Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DAEWOO > Masina mea Daewoo

Reply
 
Thread Tools
Old 02-09-11, 01:17   #1
florinsibiu

Stage 1
 
florinsibiu's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 24
Default Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Salutare!

Aceasta este masina mea: Espero GLX 1.5 DOHC cu de toate...
Modificari pana acum:
Instalatie GPL secventiala cu rezervor toroidal Landi Renzo
Jante BBS de 14 toli
Sistem audio: mp3 player Panasonic, 4 difuzoare JBL, statie de amplificare si subwoofer BLaupunkt
Folie geamuri spate
+ schimbat cauciucuri mai mari/mai mici pentru consum/acceleratie, eliminat circuitul de admisie, marit debitului de gaz in nenumarate randuri...

Datorita ruginii care incepe sa se raspandeasca in zona aripilor si pragurilor, m-am gandit initial s-o revopsesc. Insa acum cateva zile am vazut un Opel Calibra cu folie de carbon pe toata caroseria. Arata super. Mi-am dat seama ca folia de carbon aplicata integral ar arata bine si pe masina mea, caci oricum aveam de gand sa pun pe plafon, iar ca culoare in rest imi doream negru mat. In plus, aplicarea este mult mai rapida, o pot face singur si astfel protejez masina de contactul cu apa care cauzeaza rugina si mai ieftin decat vopsirea. Stie cineva, lipirea de folie pe masina este considerata tot schimbarea culorii cum e revopsirea? Trebuie sa merg la RAR dupa ce o fac? Daca da, cat costa?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC00002.JPG
Views:	215
Size:	607.7 KB
ID:	2137768   Click image for larger version

Name:	DSC07569.JPG
Views:	223
Size:	646.6 KB
ID:	2137769   Click image for larger version

Name:	DSC00084.JPG
Views:	152
Size:	57.9 KB
ID:	2137770  

Click image for larger version

Name:	DSC07521.JPG
Views:	141
Size:	191.6 KB
ID:	2137780  

Last edited by florinsibiu; 02-09-11 at 01:42.
florinsibiu is offline   Reply With Quote
Old 02-09-11, 02:31   #2
myk-e

Stage 5
 
myk-e's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 408
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Da, schimbi culoarea => schimbi certificatul. Undeva pe la 80 de lei, daca retin bine.
myk-e is offline   Reply With Quote
Old 02-09-11, 21:41   #3
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Quote:
Originally Posted by myk-e View Post
Da, schimbi culoarea => schimbi certificatul. Undeva pe la 80 de lei, daca retin bine.
Cam asa e. Oricum, maxim 150. Problema la tine ar fi ca inainte de colantare, trebuie sa rezolvi punctele alea de rugina, nu merge pus colant peste zonele alea... si daca il pui asa, faci o mare tiganeala parerea mea! Asa ca rezolva doar zonele alea, apoi colantezi ce vrei tu
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 02-09-11, 22:33   #4
mike-fullspeed

Stage 5
 
mike-fullspeed's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,608
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Sa stii ca rugina vine din interior spre exterior.... deci colantul ala nu tine nimic!
mike-fullspeed is offline   Reply With Quote
Old 03-09-11, 00:34   #5
florinsibiu

Stage 1
 
florinsibiu's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 24
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Da, normal, dar alea le rezolv cu hartie abraziva si spray, gri de preferat, desi as merge o vreme cu masina cu puncte negre, rosii sau roz pe ea ), nu va trebui sa o vopsesc integral.
Disparand rugina actuala, va fi protejata in zonele unde e pe exterior ( usi, praguri, plafon, etc.), evident nu ma refer aici la interiorul aripilor, sub motor, partea de jos a pargurilor, etc.

In curand vine termenul pentru revizia din 10 in 10 mii de km. De data asta ma gandesc sa si segmentez motorul.
Aveti ceva idei, se pot gasi piese de la alte masini, sau aftermarket, de exemplu pistoane, sau se poate adapta o turbina, o pompa de benzina de pe motor mai mare, ceva care sa-i creasca puterea si cuplul, fara sa ii schimb motorul cu unul de Calibra, dupa cum mi s-a mai recomandat?

