Salutare la toata lumea!
Octav ma numesc (XS'u), unii ma stiti, altii nu, acum ceva vreme, prin tinereturi, am fost implicat in 4tuning si fenomen, insa de atunci m-am concentrat pe alte lucruri. Sa fiu sincer de multa vreme nu prea am mai activat pe forum-uri insa cu noul proiect in derulare am considerat ca e cazul sa revin
Va avertizez din capul locului ca trebuia sa ma faca mama scriitor (de duzina si fara talent), deci va fi nevoie de rabdare la citit. Sau se poate sari direct la poze.
Bon, masina o stiti multi, am luat-o de la colegul McMate (baiat de nota 10+). Scopul ar fi sa particip in campionatul de drift 2011 cu ceva suficient de competitiv ca sa fie exclusiv vina "pilotului" daca o rasoleste, iar in restul de 99% din timp sa fie o masina potenta de strada, antrenament si plimbare dupa o zi plina de stress, draci si munca.
Hai sa o luam incetisor, istoric si metodic ca tot e prima prezentare de masina care o fac din ... multe masini care mi-au trecut prin mana.
Eu si cu asociatul meu Emanuel luasem in dotare doua bucati BMW, pt. antrenament cica, si apoi urmau japoneze. In planul nostru am zis ca la bmw ne permitem sa bagam omor fara frica de sant, copaci si alte elemente enervante de langa asfalt. Cu o japoneza din prima .. frica de reparatii etc. Acum avem un E28 de 3.5 si un E36 de 2.5, pisicuta se va vinde iar rechinul ramene acolo, tot proiect ca e prea ochios si suntem morti dupa clasice.
Pisica am facut-o repejor sa te dai cat de cat cu ea : diff sudat, frana hidraulica de la racing nick (care nu mergea nici sa o bati - Sorin HAI poate confirma), coilovers ieftinute, bucsaraie noua si tot restul tehnic destul de ok.
Cum s-a intamplat abia sa fie facuta ultima sudura pe diferential cand a fost anuntat evenimentul de la suceava, am fost si noi moldoveneste acolo (2 "piloti", o masina) sa vedem cam cum cum este traseul si cum miroase treaba in general. Sufeream de lipsa totala de experienta (cateva ronduri acolo si multa teorie in cap), masina mult sub standardele competitiei insa cu toate astea in toate cele 8 minute de pista care le-am prins la antrenamente (nu avea rost sa stam la calificari), 6 din ele cu ambreiajul si frana de mana duse, am ajuns la concluzia ca vreau neaparat sa particip si sa invat serios. Cum nu vreau sa pierd un an cu acomodarea, am decis sa uit de bmw si sa merg pe solutia clasica numita Nissan. Nu e nimic in neregula cu bmw-ul ca masina, doar ca sincer simteam ca nu ma ajuta deloc si ca incepator ai nevoie sa te ajute masina si apoi de dai DK pe orice. Si ca sa aduc bmw-ul la standarde .. trebuie inceput cu V8, terminat cu caroserie modificata si garnisat bucati de suspensie si articulatie custom made. Prea mult timp (cel mai limitant factor pt. mine ... impreuna cu banii evident), am preferat sa merg pe ceva la care gasesc solutii bolt-on.
Eram fixat pe un S14A care are un ballance excelent si este foarte bine cotat sau un R33GTST 2door sau 4door pentru ampartament-ul marit care il are si usurinta cu care se controleaza (Citez dp forum-uri : "R33 is the easiest car to drift stock in the world"). Ambele din anglia cu volanul unde nu trebuie, insa asta nu urma sa ma opreasca.
Aveam si rezervarea la avion facuta pana in UK, S14a-ul frumos (visiniu, Rota 18", Tein, GT28R etc.) si deja pregatit in mare parte rezervat cand am gasit S13-ul lui McMate si mi-am adus aminte cat de multa vreme am fost indragostit de ele si nu mi-am permis unul "in tinerete". Faptul ca avea deja pe el SR20-ul (cu CA nu as fi luat ever) si ceva banuti bagati in chestii care altfel ar fi trebuit sa le cumpar eu, treaba era clara, trebuia sa fie al meu, doar al meu, si sa ma bucur de condusul in peisaj pitoresc decorat de mult-visatele faruri pop-up.
Dupa cam 36h de nesomn (doar asa se pare ca nimeresc sa iau masini) m-am pornit cu Emanuel spre bucuresti sa vad masina. Cum nu prea ne intelesem noi cu scaunul Recaro am trantit pe bancheta din spate un scaun luat de pe un bmw, acoperita cu o patura gasita ad-hoc prin service sa nu ii zgarii bancheta si pentru efect maxim de cadavru in curs de transport spre padure (domnu' ofiter).
