-s-au inlocuit chederele-usi,se auzea un vajait de la vant la viteze mai mari de 100km/h.
-s-a inlocuit un furtun intre radiator si vasul de espansiune,l-am observat fisurat si umed,pierzand oaresce' lichid de racire.
-s-a inlocuit,din nou garnitura capac ax came,de data asta am folosit garnitura si gasket Victor Reintz,sa vedem cat tine.Daca in 2-3 luni plange iar,cum m-a obisnuit,iau un capac de E3,cel negru E-tec si rezolv definitiv.Cred ca trebuia sa fac mai demult asta,insa na,vreau sa am toate emblemele la locul lor.Um pitic de-al meu....
-s-au inlocuit bolturile broastelor si reglarea acestora.
-am gasit si montat,in sfarsit,la Radacini gara,ornamente sine scaune spate,singurele plastice lipsa ale masinii.Defapt erau,insa rupte clemele si lipite cu silicon.
Cumparat semnale fata noi,originale de data asta,SungSan,sau cum sor numii.Mult mai bine lucrate,se vede originalul.Montate pe masina,asta dupa ce le-am desfacut,scos bolbul portocaliu,inegrite si montat in ele becuri crom.
-s-a inlocuit baia de ulei.Prea lasam pete pe unde parcam,mai mare rasu...Nu mai strangea bine busonul,era filetul din baie terminat si am fost nevoit sa schimb baia.Demontat si curatat sorbul pompei,insa degeaba nu prea era imbacsit.Aici alta buba,am luat baie de Dohc,na asa e cand mergi pe mana "cunoscatorilor",toti zicand ca merge,e aceeasi;insa nu merge,difera tabla de [contra balbotare],sau cum s-o numii.Insa cu ajutorul flexului am reusit sa decupez,facand loc sorbului.E ok acum,montata si functionala.De retinut:BAIA DE DOHC,NU MERGE PE OHC,nu are decupatura de sorb si nici culoar de trecere a conductei acestuia....
-Schimbat si cuzinetii bielelor,tot ai aveam cumparati si eram cu baia jos.Insa bataia la rece persista,insa ceva mai silentioasa,dupa ce se incalzeste e ok.liniste.Ar fi fost ok sa-i schimb si pe cei de palier,chiar ai am cumparati,insa m-am lasat pagubas vazand ca la cel central chiar nu as fi reusit fara sa dau vibrochenul jos.Totusi mult prea incomod de lucrat pe sub masina....Posibil pompa de ulei obosita,vedem pe viitor.Am de gand pistoane de 16v,segmenti si pompa de ulei noi.
-s-a mai schimbat si uleiu,am ales de data sta ulei GM 10W-40,filtru MANN+DuraLube Engine Tratament.
-Montat jantele de vara,asta dupa ce le-am aranjat putin.
-grila fata cu plasa.
-arcuri sport spate -4 FK noi,Coborant cu aprox 2 cm.
-curatat si reglat sabotii spate frana de mana,tinea putin mai bine stanga decat dreapta,vazut asta iarna cand ma jucam prin zapada.
-inlocuit mocheta capota portbagaj.
-uns balamalele,broaste,iale si cam atat.
Nu-mi prea place cum a iesit mocheta,are cateva cute-denivelari,insa mai bine nu o poti realiza.Una e turnata si modelata-mulata pe fiecare cuta turnata din fabrica si alta s-o faci tu acasa cu foarfeca.Insa merge,e mai ok decat precedenta.
Ca,concluzie,Imi pare ceva mai rigida pe curbe acum,deh arcurile mai tari.Ne pregatim de plecat pe undeva pe afara din Bucuresti si abea astept s-o fugaresc putin sa vad cum sta pe curbe...Revin cu impresii.
Mai am pe viitor ceva de munca la ea.De montat pompa de frana de Executiv de 22,conductele de frana noi,cu tot cu cleme si ele noi,s-o mai cobor de bot,am deja arcurile FK -6 noi,insa aici ma mai gandesc,nu stiu ce sa fac,mocheta fata,sa mai trag o tura de ulei praguri,usi,contra-aripi,ca vad ca-si face treaba acest tratament,masina avnd 18 ani si rugina nu prea si-a pus amprenta,decat superficial ici-colo.Mai am de inlocuit si burduful casetei de directii,il am retezat.Si cam atat,cred....