Last edited by florinsibiu; 03-09-11 at 00:39.
florinsibiu is offline   Reply With Quote
Old 03-09-11, 16:11   #6
AdrianSB

Stage 5
 
AdrianSB's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 573
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Ingrijita masina . La cat mai multe modificari
AdrianSB is offline   Reply With Quote
Old 04-09-11, 10:24   #7
Esperache
Daewoo Driver

Stage 5
 
Esperache's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,643
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[DAEWOO]
Smile Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Quote:
Originally Posted by florinsibiu View Post
Aveti ceva idei, se pot gasi piese de la alte masini, sau aftermarket, de exemplu pistoane, sau se poate adapta o turbina, o pompa de benzina de pe motor mai mare, ceva care sa-i creasca puterea si cuplul, fara sa ii schimb motorul cu unul de Calibra, dupa cum mi s-a mai recomandat?
Da, teoretic, orice se poate, dar costurile investitiei ar depasi cu mult valoarea actuala a masinii ...

Bafta!
Esperache is offline   Reply With Quote
Old 06-09-11, 00:45   #8
ss_seby

Stage 5
 
ss_seby's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 615
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Ingrijita masina! Mare grija cu punctele de rugina , mare grija.. Eu zic intai sa ii tragi o suspensie , sa o lasi mai jos , frane imbunatatite , o punte spate de vectra cu frane pe disc ar fii suficient , si apoi sa te apuci de puterea motorului , dar sfatul meu ca si al lui Esperache , schimba motorul , daca investesti in motorul actual , va trece cu mult peste valoarea masinii . Un SFI de calibra ar fi indeajuns incat sa iti transmita fiori de fiecare data cand apesi acceleratia
ss_seby is offline   Reply With Quote
Old 06-09-11, 13:36   #9
florinsibiu

Stage 1
 
florinsibiu's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 24
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Am renuntat la ideea de a reface acest motor dupa ce am intrebat la service un pret: in jur de 1500 RON... bani pe care ii puteam adauga la valoarea acestei masini si sa iau un Leganza. Numai ca am nevoie de masina, si nu stiu cat timp ar dura sa o vand pe aceasta, de care m-am atasat destul de mult ( e prima masina ), si mai ales, pana cand sa gasesc un Leganza in stare buna la aproximativ 2 mii de euro sau putin sub.

Ideea de suspensie joasa si sport m-a atras si pe mine de la bun inceput, insa dupa multe lovituri in scut mi-a pierit cheful. In plus, n-as renunta la confortul dat de suspensia stock, avand in vedere cum sunt unele drumuri. Au fost zile in care am condus 8-10 ore si probabil n-ar fi fost la fel de relaxant fara suspensia asta. Si mai ales ca pot sa trec cu 80-100 km/h peste denivelarile pentru care altii incetinesc la 20-30 km/h, fara sa simt mare lucru.

Deocamdata nu cred ca-mi permit sa schimb motorul, am gasit si la 300 de Euro un LET, insa asa ca sa il iau fara sa-i fac o revizie serioasa si fara alte modificari la masina, care necesita destul de multi bani, n-am sa-l pun doar de dragul de a schimba motorul. In plus, pe benzina as avea costuri destul de mari, ar trebui sa schimb si injectoarele de gaz... eventual sa apara perioade de service, in care sa nu pot merge cu ea.

Aceasta e singura masina si merg cu ea zilnic. Nu ma atrage ideea de a o scoate prin oras de 2 ori pe saptamana, si in rest sa ii arunc cate o privire in graba cand ma duc sa prind autobuzul.

Pana la un LET sau SFI, urmeaza in urmatoarele 7-10 zile un schimb de ulei, filtru de ulei, filtru de aer, benzina, refacerea unor defecte optice: semnalizator, proiectoare, maner usa, indepartat punctele de rugina, vopsit zonele respective pentru a fi pregatita de infoliere.

Last edited by florinsibiu; 06-09-11 at 13:49.
florinsibiu is offline   Reply With Quote
Old 06-09-11, 13:49   #10
CT97AMD
Daewoo Driver

Stage 5
 
CT97AMD's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 524
Member of:
[RENAULT]
[DAEWOO]
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Let-ul in caz ca nu sti este un motor de 2.0 turbo cu 204 cp STOCK.
Puterea asta este destul de mare,chiar foarte mare pentru un espero si nu cred ca iti mai trebuie modificari la un astfel de motor.
Gandestete ca un SFI consuma cat un 1.8 de espero,adica vreo 10 %.
Este un consum mai mult decat bun pentru un motor de 2.0 16v si 150 de cai.
Poti alege si un motor de calibra 2.0 8v cu 115 cai care la fel consuma si puterea se simte ceva dar nu ca cei 150 de cai.
Pentru a baga bani in motorul actual iar dupa o perioada sa-l schimbi este pierdere de timp si bani.
De 1500 ron iti cumperi un sfi cu tot cutie.
Cel mai bine ocupate intai de acele puncte de rugina de la praguri pentru ca deja incep sa manance,si vine iarna.
Multa bafta cu masina.