Am dormit vreo 2 ore prin masina (ciudat, de obicei nu-mi iese) visand roller-coastere combinate cu masaje tailandeze si am ajuns noaptea in bucuresti. Ce mai, ideal de cumparat masina, mai lipsea o ploaie torentiala si eram koser.
La prima vedere, asa cum stiti, masina arata cazan rau de tot, dar eu imi facusem temele si stiam cate a facut McMate la ea, tehnic in mare parte era beton si aia e tot ce ma interesa. Sub coaja ridata si plina de cicatrici se ascundea un posibil campion. Treaba mirosea bine, l-am sunat si pe Dragos (LLI/UGA) sa-mi zica ce stie de masina, sa nu ma trezesc cu surprize. Apoi le-am discutat si negociat, pana la urma am luat si Recaro-ul asa ca nu am condus pe perna de aer 400km un nissan cu scaun suspendat pana in iasi. Dat o tura, un cerculet, baut o cafea si discutat de femei, dupa care unul a plecat schiopatand un ambreiaj sport in 3 puncte si altul s-a dus la culcare cu un teanc in buzunar.
Spre suprinderea noastra si dezamagirea sufei din dotare, masina a ajuns in regula si fara evenimente pana la iasi. Nu prea repede insa, 90-110 max si under cover 60 prin orasele. Consum mai mare decat ma asteptam la stilul asta de mers (8%, pisica de 2.5 luase 7.3 in acelari ritm cand am adus-o de la brasov) dar cui ii pasa de consum la o masina de genul asta. Cu siguranta diferentialul sudat nu a ajutat cotizand cu partea lui de rezistenta in curbe.
Un mic rezumat a starii masinii cand am luat-o:
- sasiu drept si neatins
- la caroserie rugina ff. putina si de suprafata in vreo cateva locuri (atipic pt. S13 de varsta asta), relativ dreapta in mare parte
- SR20DET Red Top motor in apele lui, nu tu fum, nu tu zgomote ridicatoare de par pe spate
- cutia inca functionala cu cateva degete de picior in groapa (whine in cateva trepte)
- bucsaraia toata praf si pulbere in special bucsele de la jug care o faceau sa nu poata pune deloc putere jos decat daca era operata cu mare finete. Nu m-a deranjat pt. ca oricum urmeaza sa fie toate bucsele inlocuite cu unele de polyuretan (deja comandat kit-ul complet)
- suspensia (fara suparare pt. nimeni care foloseste un setup similar) este absolut anapoda pentru strada in opinia mea, nu are cursa si este foarte de-balansata. O fi buna doar pt. evenimentele de drift, nu zic nu, dar pt. ce vreau eu trebuie sa zboare, suspensia si articulatia sunt locurile unde nu trebuie sa se faca economie dupa mine. Oricum, nu ma deranjeaza, sunt deja comandate coilovers-urile.
- restul, tehnic, in stare destul de buna, pierde putin ulei pe la cutie, caseta si diff dar nimic de speriat si greu de remediat, un far pe dreapta cam lazy asa de felul lui (probabil trebuie curatat harnasamentul sau motorasul este obosit) deci nu pot folosi sleepy eyes inca, semnalizator stanga fata spart, multicele trim-uri lipsa prin interior si alte cateva mici chestiute neimportante.
Ce am facut la ea pana acum :
- strans cam jumate din suruburile (exagerez, cam 1/4) de pe masina care nu pot sa inteleg de ce nu erau stranse
- completat cu multe suruburi care lipseau (serios baieti, inteleg ca a fost proiect dar ... totusi, nu castigi chiar asa mult la greutate din suruburi j/k
)
- aliniat pe cat s-a putut aripi, capota
- bagat antigel in loc de aqua vera sa nu intre la razboi SR-ul cu iarna
- schimbat lichidul de ambreiaj (negru africa) cu DOT4 si aerisit (uneori ambreiajul se lipea de podea, pare ca s-a rezolvat)
- montate collars (inele) de aluminiu pt. bucsele de la jug, acum e solid nu mai misca neam
- vopsita negru lucios, la viteza si ieftineala, de catre noi in garaj. Lipsa de experienta, vopseaua proasta, pistolul de cacao, lipsa de ventilatie si compresorul anemic care baga si putina apa au facut ca rezultatele sa fie slabute, dar oricum scopul nu era sa arate bine ci sa aiba aceeasi culoare sa pot sa ma prezint si eu la RAR pt. omologare motor fara sa ma dea astia afara
- remontat pe interior tot ce am mai luat de la McMate, imprumutat de la un amic (thanks Calin !) restul interiorului, tot ca sa pot sa ma prezint la RAR. Mare parte o sa zboare dar nu va ramane nici cheala, ceva creature conforts trebuie totusi sa ai pt. ce vreau eu sa fac (nu am insa poze cu tot interiorul montat, poate o sa fac daca am timp)
Continui in alt post sa nu intru in limitare de caractere ...