interesul, cam asta este si scopul cumva
Cum bine ai spus fenomenul este pe ascendent si asta e de bine pentru toata lumea.
@fuNky! - glumeam omule, nu-s chiar asa de fetita, a vrut Emanuel sa-l duca el ca sa-l "chinuie" putin pana la garaj. Ce sa zici tu ... hmm ... roaga-l pe morpheus sa-si puna niste suporti solizi ca data viitoare sa beneficiezi si de vibro-masaj pe langa tratament de indreptat coloana si anti piatra la rinichi. La mine ajuta.
@fokerix - Multumesc mult, sper acum sa nu o rasolesc data viitoare sa ma fac de rusine
=======
Asa ... nu am mai postat de ceva vreme, am fost ocupat cu multe altele si a fost greu cu timpul.
Tehnic nu prea am mai facut nimic la masina, nici macar nu am stat sa diagnosticam problema respectiva, eram putintel satul de mesterit la ea dupa sprint-ul dinaintea primei etape. Asta si faptul ca sunt putin in pom cu banii luna asta. Take your pick
In schimb fortat oarecum de circumstante am inceput lucrul la un body kit. Zic fortat de circumstante pentru ca era in plan mult mai tarziu treaba asta si ideal as fi avut din timp schite si modelat totul 3d ca sa vedem fix cum va iesi.
Acum ceva zile am sunat de curiozitate la Ciprian (criminales) sa vad cam cat m-ar ajunge lucrarea si imi zice omul ca pleaca din tara in doua saptamani.
Daca era de facut kit-ul vroiam neaparat sa il fac la el, nu pentru ca l-as fi cunoscut ci din cauza ca mi-a placut foarte mult cata pasiune intra in lucrarile lui, faptul ca foloseste numai materiale de calitate si cel mai important este mandru de lucrarile sale.
Astea toate le-am "descoperit" intamplator in cateva minute la o cafea intr-unul din locurile de intalnire ale motoristilor de la noi. Nu am zis nimic atunci insa mi-a fost clar ca e "de-al nostru", apreciaza calitatea si pune suflet, tipul e poate chiar maniac (ma risc sa zic asta).
Poveste lunga facuta scurta am decis sa demarez acum proiectul. A ajutat mult si faptul ca noi vroiam sa ne apucam de lucru in fibra (candva) si Ciprian a propus sa il lase pe Alin de la noi sa "fure" meserie si sa asiste. Un lucru rar si de apreciat.
Am avut cam 2-3 zile sa venim cu un design ca sa se poata incepe lucrul. Oh joy, iar treaba facuta pe fuga, ce mai iubesc eu asta. Am avut mare bafta de ajutorul lui Sorin si Florin, superstar designers, care au facut multe schite foarte tari, am mai facut si eu ceva-ceva schite si un render, am stat, le-am discutat si ne-am strans cu totii (cei implicati in proiect) la garaj cu masina in fata si tonele de schite imprastiate in jur. Evident noaptea pentru ca ziua este "lame" ca sa-l citez pe un amic.
Atipic cred pentru genul asta de lucrare am incercat sa pastram o oarecare democratie si fiecare de acolo a contribuit cu idei bune, am rafinat conceptul si am facut planul, pus lumea la cale etc. Timpul foarte scurt de executare a insemnat ca nu am putut face unele lucruri mai speciale care le vroiam noi dar sunt multumit cu ce ar trebui sa iasa, acum sa vedem si care e rezultatul
Ma rog, apoi masina am dus-o la Ciprian la garaj si se lucreaza la dansa, suntem departe de a avea ceva concret dupa cum se vede si in poze, voi mai posta pe parcurs. Nu sariti inca la concluzii
Am comandat si niste flanse pe dimensiunile care mi le doresc, ideal era sa ne apucam cu ele pe masina dar aia e, o scoatem din masuratori.
Kit-ul l-am facut din mai multe motive, unele mai evidente si altele care vor deveni clare in timp insa este doar prima iteratie, un inceput. Urmatorul kit nu va mai fi facut pe fuga si fara model 3D, asta e sigur. De aceea am hotarat sa facem ceva mai light care sa iasa mai usor si fara "mult" accent pe aerodinamica pentru ca aici nu e suficient sa presupui ce e bine, trebuie calculat ce/cat/unde ai nevoie, simulat CFD etc. Cam peste nivelul nostru actual si ca timp/pricepere dar ajungem si acolo.
Cum am fost de cand ma stiu pasionat de car design abia astept sa incepem sa ne jucam
Voi vorbi cu distribuitorul de materiale de la care ia Ciprian pentru ca intr-adevar par foarte bune si la niste preturi ok si daca am bafta poate obtin niste discount-uri mai sanatoase, ca deh, e masina de drift si va trece prin evenimente. Aici intervine si faptul ca am vorbit cu Ciprian sa imi tin matritele ca sa pot face alte panouri in caz de buf. Altfel nu avea rost.
Am inceput sa fiu destul de incitat cu lucrul in fibra, facuta cum trebuie este in definitiv o arta.
In continuare ceva poze mai la amalgam.
Am gasit poza asta prin telefon, a fost facuta la 10 noaptea vineri inainte de etapa. Tare, nu ?
Negreata in parcul rece, cu guturai si tuse acuta. Singura poza care i-am facut-o la etapa.
Seara cand ne-am strans toti sa discutam body-ul cu masina in fata. Cu toate neoanele pe maxim, rolele de banda la curea si cutteru in mana am bagat pacientul in pre-operator.
Si acum niste poze diverse din ce s-a facut pana acum. Deja am scris prea mult ca sa mai fac descrieri, lene de dimineata.
Cam atat pana acum, revin cand mai strang ceva-ceva interesant.
Multa bafta,
Octav