Last edited by CT97AMD; 06-09-11 at 13:51.
CT97AMD is offline   Reply With Quote
Old 06-09-11, 14:03   #11
florinsibiu

Stage 1
 
florinsibiu's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 24
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Da, stiu ce e LET, m-am documentat pe net despre el, insa n-am mers cu o masina echipata cu asa ceva. Nu ma refeream la modificari, ci la o revizie, schimbat diverse, ca totusi ar avea si el destui km, n-ar fi nou, si in atatia ani, sigur au fost si oameni care nu au schimbat vitezele la 2500 rpm ) Oricum, stiu ce zici: o mica reducere de putere datorata uzurii e mai putin acceptabila la un motor de 90 de cai, decat la unul de 204... care are de unde pierde...

Ce ziceam e ca nu m-as ocupa de actualul motor, ci il las asa, nu e urgenta repararea, dar totusi se simte varsta.
Stiu motorul de 1.8 de pe Espero, mi se pare ineficient, pentru 4 cai in plus, si ceva cuplu consuma mult mai mult decat cel de 1.5. Al meu pe gaz consuma 6.5 - 7 litri la 100 km. Pe benzina am scos si sub 6. Ar fi diferenta mare de costuri de la 10% pe gaz in oras, pana la probabil un 16-17%. Atat am reusit sa scot cu al meu asta iarna cand am mers numai in viteza a doua.

Am citit ce spuneai despre suspensie: e destul de lasata, intr-adevar, desi ar fi de adaugat ca la mine e mai lasata decat la alte masini si datorita instalatiei GPL si instalatiei audio din portbagaj. Am mers cu un espero de 1.8 cu suspensie inlocuita recent si nu mi-a placut. Mi s-a parut cam tare.
Da, e foarte faina senzatia de barca: pe drum drept misc volanul succesiv dreapta-stanga si balansez masina, de se uita ciudat lumea la mine si mai sperii si unii pasageri. Dar mie imi place.

Last edited by florinsibiu; 06-09-11 at 14:07.
florinsibiu is offline   Reply With Quote
Old 07-09-11, 01:05   #12
ss_seby

Stage 5
 
ss_seby's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 615
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Daca ti se pare ca motorul de 1.8 de espero este ineficient , mai documenteazate , prinde tu 200km/h cu asta de 1.5 si pe gaz ,impotriva vantului . Si iti dau espero al meu tot de 1.5 gaz cadou! Si cred ca atunci cand te-ai referit la consum de 6-7% te refereai in exterior , ca in oras nu cred eu povestea asta nici in veci , ca un espero sa consume 6-7 litrii la suta. Eu planuiesc ca in viitorul apropiat sa achizitionez un SFI , deoarece imi consuma la fel ca 1.5 `u actual pe benzina , adica 10-11% la mers normal chiar la consum , si am 150 de cai , si credema , zboara masina atunci ! Salutare !
ss_seby is offline   Reply With Quote
Old 07-09-11, 02:35   #13
florinsibiu

Stage 1
 
florinsibiu's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 24
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

E strict o parere personala: ca performante pe hartie are 4 cai in plus ( 94 fata de 90, un posesor de 1.8 mi-a zis ca are tot 90 si el, insa nu stiu din ce an era) si un numar de NM in plus. Nici la mers nu mi s-a parut cine stie ce: tragea un pic mai bine decat cel de 1.5, foarte putin sesizabil. Mi se pare ineficient acel motor, e putin aproximativ 300 cm cubi in plus si doar 4 cai in plus, toate astea cu un consum destul de mare pentru un motor care produce cat produce cel de 1.8.

Da, in exterior imi consuma 6.5 - 7 litri de GPL la 100 km. Cand conduc tare ( asta se intampla rar de tot, nu sunt genul... o fac doar cand ma grabesc serios) urca inspre 9 la suta. In oras scot un consum de 10 litri la 100 km. Asta cu mers frumos, schimbat la maxim 2500 rpm, mers in frana de motor, plecat usor de la semafoare, oras lejer ca trafic ( Sibiu sau Rm. Valcea).

Nu stiu de unde batea vantul, dar am mers pe A1 pe directia Pitesti-Bucuresti pe o bucata cu inclinare de 2-3 m la un km ( nu stiu cat m-a ajutat) cu 201 km/h, pentru o secunda 202 km/h ( atat arata GPS-ul) folosing GPL cu un robinet atat de deschis incat credeam ca iese dintre furtune. Pe benzina am ajuns doar la 184 km/h. Nu mai am nevoie de inca o masina, de abia o intretin pe asta.