Attached Thumbnails
Dupa diferitete incidente,am ales sa inlocuiesc pompa de benzina.Tragea greu si sunetul amorsarii prevenea decesul ei cat de curand.Nici debitul acesteia nu era ok.Asa ca am ales,preventiv inlocuirea ei,sa fiu cu un pas inainte.Am montat pompa originala Bosh,sa vedem cat rezista si asta.
La o zii dupa asta,venind spre casa aveam o oaresce' senzatie ca motorul trage ceva mai greoi,parca il infrana ceva.La nici 10 minute se aprinde martorul bord-baterie.Dupa o verificare a mufei,care era la locul ei,am realizat ca alternatorul era foarte incins.
L-am demontat,masurat diodele si 2 erau duse.Avand releu de alimentare,carbuni si punte diode noi,am scapat ieftin,doar le-am inlocuit cu cele defecte.
Chinul dracu la deconectat diodele de capetele bobinei,fiind original si capsate din fabrica.
Pana la urma am reusit.Intregit la loc,montat pe masina,facut proba si incarca perfect.La relanti 14,2-14,4 iar in srcina maxima nu mi-a coborat sub 13,3-13,5.
Asta patanie m-a facut sa ma hotaresc si sa achizitionez un alt condensator pt. sistemul de muzica,inlocuind vechiul cond. de 1f cu unul nou de 2,5f.Sper ca acum sa nu mai fiu nevoit sa schimb sau repara alternatoare aproape anual.Acum il inteleg pe Ivite de ce cauta alternator de Opel de 100 A.Ma intreb cum draq de el nu-si prajeste alteratoarele,la ce muzica are ci el pe masina?
Am mai facut cate ceva,cumparat,modificat si montat semnale originale fata,Sungsan,sau cum naiba le cheama.Si astea scumpe in draci,90 lei bucata,insa mult mai ok realizate,intradevar calitatea face diferenta.
Am mai inlocuit si mocheta fata,cea veche fiind patata la pasager de la uleiul introdus in praguri ce a iasit prin orificiile interioare.Uns cu ocazia asta sinele si reglajele lombare ale scaunelor,tot erau demontate.Cu ocazia asta am inlocuit si un bec de la scrumiera,ars de vreo juma de an si am tot amanat inlocuirea,........de lene,sa-mi fie rusine....
In rest baba merge,acum sa vedem cat dureaza pana la viitoarea interventie....
Ms Bogdan.Am inlocuit tote plasticele imbracate in folie carbon.Facusem aceasta operatie deoarece erau vopsite si vroiam sa le acopar,iar in timp nu mi-au mai placut.
Dupa o munca asidua ce a durat 4 zile INTREGI,de dimineata de la 9 pana seara la 7-8,am reusit sa trag alta fata jantelor.Ca fapt divers,jantele aveau 7 randuri de vopsea pe ele.
Mai precis am facut buza lor polisata.Lata a draq,10cm are.
S-au facut urmatorii pasi:
-Demontat jantele de vara si montat cele de iarna.Cat imi plac,scartaie ca toti dracii,la orice demaraj sau varaj mai in forta.
-Stropite cu spray de inlaturare a vopselei,un fel de decapant.
-Raschetate,dupa fiecare strat inlaturat,am dat su acel spray mai sus mentionat.
-La fel s-a procedat si cu capacele jantelor.
-Curatat inelele de centrare si antifurturile,capacele,vopsite si montate capacele valve noi.
-Cutatate bine buzele si spitele pana la metal,inclusiv grundul din fabrica,aici am avut noroc cu o bormasina in care am montat diferita perii.
-La fel s-a procetat si cu capacele.
-Puse pe rand pe masina,care era ridicata de bot,bagat in treapta a 3-a si dat cu smilgher de 80,120,220,400,600,1000,1500,2000,ultimele 3 cu apa,scochbrite si polish de metal cu o pasla.Mai trebuia insistat,se putea si mai bine,insa MU MAI PUTEAM.Le mai trag eu in concediu insa un astfel de tratament de lustru al buzelor.
-izolate,date 2 maini de grund.
-Matuite cu smilgher fin,de 1000 si 1500 + apa.
-Spalate cu apa si sapun.
-degresate.
-Izolate din nou.
-Doua maini de vopsea,am ales gri 91L,culoarea caroseriei.
-2 maini de lac.
-La final degresat putin buzele,se gazasera putin si am mai tras inca un rand de lustru.
Atasez si poze din timpul lucrarii si cu materialel folosite.
Acum sa se usece bine si sa vad cum da pe masina.