Vezi, avand in vedere ca un SFI consuma cat 1.5-ul tau ( 10-11 mi se pare exagerat totusi ), n-am putea spune ca 1.5-ul e ineficient? Depinde cum considera fiecare.

Eu nu vreau sa am o masina care sa ma faca sa simt fiecare denivelare a drumului, sa nu pot merge pe drumuri de tara cu ea, sa fac liniute sau ca sa ajung la 100 km/h la 8 secunde dupa ce am plecat de la semafor si apoi sa dau tare in frane ca am vazut altul rosu. Totusi, respect pentru cei care fac astea! Eu vreau doar ceva mai multa putere pentru depasiri ( mai ales tir-uri ), si pentru o acceleratie mai buna la viteze mari, capitol la care Daewoo in general sta cam prost.

Iti urez succes cu SFI-ul si un zbor cat mai placut si mai ales sigur, fara a-i pune in pericol pe altii!

Last edited by florinsibiu; 07-09-11 at 02:46.
florinsibiu is offline   Reply With Quote
Old 07-09-11, 16:09   #14
CT97AMD
Daewoo Driver

Stage 5
 
CT97AMD's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 524
Member of:
[RENAULT]
[DAEWOO]
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Ai mers vreoata cu un 1.8 cu motoru intrg(adica nu 300k km.)
Ei bine al meu espero a avut 180 mii de km si tragea in prostie.
I-am facut setu motor akm 5 ani si am debia 19.000 de km.
Ghici ce,a facut seat altea 1.9 tdi din mers.
Acum nu ca sunt rautacios dar pune la linie un espero 1.5 si un espero 1.8 si ai sa vezi atunci diferenta de doar 5 cai nu 4.
Unele au tot 90 de cai pentru ca acelea au catalizator si este adevarat ca sunt ceva mai puturoase.
Iar consumul dintre 1.5 si 1.8 este aproximativ la fel,asta inseamna ca 1.8 e ceva mai eficient pentru ca are un consum de 10/11 in oras la fel ca 1.5.
Intelegi care este ideea? nu vreau sa iti arat ca 1.8 e cel mai bun(chiar nu e) dar trage mai bbine decat 1.5 cu acelasi consum.
Eu am si un renault megane 1.6 16v cu 110 cp si tare mi-a fost mirarea cand mergeam cu tata si la plecare i-am cam dat fum dar dupa ma prins in a 3
CT97AMD is offline   Reply With Quote
Old 08-09-11, 23:20   #15
florinsibiu

Stage 1
 
florinsibiu's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 24
Default Re: Espero 1.5 DOHC GLX: SB - 07 - JEO

Espero-ul de 1.8 cu care am mers avea aproximativ 130 de mii de km, cred ca fusese destul de bine intretinut, facea un sunet placut, nu scotea fum, in rest nu avea rugina, nu fusese lovit, etc.

Proprietarul mi-a zis ca in afara nu scoate sub 8, si in oras 12-13... dar depinde de sofer. De exemplu si fostul proprietar al masinii mele mi-a zis oaras in o de obicei consuma intre 13 si 14, si ca nu poate scoate sub 11-12, ( nu stiam mare lucru despre acest model de masina ca sa am un etalon ) dar l-am vazut ca nu schimba vitezele sub 3500 de ture, iar eu scot 9. Depinde si de sofer.

Bine, asa si eu am intrecut un VW Passat 1.9 tdi de 90 de cai din mers. Zic de mers la turatia in care fiecare are cuplu maxim, adica nu TDI la 2000 rpm si DOHC tot la 2000 rpm. Depinde si de rapoartele cutiei de viteza. La fel si intrecerea dintre tine cu Espero si Renault Megane. Din proprie experienta stiu ca Espero-ul de 1.5 are viteza I mai mare decat alte masini, stiu cand merg se intampla sa merg incet in coloana, ceilalti soferi o tin la turatie foarte mica sau ralanti, iar eu trebuie sa o tot bag si s-o scot din viteza, ca sa pot merge in coloana fara sa tin ambreiajul apasat minute in sir.

Se pot pune cele 2 masini cu motoare de 1.5, respectiv cel de 1.8. Evident ca Espero-ul cu motor de 1.8 va castiga. Conteaza si cuplul, cel de 1.8 il are mai mare, nu stiu cu cat, dar e normal sa fie mai mare, data fiind marimea motorului.

Last edited by florinsibiu; 08-09-11 at 23:25.
florinsibiu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -